از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته زیست شناسی جانوری – معرفی جامع و بازار کار زیست جانوری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته زیست جانوری

 

رشته زیست شناسی جانوری از جمله رشته های جذاب کنکور تجربی می باشد و در صورتی که تحصیلات خود را در این رشته ادامه دهید ، از نظم ، دقت و مدیریت عالم هستی متعجب خواهید شد.

پشتکار و علاقه ، شرط تحصیل در این رشته است و برای رسیدن به اهداف خود باید از صبر و حوصله کافی برخوردار باشید. در ادامه این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با گرایش های رشته زیست شناسی جانوری و بازار کار آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، پس مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی گرایش های رشته زیست شناسی جانوری

رشته زیست شناسی جانوری بسیار گسترده است و به شاخه های متعددی تقسیم بندی می شود . بنابراین این امکان برای داوطلبان عزیز فراهم است که در هر زمینه ای که علاقه دارند ، تحصیلات خود را ادامه دهند . گرایش های علوم زیست شناسی جانوری عبارتند از :

  1. زیست شناسی سلولی و تکوینی

  2. بیوسیستماتیک

  3. فیزیولوژی

در حال حاضر گرایش های رشته زیست جانوری در مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه های سراسری و آزاد کشور تدریس می شود . به طور کلی در علوم جانوری همان طور که از نامش پیداست به مطالعه مسائل مرتبط با جانوران پرداخته می شود . لازم به ذکر است که بسیاری از گرایش های رشته زیست شناسی به علوم جانوری مرتبط و وابسته هستند.

به عنوان مثال افرادی که قصد مطالعه علوم سلولی و مولکولی را دارند ، باید در ابتدا با جانوران و وضعیت زیـستی آن ها آشنا شوند ، در غیر این صورت نمی توانند روی سلول های جانوران مطالعه و کار کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مدیریت فرهنگی هنری 📞 معرفی جامع و بازار کار مدیریت فرهنگی هنری

هم چنین افرادی که قصد مطالعه و بررسی ژنتیک جانوران را دارند باید در ابتدا بیولوژی جانوران را به طور کامل مطالعه کنند و در نهایت مطالعه و تحقیقات خود را در زمینه ژنتیک آغاز نمایند.

در بیوسیستماتیک که یکی از گرایش های علوم زیست شناسی جانوری می باشد ، به شناسایی گونه های مختلف جانوران پرداخته می شود. امروزه با شناسایی گونه های مختلف جانوری به راحتی می توان به پیشرفت طرح های اقتصادی کمک کرد . به مثال ذیل توجه کنید :

متاسفانه امروزه کشاورزان برای کنترل آفات از مواد شیمیایی استفاده می کنند ، اما مواد شیمیایی تعادل اکولوژی محیط زیـست را برهم می زنند. در صورتی که با شناخت گونه های مختلف حشرات ، می توان بسیاری از آفات را به راحتی و بدون دردسر از بین برد.

از دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ زیست شناسی جانوری می توان به زیست انگل ها ، جانور شناسی ، حشره شناسی ، رفتار شناسی و فیزیولوژی مقایسه ای اشاره نمود.

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته زیست شناسی جانوری

متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان رشته زیست جانوری ، نمی توانند در بازار کار مرتبط با علوم زیـست جانوری مشغول به کار شوند ، اما دانشجویانی که در طول دوران تحصیل خود موفق بوده و از نمرات خوبی برخوردار هستند می توانند پس از فارغ التحصیلی در سازمان حفاظت از محیط زیـست و سازمان های مربوطه مشغول به کار گردند.

لازم به ذکر است که به منظور بررسی اکوسیستم ها ، سازمان محـیط زیـست به محققانی که در حوزه رشته زیست شناسی جانوری مطالعات و تحقیقات خود را انجام داده اند ، نیاز دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته ادیان و مذاهب - معرفی جامع و بازار کار ادیان و مذاهب

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند ، می توانند در آزمایشگاه های تحقیقاتی مانند انستیتو پاستور ، متابولیسم و … فعالیت کنند . هم چنین می توانند به عنوان مدرس در دانشگاه ها و مدارس کشور مشغول به کار شوند.

به یاد داشته باشید اگر قصد ادامه تحصیل در رشته زیست شناسی گرایش زیست شناسی جانوری را دارید برای کسب موفقیت و رسیدن به اهداف خود باید تمام توان و تلاش خود را به کار گیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گرایش های رشته زیست شناسی جانوری و بازار کار آن و دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی به وب سایت پاسخ با ما مراجعه نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر