از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارشناسی ارشد بدون کنکور – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارشناسی ارشد بدون کنکور

درس خواندن در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور و بدون رد شدن از سدی که زمان و حوصله بسیاری می طلبد، می تواند برای خیلی ها ایده ی مناسبی باشد. اما خب یافتن دانشگاهی که  بخواهید برای ادامه تحصیل انتخابش کنید و بدانید که با شرایط زندگی ، اوضاع مالی، سطح علمی و سایر سلایق شما جور در می آید نیازمند تحقیق و تفحص است. حتی اگر قرار باشد بدون کنکور در این دانشگاه ها پذیرفته شوید.

آنچه باید بدانید این است که هر کدام از انواع دانشگاه های پذیرنده ی دانشجوی  ارشد بدون کنکور ، به نوعی برای ورود به دانشگاه شرایط ورود (اعم از معدل، تعداد واحد گذارنده و …) و یا حتی آزمون های ورودی داخلی تعیین نموده اند. در این مقاله با معرفی و بررسی شرایط ورود دانشگاه های مختلف پذیرنده ی کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور با شما هستیم.

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری دوره روزانه 

کارشناسی ارشد بدون آزمون کنکور آن هم دانشگاه سراسری و آن هم بدون کنکور. خدایا مگه داریم؟ بله داریم!

البته همانطور که از این ترکیب بسیار دوست داشتنی پیداست این پذیرش خاص و مورد انتخاب خیلی هاست اما صرفاً نصیب عده خاصی می شود.

دانشگاه های سراسری در دوره روزانه می توانند ماکزیمم 10 درصد از ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد هر سال را به صورت بدون کنکور و آزمون ورودی به دانشجویان دوره کارشناسی اختصاص دهند البته در صورتی که دانشجویان حائز شرایط زیر باشند:

  1. دانشجوی دوره کارشناسی داوطلب ارشد بدون کنکور ، باید پس از 6 ترم تحصیلی 110 واحد درسی را گذارنده باشد و به طور میانگین در گروه 10 درصد دانشجویان برتر ورودی رشته ی خود باشد.
  2. دانشجوی دوره کارشناسی داوطلب ارشد بدون کنکور ، باید حداکثر در 8 نیمسال تحصیلی ، فارغ التحصیل شوند.
  3. نفرات اول تا پانزدهم المپیادهای علمی – دانشجویی به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت ، می توانند برای پذیرش ارشد بدون کنکور در رشته خود یا رشته های مرتبط درخواست نمایند.
  4. پذیرش بدون آزمون برای دانشجوی داوطلب فقط در همان سالی که فارغ التحصیل می شود و تنها برای بار اول امکان دارد.
  5. دانشجویانی که طول دوره کارشناسی آن ها به دلایل موجه از جمله بیماری ، زایمان و …  حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیشتر از 8 ترم باشد ، شرایط  آن ها می تواند از سوی دانشگاه برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد بصورت بدون آزمون بررسی شود.
  6. چنان چه 10 درصد برتر دانشجویان ورودی یک رشته از شرکت در دوره کارشناسی ارشد انصراف بدهند و یا مثلا در 6 ترم تحصیلی کمتر از 110 واحد گذارنده باشند ، و یا ظرفیت 10 درصدی یک رشته تکمیل نشود، در این صورت 10 درصد دانشجویان برتر بعدی همان دانشگاه به ترتیب رتبه جایگزین نفرات قبلی می شوند.
احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی - راهنمای کامل

کارشناسی ارشد بدون کنکور

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور 

کارشناسی ارشد بدون آزمون یا همان ارشد مستقیم در دانشگاه پیام نور هم می تواند گزینه مناسب خیلی از علاقه مندان به ادامه تحصیلات باشد. پذیرش در مقطع ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور به این صورت است که دانشجو با داشتن مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته مورد قبول وزارت علوم و تحقیقات، به صورت دانش پذیر وارد دانشگاه پیام نور شده و ترم اول را می گذراند.

در پایان یک آزمون ورودی از دروس این ترم از دانش پذیران گرفته می شود. در صورتی که دانش پذیر در این آزمون حداقل نمره ی 14 را کسب کرده و همچنین نمراتش در تک تک دروس حداقل 12 باشد می تواند به عنوان دانشجوی دوره ارشد پیام نور به ادامه تحصیل بپردازد.

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز مانند دانشگاه سراسری دوره روزانه منوط به داشتن شرایط خاصی است. این در حالی است که دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجوی بدون کنکور را در دستور کار دارد. اما در مقطع ارشد تنها در صورت دارا بودن شرایطی که در ذیل توضیح داده خواهد شد امکان پذرش دانشجو بصورت ارشد مستقیم وجود دارد:

  1. دارا بودن معدل بالای 17 در رشته های علوم انسانی و معدل بالای 16 برای رشته های دیگر ( اما دانشجویانی که مشمول دروس معادل سازی شده هستند در صورت کسب معدل بالای 17 هم امکان ثبت نام را نخواهند داشت ).
  1. پذیرش بدون آزمون برای دانشجوی داوطلب فقط در همان سالی که فارغ التحصیل می شود و تنها برای بار اول امکان دارد.
  2. دانشجویان پذیرفته شده امکان تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیل را نخواهند داشت.
  3. دانشجویان کارشناسی پیوسته در صورتی که در 8 نیم سال دوره کارشناسی خود را گذارنده باشند و دانشجویان کارشناسی نا پیوسته در صورتی که در 4 نیم سال دوره کارشناسی خود را گذارنده باشند، در صورت وجود، ترم تابستانی و یا مرخصی جز سنوات محسوب نمی شود.
  4. دانشجویان مجاز برای شرکت در دوره ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد تنها امکان انتخاب 100 رشته محل را دارند .

کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال های قبل با شرایطی از قیبل داشتن سه سال سابقه کاری با رشته مرتبط، پذیرفته شدن در آزمون ورودی دانشگاه و مصاحبه اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد می نمود. اما پس از مدتی با صلاحدید مسئولین دانشگاه نظر به ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزشی مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی پذیرش مقطع ارشد این دانشگاه تا اطلاع ثانوی لغو گردید.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی 1402 📞 زمان و راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

پس آنچه می توان با اطمینان درباره اش سخت گفت این است که دانشگاه علمی کاربردی فعلا فقط در مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دارد و ترکیب کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی فعلا برای متقاضیان، کاربردی ندارد.

کارشناسی ارشد بدون کنکور

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی از میان داوطلبان شرکت در دوره کارشناسی ارشد  بصورت بدون کنکور در صورتی که جز استعداد های درخشان باشند ورودی می پذیرد. بله. تنها در صورتی که دارای ویژگی های استعداد های درخشان که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد باشید می توانید کارشناسی ارشد را در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی ادامه دهید.

استعداد های درخشان شامل کدام دانشجویان هستند؟

دانشجویانی که دارای یکی از شرایط  زیر باشند از جمله استعداد های درخشان محسوب می شوند که می توانند با استفاده از تسهیلات مختص استعداد های درخشان از امکان شرکت در دوره کارشناسی ارشد بصورت بدون کنکور استفاده نمایند.

  1. دانشجویان رتبه های اول تا پانزدهم المپیاد های علمی – دانشجویی جز استعداد های درخشان محسوب می شوند.
  2. دانشجویان نمونه کشوری با تایید معاونت دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در صورت هم ترازی میانگین کل با 15 درصد دانشجویان برتر ورودی هر رشته جز استعداد های درخشان محسوب می شوند.
  3. دانشجویان که در جشنواره های علمی از جمله جشنواره های خوارزمی ، فارابی ، رازی و رتبه های اول تا سوم را اخذ کرده باشند جز استعداد های درخشان محسوب می شوند.
  4. دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه آزاد که داوطلب ارشد بدون کنکور هستند ، باید پس از 6 ترم تحصیلی 110 واحد درسی را گذارنده باشد و به طور میانگین در گروه 10 درصد دانشجویان برتر ورودی رشته ی خود باشد. همچنین رتبه ی کشوری این دانشجویان در آزمون سراسری در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم تجربی باید کمتر از 100 و در گروه آزمایشی علوم انسانی باید کمتر از 50 و در گروه آزمایشی هنر و زبان باید کمتر از 20 بوده باشد تا استعداد درخشان محسوب شوند.

 برای اطلاع راجع به ارشد مستقیم در دانشگاه های تهران و علامه طباطبائی میتوانید این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید و نیز برای برطرف شدن هر گونه ابهام کارشناسان ما در ” پاسخ با ما ” بصورت تلفنی پاسخگوی شما خواهند بود .

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های ارشد وزارت بهداشت بدون کنکور

رشته های ارشد وزارت بهداشت بدون کنکور 1402 📞 لیست رشته های استعداد درخشان

رشته های ارشد وزارت بهداشت بدون کنکور هر ساله ارائه می شوند و داوطلبان فارغ …

یک نظر

  1. صبا عاشوری

    اگه معدلمون تو رشته انسانی بالای ۱۷ نباشه به مشکل برمیخورم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر