از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته بینایی سنجی | هر آنچه باید در رابطه با این رشته بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته بینایی سنجی | هر آنچه باید در رابطه با این رشته بدانید

 

رشته بینایی سنجی یکی از رشته های زیر گروه تجربی می باشد که سالانه تعدادی از دانشجویان اعم از خانم و آقا را در دانشگاه های مختلف در این رشته پذیرش می شوند.

دانش آموختگان بینایی سنجی در ایران می توانند تا مقطع دکتری به تحصیل خود ادامه دهند و گرایش های مختلفی نیز برای آن وجود دارد. از ویژگی های برتری که در این رشته وجود دارد این است که افراد به صورت بومی گزینش نمی شوند. یعنی هر فردی در هر شهری می تواند اقدام به انتخاب این رشته در فرم انتخاب رشته خود کند.

در ادامه می توانید با این رشته بیشتر آشنا شوید. از این رو برای اینکه بتوانید با رتبه ، شرایط پذیرش و گرایش ها آشنایی پیدا کنید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

شرط ورود به رشته بینایی سنجی

افرادی که قصد تحصیل در رشته بینایی سنجی دارند در ابتدا باید در کنکور تجربی شرکت کنند و پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه کنکور ، در صورت کسب نمره و حدنصاب لازم برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

بنابراین رشته بینایی سنجی بدون کنکور ارائه نمی شود و شرط تحصیل در آن ، شرکت در کنکور و انجام انتخاب رشته می باشد.

دانش آموختگان باید از توانایی های زیر بهره مند شوند

آن دسته از دانشجویانی که وارد این رشته می شوند باید از یک سری توانایی ها بهره مند باشند. در مرحله اول یک متخصص بینا سنج باید به درس تخصصی فیزیک تسلط داشته باشد. همچنین نسبت به برخی گرایش های آن علاقه زیادی داشته باشند که مهم ترین آن فیزیک نور است. همچنین به طور کامل ریاضی و زیست را فرا گرفته باشد.

فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی

آن دسته از داوطلبانی که در این رشته فارغ التحصیل شده اند، می توانند در پنج گرایش مختلف به تحصیل می پردازند. این گرایش ها شامل مهندسی پزشکی ، اقتصاد بهداشت ، رفاه اجتماعی ، گرایش های تخصصی تر بینایی سنجی و در نهایت رشته علوم تشریحی می باشند.

ضرایب لازم برای پذیرش در بینایی سنجی

رشته های تخصصی که این دانشجویان آن ها را مطالعه می کنند شامل زیست شناسی ، شیمی، فیزیک و ریاضی می باشد. هر کدام از این درس ها ضرایب مختلفی را به خود اختصاص داده اند که به شرح زیر می باشند:

  • ضریب رشته زیست شناسی: 4
  • ضریب رشته شیمی: 3
  • ضریب رشته فیزیک: 2
  • ضریب رشته ریاضی: 2

دانشجویان بینایی سنجی چه درس هایی را می خوانند؟

به طور کلی آن دسته از دانشجویانی که در رشته بینایی سنجی به تحصیل می پردازند ، در دو دسته بندی پایه و اصلی و تخصصی دروسشان را مطالعه می کنند که این دروس به صورت زیر می باشند:

  • دروس پایه و اصلی

فیزیک نور، بینایی محیطی، زبان تخصصی، شیمی عمومی، بیوشیمی، تاریخچه اپتومتری و علوم بینایی، فیزیولوژی عمومی، ابزرواسیون، تشریح عمومی و اعصاب، آمار حیاتی، کمک های اولیه، مقدمات اپتومتری، لابراتور اپتیک، لابراتور اپتیک، تشریح و بافت شناسی چشم، میکروب شناسی، ژنتیک و چشم، کمک های اولیه، آسیب شناسی عمومی، داروشناسی

  • دروس تخصصی رشته بینایی سنجی

اپتومتری افراد مسن و نیمه بینایان، اپتومتری کودکان، عدسی های تماسی، آسیب شناسی چشم، اپتومتری مشاغل و بهداشت چشم، مکانیسم دید دو چشمی، درمان آنالومی های دو چشمی، آنالیز مشاهدات کلنیکی، پایان نامه، کارآموزی.

احتمالا این را هم بپسندید  آخرین رتبه قبولی هوشبری سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی - طبق قبولی های 1400 و 99

در این مطلب به بررسی رشته بینایی سنجی پرداخته خواهد شد. برای موفق شدن در این درس باید از یک سری توانمندی های جسمی و درسی برخوردار باشند. همچنین افراد بعد از کارشناسی باید گرایش مربوطه خود را انتخاب کنند و دروس پایه و تخصصی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر