از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

جدول برنامه ریزی کنکور 📞 دانلود نمونه pdf

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

جدول برنامه ریزی کنکور + دانلود نمونه  pdf

جدول برنامه ریزی کنکور یا برنامه ریزی برای کنکور مبحثی است که بسیاری از داوطلبان کنکور را به خود درگیر کرده‌ است. مخصوصاً برخی از داوطلبان که به تازگی در مسیر کنکور قرار گرفته‌ اند ، برایشان دشوار است که بتوانند برنامه ریزی خود را طوری انجام دهند که به مرور تمام دروس را تا فرا رسیدن کنکور به اتمام برسانند و بعضا به دنبال جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور هستند. همه داوطلبان کنکوری به این موضوع آگاه هستند که اگر برنامه ریزی ، اصولی و منطقی تنظیم نشود ، نمی توان به هدف رسید. زیرا برنامه ریزی برای کنکور این امکان را به داوطلب می دهد تا ضمن ارزیابی پیشرفت تحصیلی خود ، به مرور انگیزه بیشتری در جهت بیش بردن برنامه خود داشته باشد.

اما یک برنامه ریزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ آیا برای همه داوطلبان یک نوع برنامه ریزی خاص و ثابت بیشنهاد می شود ؟ برنامه ریزی هفتگی و ماهانه چگونه انجام می گیرد ؟ و سوالاتی از این قبیل که لازم است داوطلب کنکوری از آن ها اطلاع داشته باشد. بنابراین توصیه می شود ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

همچنین برای شما عزیزان غیر کنکوری مطلب دیگری با عنوان جدول برنامه ریزی درسی آماده کرده‌ ایم که میتوانید با کلیک روی لینک زیر آنرا نیز مطالعه بفرمایید.

بخاطر داشته باشید هیچ برنامه ای همانند یک برنامه ریزی درسی شخصی در سال سرنوشت ساز کنکور نمیتواند برای پیشرفت شما مفید باشد پس همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و برنامه ریزی درسی مخصوص به خود را از مشاورین با تجربه ما دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نکات مهم در تنظیم برنامه ریزی درسی

در تهیه و تنظیم برنامه ریزی درسی برای کنکور همانند جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور باید چند نکته را در نظر داشت. در قدم اول داوطلب باید بداند در طول ساعات شبانه روز برای هر فعالیتی که انجام می دهد ، چه زمانی را صرف می کند.

برای مثال در شبانه روز چند ساعت صرف خواب می شود ؟ چقدر زمان صرف سرگرمی و کار با گوشی و مشاهده تلویزیون و … می شود ؟ اگر داوطلب دانش آموز یا شاغل است چه مدت زمانی را صرف شغل یا مدرسه او می شود و با در نظر گرفتن تمام این موارد می توان برنامه ریزی را انجام داد.

تهیه جدول برنامه ریزی به داوطلب کمک می کند تا از میزان زمانی که صرف فعالیت های متفرقه و هم چنین مطالعه می شود ، مطلع گردد و به مرور با کاستن از زمانی که برای امور متفرقه صرف می شود ، به ساعت مطالعه خود اضافه کند.

مرتبط بخوانید : جدول برنامه ریزی درسی

جدول برنامه ریزی برای کنکور 1403

جدول برنامه ریزی کنکور باید به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه تنظیم شود تا هر ماه عملکرد داوطلب مورد ارزیابی قرار بگیرد.  بر اساس جدول برنامه ریزی استاندارد  داوطلب می تواند روزانه 12 ساعت مطالعه داشته باشد که مواردی مانند خواب ، استراحت ، زمان شام ، ناهار و صبحانه در آن رعایت شده‌ است.

برای برنامه ریزی هفتگی داوطلب باید مراحل زیر را انجام دهد و سپس جدولی مطابق جدول زیر تنظیم نماید :

  • تعیین مباحثی که باید مطالعه شود

برای مثال تعیین کنید که در درس زیست شناسی باید مبحث قلب را مطالعه کنید.

  • تقسیم مبحث به چند بخش

تعیین کنید مبحث مورد نظر از چند صفحه تشکیل شده‌ است و آن را به چند بخش تقسیم کنید.

  • تعیین تعداد تست هایی که در طول هفته باید تمرین شوند
  • تقسیم تعداد تست ها به طول هفته

حال با رعایت موارد فوق می توانید جدولی شبیه جدول زیر داشته باشید :

جدول برنامه ریزی کنکور به صورت هفتگی

ایام هفته شنبه یکشنبه (به همین ترتیب تا آخر هفته) جمع کل ساعت مطالعه جمع کل ساعت مطالعه بیش بینی شده
ساعت مطالعه
7/30 تا 9
9/30 تا 11
11/30 تا 13
13/30 تا 15
15/30 تا 17
17/30 تا 19
19/0 تا 21
22 تا 23/30

جدول برنامه ریزی کنکور به صورت ماهیانه

برای تنظیم برنامه ریزی ماهانه نیز می توان برنامه ریزی هفتگی را برای 4 هفته تکرار کرد. توجه شود که جداول فوق صرفا به عنوان یک راهنما و کمک به داوطلبان در امر برنامه ریزی می باشد و هر داوطلب می بایست با در نظر گرفتن توانایی ها و شرایط خود و هم چنین مشورت با مشاوران مجرب ، برنامه مخصوص به خود را طراحی کند این کاری است که در جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور هم انجام میشود.

مرتبط بخوانید : برنامه ریزی برای کنکور تجربی

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور همانند جدول برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور

بهترین شخصی که می تواند برای شما برنامه ریزی انجام دهد ، خود شما هستید.

در واقع هر یک از داوطلبان دارای شرایط متفاوتی هستند که می بایست بر مبنای آن شرایط برنامه ریزی درسی خود را انجام دهند. ممکن است داوطلبی دانش آموز باشد و زمان کمتری را برای مطالعه داشته باشد و یا بالعکس.

بنابراین در ابتدا باید بررسی کرد که چه زمانی به صورت خالص و جدا از فعالیت های روزانه در اختیار داوطلب قرار دارد. در جدول های زیر می توانید با توجه به رشته‌ تحصیلی خود ، برنامه ریزی کنکور تجربی ، برنامه ریزی کنکور انسانی ، برنامه ریزی کنکور ریاضی و … را دانلود کنید.

جدول برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور تجربی به صورت روزانه  
دانلود جدول برنامه ریزی کنکور تجربی به صورت هفتگی و ماهانه

جدول برنامه ریزی کنکور ریاضی 1403

دانلود برنامه ریزی کنکور ریاضی به صورت روزانه
دانلود برنامه ریزی کنکور ریاضی به صورت هفتگی و ماهانه

جدول برنامه ریزی کنکور انسانی 1403

دانلود برنامه ریزی کنکور انسانی به صورت روزانه
دانلود برنامه ریزی کنکور انسانی به صورت هفتگی و ماهانه

جدول برنامه ریزی کنکور هنر 1403

دانلود برنامه ریزی کنکورهنر به صورت روزانه
دانلود برنامه ریزی کنکور هنر به صورت هفتگی و ماهانه

جدول برنامه ریزی کنکور زبان 1403

دانلود برنامه ریزی کنکور زبان به صورت روزانه
دانلود برنامه ریزی کنکور زبان به صورت هفتگی و ماهانه

تعین هدف برای برنامه ریزی کنکور

هر یک از شما به خوبی می دانید که هدفتان از درس خواندن چیست و برای قبولی در چه رشته‌ ها یا دانشگاه هایی درس می خوانید اما اکثرتان از این موضوع غافل هستید که باید به همان اندازه که هدف بزرگی دارید ، تلاش و پشتکار نیز داشته باشد. آیا به قبولی در رشته‌ پزشکی یا دیگر رشته‌ های برتر فکر می کنید اما در کل هفته کمتر از 20 ساعت مطالعه دارید ؟ شما فقط ساعت مطالعه زیاد دارید اما هیچ گونه بازدهی مطالعاتی ندارید ؟ شما علاوه بر مطالعه تشریحی ، تست نیز کار می می کنید ؟

تمام اینها را باید متناسب با هدفی که دارید در نظر بگیرید مطمئنا روزی کمتر از 4 یا 5 ساعت درس خواندن نتیجه دلخواهی را به دست نمی آورید البته ساعت مطالعه بالا لزوما به معنای کیفیت مطالعه نیست اما اول از همه شما باید زیاد درس بخوانید تا به مرور بتوانید به کیفیت مطالعاتی نیز برسید این موضوع نیز در برنامه ریزی درسی نفرات برتر کنکور همیشه حایز اهمیت بوده است.

نکات طلایی در تهیه برنامه ریزی کنکور

جدول برنامه ریزی کنکور + دانلود نمونه  pdf

برای برنامه ریزی کنکور پس از دانلود نمونه برنامه ریزی درسی ، لازم است چند نکته مهم را برای داوطلبان متذکر شویم که حتما باید آن ها را در برنامه ریزی خود رعایت کنند :

  1. حتما برای برنامه ریزی درسی واقع بینانه عمل کنید. بسیاری از داوطلبان از همان ابتدا ساعت مطالعه بالا را برای خود در نظر می گیرند و بس از مدتی کوتاه ممکن است از برنامه ریزی خود خسته شده‌ و نتوانند به آن عمل کنند.
  2. حتما در برنامه ریزی خود برای استراحت و تفریح زمان کافی را در نظر بگیرید ، توجه داشته باشید که بدون استراحت کافی ، مغز شما بازدهی لازم را نخواهد داشت.
  3. برنامه ریزی خود را با قابلیت انعطاف طراحی کنید و حتما برای مطالعه دروس جبرانی زمانی را اختصاص دهید.
  4. اگر از برنامه خود بنا به دلایلی مانند مهمان آمدن و دیگر موارد عقب ماندید ، هرگز نگران از کمبود وقت نباشید و برنامه خود را ادامه دهید. زیرا شما در برنامه ریزی خود زمان برای دروس جبرانی دارید.
  5. برنامه ریزی برای کنکور 1403 باید به صورتی تنظیم شود که در آن تمام دروس قرار داده شود. برای مثال در طول روز فقط یک درس را مطالعه نکنید و حتما تنوع درسی داشته باشید.
  6. برنامه ریزی شما باید قابل ارزیابی باشد و میزان پیشرفت و یا افت شما را در هر یک از دروس مشخص کند تا در برنامه ریزی های بعدی بتوانید نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

مرتبط بخوانید : برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

جمع بندی و برنامه ریزی در ماه های پایانی کنکور

برنامه ریزی کنکور در ماه های پایانی و نزدیک به برگزاری آزمون ، طبیعتا متفاوت تر از سایر ماه های سال است چرا که باید در این ایام تمام تمرکز بر روی جمع بندی و مرور مطالب جدید باشد و توصیه ای برای مطالعه مبحث جدید نمی شود.

داوطلبان در ماه پایانی کنکور در 2 وضعیت قرار دارند :

  • تمام مباحث کنکور را به خوبی مطالعه کرده‌ اند و هیچ مبحثی نمانده است.
  • بعضی از مباحث باقی مانده یا ناقص یاد گرفته اند.

دسته اول که وضعیت شان مشخص است و می توانند با اختصاص 45 روز الی یک ماه پایانی به جمع بندی ، به خوبی تست های کنکوری سال های گذشته را بررسی کنند.

داوطلبان دسته دوم می بایست با برگزاری آزمون های سه روز یکبار برای خود و تحلیل تست ها پس از آزمون ، متوجه مباحثی که در آن ها ضعف دارند بشوند و نسبت به رفع اشکالات خود اقدام کنند. برای اطلاع از نحوه برگزاری آزمون به روش سه روز یکبار ، می توانید از مشاوران پاسخ با ما ، راهنمایی بگیرید.

روش برنامه ریزی در هفته آخر کنکور

معمولا اکثر داوطلبان کنکوری در هفته آخر کنکور به دلیل استرس زیادی که دارند ، برنامه ریزی درسی فشرده ای را تنظیم می کنند تا هر طور شده‌  تمام مباحث را تا روز برگزاری کنکور جمع بندی کنند اما این روش اصلا درست نیست !

اگر استراحت نداشته باشید ، قطعا در روز آزمون بازدهی لازم را نخواهید داشت پس حتما هفته آخر و چند روز پایانی را کمی سبک تر برنامه ریزی کنید و بیشتر سعی در تفریح ، ورزش و استراحت داشته باشید.

البته بد نیست برای آنکه استرس نگیرید که مبادا دروس را فراموش کنید ، تورق سریع مباحث مهم و پر تکرار کنکور سال های گذشته را انجام دهید و با بررسی کنکور دو سه سال گذشته ، یک نگاه کلی به سوالات و یادآوری آن ها برای خود داشته باشید.

روش های کاربردی برای عدم فراموشی دروس

 

احتمالا شما هم جزو داوطلبانی هستید که مطالب را خیلی سریع فراموش می کنید و اگر به اندازه کافی مرور نکنید ، تمام مباحث مطالعاتی که تاکنون داشته اید از یاد میبرید باید بگوییم که شما تنها نیستید و این مشکل خیلی از داوطلبان است اما تکنیک هایی وجود دارد که می توانید با به کار گیری آن ها مباحث را به حافظه طولانی مدت خود بسپارید.

  • از کلیدی ترین عوامل برای جلوگیری از فراموشی ، مرور مطالب خوانده شده‌ یک روز در آخر شب است. سعی کنید یک ساعت از ساعات پایانی روز را و قبل از خواب به مرور مطالبی اختصاص دهید که در طول روز خوانده اید. اصولا مرور کردن شامل 4 مرحله است ، مرور پس از یک روز ، پس از 10 روز و پس از 4 ماه. یعنی با رعایت این زمانبندی مطالب تا حدود یکسال در حافظه شما باقی می ماند.
  • شرکت در آزمون های آزمایشی در جلوگیری از فراموشی مباحث کمک می کند آزمون آزمایشی برنامه راهبردی دارد که به فواصل زمانی مشخص و منظم ، تمام مباحث را حداقل 2 یا 3 بار مرور می کنید و خطر فراموشی خیلی کمتر می شود.
  • نوشتن مطالب تا حد زیادی کمک می کند تا در حافظه شما باقی بمانند سعی کنید که پس از مطالعه کردن ، برداشت های خود را به صورت نکات کلیدی یادداشت کنید و مهم ترین آن ها را مثل فرمول های فیزیک و واکنش های شیمیایی در جایی که مدام در دیدتان هست مثل دیوار مقابلتان ، قرار دهید.
  • اگر دانش آموز هستید قبل از کلاس حتما پیشخوانی از مطلبی که قرار است معلم تدریس کند ، داشته باشید.
  • مطالبی را که یاد گرفته اید ، برای خود ، دوستان یا اعضای خانواده به صورت کنفرانس و با حالت آموزش دادن ، تدریس کنید.

بهترین منابع کنکور 1403

بهترین منابع کنکور 1403 گروه آزمایشی خود را بشناسید و برای هر درس اختصاصی خود یک کتاب تست و یک کتاب مکمل آموزشی تهیه کنید. اشتباهی که اکثر داوطلبان کنکور مرتکب می شوند ، استفاده از چندین کتاب به صورت همزمان است که سبب کاهش تمرکز و دقت آنها می شود و در نتیجه نمی توانند به ثبات مطالعاتی برسند.

حتما برای هر درس خود حداکثر 2 کتاب کمک آموزشی تهیه کنید و کتاب دوم نیز در صورتی پیشنهاد می شود که تمام مباحث و تست های کتاب اول را حداقل 2 یا 3 بار مرور کرده‌ باشید.

  • زمین شناسی : خیلی سبز
  • زیست شناسی : زیست شناسی ماز خیلی سبز به عنوان کتاب تست سطح بالا ، زیست شناسی میکروطلایی گاج به عنوان کتاب تست و درسنامه ، فاگوزیست به عنوان کتاب آموزشی
  • ریاضیات : مهر و ماه
  • فیزیک : گاج ، خوشخوان ، نشرالگو
  • شیمی : مبتکران ، خیلی سبز (هر دو کتاب هم به عنوان کتاب تست و هم به عنوان کتاب آموزشی مناسب هستند اما کتاب مبتکران بیشتر مورد توجه داوطلبان قرار می گیرد)

پیدا کردن بهترین منابع کار سختی نیست اما اینکه کتابی را تهیه کنید که متناسب با سطح توانمندی و قدرت یادگیری شما باشد ، دشوار است. هر کتاب یک نوع جمله بندی و نگارش مخصوص به خود را دارد ، تست های کتاب ممکن است مبتدی ، متوسط یا سطح بالا باشد ، درسنامه های کتاب ممکن است در سطح بالایی ارائه شده‌ باشند که شما باید با شناخت خصوصیات هر کتاب ، بهترین کتاب را تهیه کنید. البته لازم است بدانید که دروس عمومی در کنکور سراسری 1403 حذف هستند و شما نیازی به مطالعه این دروس و تهیه منابع برای آنها ندارید.

در تهیه منابع کنکور سراسری مشکلی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

شرایط مکان مطالعه برای برنامه ریزی کنکور

جدول برنامه ریزی کنکور + دانلود نمونه  pdf

 

اگر می خواهید در زمان مطالعه بیشترین بازدهی را داشته باشید ، حتما باید مکان مطالعه مناسبی را انتخاب کنید تا تمرکز کافی را برای شما ایجاد کند.

  • منظم و مرتب بودن اتاق مطالعه
  • خالی بودن اتاق از وسایلی که ممکن است تمرکز شما را به هم بزند مثل کامپیوتر ، لپ تاپ ، کنسول بازی و ….
  • نور کافی و مناسب اتاق
  • دمای مناسب اتاق

سعی کنید که به حالت نشسته یا دراز کشیدن درس نخوانید چون خیلی زیاد خسته می شوید همچنین پس از هر یک ساعت مطالعه ، میان وعده شیرین میل کنید تا انرژی از دست رفته‌ شده‌ جبران شود. هر آنچه را که در زمان مطالعه لازم دارید مثل کتاب ، جزوه ، ماشین حساب و … در دسترس داشته باشید تا مجبور نشوید برای پیدا کردن آن ها از اتاق مطالعه دور شوید.

توجه به رتبه قبولی و درصد دروس لازم برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه

شاید از الان که به تازگی برنامه ریزی را شروع کرده‌ اید ، کمی زود باشد که بخواهید در جزئیات رتبه قبولی رشته‌ ها ریز شوید و بیشتر تمرکزتان را بر بخش بگذارید. اما به هر حال شما باید بدانید که هدفتان از برنامه ریزی چیست و به قبولی در چه رشته‌ و دانشگاهی فکر می کنید ، درصد دروسی را که باید کسب کنید چقدر باشد که رتبه لازم را برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه خود به دست آورید.

توصیه می کنیم که در بررسی رتبه قبولی ها و درصد دروس لازم خیلی تمرکز نکنید. زیرا ممکن است به مرور که پیش می روید و نمی توانید آن درصد های لازم را به دست آورید ، از درس خواندن زده شوید. اما حتما باید برای هر درس هدف گذاری کنید. مثلا در درس فیزیک کنکور لازم است که حداقل درصد 70 را کسب کنید ولی در زبان کنکور با درصد پایین تر نیز احتمال قبولی دارید پس باید برای درس فیزیک بیشتر زمان بگذارید و مطالعه کنید.

بنابراین خودتان ببینید هدفتان چیست و در هر درس نیاز به چه درصدی دارید ، اگر می خواهید رتبه قبولی تمامی رشته‌ های تجربی ، رشته‌ های ریاضی و رشته‌ های انسانی را بدانید ، کافیست سری به مطالب سایت pasokhbama.com بزنید.

سوالات شما

  • چگونه جدول برنامه ریزی کنکور را تنظیم کنیم ؟

در این مطلب راهنمای کاملی از تنظیم جدول برنامه ریزی کنکور 1403 را ارائه کرده‌ ایم.

  • برای تنظیم جدول برنامه ریزی کنکور چند ساعت اختصاص دهیم ؟

برای تنظیم ساعت درسی برنامه ریزی خود باید از ساعات مطالعه کم شروع کرده‌ و به مرور افزایش دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه کنکور 1400 - بهترین برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و کلی کنکور 1400

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

از کی برای کنکور 1401 شروع کنیم - قدم به قدم آمادگی برای کنکور 1401

از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم – قدم به قدم آمادگی برای کنکور 1402

  به دلیل رقابت بسیار سنگینی که هر ساله برای پذیرش در دانشگاه ها و …

7 نظر

  1. همه چی عالی دستتون درد نکنه
    خداخیرتون بده
    شرمنده فقط این فایل صوتی چجوری میشه دانلود کرد

    • سلام ببخشید من رشتم زبان هستش یه برنامه درسی برای دروس عمومی میخوام کمک میکنین؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت برنامه ریزی درسی عمومی کنکور ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط و توانمندی های شما ، برنامه درسی تنظیم شود.

  2. واقعا دمتون گرم
    نوشته هاتون بهم دلگرمی داد و از ناامیدی در اومدم. بهترین جدول برنامه ریزی کنکور رو گذاشتین ممنون

  3. سلام خیلی ممنون ازمطالبتون واقعاامیدوارم کرد. مخصوصا از جدول برنامه ریزی کنکور که گذاشتین ، ممنونم

  4. سلام
    من رشتم کامپیوتره یه برنامه ریزی خوب میخام میشه کمک کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت جدول برنامه ریزی کنکور در رشته کامپیوتر مختص توانمندی مطالعاتی و سطح درسی خود ، توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر