از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

پیراپزشکی 📞 معرفی 5 رشته پر درآمد پیراپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

پیراپزشکی

پیراپزشکی یکی از رشته‌ های گروه علوم تجربی است که این روزها توجه داوطلب های زیادی را به سمت خود جذب کرده‌ است و دلیل آن نیز می‌تواند امداد رسانی های به خصوصی باشند که توسط متخصصین این بخش به افراد مختلف ارائه داده‌ می شود. به طور کلی در رابطه با تعریف پیراپزشکی می توان این طور گفت رشته‌ هایی که در آن فرد متخصص باید از مهارت های خاصی بهره ببرد تا بتواند سلامتی از دست رفته را به فرد بیمار بازگرداند.

اکثر زیر شاخه های رشته‌ های پزشکی بعد از فارغ التحصیلی دارای بازارکار خوبی می باشند و در صورتیکه داوطلب مهارت های لازم را به خوبی یاد بگیرد به درآمد بالایی دست پیدا خواهد کرد. داوطلب های عزیز فراموش نکنند که برای موفق شدن در رشته‌ های پزشکی و زیر شاخه های آن علاقه داشتن به هم نوع و نوع دوستی از مهم ترین اصل ها می باشند. اگر شما در دسته افرادی هستید که تصمیم دارید در رشته‌ های پیرا پزشکی تحصیل کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

داوطلبان گرامی برای برقراری ارتباط با مشاور کنکور تجربی می توانند با مشاورهای مجرب و با سابقه « پاسخ با ما » تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چه تفاوتی بین پزشکی و پیراپزشکی وجود دارد؟

افرادی که قصد تحصیل در یکی از رشته‌ های پیراپزشکی را دارند باید به این موضوع آگاه باشند که بین این رشته‌ با سایر رشته‌ های پزشکی تفاوت هایی وجود دارد. در این تخصص که فرد تحت عنوان “پیراپزشک” خوانده‌ می‌ شود کارها و فعالیت های خود را تحت نظارت و بررسی های پزشکان به انجام می رساند.

کادر درمانی یک بیمارستان تشکیل شده‌ از پیراپزشکان هستند که همواره در کنار پزشکان در حال حرکت می باشند و به آن ها در رابطه با درمان بیماران کمک می کنند. با این وجود می توان گفت پزشکان از لحاظ نظارتی بر امور پیراپزشکان نظارت دارند. پس فرق پزشکی و پیراپزشکی در رشته‌ های تحصیلی هر کدام است.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت پیراپزشکی آزاد – راهنمای تکمیل ظرفیت پیراپزشکی آزاد

پیراپزشکی ، معرفی رشته ها

پیراپزشکی از جمله رشته‌ های گروه تجربی است که خود زیر دسته های مختلف را به خود اختصاص داده‌ است که شامل موارد زیر می باشند:

رادیولوژی یا تکنولوژی پرتوشناسی

یکی از رشته‌ های برتر پیراپزشکی رادیولوژی و یا به اصطلاح پرتو شناسی می باشد که در بین شاخه های فیزیک پزشکی قرار گرفته است. در این رشته‌ فرد متخصص با بررسی هایی که بر روی پرتوهای آلفا، بتا و گاما انجام می دهد، اقدام به از بین سلول های سرطانی می کند. همچنین این متخصص می تواند برای باز توانی و بهبود اعضای بدن بیمار از این پرتوها بهره ببرد. فرد متخصص پرتوشناسی به طور کلی اجرای عملیات درمانی را بر عهده دارد و این کار را با استفاده از پرتوهای مختلف انجام می دهد.

پیراپزشکی

هوشبری

هوشبری یکی از تاپ ترین رشته‌ های پیراپزشکی است که افراد زیادی تمایل به تحصیل در آن دارند و به طبع هر فردی بهتر از منابع کنکور تجربی استفاده کرده‌ باشد، می تواند به این رشته‌ ورود کند. در کاردانی هوشبری فرد موظف است تا در کنار یک متخصص هوشبری به کار خود ادامه دهد. از کارهایی که فرد در این رشته‌ باید انجام دهد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • استریلیزه نمودن تمامی دستگاه های مربوط به هوشبری
  • انجام مراحل بیهوش کردن
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی پرستاری دانشگاه کاشان - طبق قبولی های 1400 و 99

البته بهتر است این نکته ذکر شود که این فرد باید کار خود را تحت نظر یک متخصص بیهوشی شروع کند و با همین شرایط نیز به آن پایان دهد.

هوشبری یکی از حساس ترین رشته‌ ها می باشد و در اتاق عمل ایفاگر یک نقش بسیار حیاتی هستند. فرد در طول عمل باید کنترل ها و نظارت های لازم را انجام دهد. در کاردانی رشته هوشبری فرد تنها باید دو سال را صرف مطالعه کند و در صورت نیاز می توان به سمت رشته‌ پرستاری گرایش خود را انتخاب کند. البته از آن جایی که رشته‌ پرستاری نیازمند صبر و حوصله زیاد است، تنها در صورت علاقه به سمت آن بروید.

علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی از دیگر رشته‌ های پیراپزشکی است که می تواند آینده بسیار درخشانی را برای افراد در حال تحصیل ایجاد کند. در این رشته‌ فرد با استفاده از دستگاه های مختلف نسبت به آزمایش خون و انساج بدن انسان اقدام می کند که هدف از آن پیشگیری از گسترش برخی بیماری ها و یا درمان آن ها است. فرد پس از اتمام دوره چهارساله خود می تواند در رشته‌ های مختلفی به ادامه تحصیل و گرفتن تخصص بپردازد که از آن ها می توان به بیوشیمی، خون شناسی، ایمنی شناسی، باکتری شناسی، میکروب شناسی، انگل شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی، سم شناسی و بیوتکنولوژی اشاره کرد.

همچنین پس از اینکه فرد به تخصص های لازم دست یافت، می تواند در یکی از مراکز زیر به کار و فعالیت بپردازد:

  • آزمایشگاه های بالینی بیمارستان های مختلف
  • آزمایشگاه های مراکز بهداشتی
  • آزمایشگاه های تشخیص طبی حضوری
  • کارخانجات تولید وسایل و مواد آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه های پزشکی قانونی
  • آزمایشگاه های سازمان انتقال خون
  • شرکت های پخش فرآورده‌ های بیولوژیک و آزمایشگاه

مرتبط بخوانید : پزشکی بدون کنکور – راهنمای جامع قبولی پزشکی بدون کنکور

رشته اتاق عمل

یکی از پردرآمدترین رشته‌ های پیراپزشکی مربوط به رشته‌ اتاق عمل می باشد. افرادی که در این رشته‌ فارغ التحصیل می شوند در اتاق عمل باید وظایف خود را خوبی انجام دهند و به نوعی مسئولیت پذیر باشند. همچنین افراد در حال تحصیل در رشته‌ اتاق عمل به منظور گسترش تخصص و علم خود می توانند از زمینه هایی همچون جراحی قلب و ارتوپدی کمک بگیرند. فردی که در این رشته‌ تحصیل می کند باید به تعداد 130 عدد، واحد پاس کند.

اتاق عمل

رشته مامایی

شاید یکی از رشته‌ های پیراپزشکی که در آن حسی از زندگی دیده‌ می شود، مامایی باشد. تصور بسیار قشنگی است وقتی روزانه با تعدادی از کودک های تازه به دنیا آمده‌ هر فرد سر و کار داشته باشد. فردی که در رشته‌ مامایی تحصیل می کند با مهارت هایی همچون مشاهده، آموزش، پیشگیری و تشخیص را در خود افزایش دهد.

فرد متخصص که تحت عنوان “ماما” شناخته می شود باید از توانایی های مشاوره ای، مراقبتی، حمایتی و درمانگری برخوردار باشد. فرد متخصص می تواند با بررسی ها و آزمایش هایی که بر روی فرد مراجعه کننده‌ انجام می دهد، تشخیص دهد که آیا توانایی باروری و یا باردار شدن را دارد یا خیر. در صورت مثبت بودن برای داشتن دوران حاملگی آسان و زایمان راحت، مشاوره هایی را انجام می دهد و در نهایت در صورت منفی بودن جواب به فرد برای بارور شدن کمک می کند.

احتمالا این را هم بپسندید  آیا تغییر رشته از مامایی به تخصص زنان امکان پذیر است ؟

اگر قصد تحصیل در این رشته‌ پیراپزشکی را دارید باید بدانید که بازار کار آن چگونه است. این افراد می توانند در مراکز زیر به فعالیت بپردازند:

  • مراکز بهداشتی و طرح پزشک خانواده
  • بیمارستان ها
  • زایشگاه ها
  • مربی خدمات بهداشتی در درمانگاه ها
  • مربی بهداشت مدارس
  • کارشناس بهداشت خانواده

مرتبط بخوانید : رشته های پیراپزشکی – معرفی و لیست کامل رشته های پیراپزشکی

بهترین یا پرطرفدارترین رشته های پیراپزشکی

پیراپزشکی رشته‌ های متنوعی را به خود اختصاص داده‌ است که در بین آن از لحاظ درآمدی و برتر بودن تفاوت هایی وجود دارد. به طور کلی بهترین رشته‌ های پیراپزشکی شامل پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، مامایی و علوم آزمایشگاهی هستند. این رشته‌ های پیراپزشکی سالیانه متقاضیان زیادی را به خود می‌بیند ولی از آنجایی که ظرفیت صندلی های دانشگاه محدود است، تمامی افراد نمی توانند به خواسته های خود دست یابند.

پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی

می توان گفت که درآمد رشته‌ های پیراپزشکی به نسبت زیاد است. البته تعدادی از آن ها از این قاعده مستثنی هستند ولی در حال حاضر دو رشته‌ اتاق عمل و هوشبری از درآمد بالایی برخوردار هستند. این دلیلی است که متقاضیان این رشته‌ همه ساله در حال افزایش هستند. البته رشته‌ های مامایی و آزمایشگاهی که در بین تاپ ترین رشته‌ های پیراپزشکی قرار دارند، از درآمد بالایی نیز بهره مند می باشند ولی همچنان رشته‌ هوشبری به رقابت خود در صدر ادامه می دهد.

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه بین الملی کیش

دانشگاه بین المللی کیش در بین آن دانشگاه هایی قرار گرفته است که به خاطر امکانات رفاهی ایجاد شده‌ در آن متقاضیان زیادی بدون آزمون و یا با آزمون قصد ورود به آن را دارند. یکی از رشته‌ های پرطرفدار پیراپزشکی می باشد. این رشته‌ مدت زمان بسیار کمی بوده‌ که وارد لیست رشته‌ های بدون کنکور شده‌ است.

البته تمامی رشته‌ های پیراپزشکی مشمول این طرح نمی شوند و تنها تعدادی از آن ها در لیست نهایی قرار گرفته اند که از آن ها می توان هوشبری، اتاق عمل، بهداشت محیط و علوم آزمایشگاهی اشاره کرد. رشته‌ های ذکر شده‌ جزو محبوب ترین ها هستند. البته در سال 1401 این طرح اجرا نشد و حالا باید دید که این روند عدم پذیرش ادامه دار خواهد بود یا خیر.

سوالات شما 

  • شاخه پیراپزشکی کدام رشته‌ ها را شامل می شود ؟

رشته‌ های پیراپزشکی شامل پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری و …. هستند که در این مطلب به طور کامل تر معرفی شده‌ اند.

  • بهترین رشته‌ پیرا پزشکی کدام است ؟

تمام رشته‌ های پیراپزشکی از نظر بازار کار و آینده شغلی در سطح نزدیک به هم قرار دارند.

  • آیا پیراپزشکی و علوم پزشکی متفاوت هستند ؟

بله علوم پزشکی شامل سه رشته‌ پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته اتاق عمل بدون کنکور

رشته اتاق عمل بدون کنکور 1402 📞 شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

رشته اتاق عمل بدون کنکور را دانشگاه های علوم پزشکی روزانه در بعضی از سال …

2 نظر

  1. بسیار ممنون ،,به خیلی از سوالاتم در این زمینه پاسخ داده شد.🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر