از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کد رشته – لیست و راهنمای انتخاب و استفاده کد رشته 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کد رشته - لیست و راهنمای انتخاب و استفاده کد رشته

 

کد رشته به هر یک از رشته ها در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد اختصاص داده شده است تا داوطلبان با کمک آن بتوانند انتخاب رشته را راحت تر و دقیق تر انجام دهند. سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش و دانشگاه آزاد طوری تنظیم شده است که داوطلبان با درج کد رشته در آن می توانند مشخصات رشته را که شامل دانشگاه ارائه دهنده می باشد ، مشاهده کنند و در این حالت دیگر نیازی به ثبت کردن اسم رشته در سایت نیست و تنها با درج کد رشته می توان به انتخاب رشته پرداخت.

اگر شما هم می خواهید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید ، با یک انتخاب رشته اصولی در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوید ، با مشاوران ارشد ما تماس بگیرید تا انتخاب رشته را شما را با شانس پذیرش زیاد انجام دهند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کد رشته های کنکور سراسری 1402

کدرشته محل های مربوط به کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و هم چنین سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود. بنابراین برای انتخاب رشته هر یک از دانشگاه های مذکور ، باید به سایت های جداگانه مراجعه کنید.

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که برای کنکور تجربی ، کنکور ریاضی ، کنکور انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان به طور جداگانه منتشر می شود ، کد رشته محل های دانشگاه روزانه ، دانشگاه شبانه (نوبت دوم) ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه غیر انتفاعی و دانشگاه پردیس خودگردان درج شده است.

داوطلبان پس از بررسی دفترچه مجاز هستند که حداکثر 150 کدرشته را که ترکیبی از تمام دانشگاه های ذکر شده می باشد را در برگه ای یادداشت نموده و پس از اولویت بندی کردن آن ها ، برای ثبت در سایت سنجش اقدام کنند.

ترتیب چیدمان رشته ها در فرم بسیار مهم است و تعیین کننده شانس پذیرش شما می باشد بنابراین در انتخاب و درج کدرشته ها در فرم انتخاب رشته اصلی حتما دقت کافی را داشته باشید و در صورت لزوم می توانید از یک مشاور مجرب و متخصص در این زمینه ، راهنمایی دریافت کنید.

دفترچه رشته های کنکور سراسری و آزاد

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان
دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
احتمالا این را هم بپسندید  ادامه تحصیل در رشته رادیولوژی - راهنمای تحصیلات تکمیلی در رشته رادیولوژی

 

برای ثبت کد رشته های مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org ، ابتدا لازم است هزینه انتخاب رشته را واریز نمایید و در غیر این صورت ، اجازه تکمیل فرم انتخاب رشته را نخواهید داشت.

مرتبط بخوانید : کد رشته تجربی – لیست و راهنمای کد رشته تجربی 

کد رشته های کارشناسی ارشد

کد رشته کارشناسی ارشد برای انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد همانند سایر مقاطع تحصیلی از طریق دو دفترچه جداگانه منتشر می شود و داوطلبان متقاضی انتخاب رشته در هر یک از دانشگاه ها می بایست به سایت های مربوطه مراجعه و از آن ها اطلاع یابند.

دفترچه کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

دفترچه های فوق مربوط به هر یک از دوره های بدون آزمون و با آزمون کارشناسی ارشد می باشد که کد رشته ها را می توانید از داخل آن ها به دست آورید.

لازم به ذکر است که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد بایستی در زمان ثبت نام آزمون ، کدرشته تحصیلی دوره کارشناسی خود را در فرم ثبت نام درج کنند تا رشته ای که برای مقطع ارشد انتخاب می کنند با رشته دوره کارشناسی مطابقت کامل داشته باشد.

اگر کدی که داوطلب در سایت ثبت می کند با رشته دوره کارشناسی او مغایرت داشته باشد ، سامانه اخطار می دهد.

داوطلبان كدرشته تحصیلی دوره كارشناسی را باید از سـايت اينترنتـی سازمان سنجش استخراج و در محل مربوطه فرم درج کنند و داوطلبانی كه كدرشته تحصيلی آنان در سايت اينترنتی سازمان درج نشده است ، می بايست کد “3001” را وارد نمايند.

مرتبط بخوانید : کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

کد رشته های دکتری

اسامی رشته های آزمون دکتری تخصصی به همراه کد ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر می شود. داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری باید به سایت sanjesh.org و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

تعداد انتخاب های داوطلبان دکتری نیز برای دانشگاه سراسری 80 رشته و برای دانشگاه آزاد 100 رشته محل می باشد.

دفترچه رشته های دکتری تخصصی

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری بدون کنکور در دانشگاه آزاد انجام می گیرد که اسامی رشته های ارائه شده به همراه شرایط و و ضوابط پذیرش دانشجو در دفترچه راهنمای مربوطه درج شده است.

در این مطلب به شرح بیشتر کد رشته پرداخته ایم : کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی

چند نکته مهم در خصوص کد رشته ها

کد رشته - لیست و راهنمای انتخاب و استفاده کد رشته

برخی از دانشگاه ها پس از انجام انتخاب رشته توسط داوطلبان ممکن است تغییراتی در رشته های خود اعمال کنند این تغییرات به صورت حذف یا اضافه کردن رشته ای جدید می باشد.

در این مواقع ، سازمان سنجش برای آگاهی داوطلبان از تغییرات ایجاد شده یک دفترچه اصلاحیه منتشر می کند و کد رشته های جدید را در آن قرار می دهد.

در این زمان داوطلبان لازم است که به سایت سنجش مراجعه نمایند و با دانلود دفترچه جدید ، از اصلاحاتی که اعمال شده است مطلع شوند و در صورت لزوم ، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

داوطلبان پس از ثبت رشته ها در سایت های اینترنتی ، این امکان را دارند که تا پایان مهلتی که برای انتخاب رشته در نظر گرفته شده است فرم انتخاب رشته را چندین بار ویرایش کنند که البته در این زمان حتما دقت داشته باشید که کد رشته هایی که ثبت می کنید ، دقیق و درست باشند.

در هنگام درج کد رشته در سایت ، اسم رشته و دانشگاهی که آن را ارائه می دهد مقابل آن ظاهر می شود و حتما چک کنید که همان رشته محل مورد نظر شما باشد و سپس تایید کنید.

مرتبط بخوانید : کد رشته های دانشگاه آزاد – لیست و راهنمای انتخاب کد رشته آزاد

هم چنین چندین بار دیده شده است که داوطلبانی در یک دوره تحصیلی مجاز به انتخاب رشته نیستند اما با این وجود ، باز هم انتخاب رشته آن دوره تحصیلی را انجام می دهند. باید به اطلاع این دسته از داوطلبان برسانیم که اگر شما در دوره ای مجاز به انتخاب رشته نشده باشید ، در زمان ثبت کد رشته در سامانه هیچ اطلاعاتی درباره آن رشته به شما نمایش داده نمی شود و به عبارتی با اخطار سایت مبنی بر مجاز نبودن ، مواجه می شوید.

سوالات متداول

  • منظور از كد رشته چیست ؟

به هر یک از رشته های دانشگاهی یک کد اختصاص یافته است که داوطلبان از طریق کد ها بتوانند انتخاب رشته کنند.

  • چگونه از کد رشته های انتخاب رشته اطلاع یابیم ؟

كد رشته های انتخاب رشته در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سراسری و آزاد در مقابل هر رشته درج شده است.

  • آیا کد رشته محل همان کد انتخاب رشته است ؟

بله ، کد رشته محل همان کد انتخاب رشته است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر