از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی 1403 📞 شرایط پذیرش بدون کنکور و با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی برای ثبت نام و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل یکسری شرایط عمومی و اختصاصی است و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ، باید از تمام شرایط برخوردار باشند. پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور انجام می گیرد که در ادامه این مطلب به بررسی شرایط هر دو روش پذیرش می پردازیم.

سوالات خود را در خصوص شرایط پذیرش بدون کنکور و با کنکور دانشجو در دانشگاه غیرانتفاعی از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی در رشته‌ های با کنکور 1403

تعدادی از رشته‌ های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی به صورت باکنکور ارائه می شوند و معمولا جزو رشته‌ های پرمتقاضی و برتر هر گروه آزمایشی هستند. شرط پذیرش در این رشته‌ ها ، شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم است. کنکور سراسری در دو نوبت هر سال برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این آزمون باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، ثبت نام اینترنتی را انجام دهند.

پس از برگزاری کنکور سراسری ، نتایجی تحت عنوان نتایج اول کنکور اعلام می شود که داوطلبان باید با توجه به رتبه و نمراتی که کسب کرده اند ، انتخاب رشته‌ را انجام دهند. رشته‌ های دانشگاه غیرانتفاعی همجون رشته‌ های سایر دانشگاه های سراسری در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ کنکور قرار داده می شود و هر داوطلب مجاز است که حداکثر 150 کد رشته‌ محل را انتخاب کند.

حدود یک ماه پس از انتخاب رشته‌ ، نتایج نهایی اعلام می شود و اگر پذیرفته شده باشید می توانید برای ثبت نام نهایی در دانشگاه قبول شده اقدام نمایید.

از جمله رشته‌ های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند :

مرتبط ببینید : با رتبه 40000 ریاضی کجا قبول میشم

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی در رشته‌ های بدون کنکور 1403

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی

اکثر رشته‌ محل های دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و شرط پذیرش در این رشته‌ ها ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد و دو بار در سال نیز فرصت ثبت نام وجود دارد. فرصت اول به صورت همزمان با انتخاب رشته‌ کنکور است و فرصت دوم نیز برای پذیرش نیمسال دوم تحصیلی می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  اهمیت مدرک پیش دانشگاهی - مدرک پیش دانشگاهی کجا لازم میشود

رشته‌ های بدون کنکور تجربی دانشگاه غیرانتفاعی

لیست رشته‌ های بدون کنکور ریاضی دانشگاه غیرانتفاعی

  • رشته‌ مهندسی معماری
  • رشته‌ مهندسی صنایع
  • رشته‌ مهندسی کامپیوتر
  • رشته‌ مهندسی پزشکی
  • رشته‌ مهندسی نقشه برداری
  • رشته‌ مهندسی برق
  • رشته‌ کاردانی فنی عمران
  • رشته‌ مهندسی مدیریت پروژه
  • رشته‌ کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • رشته‌ مهندسی شهرسازی
  • و …

رشته‌ های دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور انسانی

داوطلبان برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی مجازند که وارد رشته‌ ای مغایر با رشته‌ دوران دبیرستان خود شوند. مثلا داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی هستند ، می توانند ثبت نام رشته‌ هایی همچون حقوق ، حسابداری ، مدیریت و یا رشته‌ های فنی مهندسی را انجام دهند و یا دارندگان مدرک رشته‌ انسانی مجازند که وارد رشته‌ های تجربی از جمله زیست شناسی ، شیمی و … شوند.

مرتبط ببینید : رنک دانشگاه آزاد بهتر است یا غیرانتفاعی

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1403

تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است و دانشجویان باید به ازای هر ترم تحصیل ، شهریه مصوب دانشگاه را بپردازند. شهریه دانشگاه غیرانتفاعی متشکل از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر است که شهریه بر اساس سال ورود به دانشگاه و نوع رشته‌ تحصیلی تعیین می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی 1403 📞 دانلود دفترچه و زمان انتشار

همچنین شهریه متغیر که سالانه حدود 15 درصد نیز افزایش می یابد ، با توجه به تعداد واحدهای درسی که دانشجو در هر ترم اخذ می کند ، تعیین می شود. رشته‌ های فنی مهندسی از رشته‌ های انسانی شهریه بیشتری دارند و دروس عملی و تحصصی هر رشته‌ از دروس عمومی و نظری گران تر است.

با توجه به اینکه میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در رشته‌ های مختلف ، متفاوت است ، برای اطلاع از رشته‌ رشته‌ و دانشگاه مد نظر خود با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته‌ روانشناسی در تجربی

شرط معدل پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی

یکی از سوالات علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی ، درباره شرط معدل این دانشگاه می باشد. دانشگاه غیرانتفاعی نیز مثل دیگر دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو به سوابق تحصیلی متقاضیان توجه ویژه ای دارد و مسلما داوطلبان دارای سوابق تحصیلی بهتر ، از شانس قبولی بیشتری برخوردار هستند. برای قبولی با کنکور در این دانشگاه ، فقط رتبه کنکور ملاک سنجش قرار می گیرد اما برای پذیرش بدون کنکور ، داوطلب باید معدل مناسبی داشته باشد.

البته شرط معدل دانشگاه غیرانتفاعی به طور دقیق مشخص نیست اما داوطلبانی که معدل بالاتری داشته باشند و در رشته ای مرتبط با مدرک خود ثبت نام کنند ، در اولویت پذیرش قرار می گیرند. برخورداری از معدل بالا مخصوصا در رشته های پرمتقاضی و کم ظرفیت همچون حقوق ، روانشناسی و … اهمیت بیشتری دارد.

سوالات متداول

  • شرایط پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی در رشته‌ های باکنکور به چه صورت است ؟

داوطلبانی که علاقه مند به پذیرش در رشته‌ های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی هستند ، باید در کنکور سراسری شرکت نمایند و رتبه لازم را برای قبولی در رشته‌ محل مورد علاقه خود کسب کنند.

  • شرایط دانشگاه غیرانتفاعی در پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور چگونه است ؟

قبولی در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود.

  • کدام رشته‌ ها در دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور ارائه می شوند ؟

از گروه های علوم تجربی ، علوم انسانی ، ریاضی و فنی مهندسی ، هنر و … تعداد زیادی رشته‌ به صورت بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری 1402 📞 زمان و شرایط انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه های بدون کنکور قبول شوند ، می توانند انتخاب …

7 نظر

  1. شرایط دانشگاه غیر انتفاعی در دورانی که دانشگاه ها باز شده تغییراتی داشته ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرایط قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی تغییری نکرده است.

  2. اگه زمان ثبت نام کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی رو نزده باشم میتونم موقع انتخاب رشته دانشگاه های غیر انتفاعی رشته های با آزمون رو بزنم؟ اگه نه چی کار باید بکنم تا بتونم مثلا رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه غیر انتفاعی رو بزنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام بله در زمان انتخاب رشته کنکور می توانید در سایت سنجش هزینه بپردازید و برای دانشگاه غیرانتفاعی نیز انتخاب رشته انجام دهید

  3. سلام از شرایط دانشگاه غیرانتفاعی این هست که حتما در کنکور سراسری شرکت کنیم؟

  4. سلام،امکان ورود ب دانشگاه غیرانتفاعی هنر از رشته انسانی وجود داره؟بدون اینکه کنکور هنر بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر