از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی 1401 – با آزمون و بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی

 

رشته های تجربی در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شوند و اکثر داوطلبانی که انتخاب رشته دانشگاه سراسری را انجام می دهند ، در دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته می کنند تا شانس قبولی بیشتری داشته باشند. رشته های تجربی در دانشگاه آزاد هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ارائه می شوند که دفترچه انتخاب رشته آنها مجزاست. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد راهنمایی شوید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی با کنکور

رشته‌ های تجربی با کنکور در دانشگاه آزاد عبارتند از پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، مامایی ، هوشبری ، اتاق عمل ، بهداشت و … که برای قبولی در این رشته ها حتما شرکت در کنکور تجربی و کسب رتبه خوب ، الزامی است.

دانشگاه آزاد انتخاب رشته خود را از سایر دانشگاه ها مجزا برگزار می کند و دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه نیز جداگانه است. پس اگر قصد انتخاب رشته تجربی در دانشگاه آزاد را دارید ، باید دفترچه مربوطه را از سایت این دانشگاه دانلود نمایید و از اسامی دانشگاه هایی که این رشته ها را ارائه داده اند مطلع گردید.

مرتبط بخوانید : دفترچه انتخاب رشته پزشکی

البته لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که در دو سال 99 و 1400 ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی توسط سایت سازمان سنجش انجام گرفته است و امکان دارد انتخاب رشته این رشته های دانشگاه آزاد در کنکور 1401 را نیز سازمان سنجش به عهده بگیرد ولی در سایر رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد خود مسئول انتخاب رشته است.

احتمالا این را هم بپسندید  منظور از رمز در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 چیست ؟

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تجربی 1401 

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی بدون کنکور

اگر می خواهید به صورت بدون کنکور وارد رشته های تجربی دانشگاه آزاد شوید ، لازم است بدانید که هیچ یک از رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی گروه تجربی در دانشگاه آزاد بدون کنکور ارائه نمی شوند و رشته هایی همچون زیست شناسی گیاهی ، زیست شناسی جانوری ، زیست فناوری ، شیمی محض ، شیمی کاربردی و … در این دانشگاه بدون کنکور هستند.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی برای رشته های بدون کنکور دو دفترچه در سال است که یک دفترچه برای ثبت نام ورودی مهرماه منتشر می شود و دفترچه دوم نیز مربوط به ثبت نام ورودی بهمن ماه این دانشگاه است. همچنین با توجه به اینکه رشته های بدون کنکور این دانشگاه در 4 مقطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود ، شما باید دفترچه مربوط به مقطع تحصیلی مورد تقاضایتان را دانلود نمایید.

دفترچه ثبت نام بدون آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1401

دفترچه ثبت نام بدون آزمون کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1401

دفترچه ثبت نام بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 1401

دفترچه ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1401

زمان انتشار دفترچه ترم مهرماه دانشگاه آزاد معمولا در اواسط مردادماه هرسال است و ثبت نام نیز از این ماه آغاز می شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد. زمان انتشار دفترچه بدون کنکور مربوط به نیمسال دوم تحصیلی نیز احتمالا در ابتدای دی ماه باشد.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی

برای انتخاب رشته های با کنکور تجربی حتما باید در کنکور شرکت کنید و با توجه به اینکه رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری و … هستند ، برای قبولی در این رشته ها نیاز به رتبه خوب نیز می باشد ولی به نسبت رتبه قبولی دانشگاه سراسری و پردیس خودگردان ، برای قبولی در دانشگاه آزاد رتبه های بالاتر (یعنی بدتر) پذیرش می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور - از بهترین ها مشاوره بگیرید

برای قبولی در رشته های تجربی بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز سوابق تحصیلی مهم است و شما با توجه به آخرین مدرک تحصیلی که ارائه می دهید ، امکان ثبت نام در یکی از مقاطع را دارید و اگر معدلتان بالا باشد شانس قبولی بیشتری خواهید داشت.

سوالات متداول

  • دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی را از کدام سامانه دانلود کنیم ؟

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته در همان روز شروع انتخاب رشته است.

  • آیا دفترچه رشته های با کنکور و بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد مشترک است ؟

خیر ، برای رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد دفترچه راهنمای مجزا منتشر می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1401 – لینک دانلود دفترچه

  انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر