از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجربی – رشته های پیراپزشکی و علوم پزشکی غیرانتفاعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجربی

دانشگاه غیرانتفاعی رشته های تجربی را در کنار سایر رشته های تحصیلی به صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می نماید و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری تجربی و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، امکان پذیرش دارند. لیست رشته های تجربی دانشگاه غیرانتفاعی در ادامه این مطلب معرفی می شوند ضمن اینکه شرایط قبولی در این رشته ها ذکر می شود.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجربی

در دانشگاه غیرانتفاعی همچون دانشگاه آزاد و علمی کاربردی و پیام نور ، رشته های تحصیلی متنوعی هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ارائه می شوند که تعداد زیادی از این رشته ها از گروه تجربی هستند. داوطلبانی که در کنکور تجربی شرکت کرده اند با توجه به رتبه اکتسابی خود ، می توانند انتخاب رشته تجربی دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهند و همچنین دارندگان مدرک دیپلم تجربی که علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری ندارند ، امکان قبولی در رشته های تجربی دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی ، برای آنها فراهم است.

لیست رشته های تجربي دانشگاه غیرانتفاعی در ادامه معرفی شده اند :

مرتبط بخوانید : رشته های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور و رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور

آیا رشته های پزشکی در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه می شوند

حتما برای شما سوال است که آیا سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه می شود یا خیر ؟ و در صورت ارائه شدن رتبه قبولی پزشکی ، رتبه قبولی دندانپزشکی و رتبه قبولی داروسازی در این دانشگاه چقدر است ؟

احتمالا این را هم بپسندید  دکتری بدون آزمون غیرانتفاعی 1403 📞 بررسی شرایط و معرفی رشته های دکتری بدون کنکور غیرانتفاعی

در این خصوص لازم است بدانید که هیچ یک از سه رشته مذکور در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه نمی شوند و این رشته ها فقط در سه دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد تدریس می شوند. بنابراین حتی با کسب رتبه خیلی خوب در کنکور تجربی ، امکان پذیرش در سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه غیرانتفاعی وجود ندارد زیرا ارائه نمی شوند.

آیا دانشگاه غیرانتفاعی رشته های پیراپزشکی را ارائه می کند

رشته های پیراپزشکی همچون پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری و رشته هایی همچون فیزیوتراپی ، رادیولوژی ، بینایی سنجی و … در میان داوطلبان کنکور تجربی متقاضیان زیادی دارند که این رشته ها در دانشگاه های مختلفی ارائه می شوند ولی به دلیل کم بودن ظرفیت پذیرش ، فقط درصد کمی از داوطلبان که رتبه مناسبی به دست آورند ، شانس قبولی دارند.

رشته های پیراپزشکی و علوم پزشکی مذکور در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند و هیچ یک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، ارائه دهنده رشته های مذکور نیستند.

مرتبط بخوانید : پیراپزشکی بدون کنکور

شرایط پذیرش در رشته های تجربی دانشگاه غیرانتفاعی 

برای قبولی در رشته های تجربی دانشگاه غیرانتفاعی دو راه پیش روی شماست که یا باید در کنکور تجربی شرکت کنید و با کسب رتبه لازم ، انتخاب رشته کنید و یا ثبت نام رشته های بر اساس سوابق تحصیلی را انجام دهید. اکثر رشته های تجربی این دانشگاه نیز هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و اگر نتوانید رتبه قبولی به دست آورید ، می توانید بدون کنکور ثبت نام کنید.

مرتبط بخوانید : پزشکی بدون کنکور – راهنمای جامع قبولی پزشکی بدون کنکور

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های تجربي ، دو بار در سال فرصت دارید که بار اول برای پذیرش در نیمسال اول تحصیلی یعنی مهرماه و بار دوم برای پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی یعنی بهمن ماه است. رشته های ارائه شده برای ترم مهر متنوع تر و با ظرفیت پذیرش بیشتر هستند ولی اگر نتوانستید در این ترم ثبت نام کنید ، در ترم بهمن فرصت مجدد ثبت نام وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه غیر حضوری 1402 - شرایط و راهنمای ثبت نام رشته های غیرحضوری

مدرک تحصیلی لازم جهت ثبت نام نیز با توجه به مقطع کاردانی یا کارشناسی که انتخاب می کنید عبارت از دیپلم نظام جدید نظری و فنی حرفه ای ، دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی نظری و فنی حرفه ای ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و همچنین مدرک فوق دیپلم. بنابراین با ارائه یکی از مدارک تحصیلی که ذکر شد ، امکان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی را دارید.

سوالات متداول

  • رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجربی شامل چه رشته هایی هستند ؟

لیستی از رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجربی را در این مطلب قرار دادیم.

  • آیا رشته پرستاری در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه می شود ؟

خیر ، رشته پرستاری در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه نمی شود.

  • ایا دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های تجربي پذیرش بدون کنکور دارد ؟

بله ، تعداد زیادی از رشته های تجربي در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی – راهنمای ثبت نام اینترنتی دانشگاه غیرانتفاعی

  ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور 1401 از جمله دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر