از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته زیست شناسی دریا – معرفی جامع و بازار کار زیست شناسی دریا

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته زیست شناسی دریا

رشته زیست شناسی دریا مطالعه ارگانیسم های دریایی ، رفتارها و تعامل آنها با محیط می باشد . زیست شناسان دریایی برای درک موجودات دریایی ، اقیانوس شناسی بیولوژیکی و زمینه های مرتبط با اقیانوس شناسی شیمیایی ، فیزیکی و زمین شناسی را مطالعه می کنند .

بیولوژی زیست شناسی یک محیط بسیار گسترده است ، بنابراین اکثر محققان گرایش مورد علاقه خاص خود را انتخاب و در آن تخصص می یابند. تخصص ها می توانند براساس گونه ، گروه ، رفتار ، روش یا اکوسیستم خاص انجام شوند .

در ادامه این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با گرایش های رشته زیست شناسی دریا و بازار کار آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، همراه ما باشید.

معرفی گرایش های رشته زیست شناسی دریا

رشته زیست شناسی دریا شامل مطالعه و بررسی گونه های دریایی و کار در یک آزمایشگاه تحقیقاتی می باشد . زیست شناسی ، به طور کلی  مطالعه موجودات زنده است ، اما یک مجموعه گسترده و متنوعی از موجودات را تشکیل می دهد .

معمولاً یک زیست شناس تمرکز خود را به یکی از گرایش های زیست شناسی محدود می کند که با علایق شخصی وی مطابقت داشته باشد . گرایش های رشته زیست‌ شناسی دریا عبارتند از :

  1. گرایش بوم شناسی دریا

  2. گرایش جانوران دریا

  3. گرایش آلودگی دریا

  4. گرایش گیاهان دریا

در دوره های کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی دریا ، انجام کارهای عملی در آزمایشگاه ها را تجربه خواهید کرد . بنابراین در صورتی که به کارهای تحقیقاتی داخل آزمایشگاه علاقه مند هستید ، می توانید قبولی در این رشته را در اولویت های خود قرار دهید . بیوتکنولوژی دریایی فرصت مناسبی برای تحقیق و کار در آزمایشگاه خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی فضای سبز - معرفی جامع و بازار کار مهندسی فضای سبز

با افزایش جمعیت جهانی ، توانایی جامعه ما در تهیه غذا ، آب و سرپناه اهمیت بیشتری پیدا می کند ، همچنین مطالعه اقیانوس ها به تامین نیازهای اساسی ما کمک شایانی می کنند .

پیشرفت های فناوری همراه با تقاضا ، توانایی ما در تهیه غذا ، آب آشامیدنی ، منابع انرژی ، دفع زباله و حمل و نقل از اقیانوس را بهبود می بخشد . مطالعه علوم دریایی به نسل آینده وابسته خواهد بود تا بتوانند نیاز جهان و ساکنان آن را تأمین کنند.

کاربردهای بیوتکنولوژی دریایی بسیار متنوع است و می تواند از استخراج داروهای جدید سرطان تا کشاورزی جلبک دریایی متغیر باشد . دانشمندان آموزش دیده در زیست شناسی دریایی ، میکروبیولوژی ، شیمی ، ژنومیک و بیوانفورماتیک به دنبال شرکت های دارویی جدید هستند که بر روی تولید داروهای جدید از منابع دریایی متمرکز شده اند.

بیوتکنولوژی دریایی را می توان به عنوان کاربرد عملی و مؤثر برای تولید محصولات ، فناوری ها و فرآیندهای موجود از قبیل بهداشت ، آبزی پروری ، مواد آرایشی ، محصولات و فرآیندهای صنعتی ، مکمل غذایی ، خوراک و محافظت از گیاهان دانست . مانند همه رشته های علمی ، مطالعه زیست شناسی دریایی نیز از روش علمی پیروی می کند.

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته زیست شناسی دریا

همان طور که ذکر شد ، بیوتکنولوژی دریا به مطالعه و بررسی موجودات دریایی ، محیط دریا و فعالیت های آبزیان می پردازد . دانشجویانی که از رشته زیـست شناسی دریا فارغ التحصیل می شوند ، می توانند در مراکزی که ماهی پرورش می دهند فعالیت خود را شروع کنند ، هم چنین می توانند در مراکز تحقیقاتی ارزش‌ مواد غذايي‌ دريایی مشغول به کار شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی بیمه - معرفی جامع و بازار کار کاردانی بیمه

دانشجویانی که به ادامه کارهای تحقیقاتی علاقه مند هستند می توانند برای حفظ‌ بعضی‌ از گونه ‌های‌ آبزيان‌ مانند ماهی‌ ازون‌ برون‌ يا ماهي‌ سفيد كه‌ در حال‌ انقراض‌ هستند ، تحقیقات خود را ادامه دهند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گرایش های رشته زیست شناسی دریا و بازار کار آن و دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی به وب سایت پاسخ با ما مراجعه نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر