از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام بدون کنکور 1402 – زمان ، رشته ها و لینک ثبت نام بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام بدون کنکور

 

ثبت نام بدون کنکور هر ساله توسط دانشگاه های مختلف سراسری، آزاد و علمی کاربردی انجام می گیرد و داوطلبان می توانند رشته یا رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را در تمام این دانشگاه ها ثبت نام کنند ولی در نهایت مجازند که یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. رشته های بدون کنکور بسیار متنوع هستند و گروه های فنی مهندسی ، علوم انسانی ، علوم پایه ، هنر ، علوم تجربی و … را شامل می شوند پذیرش در این رشته ها با در نظر گرفتن معدل و سوابق تحصیلی داوطلب انجام می گیرد و بدیهی است که داوطلبان دارای سوابق تحصیلی بهتر از شانس قبولی بیشتری برخوردار هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از زمان ، شرایط و رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد مطلع گردید.

سوالات خود را درباره ثبت نام بدون کنکور سراسری از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

دانشگاه های سراسری عبارتند از دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی و مجازی که بیشترین رشته های بدون کنکور را دو دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی ارائه می کنند. ثبت نام بدون کنکور تمام دانشگاه های سراسری به صورت مشترک و دو بار در سال انجام می گیرد و سایت ثبت نام هم سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد.

نوبت اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در مهرماه است و متقاضیان این نیمسال تحصیلی باید از اواخر مردادماه پیگیر ثبت نام خود باشند همچنین برای پذیرش دانشجو در نیمسال بهمن ، از اواخر آذرماه سایت ثبت نام باز می شود. جهت اطلاع داوطلبان از رشته های بدون کنکور این دانشگاه ها و همچنین شرایط پذیرش ، یک دفترچه راهنما تهیه شده و از طریق سایت سنجش قابل دسترسی خواهد بود داوطلبان باید قبل از اقدام به پرداخت هزینه در سایت ، این دفترچه را مطالعه کنند تا از واجد شرایط بودن خود مطلع گردند.

مرتبط بخوانید : رشته هوشبری بدون کنکور و رشته اتاق عمل بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 

بیشترین تنوع رشته های تحصیلی بدون كنکور مربوط به دانشگاه آزاد است. این دانشگاه در 4 مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، رشته های بدون كنکور خود را ارائه می کند و داوطلبانی که می خواهند مدرک فوق دیپلم بگیرند باید در مقطع کاردانی اما داوطلبانی که متقاضی دریافت مدرک لیسانس هستند باید در مقطع کارشناسی ثبت نام کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  کد رشته های بدون کنکور سازمان سنجش 📞 لیست و راهنما

برای ثبت نام بدون كنکور دانشگاه آزاد دو بار در سال به شما فرصت داده می شود که یکبار در مهرماه و یکبار نیز در بهمن ماه خواهد بود. نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org می باشد و مراحل نام نویسی با پرداخت هزینه در این سامانه آغاز می گردد.

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد می توانند وارد رشته ای مغایر با رشته دوران دبیرستان خود شوند برای مثال اگر دیپلم تجربی دارید ، می توانید وارد رشته های روانشناسی ، حسابداری ، مدیریت ، مهندسی و … شوید یا با دیپلم انسانی امکان ثبت نام در رشته های گروه تجربی و ریاضی وجود دارد.

مرتبط بخوانید : رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 

علاوه بر دانشگاه های سراسری و آزاد شما می توانید رشته بدون کنکور مورد علاقه خود را در دانشگاه علمی کاربردی نیز پیدا کنید. تفاوتی که دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها دارد ، در اسان تر بودن شرایط پذیرش و متنوع تر بودن رشته هاست ضمن اینکه این دانشگاه مقطع کارشناسی پیوسته ندارد و دانشجویان ابتدا باید ثبت نام مقطع کاردانی را انجام دهند و بعد از دریافت مدرک فوق دیپلم خود مجاز خواهند بود وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوند.

اگر تصمیم به ثبت نام بدون كنکور در دانشگاه علمی کاربردی دارید ، لازم است بدانید که سامانه ثبت نام این دانشگاه دو بار در سال فعال می شود یکبار برای نیمسال مهر و یکبار برای نیمسال بهمن. سایت ثبت نام بدون كنکور دانشگاه علمی کاربردی سایت سازمان سنجش آموزش کشور است و دفترچه راهنما نیز در این سامانه قرار داده می شود.

مرتبط بخوانید : تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است و مشاوره انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

شرایط معدل پذیرش بدون کنکور

بسیاری از داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور ، از شرط معدل این شیوه پذیرش سوال می پرسند و اگر شما هم این سوال را دارید لازم است بدانید که هیچ یک از دانشگاه های سراسری ، آزاد و علمی کاربردی ، برای هیچ کدام از رشته های تحصیلی بدون کنکور خود شرط معدل قرار نداده اند و شما با هر معدلی می توانید ثبت نام کنید اما در بعضی از رشته ها و دانشگاه ها مثل دانشگاه روزانه که ظرفیت پذیرش محدود است و از طرفی تعداد زیادی متقاضی دارد ، اولویت پذیرش با داوطلبان دارای معدل بهتر می باشد.

مرتبط بخوانید : رشته های بدون کنکور با دیپلم فنی و رشته های بدون کنکور با دیپلم کاردانش

لیست رشته های مجاز برای ثبت نام بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور

رشته های بدون کنکور بسیار گسترده هستند و شما می توانید رشته مورد علاقه خود را در میان این رشته ها پیدا کنید. بعضی از رشته های بدون آزمون پر متقاضی به شرح زیر هستند :

  • رشته حسابداری
  • رشته روانشناسی
  • رشته مدیریت بازرگانی
  • رشته مدیریت مالی
  • رشته حقوق
  • رشته مشاوره
  • رشته مهندسی برق
  • رشته مهندسی صنایع
  • رشته مهندسی کامپیوتر
  • رشته مهندسی مکانیک
  • رشته مهندسی عمران
  • رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • رشته میکروبیولوژی
  • رشته شیمی محض
  • رشته شیمی کاربردی
  • رشته نقاشی
  • رشته بازیگری
  • رشته طراحی لباس
  • رشته طراحی صحنه
  • رشته زبان انگلیسی
  • و …

مرتبط بخوانید : لیست رشته های دانشگاه دولتی بدون کنکور

بهترین دانشگاه بدون کنکور

بهترین دانشگاه بدون کنکور از نظر بسیاری از داوطلبان دانشگاه روزانه است زیرا این دانشگاه شهریه ندارد و تحصیل کاملا رایگان را برای دانشجویان خود فراهم ساخته است. به همین دلیل قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه روزانه سخت تر و نیازمند معدل خوب می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه حین خدمت سربازی 1402 - ثبت نام بدون کنکور و با کنکور در سربازی

از نظر تنوع رشته های تحصیلی نیز بهترین دانشگاه ، دانشگاه آزاد است و علاوه بر ارائه رشته های تحصیلی بسیار متنوع ، دارای مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می باشد.

اگر هم به دنبال دانشگاه بدون کنکور با شهریه پایین تر هستید ، دانشگاه علمی کاربردی و پس از آن دانشگاه پیام نور ، کمترین میزان شهریه را دارند. بیشترین شهریه هم برای دانشگاه های پردیس خودگردان و آزاد می باشد.

سوالات شما

  • کدام دانشگاه ها رشته های بدون کنکور را ارائه می کنند ؟

رشته های بدون کنکور توسط دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، مجازی ، آزاد و علمی کاربردی ارائه می شوند.

  • زمان ثبت نام بدون کنکور 1402 در چه تاریخی است ؟

تمام دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور در دو نیمسال مهرماه و بهمن ماه دانشجو پذیرش می کنند.

  • آیا برای ثبت نام رشته های بدون كنکور باید حضوری به دانشگاه مراجعه کنیم ؟

خیر ، ثبت نام اولیه دانشگاه های بدون كنکور به صورت اینترنتی انجام می گیرد و اگر پذیرفته شوید باید برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

4 نظر

  1. سلام وقت بخیر
    مهلت ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی برای ورودی بهمن ماه چه زمانی است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در اواخر آذر ماه سامانه ثبت نام فعال می شود.

  2. من با معدل دیپلم۱۰.۳۰ومعدل کل۱۶/۵۴میتونم ازاد یا پیام نور شیمی کاربردی یا محض برم؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر