از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته ادیان و مذاهب – معرفی جامع و بازار کار ادیان و مذاهب

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته ادیان و مذاهب - معرفی جامع و بازار کار ادیان و مذاهب

 

رشته ادیان و مذاهب به عنوان یک رشته مشترک در کنکور رشته های نظری می باشد که تنها در دانشگاه غیرانتفاعی مذاهب اسلامی تهران ارائه می شود. در سال گذشته ظرفیت پذیرش این رشته در کنکور انسانی 36 نفر ، در کنکور تجربی 18 نفر و در کنکور ریاضی نیز 8 نفر بوده است که شرط تحصیل در هر سه ، شرکت در آزمون سراسری و انجام انتخاب رشته کنکور می باشد.

با وجود آنکه تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی با پرداخت شهریه همراه است ، اما  در برای دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی نیازی به پرداخت شهریه نیست و تحصیل رایگان برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

متقاضیان رشته ادیان و مذهب مخصوصا داوطلبان کنکور سراسری انسانی علاقه مندند پیش از انتخاب این رشته بدانند که چه دروسی را در دانشگاه طی می کنند ؟ بازار کار به چه صورت است و در چه زمینه هایی فرصت اشتغال فراهم است ؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید تا پاسخ سوالاتتان را بیابید.

معرفی رشته ادیان و مذاهب

ادیان مذاهب در دوره کارشناسی پیوسته در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران ارائه می شود و دانش آموختگان می توانند با شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری ، تحصیلات خود را ارتقا دهند.

طول دوره تحصیل در این رشته ، 4 سال و به عبارتی 8 نیمسال تحصیلی است و آشنایی با تعالیم و اندیشه های اهل بیت ، تربیت مبلغ در زمینه قرآن و اهل بیت ، تربیت کارشناس معارف شیعی ، تلاش برای ارائه راهکار ها برای ایجاد هم بستگی بین مذاهب  و … از اهداف ایجاد این رشته می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی هتلداری - معرفی و بازار کار کاردانی هتلداری

تعداد کل واحد های درسی کارشناسی ادیان و مذاهب نزدیک به 160 واحد است که شامل دروس حوزوی ، عمومی ، اختصاصی و مشترک می باشد. در دانشگاه مذاهب اسلامی رشته های دیگری همچون زبان و ادبیات عربی ، فقه و حقوق شافعی ، فقه و حقوق امامی ، فلسفه و عرفان اسلامی و … ارائه می شوند که همگی در تعدادی از دروس مشترک هستند.

از جمله دروس دانشگاهی رشته ادیان و مذاهب این رشته عبارتند از :

  • صرف
  • نحو
  • تجزیه و ترکیب
  • روش آموزش قرآن
  • روش تبلیغ
  • اخلاق اسلامی
  • تفسیر موضوعی قرآن
  • عقاید اسلامی
  • تاریخ عمومی ادیان
  • اصول فقه
  • و …

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان ادیان و مذاهب

دانش آموختگان رشته ادیان و مذاهب بر اساس دروس و دوره هایی که در دانشگاه گذرانده اند ، می توانند در معرفی مکتب اهل بیت ، پژوهشگر ، مبلغ و مدرس نقش موثری را ایفا کنند.

از جمله سازمان هایی که در زمینه رشته های مرتبط با ادیان و مذاهب فعالیت می کنند می توان به وزارت‌ امور خارجه ‌، وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ ، سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ و سازمان‌های‌ مشابه‌ اشاره کرد و البته فعالیت به عنوان کارشناس مسائل دینی در صدا و سیما ، یکی دیگر از حیطه های شغلی رشته ادیان و مذاهب می باشد.

شایان ذکر است که طبق گفته رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ، نزدیک به 80 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند مخصوصا دانش آموختگان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری که در گرایش های تخصصی تری مدرک تحصیلی دریافت کرده اند ، با فرصت های شغلی بهتری مواجه می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی تلفنی - مطمئن تحصیل کنید ، پاسخ شما اینجاست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر