از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

پزشکی بدون کنکور 1402 – راهنمای جامع قبولی پزشکی بدون کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

پزشکی بدون کنکور و پیرا پزشکی بدون کنکور – هر آنچه باید بدانید

پزشکی بدون کنکور و یا پیراپزشکی بدون کنکور آرزویی است که ذهن دانش آموزان نزدیک به دوره کنکور را به خود مشغول می کند. پزشکی و پزشک شدن در جامعه ‌ای که در آن پدران و مادران آن را آرزویی دست نیافتنی ایام جوانی خود می ‌دانند و در پی تحقق آمال خود آن را مناسب و برگزیده فرزندان خود در آینده حرف‌ های ایشان قلمداد می ‌کنند و حتی بعضی از آنان را مجبور به انتخاب رشته های پزشکی علی رغم میل باطنی و استعداد هایشان می‌ کنند و سبب شده است که رشته‌ های پزشکی تبدیل به پرطرفدارترین رشته در بین رشته‌ های مختلف دانشگاهی شود. البته در این میان جایگاه اجتماعی و درآمد های بالای بعضی از رشته‌ های پزشکی را در سودای پزشک شدن نباید نادیده گرفت.

ولی از آنجایی که ورود به رشته های پزشکی کار دشواری است و سعی و توان مضاعفی را برای قبولی در کنکور سراسری می خواهد همواره این سوال مطرح می شود که آیا راه حل دیگری برای ورود به این رشته بدون شرکت در آزمون سراسری وجود دارد و یا سوالات دیگری از این دست که آیا دانشگاه های سراسری ، آزاد ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه های علمی کاربردی پزشکی بدون کنکور ارائه می دهند ؟ در همین راستا مطلبی را در ادامه آماده کرده ایم تا راجع به ثبت نام پزشکی بدون کنکور اطلاعاتی را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم. لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

آیا پزشکی بدون کنکور هم وجود دارد ؟

بگذارید خیالتان راحت کنیم رشته های فنی ، ریاضی ، انسانی ، هنر ، زبان، همگی و همه ساله بدون کنکور ارائه می شوند ‌، اما رشته تجربی در قسمت رشته پزشکی به هیچ وجه پذیرش دانشجو بدون کنکور ندارد.

و این رویه نه تنها در دانشگاه سراسری وجود دارد بلکه دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ ها نیز علی رغم دریافت شهریه در رشته پزشکی دانشجوی بدون کنکور پذیرش نمی کند و تنها راه ورود به دانشگاه برای رشته پزشکی گذشتن از سد کنکور با یک برنامه ریزی دقیق و منظم تحصیلی امکان پذیر است.

بنابراین در جواب این سوالات که :

  • پزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری امکان پذیر است ؟
  • پزشکی بدون کنکور در پردیس خودگردان امکان پذیر است ؟
  • پزشکی بدون کنکور در سایر دانشگاه با پرداخت شهریه بالا امکان پذیر است ؟
  • با داشتن معدل بالا می توان بدون کنکور وارد رشته های پزشکی شد؟

باید گفت: خیر، تنها راه ، راهیابی به رشته های پزشکی و گرفتن کرسی های پزشکی در دانشکده ‌های پزشکی ، قبولی در کنکور سراسری برای داوطلبان گروه تجربی می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  قبولی پزشکی در شش روز - نکات طلایی روزهای آخر برای قبولی در رشته پزشکی

لازم به توضیح است که تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی نمی توان اطلاعات دقیقی درباره اینکه چه رشته هایی با چه شرایطی ارائه می شوند را بیان نمود، اما تجربه به دست آمده طی سالیان گذشته این را می ‌گوید که به طور کلی افرادی که مجموعه شرایطی که در ادامه برایتان به تفصیل خواهیم گفت دارا باشند می توانند در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور  ثبت نام کنند.

مرتبط بخوانید : رشته های پیراپزشکی – معرفی و لیست کامل رشته های پیراپزشکی

شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور

پزشکی بدون کنکور و پیرا پزشکی بدون کنکور

قابل ذکر است که مطالب بیان شده در ارتباط با رشته‌ های پزشکی گفته شد و رشته های پیراپزشکی از این اصل مستثنی هستند ، یعنی علاقه مندان به رشته های پیراپزشکی می توانند  همه ساله با انتشار دفترچه کنکور انتخاب رشته همان سال از شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی که عموماً رشته ‌هایی چون  بهداشت عمومی و تکنسین سلامت دندان ، اتاق عمل ،بهداشت حرفه ‌ای مامایی، هوشبری و … در مقاطع کاردانی است اطلاعات جامعی به دست آورده و یا با مشاوران ما در سایت «پاسخ با ما» برای داشتن مشاوره حرفه ای ارتباط برقرار کنند.

به طور مثال داوطلب باید دارای حداقل معدل ۱۵ در رشته تجربی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و قدیم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم تجربی را دارا باشد ، بنابراین فارغ التحصیلان همه رشته ها امکان انتخاب رشته های پیراپزشکی بدون کنکور را ندارند و تنها  فارغ التحصیلان رشته های تجربی می توانند رشته های پیراپزشکی بدون کنکور را انتخاب کنند.

داوطلبان باید حداقل شرط سنی 18 سال و حداکثر 25 سال داشته باشند که این شرط سنی برای  آقایان که دوره دو ساله خدمت سربازی را گذرانده باشد می تواند 27  سال سن باشد رشته های پیراپزشکی بدون کنکور غالباً در دانشگاه های علوم پزشکی که در مناطق محروم هستند ارائه می گردند و در نهایت پذیرش نهایی داوطلبان بعد از مصاحبه حضوری و اخذ نمره قبولی در این مرحله امکان پذیر است.

دوره تعهد خدمت چیست؟

دانشجویان بعد از پذیرش باید تعهد دهند که سه برابر طول مدت تحصیل خود در یکی از مراکز پزشکی دوره ای به نام تعهد خدمت را بگذرانند. گذراندن دوره تعهد خدمت به قدری اهمیت دارد که شرط تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر سپری کردن این دوره خاص می باشد.

تفاوت ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور با سایر رشته های بدون کنکور

شایان ذکر است نحوه ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی تفاوت عمده ‌ای با سایر رشته های بدون کنکور دارد و آن این است که داوطلبان باید در کنکور سراسری مربوط به رشته تجربی شرکت کنند و زمانی که به آنها مهلت انتخاب رشته کنکور داده می شود این دسته افراد شماره و کد رشته هایی که تنها راه پذیرش در آنها از طریق ارائه سابقه تحصیلی داوطلب است را انتخاب کنند ،که پس از انتخاب رشته در جلسه ‌ای که به آن برای آنها تعیین می ‌گردد مصاحبه حضوری به عمل می ‌آید و پذیرش نهایی همانطور که قبلاً گفته شد تنها بعد از کسب نمره قبولی در این جلسه می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  قبولی پزشکی در سه ماه - ترفند ها و نکات کلیدی سه ماه آخر برای کنکور پزشکی

این نکته را اضافه می کنیم که ارائه رشته های پیراپزشکی بدون کنکور همواره با ظرفیت های محدود و تحت شرایط خاص انجام می گردد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت پیراپزشکی آزاد

شهریه پیرا پزشکی بدون کنکور

اگر سوابق تحصیلی داوطلبان خاص و عالی باشد ، امکان تحصیل در دانشگاه های سراسری و روزانه در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور برایشان مهیا می گردد و طبیعتاً از پرداخت شهریه معاف هستند. البته از سال ۱۳۹۷ دانشجویانی که قصد گذراندن مرحله تعهد خدمت را در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور نداشتند ، می بایست به ازای گذراندن هر ترم تحصیلی مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان شهریه پرداخت می ‌کردند که طبیعی است همه ساله مقداری به این مبلغ افزوده می گردد.

البته این که شما در چه دانشگاهی تحصیل می کنید میزان شهریه شما را مشخص می ‌کند و معدل شما که سابقه تحصیلی شما به حساب می ‌آید در تعیین دانشگاه مربوط به پیراپزشکی بدون کنکور تعیین کننده است به طور مثال شهریه شما بر حسب این که در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل می دهید یا دانشگاه آزاد یا پردیس خودگردان متفاوت است و وضعیت شهریه شما از تحصیل رایگان در دانشگاههای دولتی و یا پرداخت شهریه های سنگین در دانشگاه های آزاد و پردیس خودگردان متغیر می باشد.

اگر سوالات دیگری در زمینه پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور داشتید می ‌توانید با مشاوران ارشد «پاسخ باما» مطرح نمایید و بهترین مشاوره ممکن را دریافت نمایید.

سوالات شما

  • آیا رشته پزشکی بدون کنکور ارائه می شود ؟

هیچ یک از دانشگاه های روزانه ، ازاد و پردیس خودگردان ، رشته پزشکی را بدون کنکور ارائه نمی کنند.

  • آیا می توان رشته پزشکی را در دانشگاه پردیس خودگردان به صورت بدون کنکور تحصیل کرد ؟

ثبت نام بدون کنکور در رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان غیرمجاز می باشد.

  • آیا رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور هستند ؟

تحصیل بدون کنکور در بعضی رشته های پیراپزشکی امکان پذیر می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی 1401 – معرفی تمام دانشگاه ها

  به جرئت می توان گفت رشته پزشکی پر متقاضی ترین رشته کنکور سراسری تجربی …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر