از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره تلفنی انتخاب رشته دکتری – مشاوره دکتری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

راهنمای تلفنی انتخاب رشته دکتری
مشاوره تلفنی انتخاب رشته دکتری – مشاوره دکتری

 

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند، حداقل یک مرتبه تجربه انتخاب رشته را داشته اند اما در این مقطع با توجه به مرحله مصاحبه ای که وجود دارد شرایط کمی متفاوت است. چرا که متقاضیان باید به نحوی انتخاب رشته کنند که احتمال دعوت شدن به مصاحبه را برای خود افزایش دهند. از همین رو حضور یک مشاور در کنار داوطلبان می تواند بسیار موثر و مفید باشد. مشاوره تلفنی انتخاب رشته دکتری یکی از راه هایی است که هر فرد به راحتی و در هر مکانی می تواند از آن بهره مند شود.

داوطلبان می توانند در صورت دعوت شدن به مصاحبه آزمون دکتری در چند دانشگاه، با پرداخت هزینه مربوطه در تمامی آن ها شرکت کنند اما در صورت پذیرفته شدن در بیش از یک کد رشته محل، تنها باید یکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند.

نکات مهم پیرامون فرآیند انتخاب رشته دکتری

لازم به ذکر است که در آزمون دکتری برخلاف سایر دوره های تحصیلی، رتبه داوطلب به تنهایی نمی تواند قبولی او را تضمین کند. بلکه موفقیت در مصاحبه دانشگاه مربوطه نیز بسیار حائز اهمیت است.

داوطلبانی که در مقطع دکتری، گرایش و رشته خود را تغییر داده اند، باید بدانند که معمولا در جلسات مصاحبه، در این مورد از آن ها سوال می شود. بنابراین سعی کنید دلیل قانع کننده و ترجیحا علمی برای این تصمیم داشته باشید.

تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف می شوند، می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند تا در صورت داشتن شرایط لازم، از سوی دانشگاه یا دانشگاه های انتخابی، دعوت به مصاحبه شوند. هر داوطلب می تواند در مصاحبه چند دانشگاه شرکت کند و ممکن است مورد پذیرش در چند کد رشته محل نیز قرار گیرد اما باید توجه داشته باشد که در نهایت تنها مجاز به تحصیل در یک رشته از یک دانشگاه است.

نکته دیگر این که فرآیند انتخاب رشته آزمون دکتری تمامی دانشگاه ها به استثنای دانشگاه آزاد از سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با نشانی sanjesh.org انجام می شود. علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید از سایت رسمی آن به نشانی azmoon.org اقدام کنند.

اهمیت مشاوره در انتخاب رشته آزمون دکتری

تعداد انتخاب هایی که هر داوطلب می تواند برای قبولی در دوره تحصیلی دکتری داشته باشد، حداکثر 50 کد رشته محل است. از طرفی ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو در این مقطع معمولا کمتر از سایر دوره های تحصیلی می باشد.

بنابراین داوطلب هنگام انتخاب رشته های مورد نظر، باید دقت فراوانی به خرج دهد تا بتواند به گونه ای انتخاب های خود را اولویت بندی کند که شانس دعوت شدن به مصاحبه آزمون دکتری را از دست ندهد. چرا که اگر بهترین رتبه آزمون دکتری را نیز داشته باشد اما به مصاحبه دعوت نشود، امکان تحصیل در این مقطع را از دست می دهد.

با توجه به حساسیتی که انتخاب رشته دکتری دارد، استفاده از تجربیات دیگران و افراد متخصص در این زمینه می تواند بسیار مفید واقع شود. حال، این افراد می توانند نزدیکانی باشند که سابقه تحصیل در دوره دکتری را داشته یا دارند و یا افرادی باشند که پیوسته با دانشجویان و داوطلبان آزمون دکتری در ارتباط هستند. تجربه گروه اول برای انتخاب رشته می تواند مفید باشد ولی کافی نیست؛ اما گروه دوم، به واسطه ارتباطاتی که دارند، با داوطلبانی مواجه می شوند که شرایط مختلفی برای انتخاب رشته آزمون دکتری دارند و طبیعتا راهنمای مناسب تری هستند.

مشاوران انتخاب رشته، همان افراد گروه دوم هستند که در سال های مختلف، با داوطلبان متعددی سر و کار دارند و شرایط متفاوتی را تجربه کرده اند. همین امر مهارت و توانایی آن ها را در یاری رساندن به مخاطبان افزایش می دهد. مشاوران مرکز تخصصی پاسخ با ما” نیز با تجربیاتی که طی سال های متوالی کسب کرده اند، آماده ارائه بهترین خدمات به شما داوطلبان گرامی هستند.

مزایای مشاوره تلفنی انتخاب رشته آزمون دکتری

  • دسترسی آسان در هر مکان و هر ساعت از روز (8 صبح الی 12 شب) ، حتی روزهای تعطیل
  • عدم نیاز به رفت و آمد و در نتیجه صرفه جویی در وقت و انرژی
  • تعامل انفرادی مخاطب با مشاور
  • صرفه جویی در هزینه بابت مشاوره

یک مشاور متبحر در زمینه انتخاب رشته آزمون دکتری، باید با شما صادقانه برخورد نماید و به طور نامعقول شما را امیدوار و یا ناامید از قبولی در مقطع دکتری نکند. مشاوری که بداند شرایط هر دانشگاه و الزامات قبولی در آن چیست، به تصمیماتتان احترام بگذارد و بتواند شما را از تمام جزئیات لازم آگاه کند، می تواند همراه خوبی برایتان باشد. به او اعتماد کنید و از تجربیاتش بهره لازم را ببرید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 ✨ زمان انتشار و لینک دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته دکتری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته دکتری پیام نور

انتخاب رشته دکتری پیام نور 1403 📞 راهنمای کامل انتخاب رشته دکتری پیام نور

انتخاب رشته دکتری پیام نور به طور همزمان و مشترک با انتخاب رشته‌ دکتری سایر …

2 نظر

  1. چرا با تلفن همراه نمیتونم تماس بگیرم باهاتون

    • با سلام. در حال حاضر تماس با مشاوران فقط از طریق شماره تلفن ثابت امکان پذیر است اما به زودی بسته های تماس برای خرید آنلاین در سایت قرار میگیرد و بعد از خرید ، مشاور با شما تماس برقرار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر