از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

فرق دانشگاه بین المللی با آزاد – تفاوت دانشگاه های بین المللی با آزاد از سطح علمی تا شهریه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

فرق دانشگاه بین المللی با آزاد - تفاوت دانشگاه های بین المللی با آزاد از سطح علمی تا شهریه

 

فرق دانشگاه بین المللی با آزاد چیست ؟ کدام یک اعتبار مدرک بیشتری دارند ؟ آیا دانشگاه بین المللی همان پردیس خودگردان است ؟ شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس بین الملل ؟ رشته های پزشکی در کدام دانشگاه آزاد یا بین الملل بدون کنکور هستند ؟ تفاوت پذیرش این دو دانشگاه چیست ؟ ظرفیت مازاد دانشگاه چیست و چه تفاوتی با پردیس خودگردان دارد ؟ و … اگر شما هم این سوالات را دارید ، کافیست ادامه مطلب را مطالعه کنید تا به طور کامل فاوت دانشگاه های بین المللی با آزاد از سطح علمی تا شهریه را متوجه شوید.

فرق دانشگاه بین المللی با آزاد در میزان شهریه

هر دو دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان ، جزو دانشگاه های شهریه پرداز هستند یعنی دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه ها ، به شرط پرداخت شهریه مجاز به انتخاب واحد و ورود به ترم بعد خواهند بود. شهریه دانشگاه بین المللی تقریبا دو برابر شهریه دانشگاه آزاد در ظرفیت عادی است ، مثلا در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، میزان شهریه دانشگاه آزاد حدود 8 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی است در حالی که دانشگاه پردیس بین الملل برای هر ترم شاخه های پزشکی ، حدود 16 میلیون تومان دریافت می کند حتی در برخی از واحد های دانشگاهی مثل پردیس خودگردان کیش ، تا 20 میلیون تومان نیز از دانشجویان شهریه دریافت شده است.

البته دانشگاه های آزاد علاوه بر ظرفیت عادی ، به صورت ظرفیت مازاد نیز دانشجو پذیرش می کنند که میزان شهریه ظرفیت مازاد تقریبا برابر با شهریه دانشگاه بین المللی است.

در رشته های پیراپزشکی ، دانشگاه آزاد حدود 4 الی 5 میلیون تومان شهریه دریافت می کند و در دانشگاه پردیس خودگردان این مبلغ به 10 میلیون تومان نیز قابل افزایش است. منظور از رشته های پیراپزشکی ، رشته های پرستاری ، مامایی ، هوشبری ، اتاق عمل ، فوریت های پزشکی و … هستند.

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از میزان دقیق شهریه دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان و جزئیات تخفیفات شهریه در هر یک از رشته های تحصیلی از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

فرق دانشگاه بین المللی با آزاد در اعتبار مدرک

فرق دانشگاه بین المللی با آزاد - تفاوت دانشگاه های بین المللی با آزاد از سطح علمی تا شهریه

 

اکثر داوطلبانی که در انتخاب یکی از دو دانشگاه بین المللی و آزاد دچار تردید هستند ، اعتبار مدرک برایشان مهم است و میخواهند بدانند که با مدرک کدام دانشگاه امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار وجود دارد.

در این رابطه باید بگوییم که شرایط استخدام و ورود به بازار کار فارغ التحصیلان هر دو دانشگاه در شاخه های علوم پزشکی و پیراپزشکی قطعی است یعنی تمام دانش آموختگان این رشته ها بعد از فارغ التحصیلی و گذراندن کارآموزی در عرصه و طرح تعهد خدمت ، می توانند جذب شغل خود شوند.

اما در سایر رشته ها یعنی رشته های ریاضی و رشته های انسانی ، شرایط ورود به بازار کار کاملا بستگی به خود شخص دارد ، هر چه قدر که فرد فارغ التحصیل شده در رشته خود مهارت داشته باشد ، به همان میزان در وارد شدن به کار موفق تر خواهد بود. در واقع برای اکثر مراکز استخدامی مدرک فارغ التحصیلی همه دانشگاه ها قابل قبول است ولی فاکتوری که در زمان استخدام بیشتر به آن اهمیت می دهند ، توانمندی های فردی است.

از جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز برای دانش آموختگان هر دو دانشگاه ، زمینه ادامه تحصیل فراهم است همچنین می توانند با شرکت در آزمون های ارتقا شغلی ، مثل آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، آزمون وکالت برای فارغ التحصیلان رشته حقوق و یا دریافت مجوز تاسیس مطب روانشناسی برای روانشناسان ، کلینیک دندانپزشکی برای ورود به شغل دندانپزشکی ، مطب فیزیوتراپی و رادیولوزی برای فارغ التحصیلان این رشته ها و ….. اقدام نمود.

تفاوت دانشگاه بین المللی با آزاد در نحوه انتخاب رشته

فرایند انتخاب رشته دانشگاه بین المللی با دانشگاه آزاد فرق دارد. دانشگاه بین الملل جزو دانشگاه های سراسری به شمار می رود ، لذا علاقه مندان به این دانشگاه باید انتخاب رشته کنکور را با سایر دانشگاه های سراسری در سایت سنجش انجام دهند و لیست رشته ها نیز از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، در دسترس قرار می گیرد.

برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری هر داوطلب مجاز است که حداکثر 150 کد رشته محل را از تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیر انتقاعی ، مجازی و … انتخاب کند و ترتیب و تعداد انتخاب ها از هر دانشگاه نیز به اختیار خود داوطلب است. یعنی می تواند حتی تمام 150 انتخاب خود را از دانشگاه پردیس خودگردان انجام دهد.

اما انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه ها مجزاست و باید به سایت azmoon.org مراجعه کنید. همچنین انتخاب رشته این دانشگاه با پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری ، همراه است. داوطلبان متقاضی انتخاب رشته در دانشگاه آزاد باید از طریق سایت معرفی شده ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نمایند و پس از بررسی لیست رشته ها و ظرفیت های ارائه شده ، برای انتخاب رشته اینترنتی خود اقدام کنند.

نتایح انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان از طریق سایت سنجش اعلام می شود ولی نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org منتشر می گردد. شما مجاز هستید که به صورت همزمان انتخاب رشته هر دو دانشگاه را انجام دهید ولی در صورت پذیرفته شدن در هر دو دانشگاه ، حق انتخاب یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل دارید.

فرق دانشگاه بین المللی با آزاد در رتبه قبولی

برای مقایسه رتبه قبولی دانشگاه پردیس خودگردان با دانشگاه آزاد ، باید بررسی کنیم که دقیقا خواستار پذیرش در کدام دانشگاه هستید مثلا دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران حتی از تعدادی از واحد های روزانه و پردیس خودگردان ، رتبه های بهتری را پذیرش می کند یا دانشگاه پردیس کیش ، به نسبت از سایر واحد های پردیس بین الملل شرایط قبولی سخت تری دارد.

همین حالا تماس بگیرید 

برای انجام دقیق ترین تخمین رتبه و رشته قبولی با توجه به درصد دروس مد نظر خود و همچنین بررسی رتبه قبولی رشته های مختلف ، با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تفاوت دانشگاه بین المللی با آزاد در پذیرش بدون کنکور

در چند سال اخیر تقریبا تمام دانشگاه های سراسری و آزاد و حتی دانشگاه های روزانه نیز رشته های بدون کنکور را ارائه می دهند اما تعدد و تنوع رشته ها در هر دانشگاه متفاوت است. دانشگاه آزاد بیشترین تعداد رشته های بدون آزمون را در تمام گروه های آزمایشی دارد و شما از طریق این دانشگاه می توانید در رشته های زیر تحصیل کنید :

رشته های علوم انسانی همچون ؛

رشته های ریاضی فیزیک همچون ؛

  • علوم مهندسی
  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی نفت
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی پزشکی
  • ریاضیات و کاربرد ها
  • فیزیک
  • و …

رشته های تجربی فیزیک همچون ؛

اما در دانشگاه پردیس خودگردان یا همان بین المللی تنوع رشته ها خیلی کمتر است به طوری که در گروه تجربی فقط دو رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) و مهندسی فضای سبز را ارائه می دهد.

این مطلب در رابطه با فرق دانشگاه بین المللی با آزاد ارائه گردید. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر ، با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه های آزاد تهران رشته کامپیوتر 1402📞 معرفی دانشگاه ها و شرایط قبولی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

2 نظر

  1. سلام ببخشیدبا شماره ۹۰۹۹۰۷….. موفق نمیشم تماس بگیرم
    هیچ راه ارتباطی دیگه ای ندارید یعنی؟؟؟؟ میخوام فرق دانشگاه بین المللی با آزاد رو بدونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با شماره 9099071612 از طریق تماس ثابت و بدون کد ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر