از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 1401 – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

فرآیند انتخاب رشته تجربی آزاد 99

 

انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد جدا از رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری و پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری انجام می شود. داوطلبان می بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته این دانشگاه را دریافت کنند و به دقت مورد مطالعه قرار دهند. هر داوطلب می تواند حداکثر 100 انتخاب از میان رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد داشته باشد.

از آن جا که بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون ارائه می شوند ، برخی می پندارند که رشته های برتر گروه آزمایشی علوم تجربی مانند پزشکی ، پرستاری و … نیز به صورت بدون آزمون ارائه می شوند. باید بگوییم که این باور اشتباه است و رشته های شاخه پزشکی و پیراپزشکی جزو رشته هایی هستند که برای پذیرش در آن ها باید در آزمون سراسری شرکت کنید.

انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد ، از سایت رسمی این دانشگاه و به صورت اینترنتی انجام می شود.

مهلت انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 1401

انتخاب رشته گروه آزمایشی تجربی دانشگاه آزاد ، از سایر گروه ها جدا نیست. تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند ، می بایست در مهلت معین به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و لیست انتخاب رشته خود را به ثبت برسانند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا به فاصله یک هفته پس از اتمام فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد است و پیش بینی می شود که در دهه دوم مردادماه انتخاب رشته این دانشگاه آغاز شود.

شما داوطلبان گرامی ، می توانید برای آگاهی از زمان دقیق فرآیند انتخاب رشته تجربی آزاد 1401 ، با مشاوران تیم تخصصی “پاسخ با ما در ارتباط باشید.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی

دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

داوطلبان کنکور تجربی جهت اطلاع از شرایط و ضوابط انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، اسامی دانشگاه ها ، اسامی رشته ها ، ظرفیت پذیرش هر یک از رشته ها و … می بایست به دفترچه انتخاب رشته تجربی  دانشگاه آزاد رجوع کنند.

لینک دانلود دفترچه مربوط به سال 1401 ، چند روز قبل از شروع فرایند انتخاب رشته در سایت azmoon.org فعال می شود و در حال حاضر به دلیل شروع نشدن انتخاب رشته ، دفترچه در دسترس نیست.

اما شما داوطلبان می توانید برای دریافت اطلاعات کلی از دفترچه مربوط به سال گذشته استفاده نمایید و به محض انتشار دفترچه سال جدید ، لینک آن در این مطلب قرار داده خواهد شد.

برای دانلود دفترچه انتخاب تجربی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 1401

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام می شود.

تفاوتی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد با سراسری دارد ، در پرداخت هزینه آن می باشد. داوطلبان برای انتخاب رشته سراسری نیاز به پرداخت هزینه ندارند اما در سایت دانشگاه آزاد تا زمانی که هزینه مربوطه  توسط داوطلب پرداخت نشود ، اجازه انتخاب رشته به او نمی دهد.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد.

  • وارد سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی شوید.
  • از میان لینک های موجود ، لینک فعال «انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401» را برگزینید.
  • در این مرحله کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی خود را درج نمایید. (کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای هر داوطلب ، در کارنامه اولیه او ثبت می شود.)
  • مراحل پرداخت الکترونیکی هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را طی کنید.
  • سپس به صفحه اصلی سامانه انتخاب رشته بازگردید و از قسمت راست آن ، گزینه «ثبت رشته» را انتخاب نمایید.
  • کد رشته محل های مورد نظر خود را ثبت کنید و کلید «تایید نهایی» را انتخاب کنید.

در صورت تکمیل موفقیت آمیز مراحل انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد ، یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می گیرد که لازم است تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود حفظ کنید. همچنین توصیه می شود از لیست نهایی انتخاب رشته نیز یک نسخه پرینت شده تهیه نمایید.

مرتبط بخوانید : آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته تجربی

نکات مهم پیرامون فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

  • داوطلبانی که به انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد می پردازند ، محدودیتی برای انتخاب رشته های بدون آزمون آن ندارند و در صورت احراز شرایط ، می توانند ثبت نام رشته های بدون کنکور را نیز انجام دهند.
  • داوطلبانی که در دوره های سراسری نیز مجاز به انتخاب رشته شده اند ، می توانند یک لیست انتخاب رشته آزاد و یک لیست انتخاب رشته سراسری داشته باشند. در این شرایط شانس پذیرش در بیش از یک رشته را دارند اما در نهایت باید یک رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند.
  • هزینه انتخاب رشته تجربی آزاد باید به صورت الکترونیکی و از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتابی واریز شود که دارای رمز پرداخت اینترنتی می باشد.
  • داوطلبانی که دانشگاه های آزاد واقع در شهر یا استانی غیر از محل سکونتشان را انتخاب می کنند باید توجه داشته باشند که دانشگاه آزاد ، هیچ مسئولیتی در قبال تامین خوابگاه برای دانشجویان خود ندارد.

سوالات متداول

  • انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد در چه تاریخی انجام می گیرد ؟

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در اواسط مردادماه است.

  • نحوه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام می شود.

  • هزینه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد چقدر است ؟

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای سال 1401 هنوز اعلام نشده است.

احتمالا این را هم بپسندید  با تراز 5000 تجربی کجا قبول میشم 📞 لیست رشته های تجربی متناسب با تراز 5000

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی

انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی 1402 📞 راهنمای جامع انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی مدتی پس از آنکه نتایج بر روی سایت سازمان سنجش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر