از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته های پیراپزشکی 📞 معرفی 7 رشته برتر و پردرآمد پیراپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته‌ های پیراپزشکی - لیست کامل معرفی و راهنمای رشته‌ های پیراپزشکی در دانشگاه ها

بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی با هدف ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی در کنکور سراسری شرکت می کنند. آشنایی با تمامی رشته‌ های پیراپزشکی می تواند دید خوبی به داوطلبان بدهد تا متناسب با علاقه و رتبه اکتسابی خود ، بهترین انتخاب را انجام دهند. همین طور آشنایی با رشته‌ های پیراپزشکی می تواند سطح آگاهی داوطلبان را افزایش دهد.

در مطالب قبلی سایت pasokhbama.com رشته‌ های پزشکی و شاخه های پزشکی را به طور کامل معرفی کردیم و در ادامه این مطلب ضمن پرداختن به رشته‌ های پیراپزشکی ، لیست کامل رشته‌ های پیراپزشکی در دانشگاه ها را ارائه خواهیم داد.

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رشته‌ های مورد علاقه تان از قبیل رتبه قبولی ، بازار کار ، میزان درآمد ، فرصت های شغلی ، دروس دانشگاهی و … از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما “ راهنمایی دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

اسامی رشته های پپراپزشکی

برای انتخاب رشته‌ های پیراپزشکی در دانشگاه های دولتی و آزاد در دوره های مختلف بایستی در کنکور تجربی شرکت کرد. طبق دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور تجربی ، رشته‌ های پیراپزشکی به شرح موارد زیر در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته‌ ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته‌ ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

رشته‌ پیراپزشکی – فیزیوتراپی

یادگیری عمل توانبخشی و کار با وسایل مربوطه مثل وسایلی که کاربرد آنها تحریک عصب و عضله است و در ضایعات عصبی برای بازآموزی و نوآموزی استفاده می‌شوند و یا وسایلی که برای تسکین درد مورد استفاده قرار می ‌گیرند و در مواردی همچون بیماری های استخوان ، مفاصل ، عضلات ، بیماری های روماتیسمی ، بیماری های اعصاب ، ضایعات ورزشی ، جراحی ها ، بیماری های قلب و عروق ، بیماری های تنفسی ، بیماری های زنان و زایمان، بیماری های پوستی ، بیماری های کودکان ، سوختگی ها ، معلولان جسمی و حرکتی کاربرد بسیاری دارد.

در کشورمان امکان ادامه تحصیل در رشته‌ فیزیوتراپی وجود دارد. این رشته در مقاطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ و دکتری نیز‌ ارائه می شود. مدت تحصیل در دوره‌ کارشناسی‌ ارشد 2 سال‌ است و فارغ‌ التحصیلان‌ این‌ رشته‌‌ می‌ توانند در گرایش هایی مانند فیزیوتراپی‌ ، علوم‌ تشریح ‌، آناتومی ‌، فیزیولوژی‌ و … وارد شده‌ و ادامه تحصیل دهند.

مرتبط بخوانید : درآمد فیزیوتراپی و رشته‌ فیزیوتراپی بدون کنکور 

رشته های پیراپزشکی – مامایی

رشته‌ مامایی نیز بین داوطلبان خانم رشته‌ تجربی طرفداران خاص خود را دارد و در اکثر دانشگاه های دولتی و آزاد ارائه می شود. فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی رشته‌ مامایی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد مامایی ناپیوسته به مدت 2 تا 3 سال ادامه تحصیل دهند. دوره دکتری مامایی نیز در شورای عالی برنامه ریزی تصویب شده‌ و فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مامایی می توانند در این مقطع ادامه تحصیل دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  ضرایب دروس برای قبولی در رشته پرستاری - مهم ترین دروس عمومی و اختصاصی

برخی دروس اصلی و تخصصی رشته‌ مامایی شامل : داروشناسی ، اصول تغذیه مادر و کودک ، اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماریها ، جنین شناسی ، حقوق و پزشکی قانونی در مامایی ، بارداری و زایمان ، فیزیوپاتولوژی و بیماریهای داخلی ، بیماریهای زنان و ناباروری ، آمادگی برای زایمان و زایمان فیزیولوژیک می باشد. رشته‌ مامایی نیز همچون دیگر رشته‌ های پیراپزشکی تراز علمی نسبتا بالایی را برای پذیرش طلب می کند.

مرتبط بخوانید :  معرفی جامع و بازار کار مامایی و رتبه لازم برای رشته‌ مامایی

رشته‌ های پیراپزشکی – پرستاری

فارغ التحصیلان رشته‌ پرستاری باید علاوه بر مراقبت از بیمار در هنگام بیماری ، توانایی هایی در مراحل دیگر نیز همچون در مرحله قبل از بیماری یعنی پیشگیری و مرحله بعد عبور از بیماری توانبخشی و دروران نقاهت نیز داشته باشند و همراه بیمار با او پیش بروند.

خوشبختانه در کشورمان امکان ادامه تحصیل در رشته‌ پرستاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز وجود دارد و در گرایش های مختلف در دانشگاه های دولتی و آزاد ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب ” دفترچه انتخاب رشته‌ پرستاری ” که پیش تر در سایت ” پاسخ با ما ” مراجعه کنید و تمامی اطلاعات در مورد ادامه تحصیل رشته‌ پرستاری را مطالعه بفرمایید.

برخی دروس اصلی و تخصصی رشته‌ پرستاری شامل : انگل شناسی ، میکروب شناسی ، بیوشیمی ، ایمونولوژی ، فیزیولوژی تشریح ، پرستاری بهداشت ، پرستاری بهداشت جامعه ، پرستاری مادران و نوزادان ، بیماری های داخلی ، بیماری ها و پرستاری های مربوط ، اخلاق پرستاری و پرستاری در فوریت ها می باشد.

رشته‌ های پیراپزشکی

مرتبط بخوانید : پیراپزشکی بدون کنکور – رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

رشته‌ های پیراپزشکی – هوشبری

فارغ التحصیلان رشته‌ هوشبری به عنوان دستیار متخصص بیهوشی در اتاق عمل فعالیت می کنند و توانایی شناسایی و استرلیزه کردن دستگاه های اندازه گیری گازهای خون و سایر دستگاه های بیهوشی را دارند. امکان ادامه تحصیل برای کارشناسان هوشبری وجود دارد و فارغ التحصیلان این رشته‌ می توانند برای مقطع کارشناسی ارشد در آزمون وزارت بهداشت در 22 کد رشته‌ آزمون بدهند.

برخی دروس اصلی و تخصصی رشته‌ کارشناسی و کاردانی هوشبری شامل : روش بیهوشی ، تشریح ‌(آناتومی) ، فیزیولوژی ، میکروب‌شناسی و استریلیزاسیون ،‌ اصول پرستاری ، رفتار در اتاق عمل ، کارآموزی آموزی در عرصه و … می باشد .

توجه داشته باشید که رشته‌ هوشبری با تخصص هوشبری متفاوت است. افرادی که وارد رشته‌ کارشناسی هوشبری می شوند ، پس از 4 سال تحصیل با دریافت مدرک لیسانس به عنوان کارشناس هوشبری وارد بازار کار می شوند. اما متخصص بیهوشی ، فردیست که دوره پزشکی عمومی 7 ساله را به اتمام رسانده‌ اند و پس از 7 سال با شرکت در آزمون های تخصص و دستیاری پزشکی ، تخصص هوشبری را انتخاب کرده‌ است.

رشته‌ های پیراپزشکی – اتاق عمل

اتاق عمل نیز از رشته‌ جذاب پیراپزشکی است که طرفداران خاص خودش را دارد. پس از رشته‌ پرستاری ، اتاق عمل دومین رشته‌ پیراپزشکی است که شرایط شغلی و بازار کار مساعدتری نسبت به سایر رشته‌ ها دارا می باشد زیرا در اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی ، به چند نفر کارشناس و تکنسین اتاق عمل نیاز است.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته سونوگرافی بدون کنکور 1402 📞 راهنمای قبولی بدون کنکور در رشته سونوگرافی

این رشته‌ هم از داوطلبان آقا و هم از داوطلبان خانم پذیرش می کند. رتبه لازم برای پذیرش در آن نیز با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است اما علاقه مندان حداقل باید تراز 7800 را در زیر گروه یک سهمیه خود کسب کنند. همانطور که می دانید رشته‌ اتاق عمل در زیر گروه کنکور تجربی قرار دارد و رتبه و تراز موثر برای انتخاب این رشته‌ ، رتبه و تراز در زیر گروه یک است.

رشته‌ های پیراپزشکی

رشته‌ های پیراپزشکی – رادیولوژی

از بهترین رشته‌ های پیراپزشکی کنکور تجربی می توانیم به رشته‌ رادیولوژی یا همان کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی اشاره کنیم. این رشته‌ دارای بازار کار مناسبی می باشد و فارغ التحصیلان پس از دریافت مدرک کارشناسی خود می توانند در بیمارستان ها و محیط های درمانی مشغول کار شوند. رادیولوژی دارای تعهد خدمت دو ساله می باشد که برای فارغ التحصیلان آقا به عنوان خدمت سربازی منظور می شود.

در خصوص رشته‌ پیراپزشکی رادیولوژی این نکته را هم بدانید که با تخصص رادیولوژی متفاوت است. شما با تحصیل 4 ساله در این رشته‌ ، به عنوان کارشناس رادیولوژی فارغ التحصیل می شوید اما برای گرفتن‌ تخصص رادیولوژی ابتدا باید دوره پزشکی عمومی طی شده‌ و از میان تخصص های پزشکی ، تخصص رادیولوژی را انتخاب کرد.

رشته‌ های پیراپزشکی

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیراپزشکی

رشته‌ های پیرا پزشکی – بینایی سنجی

بینایی سنجی از دیگر رشته‌ های پیراپزشکی کنکور تجربی است. این رشته‌ متقاضیان بسیار زیادی دارد اما به دلیل ظرفیت پذیرش محدود آن ، شانس قبولی با داوطلبان دارای رتبه خوب است. این رشته‌ را هر ساله دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی ، ایران ، زاهدان ، مشهد و … در دوره های روزانه و پردیس خودگردان ارائه می کند و در دانشگاه آزاد نیز برگزار نمی شود. اگر می خواهید رشته‌ بینایی سنجی را در انتخاب رشته‌ خود انتخاب کنید ، لازم است بدانید که طول دوره تحصیل 4 ساله دارد و بعد از این مدت به عنوان کارشناس بینایی سنجی فارغ التحصیل شده‌ و جذب کار خواهید شد.

سوالات شما

  • رشته های پیراپزشکی شامل چه رشته‌ هایی هستند ؟

پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، مامایی و … از جمله رشته های پیراپزشکی هستند.

  • کدام رشته‌ پیراپزشکی بازار کار بهتری دارد ؟

تمام شاخه های پیراپزشکی از بازار کار مناسبی برخوردار هستند.

  • تحصیل در کدام رشته‌ پیراپزشکی سخت تر است ؟

تحصیل در رشته‌ های پیراپزشکی همگی به مدت 4 سال است و هر کدام سختی های تحصیل مختص به خودشان را دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته اتاق عمل بدون کنکور

رشته اتاق عمل بدون کنکور 1402 📞 شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

رشته اتاق عمل بدون کنکور را دانشگاه های علوم پزشکی روزانه در بعضی از سال …

15 نظر

  1. سلام کدوم رشته پیراپزشکی بازار کار بهتری داره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته های پرستاری و اتاق عمل در میان رشته های پیراپزشکی بازار کار بهتری دارند.

    • سلام.. میخواستم بدونم بهیاری هم جز رشته پیراپزشکی میباشد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته های پیراپزشکی شامل پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری و … هستند و رشته بهیاری را شامل نمی شود

    • سلام پیراپزشکی پوست و مو هم داریم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر

  2. رشته ی روانشناسی بالینی پیراپزشکی هست .

  3. محمد حسین

    با سلام با رتبه ۱۹۰۰۰ پیرا پزشکی چی قبول میشم ؟؟؟برام فرقی نداره که کدوم استان باشه

  4. امیرمسعود

    سلام بارتبه ۱۹۰۰۰ تو پیراپزشکی چی قبول میشم؟؟؟ اگه شهرستانها قبول شم هم مشکلی نداره

  5. سلام روز بخیر ببخشید برای بازار کار رشته رادیولوژی بهتره یا فیزیوتراپی و پرستاریو اینا؟

  6. سلام مددکاری اجتماعی هم جز رشته پیراپزشکی هست؟؟

  7. سلام برای قبولی در پرستاری ملی باید رتبت تا چند باشه و اینکه با توجه به تغیرات اعمال شده امسال شرایط برای قبول شدن در پرستاری چگونه است؟

  8. سلام اگه ممکنه جواب من رو بدید کدوم رشته متقاضی کمتری داره ؟ 👋💥

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته پرستاری به نسبت سایر رشته های پیراپزشکی پرمتقاضی تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر