از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دریافت سوابق تحصیلی 1403 📞 مشاهده سوابق تحصیلی در سایت my.medu.ir

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دریافت سوابق تحصیلی – راهنمای جامع

دریافت سوابق تحصیلی از موارد مهم برای کنکوری های عزیز است. همه ما به خوبی از اهمیت کنکور و تاثیر آن در نمره نهایی ، آگاه هستیم. کنکور می تواند برای ما شبیه به پلی باشد که ما را به آرزو و هدف هایمان نزدیک کند یا اینکه با عدم آگاهی و انتخاب های اشتباه برای ما حسرتی جبران ناپدیر را رقم بزند. یکی از عواملی که در نتیجه کنکور بسیار اثر گذار است ، سوابق تحصیلی می باشد.

بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند از شرایط اعمال سوابق تحصیلی آگاه نیستند به همین دلیل این مطلب توسط کارشناسان مرکز پاسخ با ما تهیه شده‌ است تا به همه سوالات شما در زمینه دریافت سوابق تحصیلی پاسخ داده‌ شود.

توصیه می شود مراحل مشاهده و تایید سوابق تحصیلی خود را در سایت مای مدیو به مشاوران مجرب ما بسپارید زیرا در صورتی که اطلاعات اشتباه درج کنید ، ممکن است در انتخاب رشته‌ کنکور و در ورود به دانشگاه با مشکل مواجه شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مشاهده سوابق تحصیلی 

در سال های قبل دریافت سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو امکان پذیر بود اما با راه اندازی سایت مای مدیو توسط سازمان آموزش و پرورش ، متقاضیان برای مشاهده سوابق تحصیلی خود باید به این سایت به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند.

مراحل دریافت سوابق تحصیلی از سایت my.medu.ir به سادگی است و اطلاعات پیچیده ای نمی خواهد. دانش آموز ابتدا باید در سایت ثبت نام کند و سپس نام کاربری و رمز عبور را دریافت نماید. پس از دریافت این اطلاعات ، می تواند وارد سامانه شده‌ و کد سوابق تحصیلی خود را بگیرد.

نحوه دریافت سوابق تحصیلی 1403 از سایت my.medu.ir

  • وارد سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شوید و سپس گزینه “دانش آموز” را انتخاب کنید.

دریافت سوابق تحصیلی

  • شماره تلفن همراهی که به نام خودتان است را درج کنید تا کدی برای شما ارسال شود.

دریافت سوابق تحصیلی از مای مدیو

  • سپس باید کد را در بخش تعیین شده‌ درج نمایید و وارد پورتالی به نام خود شوید.

دریافت سوابق تحصیلی از مای مدیو

  • کد ملی و تاریخ تولد را درج کنید.

دریافت سوابق تحصیلی از مای مدیو

  • کد پستی را ارائه دهید.

دریافت سوابق تحصیلی از مای مدیو

  • در پورتال خود بر روی گزینه سوابق تحصیلی کلیک کنید.

دریافت سوابق تحصیلی از مای مدیو

  • حال اطلاعاتی نمایش داده‌ می شود که در آن کد سوابق تحصیلی 19 رقمی تان نیز درج شده‌ است. کد را دریافت کرده‌ و در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج کنید.

مرتبط ببینید : ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی

دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

دانش آموزان پایه دوازدهم که در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 ، کد سوابق تحصیلی خود را از سایتmy.medu.ir دریافت نکرده‌ اند ، پس از برگزاری کنکور سراسری فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، برای مشاهده و تایید نمرات خود اقدام کنند.

در واقع سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری این فرصت را برای داوطلبان کنکوری جا مانده‌ فراهم می کند که سوابق تحصیلی خود را تایید و اعمال کنند و در صورتی که نمرات آنها به اشتباه درج شده‌ باشد ، با مراجعه به سایت my.medu.irr اطلاعات شان را ویرایش نمایند.

سامانه دریافت و مشاهده سوابق تحصيلی دانش آموزان سال دوازدهم ، در تیرماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال می باشد که البته امکان تمدید مهلت نیز وجود دارد.

پس از ورود به سامانه سنجش بر روی لینک فعال شده‌ “ سوابق تحصيلی دانش آموزان – وضعيت نمرات ارسالي از آموزش و پرورش “ کلیک کنید و سپس در صفحه ای که ایجاد می شود ، از طریق یکی از روش ها اطلاعات خواسته شده‌ را وارد نمایید.

مشاهده سوابق تحصیلی در سایت دیپ کد

پس از درج مشخصات خواسته شده‌ ، نمرات شما نمایش داده‌ می شود که باید پس از بررسی کردن آنها و در صورت عدم وجود اطلاعات اشتباه ، تایید کنید.

راهنمای تصویری دریافت سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد

وارد شدن به سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی dipcode.medu.ir و کلیک بر روی گزینه مشخص شده‌ در تصویر زیر

احتمالا این را هم بپسندید  اعلام نتایج کنکور 1403 📞 نتایج کنکور 1403 ، زمان و راهنمای مشاهده جواب کنکور

مشاهده سوابق تحصیلی در سایت دیپ کد

درج کد دانش آموزی و کد منطقه. کد دانش آموزی در کارنامه مدرسه موجود می باشد و کد منطقه را باید از سایت سنجش دریافت کنید.

مشاهده سوابق تحصیلی در سایت دیپ کد

با وارد کردن اطلاعات خواسته شما ، مشخصات دانش آموز به همراه کد سوابق تحصیلی نمایش داده‌ می شود.

دریافت سوابق تحصیلی از دیپ کد

داوطلبان می توانند با بررسی کردن هر یک از کارنامه های دبیرستان خود کد دانش آموزی را که در بالای آن نوشته شده‌ است را استخراج کنند. به دست آوردن کد منطقه دیپلم نیز بسیار ساده می باشد.

کد منطقه دیپلم در حقیقت کد منطقه ای است که داوطلب سال های اول متوسطه دوم را به تحصیل در آن منطقه پرداخته است.

کد منطقه پیش دانشگاهی نیز کد منطقه ای می باشد که داوطلب مدرک پیش دانشگاهی خود را از آن منطقه دریافت نموده‌ است. دریافت کد منطقه بسیار راحت بوده‌ و تنها کافی است به سایت سامان سنجش مراجعه نمایید. سپس با جست جو کردن شهری که در آن جا مدرک خود را اخذ کرده‌ اید ، کد منطقه مورد نظر را پیدا کنید.

در صورتی که برای دریافت کد دانش آموزی و کد منطقه خود دچار مشکل شدید می توانید با مشاورین مجرب مجموعه «پاسخ با ما» تماس بگیرید.

مرتبط بخوانید : اعلام نتایج کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

کدام داوطلبان مشمول دریافت سوابق تحصیلی نیستند ؟

افرادی که شرایط آن ها با یکی از مواردی که در پایین ذکر شده‌ هم خوانی دارد نیازی نیست برای دریافت سوابق تحصیلی دبیرستان و دریافت سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود اقدام کنند.

  • افرادی که قبل سال 84 فارغ التحصیل شده‌ اند.
  • افرادی که در رشته‌ هایی فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شده‌ اند.
  • افرادی که در رشته‌ های غیر نظری مانند فنی حرفه ای و کاردانش فارغ التحصیل شده‌ اند.
  • افرادی که در سیستم نظام قدیم آموزش و پرورش فارغ التحصیل شده‌ اند.
  • افرادی که دیپلم خود را از مدرسه های غیر ایرانی دریافت کرده‌ اند و مدرک خود را تطبیق داده‌ اند.
  • افرادی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده‌ اند.

بنابراین داوطلبان باید برای دریافت کد خود اقدام کنند که مدرک تحصیلی خود را در رشته‌ هایی همچون انسانی ، تجربی و ریاضی و بعد از سال 1384 اخذ کرده‌ اند. همچنین داوطلبانی که که مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال 1391 گرفته اند باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند.

در صورتی در هر یک از مراحل اخذ کدهای سوابقه سوال یا مشکلی داشتید حتما با کارشناسان مجرب «پاسخ با ما» تماس بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

نمره چه دروسی جزء سوابق تحصیلی محسوب می شود ؟

همانطور که می دانید داوطلبان رشته‌ هایی مانند علوم انسانی و ریاضی مجاز به شرکت کردن در کنکور تجربی هستند و برعکس این موضوع نیز صدق می کند.

اما داوطلبان رشته‌ انسانی و رشته‌ تجربی که درس های تخصصی متفاوتی دارند ، که درس هایی مانند فیزیک ، شیمی و زیست را در دوران تحصیل خود مطالعه نکرده‌ اند و یا داوطلب های رشته‌ تجربی که با دروسی مانند جغرافیا ، فلسفه و منطق هرگز برخورد نکرده‌ اند طبیعتا این دروس جزء سوابق تحصیلی آن ها به شمار نمی رود و نمره آن در کنکور آن ها اثر گذار نمی باشد.

همچنین باید افزود که تنها نمره های امتحان هایی که به صورت نهایی و سراسری برگزار شده‌ است در دسته سوابق تحصیلی قرار می گیرند.

معدل در کنکور تاثیر دارد یا نمره ؟

دریافت سوابق تحصیلی

اکثر داوطلبان پس از دریافت سوابق تحصیلی برایشان سوال ایجاد خواهد شد که نمره در سوابق تحصیلی اثر گذار است یا معدل ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت همانطور که در بالا نیز در این باره صحبت شد به دلیل اینکه داوطلبان سایر رشته‌ ها نیز مجاز هستند در کنکور رشته‌ های دیگر شرکت کنند بنابراین درس هایی که آن ها در طی دوران تحصیلی طی نکرده‌ اند برای آن ها نباید در نظر گرفته شود. این موضوع باعث شده‌ تا نمره در کنکور اثر گذار باشد.

مرتبط بخوانید : دریافت کد سوابق تحصیلی

کدام دانش آموزان باید نگران سوابق تحصیلی باشند ؟

دریافت سوابق تحصیلی – راهنمای جامع

قطعا تمامی ما به خوبی می دانیم که شرکت در کنکور از شرکت کردن در امتحان های نهایی بسیار سنگین تر است. بنابراین دانش آموزان می توانند خیلی راحت تر به نمره 20 آزمون نهایی دست پیدا کنند تا به نمره 100 درصد کنکور و همین موضوع به عاملی تبدیل شده‌ تا دانش آموزانی که نمره نهایی آن ها بالاتر است بتوانند نتیجه بهتری از کنکور سراسری کسب کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کنکور دی - زمان و راهنمای ثبت نام کنکور دی 1402

البته این موضوع بدین معنا نیست که داوطلبانی که نمره پایین تری را در آزمون نهایی کسب کرده‌ اند یا داوطلبانی که شامل سوابق تحصیلی نمی شوند نتوانند در کنکور موفق شوند. زیرا ممکن است شما جز داوطلبانی باشید که کنکوری و به روش تستی درس خوانده‌ اید و بیشتر از آشنایی با مباحث تشریحی ، به فوت و فن های تستی تسلط دارید که این تکنیک ها و فوت و فن ها ، بسیار تاثیرگذار برای پذیرش در کنکور هستند.

پس از مطالعه مطلب فوق ، در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام در مورد دریافت سوابق تحصیلی یا میزان تاثیرگذاری نمرات در کنکور با مشاورین مجرب “پاسخ با ما” تماس  بگیرید. با مطالعه مطالب زیر می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید

دریافت سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم

اگر جزو داوطلبان نظام قدیم هستید و مدرک نظام جدید ندارید ، می توانید برای بهره مند شدن از 40 درصد سوابق تحصیلی مثبت کنکور سراسری ، در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نمایید. این امتحانات را وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته است برای داوطلبان نظام قدیم برگزار نماید. شرکت در این امتحانات به داوطلبان دارای دیپلم مغایر نیز توصیه می شود و با دریافت دیپلم رشته‌ جدید می توانند در آزمون رشته‌ مورد علاقه شان شرکت نمایند.

سوابق تحصیلی برای دانش آموزان دوازدهمی در کنکور دی ماه

با توجه به برگزاری کنکور سراسری در دی ماه ، دانش آموزان سال دوازدهم که در این آزمون شرکت می کنند این سوال را می پرسند که نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آنها چگونه خواهد بود. برای این دسته از داوطلبان کنکوری احتمالا پس از مشخص شدن معدل آنها در خردادماه ، فرصتی در نظر گرفته شود تا برای انتخاب رشته‌ ، سوابق تحصیلی خود را اعمال نمایند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 

در کنکور سراسری 1402 میزان تاثیر سوابق تحصیلی 40 درصد می باشد که بیشترین تاثیر را هم دروس عمومی دارند. اما در کنکور 1403 ، تاثیر سوابق تحصیلی به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت و معدل کتبی دانش آموزان تاثیر بیشتری در آزمون خواهد داشت. بنابراین اگر دانش آموز هستید و قصد شرکت در کنکور را دارید ، حتما برای امتحانات نهایی خوب مطالعه کنید. شما باید در تمام دروس مخصوصا دروس عمومی ، نمرات بالایی را به دست آورید. دروس عمومی با حذف شدن از سوالات کنکور سراسری ، در اعمال سوابق تحصیلی ملاک قرار می گیرند به همین دلیل نمره ای که در امتحانات نهایی این دروس کسب می کنید بسیار مهم است.

تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلمه های غیرمرتبط

شرکت در کنکور سراسری برای داوطلبانی که دیپلم غیرمرتبط دارند ، امکان پذیر می باشد. اما نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای این دسته از داوطلبان متفاوت می باشد. دیپلمه های غیرمرتبط کنکور سراسری اگر برای شرکت در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نکنند ، نمرات صفر برای دروس مورد نظر در اعمال سوابق تحصیلی ، مد نظر قرار خواهد گرفت.

سوالات متداول

  • کدام دسته از داوطلبان باید برای دریافت سوابق تحصیلی خود اقدام کنند ؟

داوطلبانی که در مهلت مقرر سوابق تحصیلی خود را در سایت my.medu.ir تایید نکرده‌ اند ، پس از برگزاری کنکور سراسری باید در سایت سنجش سوابق تحصیلی شان را تایید کنند.

  • ️تایید سوابق تحصیلی در سایت sanjesh.org سوابق تحصیلی تا چه تاریخی مهلت دارد ؟

سامانه دریافت و مشاهده سوابق تحصيلی دانش آموزان سال دوازدهم در تیرماه فعال است.

  • تایید سوابق تحصیلی در کدام سامانه انجام می گیرد ؟

تایید سوابق تحصیلی دانش آموزان سال دوازدهم پس از برگزاری کنکور سراسری ، از طریق سایت سازمان سنجش می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور 1402📞 بررسی تمام شرایط شرکت در کنکور سراسری

شرایط ثبت نام کنکور برای داوطلبانی که می خواهند در آزمون سراسری 1403 شرکت کنند …

21 نظر

  1. سلام من برای دریافت معدل کل دیپلم از سایت سنجش به مشکل برخوردم میشه راهنماییم کنید؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در خصوص دریافت سوابق تحصیلی و معدل دیپلم با مشاوران ما تماس بگیرید.

  2. سلام وقتتون بخیر
    من پارسال یکی از درس سوم دبیرستان تجدید شدم و شهریور پارسال درسی که تجدید شدم رو پاس کردم
    الان کد سوابق تحصیلی تغییر من تغییر کرده؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای آزمون سال جدید باید کد سوابق تحصیلی جدید دریافت کنید

  3. سلام.من به بخش مشاهده سوابق تحصیلی سنجش رفتم
    امتحانات نهاییم رو خرداد امسال پاس کردم.منتهی سال اخذ‌امتحانات نهایی رو جلوی هر درس نوشته ۱۴۰۰ مشکل از چیه؟

  4. سلام وقتتون بخیر من قبل از سال ۹۱ مدرک پیش دانشگاهی رو گرفتم یعنی کلا نیاز به سوابق تحصیلی ندارم
    یا باید کد سوابق تحصیلی دیپلم رو بگیرم؟

  5. میخوام سوابق درسمو بدونم ممنون

  6. سلام من سال 1385 دیپلم ناقص بودم و رفتم سربازی الان نمیدونم پرونده تحصیلی من کجاست میخوام ادامه بدم چکار کنم

  7. سلام
    من رشتم تجربیه میخوام کنکور ریاضی بدم
    برای تاثییر سوابق تحصیلی باید چی کار کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

  8. سلام خسته نباشید
    من فارغ التحصیل سال ۹۹ ام (نظام جدید) زمان ما فقط دوازدهم نهایی بود. برای کنکورای بعدی که معدل نهایی دهم و یازدهم هم حساب میشه من باید تو این امتحانات شرکت کنم یا معدل دهم و یازدهم خودم که با امتحانات مدرسه به دست اومدن تو سوابق تحصیلیم حساب میشن؟

  9. سلام.دیپلم۱۴۰۰تجربی هستم،خرداد۱۴۰۲ترمیم معدلذانجام دادم،امروز نتیجه اعتراضات به نمرات نهایی آمد کی باید برای تایید وارد سایت سنجش شوم .ممنن از راهنمایی تان.

  10. سلام وقتتون بخیر من متوجه نشده بودم که باید تایید سوابق تحصیلی کنم ینی بعد اینکه زمانش گذشت فهمیدم زمانش بازم تمدید میشع؟ مشکل خاصی برام پیش میاد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  11. با سلام و وقت بخير
    براي كنكور سال بعد داوطلبي كه مشمول سوابق نميباشد – يعني سال هشتاد و يك فارغ التحصيل شده باشد
    در صورت تاثير 40 درصدي(يا حالا بيشتر طبق مصوبه جديد)
    آيا فقط تراز دروس كنكور در كارنامه لحاظ ميشه؟ يعني بلفرض تراز 9000 خالي؟
    يا اون 9000 ضربدر شصت درصد (يا كمتر) و بعلاوه صفر درصد تراز سوابق خواهد شد؟
    يعني تراز نهايي فقط تراز كارنامه كنكور مد نظر است يا خير؟؟
    سپاس فراوان

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  12. سلام من داخل سایت گزینه سوابق تحصیلی رو که میزنم
    مینویسه این سرویس به زودی فعال خواهد شد چیکار باید بکنم؟؟

  13. سلام وقت بخیر، من ریزنمرات و معدل کل دیپلمم رو برای ثبت نام بدون کنکور نیاز دارم، سایت dipcode هم کار نمیکنه دیگه، از کجا باید دریافتش کنم؟

  14. سلام برای محاسبه معدل نهایی یازدهم آیا دروسی مثل انشا و ورزش در معدل محاسبه میشوند یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در معدل کل دیپلم موثر هستند اما در معدل کتبی نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر