از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت صنعتی – معرفی جامع و بازار کار مدیریت صنعتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مدیریت صنعتی

 

مدیر کسی است که باید از تمامی امکانات مالی و انسانی موجود در جهت پیشبرد اهداف و ارتقای سطح کیفی خدمات استفاده کند در حوضه مدیریت صنعتی نیز چنین است و کسی که رشته مدیریت صنعتی را می گذراند اطلاعات لازم در این زمینه را کسب خواهد نمود.

در این مطلب به معرفی رشته مدیریت صنعتی و بازار کاری که در پیش روی فارغ التحصیلان این رشته قرار دارد ، پرداخته ایم.

معرفی و اهمیت رشته مدیریت صنعتی

در تعیین اهمیت مدیریت صنعتی در هر کشوری می توان گفت لازم است در هر واحد صنعتی یک مدیر صنعتی استخدام گردد. این گونه بر امور نظارت خواهد شد ، جلوی خیلی از پسرفت ها و یا ضررهای ایجاد شده معمول گرفته می شود و در نتیجه واحد صنعتی پیشرفت خواهد نمود.

در واقع اداره کردن منابع انسانی و ارتباطات متقابل بین صنایع با محیط پیرامون بر عهده کارشناس مدیریت صنعتی است.

نحوه ورود به رشته مدیریت صنعتی

این رشته نیز مانند تمامی رشته های حوزه مدیریت در دسته رشته های شناور قرار می گیرد و افراد با پس زمینه های تحصیلی ریاضیات ، تجربی و انسانی پس از گذراندن کنکور می توانند در انتخاب رشته خود این رشته را انتخاب نمایند. در نتیجه در پس از قبولی نیازمند گذراندن یک سری واحدهای جبرانی و پیش نیاز می باشد.

اما در کل بهتر است مهارت های کامپیوتری  و دانش زبان انگلیسی مطلوبی داشته باشید و در کنار آن به تقویت دانش ریاضیات و تجزیه و تحلیل های آماری بپردازید ، چرا که علاوه بر اینکه در دانشگاه مورد استفاده قرار خواهند گرفت این علوم از دسته دانش هایی هستند که در تمامی مراحل همراه شما خواهند بود.

مقاطع تحصیلی رشته مدیریت صنعتی

برای رشته مدیریت صنعتی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری پذیرش دانشجو وجود دارد و افراد با گرفتن مدرک لیسانس می توانند برای کار اقدام نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  درامد رشته رادیولوژی - راهنمای میزان درآمد رادیولوژی و بازار کار آن

این دوره 4 سال یا 8 نیم ترم است و شامل 134 واحد آموزشی از قبیل ؛ 20 واحد دروس عمومی ، 38 واحد دروس پایه ، 27 واحد دروس اصلی ، 38 واحد دروس تخصصی و 11 واحد دروس اختیاری می باشد.

مقطع فوق لیسانس زمینه تخصص بیشتر را برای افراد علاقه مند فراهم می کند ، این دوره 2 ساله بوده و به 6 گرایش مدیریت عملکرد ، مدیریت پروژه ، مدیریت زنجیره تامین ، تولید و عملیات ، مدیریت کیفیت و بهره وری و تحقیق در عملیات تقسیم می گردد.

در مقطع دکتری به بررسی و مفاهیم رشته پرداخته شده و دانشجویان را برای سمت های هیات علمی آماده می نماید. دوره دکتری 4 ساله بوده و شامل گرایش هایی از جمله ؛ استراتژی صنعتی ، تحقیق در عملیات ، مدیریت سیستم ها ، مالی و تولید و عملیات می باشد.برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مقاطع تحصیلی رشته مدیریت صنعتی می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید. 

بازارکار مدیریت صنعتی

فارغ التحصیلان رشته مدیریت صنعتی ، دانش و مهارت کافی برای کار در شرکت ها و صنایع گوناگون و کارخانجات و حتی صنعت چاپ و دارویی را بدست آورده اند و می توانند رزومه های مناسبی تنظیم نموده و برای استخدام شدن اقدام نمایند.

همچنین توانایی های عمومی که هر فارغ التحصیل رشته مدیریتی دارد را نیز بدست آورده اند و می توانند در قسمت های منابع انسانی ، مالی ، روابط عمومی ، حسابداری و بخش های کنترل کیفی فعالیت نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر - معرفی و بازار کار

کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر – معرفی و بازار کار

  کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر در شرایط حال حاضر که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر