از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته شیمی محض | معرفی جامع و کامل بازار کار رشته شیمی محض

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته شیمی محض

 

رشته شیمی محض از جمله علومی است که در چند سال اخیر نیاز صنعت به متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته رو به افزایش بوده و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی به این رشته علاقه مند شوند و تمایل داشته باشند تا اطلاعات بیشتری در مورد بازار کار و میزان درآمد از این رشته بدانند.

در این مقاله به طور کامل و جامع به معرفی رشته و شرایط بازار کار  این رشته میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی رشته شیمی محض

رشته شیمی محض بخشی از علوم تجربی و پایه ای است که به مسائلی از جمله ساختار مواد و شناخت خواص آن می پردازد و همچنین ارتباط و قوانین مربوط به آنها را مورد بررسی قرار می دهد و یافتن راه هایی برای تهیه و استخراج یا سنتز مواد متفاوت و مطالعه در مورد چگونگی انجام واکنش های شیمیایی از جمله مواردی است که در رشته شیمی محض فرا می گیرید.

از آنجایی که در زمینه تحقیقات و کنترل فرایند ها در شرکت های تولیدی مواد شیمیایی ، نیاز شدیدی به افراد ماهر و متخصص و مسلط به علوم شیمی احساس می شود ، می توان گفت این رشته رابطه نزدیکی با شرکت ها در صنایع مختلف دارد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی خدمات اداری 📞 معرفی و بازار کار کاردانی خدمات اداری

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

خصوصیات افرادی که میخواهند در این رشته کار کنند

نکته مهمی که باید مدنظر علاقه مندان به رشته شیمی محض باشد این است که نزدیک به 80 درصد کارهای مربوط به این رشته در محیط های آزمایشگاهی صورت می گیرد و باید به این محیط آشنا و علاقه مند باشند.

همچنین طی دوره های تحصیل ، نکات ایمنی در محیط آزمایشگاهی به دانشجویان آموزش داده می شود اما باید کار با مواد شیمیایی را به خوبی بلد باشند و حساسیت های شدیدی نسبت به این مواد نداشته باشند.

در کل می توان گفت باید علاقه مند به محیط آزمایشگاهی باشد و روحیه خلاقی داشته باشند و از نظر پژوهشی چون این رشته علوم پایه ای است و می توان به وسیله آن به اکثر  علوم دیگر وارد شد باید علاقه مند به مفاهیم و نظریه های نوین در مورد پیچیدگی های خلقت نیز باشند.

بازار کار و درآمد رشته شیمی محض

از آنجایی آینده شغلی رشته شیمی محض روشن است و می توان به آن خوشبین بود ، افرادی که سطح علمی خوبی دارند حتی در مقطع لیسانس ، می توانند بعد از فارغ التحصیلی وارد بازارکار شوند و حتی در زمینه های زیر نیز فعالیت کنند.

  • مواد غذایی
  • داروسازی
  • پتروشیمی
  • رنگ و زمینه های مرتبط به آن

اگر ادامه تحصیل داده و وارد مقطع دکتری شوید ، می توانید به عنوان مشاور در شرکت ها فعالیت کنید. به طور کلی بازار کار این رشته بیشتر در محیط های آزمایشگاهی و شرکتی و حتی در زمینه های کنترل کیفیت وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته معارف اسلامی و تاریخ - معرفی جامع و بازار کار معارف اسلامی و تاریخ

اگر بخواهیم در مورد درآمد از رشته شیمی محض نیز صحبتی داشته باشیم باید به این موضوع توجه کنیم چون رشته شیمی محض رشته ای پایه ای است ، شما هرچقدر تحصیلات بالاتری داشته باشید قطعا درآمد شما نیز افزایش پیدا می کند.

همچنین به دلیل اینکه این رشته در صنایع های مختلف مانند غذا ، دارو ، نفت و گاز ، شیمیایی ، پتروشیمی و انرژی حضور دارد و تاثیرگذار نیز هست دوستان فارغ التحصیل در این رشته اگر تلاش و پشتکار زیادی داشته باشند ، می توانند به عنوان های مدیریتی و نظارتی نیز دست پیدا کنند.

صنایع نام برده از جمله نفت و گاز در کشور ما درصد زیادی از کل صنایع موجود را در بر می گیرد و این موضوع اهمیت رشته شیمی را در صنعت کشورمان به خوبی نمایش می دهد و برای اینکه بهتر و دقیق تر در این زمینه اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می شود حتما با مشاوران متخصص پاسخ با ما نیز مشورت کنید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض

شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض 1401 – هزینه ثابت و متغیر یک ترم

  رشته شیمی محض با شهریه مناسب تر از دانشگاه آزاد در دانشگاه پیام نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر