از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کاردانی مدیریت بازرگانی – معرفی و بازار کار کاردانی مدیریت بازرگانی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کاردانی مدیریت بازرگانی

 

مدیریت بازرگانی علمی است که در هر کشور و هر صنعتی لازم است ، این علم بنا شده که افراد متخصص بتوانند نیروهای گوناگون شرکت ها و موسسات را در بهترین حالت ممکن به کار بگیرند تا بیشترین سود را برای کسب و کار به ارمغان بیاوند. این علم از فرانسه سرچشمه گرفته و همواره رو به پیشرفت و تکامل می باشد. کاردانی مدیریت بازرگانی دوره ای فنی و کاربردی در حیطه تحصیلات مدیریت بازرگانی بوده و ما در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اهمیت کاردانی مدیریت بازرگانی

سال ها در ادارات و صنایع بازرگانی کشور شاهد نابسامانی های گسترده ای بوده ایم ، به خصوص در بسیاری از موارد مدیرانی با درایت پایین تر قوانین موجود در شرکت را تحت روابط خاصی تغییر می دادند. همه این عوامل باعث پس روی صنایع و نظام اقتصادی کشور می شود و در نتیجه دوره کاردانی مدیریت بازرگانی با رویکردی مبتنی بر مدیریت صحیح و پرهیز از رابطه گرایی در شرکت ها می تواند به پیشرفت کشور کمک به سزایی کند. 

نحوه ورود به رشته مدیریت بازرگانی

این رشته تحصیلی شناور بوده و متقاضیان می توانند با پس زمینه های گوناگون و گذراندن کنکور انسانی ، ریاضی و تجربی در آن پذیرش بگیرند. در حال حاضر دانشگاه های دولتی ، آزاد و غیر انتفاعی این رشته را ارائه می نمایند.

به علت رقابت شدیدی که بین متقاضیان برای ورود به کاردانی مدیریت بازرگانی وجود دارد ، دانشگاه های گوناگونی طرح پذیرش بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی نیز دارند که در تاریخ ها و طبق ضوابطی که اعلام می نمایند جذب دانشجو خواهند نمود. لازم به ذکر است که دانشجویان پذیرفته شده در دوره بدون آزمون ، از لحاظ دروس و واحدهای درسی تفاوتی با دانشجویان پذیرفته شده با کنکور ندارند.

واحدهای درسی کاردانی مدیریت بازرگانی

دوره کاردانی مدیریت بازرگانی 2 ساله بوده و در 4 ترم ارائه می گردد. در این دوره 68 واحد درسی به صورت 11 واحد عمومی ، 24 واحد پایه ، 16 واحد اصلی و 17 واحد تخصصی تدریس خواهد شد. لیست دروس این رشته تحصیلی به شرح زیر می باشد :

دروس عمومی کاردان مدیریت بازرگانی

نام درس تعداد واحد ساعت
نظری عملی
فارسی 3 51
زبان انگلیسی 3 51
معارف اسلامی 1 2 34
تربیت بدنی 1 1 34
اخلاق و تربیت اسلامی 2 34

دروس پایه کاردانی مدیریت بازرگانی

نام درس تعداد واحد ساعت
نظری عملی
اقتصاد خرد 5 51
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1 3 51
آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 3 51
روانشناسی کار 3 51
مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن 3 51
اصول حسابداری 1 3 51
اصول حسابداری 2 3 51
کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت 3 34 34

 

دروس اصلی کاردانی مدیریت بازرگانی

نام درس تعداد واحد ساعت
نظری عملی
مدیریت رفتار سازمانی 3 51
زبان تخصصی 1 و 2 2 34
تحقیق در عملیات 1 3 51
مبانی سازمان و مدیریت 3 51
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 3 51
حقوق بازرگانی 2 34

دروس تخصصی کاردانی مدیریت بازرگانی

نام درس تعداد واحد ساعت
نظری عملی
حسابداری صنعتی 1 3 51
مدیریت مالی 1 3 51
پول و ارز و بانکداری 3 51
بازاریابی و مدیریت بازار 3 51
مدیریت تولید 2 34
سیستم های خرید ، انبارداری و توزیع 3 51

جهت هر گونه سوال با مشاوران پاسخ با ما در تماس باشید.

بازار کار کاردانی مدیریت بازرگانی

دانشجویانی که دوره کاردانی مدیریت بازرگانی را می گذرانند با علوم این رشته آشنا می شوند و در کنار آن مهارت های مورد نیاز را نیز فرا می گیرند. این افراد با دید خوبی که نسبت به روش های تجارت و خرید و فروش و ابعاد متفاوت کارهای شرکتی و اداری به دست می آورند ، می توانند در حوزه های متفاوتی مشغول به کار شوند.

از مشاغل شاخص رشته مدیریت بازرگانی می توان به بازاریابی ، مشاوره کسب و کار ، فعالیت در استارتاپ ها و نیز مشاوره فروش اشاره نمود.

همچنین فارغ التحصیلان دوره کاردانی در صورت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مدیریت بازرگانی ، می توانند در شرکت های گوناگون پست ها مختلف اجرایی را بر عهده بگیرند و یا مشاور هیات مدیره شرکت شوند. به علاوه می توانند در امور منابع انسانی و مالی نیز نقش هایی را ایفا نمایند و یا در سمت هیات علمی در دانشگاه ها مشغول به تدریس شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر