از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دفترچه انتخاب رشته پزشکی – دانلود دفترچه انتخاب رشته پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دفترچه انتخاب رشته پزشکی - دانلود دفترچه انتخاب رشته پزشکی

 

اکثر داوطلبان کنکور تجربی ، از دوران دبیرستان خود ، رویای رشته های پزشکی را در سر می پرورانتد و متقاضیان این دسته از رشته ها بیش از هر رشته دیگری می باشد. داوطلبان کنکور تجربی و همینطور داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی علوم پزشکی پس از شرکت در آزمون و رویت کارنامه اولیه خود ، برای انتخاب رشته نیاز به دفترچه انتخاب رشته پزشکی دارند تا از محل دانشگاه های ارائه دهنده و میزان ظرفیت رشته محل ها آگاه شوند .

در ادامه این مطلب ضمن معرفی دانشگاه های ارائه دهنده رشته های پزشکی  در دوره های دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی ، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته پزشکی را نیز قرار داده ایم.

دفترچه انتخاب رشته پزشکی در مقطع دکتری حرفه ای

داوطلبان و علاقه مندان رشته پزشکی در ابتدا باید در کنکور سراسری تجربی که هر سال توسط سازمان سنجش در تابستان برگزار می شود ، شرکت نمایند. لازم به ذکر است قبولی در رشته پزشکی چه در دانشگاه سراسری و چه در دانشگاه های آزاد نیازمند رتبه خیلی خوبی می باشد.

دفترچه رشته پزشکی در دانشگاه های سراسری

رشته پزشکی به دلیل اهمیت بالای آموزشی آن فقط در دانشگاه های دولتی و پردیس های خودگردان ارائه می شود و متاسفانه در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی ظرفیتی ندارد.

دانشگاه هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دانشگاه شهید بهشتی و … این رشته را ارائه می دهند. لیست کامل تمامی دانشگاه ها به همراه تعداد ظرفیت هر رشته در دوره های مختلف در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی دانشگاه های سراسری ، موجود می باشد. داوطلبان پس از برگزاری کنکور باید به دقت دفترچه زیر را بررسی کنند و نسبت به تمامی شرایط قید شده در آن آگاه باشند تا بهترین انتخاب رشته را برای خود رقم بزنند.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 40000 تجربی کجا قبول میشم 1402 📞 راهنمای قبولی با رتبه 40000 تجربی

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه های سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

دفترچه رشته پزشکی در دانشگاه های آزاد

داوطلبان و علاقه مندان به رشته پزشکی که پرداخت شهریه برایشان چندان اهمیتی ندارد ، برای افزایش شانس قبولی خود علاوه بر انتخاب رشته دانشگاه های دولتی ، فرم انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را نیز پر می کنند که برای این کار ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی را به دقت مطالعه کنند و کد رشته محل ها را استخراج نمایند.

دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان ، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران ، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد مشهد این رشته را ارائه می دهند که لیست کامل به همراه ظرفیتشان در دفترچه زیر موجود می باشند.

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه های آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

دفترچه انتخاب رشته پزشکی ارشد وزارت بهداشت

آزمون کارشناسی ارشد برای رشته های پزشکی ، توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود و پس از اعلام نتایج کنکور پزشکی 99 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست دفترچه را از سایت sanjeshp.ir دانلود و نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی مخصوص دوره ھای روزانه ، شھریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی است و اسامی کامل رشته ها و دانشگاه ها و ظرفیت های اختصاص داده شده به هر کد رشته ، در داخل دفترچه موجود می باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته پزشکی دکتری تخصصی وزارت بهداشت

آزمون دکتری در دو مرحله آزمون کتبی و آزمون حضوری برگزار می شود. در مرحله اول پس از کسب رتبه مجاز ، داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دكتری تخصصی و دكتری پژوهشی ( D.Ph ) رشته های علوم پايه پزشكی ، بهداشت و تخصصی ، داروسازی و دندانپزشكی اقدام کنند. اما باید توجه داشت قبولی داوطلبان علاوه بر قبولی در آزمون کتبی به پذیرش در آزمون حضوری نیز وابسته می باشد ، زیرا پذیرفته شدگان در آزمون کتبی چند برابر ظرفیت خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته تجربی - راهنمای جامع

دانشگاه های زیادی در مقطع دکتری تخصصی شاخه های رشته پزشکی دانشجو می پذیرند که لیست تمامی آنها به همراه ظرفیتشان در دفترچه زیر قابل بررسی می باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

در مطلب بالا سعی ما ، در جهت برطرف کردن هر گونه سوال داوطلبان در مورد انتخاب رشته پزشکی و دانلود دفترچه های پزشکی بوده است. درصورتی که هرگونه سوالی در مورد انتخاب رشته برایتان پیش آمد و همینطور اگر مایل باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما می توانند در فرآیند انتخاب رشته و تحلیل کارنامه کنکور همراه شما باشند. جهت ارتباط با مشاوران می توانید تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون زبان دکتری دانشگاه تربیت مدرس

آزمون زبان دکتری دانشگاه تربیت مدرس 📞 معرفی منابع ، زمان و سایت ثبت نام

دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد باید در آزمون زبان …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر