از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته علوم ورزشی – معرفی جامع و بازار کار علوم ورزشی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته علوم ورزشی - معرفی جامع و بازار کار علوم ورزشی

 

رشته علوم ورزشی یکی از دروس رشته کنکور انسانی به حساب می آید که هدف از تربیت دانشجویان در آن رسیدن به تندرستی و سلامتی است. از آنجایی که این رشته نه تنها بر سلامتی جسمی بلکه بر سلامتی روانی نیز تاثیر خود را می گذارد ، می توان آن را زیر مجموعه ای از پزشکی نیز به شمار آورد که واحدهاش مشترک در آن دو وجود دارند.پ

دانشجویان رشته علوم ورزشی باید واحدهای اصلی ، پایه و تخصصی را بگذارنند که به صورت عملی و تئوری هستند. همچنین بازار کار این رشته در صورت داشتن توانایی های لازم ، کاملا روشن می باشد و افراد فارغ التحصیل می توانند در سازمان های مختلف به فعالیت بپردازند که در ادامه به بررسی کامل هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

با دروس و واحدهای مربوط به رشته علوم ورزشی آشنا شوید

رشته علوم ورزشی درس های مخصوص به خود را دارد و به سه دسته پایه ، اصلی و تخصصی تقسیم بندی می شود. هر کدام از این درس ها توانایی هایی خاصی را در اختیارتان می گذارد و علاوه بر تندرستی و سلامتی به دانش شما نیز مواردی را اضافه می کند. در ادامه می توانید با این دروس و واحدها آشنایی پیدا کنید.

دروس پایه

دروس پایه شامل موارد زیر می شوند:

  • آناتومی انسانی
  • فیزیک عمومی
  • ریاضیات عمومی
  • فیزیولوژی انسانی
  • ریاضیات پایه و مقدمات آمار
  • زیست شناسی
  • کمک های اولیه

دروس اصلی رشته علوم ورزشی

دروس اصلی رشته علوم ورزشی نیز گستردگی خاص خودشان را دارند و موارد زیر را به خود اختصاص داده اند:

  • اصول فلسفه آموزش و پرورش
  • روانشناسی کودکی و نوجوانی
  • روانشناسی تربیتی
  • تولید و کاربرد مواد آموزشی
  • سنجش و اندازه گیری
احتمالا این را هم بپسندید  رشته تکنولوژی پرتو درمانی - معرفی و بازار کار پرتو درمانی

و مواردی همچون مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، اصول و فنون مشاوره و راهنمایی، تولید و کاربرد مواد آموزشی، روش ها و فنون تدریس، مدیریت آموزشی

دروس تخصصی

دروس تخصصی نیز مهم ترین واحدهایی هستند که دانشجویان رشته علوم ورزشی باید آن ها را بگذرانند و شامل موارد زیر هستند:

اصول و مبانی تربیت بدنی، تاریخ تربیت بدنی، تغذیه و ورزش، آسیب شناسی ورزشی، رشد و تکامل حرکتی، فیزیولوژی ورزشی، یادگیری حرکتی، سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی، بهداشت و ورزش، تربیت بدنی در مدارس، مدیریت سازمان‌های ورزشی، مدیریت و طرز اجرای مسابقات، زبان اختصاصی، حرکت شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، تربیت بدنی و ورزش معلولین، مقدمات بیومکانیک ورزشی، مبانی روانی و اجتماعی، تربیت بدنی، آمادگی جسمانی، فوتبال، دو و میدانی، ژیمناستیک، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، کشتی، بدمینتون

بازار کار رشته علوم ورزشی به چه صورت است؟

بدون شک یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب رشته باید به آن توجه کرد ، بازار کار می باشد که آیا رشته انتخابی می تواند امنیت شغلی را ایجاد کند یا خیر و این سوال در رابطه به علوم ورزشی نیز وجود دارد.

اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید اولین چیزی که باید با آن آشنایی داشته باشید این است که آینده شغلی شما با توجه به مهارت ها و گرایش شما تعیین می شود. از آنجایی که تنوع محیط های کاری این رشته بسیار زیاد هستند ، دانش آموختگان این رشته در صورت داشتن توانایی های لازم با مشکلی رو به رو نخواهند شد.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها - آیا بازار کار مهندسی پزشکی پذیرای خانم ها هست؟

از زمینه هایی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آن کار کنند، وزارتخانه ها هستند که در آن ها می توانند سمت های مختلفی را کسب کنند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مربی ورزشی
  • مسئول ورزشی
  • مشاوره در طراحی لباس و وسیله های ورزشی
  • کارشناس تربیت بدنی در سازمان های مختلف از جمله فدراسیون ها و سازمان های دولتی

البته این موارد تنها بخشی از فعالیت ها به حساب می آیند و این افراد می توانند به عنوان مدرس در مراکز آموزشی نیز مشغول به فعالیت شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر