از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته علوم و مهندسی شیلات – معرفی جامع و بازار کار علوم و مهندسی شیلات

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 علوم و مهندسی شیلات

 

رشته علوم و مهندسی شیلات در بین رشته های منابع طبیعی قرار گرفته است که افراد تخصص دیده در آن می توانند کمک بسیار زیادی را به اکولوژی دریا کنند. این افراد باید مسئولیت پذیری بالایی داشته باشند و در این صدد باشند تا بتوانند نگرانی های مربوط به محیط زیست را بر طرف نمایند.

دانش آموختگان در این رشته باید انواع بیماری های دریا را شناسایی کنند و برای رفع آن تمامی تلاش خود را به کار بگیرند. همچنین با نگاهی دقیق بتوانند گونه های گیاهی و جانوری را که در خطر انقراض هستند را تشخیص دهند و برای حل کردن مشکلات و اینگونه خطرات چاره سازی هایی انجام گردد.

چه تعداد واحدی برای رشته علوم و مهندسی شیلات در نظر گرفته شده است؟

به طور کلی رشته علوم و مهندسی شیلات 135 واحد را به خود اختصاص داده است که به پنج دسته کلی عمومی ، علوم پایه ، اصلی ، تخصصی و انتخابی تقسیم می شوند که هر کدام از آن به ترتیب واحدهایی را به خود اختصاص داده اند که شامل موارد زیر هستند:

  • درس های عمومی : 20 واحد
  • درس های علوم پایه : 38 تا 44 واحد
  • درس های اصلی : 21 تا 29 واحد
  • دروس تخصصی : 35 تا 42 واحد
  • دروس انتخابی : 11 واحد

دروس تخصصی از اصلی ترین واحدهایی به شمار می روند که متقاضیان علوم و مهندسی شیلات باید آن ها را بگذرانند. این واحدها شامل موارد زیر می شوند:

  • ماهی شناسی سیستماتیک
  • ماهی شناسی عمومی
  • اصول روش های صید آبزیان
  • اکولوژی دریاها
احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی فوریت های پزشکی - معرفی و بازار کار کاردانی فوریت های پزشکی

البته این واحدها تنها بخشی از دروس تخصصی به شمار می روند و موارد گسترده تری نیز وجود دارند که بهداشت  و بیماری های آبزیان، اصول تغذیه آبزیان و لیمنولوژی نمونه ای از این موارد هستند.

چه گرایش هایی برای مقطع ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است؟

دانشجویانی که رشته علوم و مهندسی شیلات را انتخاب کرده اند ، می توانند تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه دهند که هر کدام از آن ها گرایش های مختلفی را به خود اختصاص داده اند. گرایش های مقطع ارشد شامل موارد مهندسی صید و بهره بردازی آبزیان ، مهندسی فرآوری محصولات شیلاتی و مهندسی بوم شناسی آبزیان شیلاتی می شوند.

گرایش های مربوط به دکتری محدودیت کمتری را با خود به همراه دارد و به صورت زیر می باشند:

  • بوم شناسی آبزیان
  • تولید و بهره برداری
  • عمل آوری فراورده های شیلات
  • تکثیر و پرورش آبزیان

بازار کار رشته علوم و مهندسی شیلات به چه صورت می باشد

 

رشته علوم و مهندسی شیلات

 

بازار کار هر رشته مهم ترین چیزی است که می تواند برای افراد در اولویت قرار بگیرد. این افراد آینده شغلی خود را با توانایی هایی که دارند تامین می کنند و می توانند خود را در این راه اثبات کنند. به طور کلی فارغ التحصیلان رشته علوم و مهندسی شیلات ، انتخاب های گسترده ای را در پیش روی خود دارند.

به عنوان مثال متخصصان رشته علوم و مهندسی شیلات می توانند در سازمان ها و ارگان های مختلفی به فعالیت بپردازند که از آن ها می توان به سازمان های شیلات و سازمان محیط زیست اشاره کرد. در این سازمان ها این متخصصان می توانند پرورش ماهی را انجام دهند. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا در سازمان های خصوصی مشغول به کار شوند. در هر صورت هر کدام از آن ها تخصص ها و توانایی های خاص خودشان را نیاز دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  درآمد فیزیوتراپی ✨ آینده شغلی فیزیوتراپی - راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر