از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ظرفیت مازاد دانشگاه چیست – فرق ظرفیت مازاد و پردیس

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ظرفیت مازاد دانشگاه چیست - فرق ظرفیت مازاد و پردیس

 

ظرفیت مازاد دانشگاه چیست ؟ کدام دانشگاه ها دوره ظرفیت مازاد دارند ؟ فرق ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان چیست ؟ اعتبار مدرک دوره های ظرفیت مازاد به چه صورت است ؟ هزینه تحصیل در دانشگاه ظرفیت مازاد چقدر می باشد ؟ و …. اینها سوالاتی هستند که با نزدیک شدن به زمان انتخاب رشته کنکور سراسری از سوی داوطلبان مطرح می شود تا با اطلاع از شرایط و ضوابط پذیرش در هر دانشگاه ، انتخاب رشته کنکور را به درستی انجام دهند. مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا همه جزئیات مربوط به قبولی در ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد را بدانید.

ظرفیت مازاد دانشگاه علوم پزشکی چیست

طبق مصوبات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، از سال تحصیلی 94 – 93 دانشگاه های علوم پزشکی که واحد های پردیس خودگردان ندارند ، می توانند به صورت ظرفیت مازاد دانشجو پذیرش کنند. مثلا اگر دانشگاهی در رشته پزشکی 40 نفر ظرفیت دارد ، می تواند 20 نفر نیز به صورت مازاد بر ظرفیت دانشجو جذب کند و از این طریق فرصت تحصیل برای تعداد بیشتری از داوطلبان علاقه مند به رشته های پزشکی و رشته های پیراپزشکی فراهم می شود.

محل تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در دوره ظرفیت مازاد ، به اختیار دانشگاه می باشد اما معمولا این دانشجویان در کنار سایر دانشجویان پذیرفته شده دوره روزانه به تحصیل می پردازند و در شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی پذیرش ، همانند دانشجویان واحد پردیس خودگردان هستند.

بنابراین فرق دوره ظرفیت مازاد با پردیس در محل تشکیل کلاس هاست. برای دانشجویان پردیس خودگردان دانشکده های جداگانه از دانشکده اصلی در نظر گرفته می شود اما دانشجویان دوره ظرفیت مازاد به دلیل آنکه دانشگاه واحد پردیس مجزایی ندارد ، در کنار دانشجویان روزانه تحصیل می کنند.

نقل و انتقال و میهمانی پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد به سایر دانشگاه هایی که ظرفیت مازاد دارند ، طبق توافق دانشگاه مبدا و مقصد انجام می گیرد.

شهریه و هزینه تحصیل ظرفیت مازاد

هزینه تحصیل در دانشگاه های ظرفیت مازاد را هیئت امنایی آن دانشگاه مشخص می کند و با توجه به اینکه دانشجویان از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار هستند ، بنابراین شهریه نسبتا زیادی از آن ها دریافت می شود. حتما توصیه می کنیم که قبل از انتخاب این دانشگاه ، شهریه رشته مورد نظر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای پرداخت شهریه و هزینه تحصیل مشکلی ندارید.

میزان شهریه ظرفیت مازاد تقریبا با شهریه دوره های پردیس خودگردان یکسان است اما چون هر دانشگاه شهریه جداگانه ای را دریافت می کند ، لذا شما می توانید با مراجعه به وبسایت دانشگاه ، از شهریه دقیق رشته و دانشگاه انتخابی خود اطلاع یابید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد میزان شهریه دانشگاه ها و رشته های مختلف و شرایط دریافت وام و تخفیفات شهریه از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مدرک فارغ التحصیلی ظرفیت مازاد چیست

مدرک ظرفیت مازاد دانشگاه چیست ؟ آیا به لحاظ ادامه تحصیل و ورود به شغل اعتبار دارد ؟ لازم است بدانید که اساتید دانشجویان دوره ظرفیت مازاد همانند دانشجویان روزانه است و از نظر کیفیت تحصیلی تفاوتی ندارند. با اینکه عنوان فارغ التحصیل شده دوره ظرفیت مازاد در مدرک دانش آموختگی قید می شود ، اما برای ورود به بازار کار و ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشکلی ایجاد نمی شود.

همچنین دانش آموختگان این دانشگاه می توانند در آزمون های ارتقا شغلی نیز شرکت نمایند. مثلا فارغ التحصیلان رشته حقوق مشکلی برای شرکت در آزمون وکالت ندارند یا فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش ، می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز شرکت نمایند و وارد کار شوند.

ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد چیست

ظرفیت مازاد دانشگاه های آزاد ، همان واحد های پردیس خودگردان این دانشگاه هستند. مثلا دانشگاه علوم پزشکی زنجان در رشته پرستاری 20 نفر دانشجوی ظرفیت عادی پذیرش می کند و 4 نفر نیز به صورت ظرفیت مازاد پردیس خودگردان. تنها تفاوتی که این دسته از دانشجویان دارند ، در پرداخت شهریه است. به عبارتی دیگر ، میزان شهریه دانشگاه آزاد در دوره ظرفیت مازاد ، تقریبا دو برابر ظرفیت عادی است.

فرضا اگر در رشته پزشکی ظرفیت مازاد آزاد پذیرفته شوید ، ترمی حدود 16 میلیون تومان میزان شهریه شما خواهد بود شهریه پزشکی در دانشگاه آزاد نزدیک به 8 میلیون تومان است که در دوه ظرفیت مازاد به حدود 16 میلیون تومان افزایش می یابد.

اسامی دانشگاه های دارای ظرفیت مازاد

بیشتر دانشگاه های دارای ظرفیت مازاد در کنکور تجربی ارائه می شوند زیرا ظرفیت مازاد فقط مختص به دانشگاه هایی است که شاخه های پزشکی را ارائه می دهند.

کنکور ریاضی

  • دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی – تهران – رشته مددکاری اجتماعی1 نفر ظرفیت پذیرش
  • دانشگاه علوم پزشکی البرز – کرج – رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار1 نفر ظرفیت پذیرش
  • دانشگاه علوم پزشکی ایران – رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار – 1 نفر ظرفیت پذیرش
  • دانشگاه علوم پزشکی کاشان – رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار – 1 نفر ظرفیت پذیرش
  • دانشگاه علوم پزشکی گیلان – رشت – رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار – 1 نفر ظرفیت پذیرش
  • دانشکده علوم پزشکی لارستان (محل تحصیل دانشکده بهداشت شهرستان اوز) – رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار – 1 نفر ظرفیت پذیرش

کنکور انسانی

  • دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی – تهران – رشته مددکاری اجتماعی 2 نفر ظرفیت پذیرش

کنکور تجربی

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از سایر دانشگاه های ظرفیت مازاد ، میزان ظرفیت هر دانشگاه و رتبه قبولی ظرفیت مازاد در رشته های مختلف ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید. در صورت تمایل نیز می توانید انتخاب رشته کنکور خود را با احتمال قبولی بالا ، به مشاوران متخصص و مجرب ما بسپارید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه رشته هوشبری پردیس خودگردان 1401 - آخرین نرخ شهریه هوشبری پردیس

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ارشد پردیس خودگردان یا آزاد

ارشد پردیس خودگردان یا آزاد 📞 کارشناسی ارشد پردیس بین الملل بهتر است یا آزاد

بسیاری از داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد که می خواهند وارد یکی از دانشگاه های پردیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر