از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه غیر انتفاعی چیست – معرفی و راهنمای قبولی در دانشگاه غیر انتفاعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه غیر انتفاعی چیست - معرفی و راهنمای قبولی در دانشگاه غیر انتفاعی

 

با شروع شدن انتخاب رشته کنکور سراسری ، داوطلبان با تعداد زیادی از رشته ها که در دانشگاه های مختلف ارائه می شوند ، روبرو هستند و انتخاب بهترین دانشگاه و رشته که متناسب با سوابق تحصیلی و رتبه اکتسابی داوطلب باشد ، کمی سخت است. دوره های تحصیلی دانشگاه ها متنوع هستند که تحصیل در اکثر آن ها با پرداخت شهریه همراه است و تنها دانشگاهی که امکانات تحصیل رایگان را ارائه می دهد ، دانشگاه روزانه است. در مطالب قبلی سایت pasokhbama.com ، درباره موضوعات ظرفیت مازاد دانشگاه چیست ، ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد چیست ، دانشگاه روزانه چیست و دانشگاه شبانه چیست به طور کامل صحبت کردیم و در این مطلب قصد داریم جزئیات مربوط به سوال پرتکرار داوطلبان ” دانشگاه غیر انتفاعی چیست “ را مورد بررسی قرار دهیم.

برای دریافت مشاوره و کسب راهنمایی های بیشتر در زمینه دانشگاه غیرانتفاعی از جمله شرایط پذیرش بدون کنکور ،  رشته های تحصیلی ارائه شده ، آدرس دانشگاه ها و …. با مشاوران ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معرفی دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های سراسری زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد. ورود به دانشگاه غیر انتفاعی به دو طریق ممکن است ، داوطلبان یا باید در کنکور سراسری شرکت کنند و با کسب رتبه لازم انتخاب رشته انجام دهند و یا به صورت بدون کنکور و بر اساس معدل دیپلم و همچنین معدل مدرک پیش دانشگاهی ، ثبت نام رشته های بدون آزمون را انجام دهند.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی همانند دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، نوبت دوم و علمی کابردی باید شهریه پرداخت کنند و بدون شهریه ، امکان ادامه تحصیل و ورود به ترم های بالاتر برای آن ها میسر نخواهد بود ، ضمن اینکه این دانشگاه مسئولیتی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارد پس در زمان انتخاب رشته این موضوع را مد نظر داشته باشید که در صورت قبولی در دانشگاه های غیر انتفاعی خارج از استان خود ، ممکن است با مشکل عدم دریافت خوابگاه مواجه شوید.

رشته های دانشگاه غیر انتفاعی چیست

رشته های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی تنوع زیادی دارند که در تمام گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه می شوند البته تنوع رشته های تحصیلی در گروه هنر و زبان به نسبت کمتر از سایر گروه هاست و اکثرا رشته های علوم انسانی در این دانشگاه دایر هستند.

پذیرش در بعضی رشته های پرطرفدار و دانشگاه های پرطرفدار غیرانتفاعی فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم میسر است اما اکثر رشته ها و دانشگاه ها بدون کنکور هستند و گزینش داوطلبان با شرایط آسان تری انجام می گیرد.

تعدادی از رشته های با کنکور به شرح زیر هستند :

اکثر رشته های فوق به جزء رشته های تجربی ، بدون کنکور نیز ارائه می شوند و شما می توانید بدون شرکت در آزمون های سراسری و فقط با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (اگر فارغ التحصیل نظام قدیم هستید) ، وارد این رشته ها شوید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی

ظرفیت پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی معمولا از دانشگاه های پردیس خودگردان و نوبت دوم بیشتر است و در نتیجه امکان جذب و پذیرش دانشجویان بیشتری در این دانشگاه وجود دارد.

  • مجموع ظرفیت پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های تجربی : 7433 نفر
  • مجموع ظرفیت پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های ریاضی : 3275 نفر
  • مجموع ظرفیت پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های انسانی : 3945 نفر
  • مجموع ظرفیت پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های هنر : 420 نفر
  • مجموع ظرفیت پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های زبان : 105 نفر

البته ظرفیت های پذیرش فوق مربوط به رشته های با آزمون دانشگاه غیرانتفاعی هستند و رشته های بدون کنکور ظرفیت بیشتری دارند. داوطلبان عزیز باید بدانند که رشته و دانشگاه مد نظر آن ها چقدر ظرفیت دارد تا با آگاهی ثبت نام و انتخاب رشته کنند.

اگر میخواهید بدانید که ظرفیت رشته محل مد نظرتان چه میزان است و آیا پذیرش دانشگاه در نوبت اول یا نوبت دوم انجام می گیرد ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی را کسب کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مدرک دانشگاه غیر انتفاعی چیست

دانشگاه غیر انتفاعی چیست - معرفی و راهنمای قبولی در دانشگاه غیر انتفاعی

 

پیش از بررسی اعتبار مدرک ، لازم است بدانید که تفاوت موسسه غیرانتفاعی با دانشگاه غیرانتفاعی چیست و کدام یک از جهت امکانات آموزشی و مدرکی که به دانش آموختگان ارائه می دهند ، معتبر تر هستند ؟ در این خصوص لازم است بدانید که این دو مرکز هر دو غیر دولتی هستند و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نظارت کامل را بر آن ها دارد اما دانشگاه های غیرانتفاعی مراکز آموزشی بزرگتر با تعداد رشته های تحصیلی و دانشکده های بیشتری هستند که تعدادی از آن ها قبلا موسسه بوده اند اما با کسب برخی از امتیازات ، به دانشگاه تبدیل شده اند.

مدرک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با توجه به اینکه مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد ، بنابراین دارای ارزش استخدامی است و فارغ التحصیلان می توانند ضمن استخدام شدن در مشاغل مرتبط ارگان های دولتی و غیر دولتی ، با شرکت در آزمون های ارشد و دکتری ، تحصیلات خود را نیز ارتقا دهند.

تفاوت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد

اکثر داوطلبان در انتخاب یکی از دو دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد مردد هستند و این سوال را دارند که کدام دانشگاه بهتر و همچنین هزینه تحصیل در کدام یک کمتر است. برای پاسخ به این سوال که کدام دانشگاه آزاد یا غیرانتفاعی بهتر است ، باید بررسی شود که دانشگاه مد نظر شما چیست زیرا تعدادی از واحد های غیرانتفاعی مثل دانشگاه علم و فرهنگ ، دانشگاه سوره ، دانشگاه غیر انتفاعی مشهد و …. از دانشگاه های مطرحی هستند که از جهت کیفیت و امکانات آموزشی از بسیاری دانشگاه ها بهترند.

در واحد های دانشگاه آزاد نیز به همین صورت است مثلا دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران ، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات ، دانشگاه آزاد تهران مرکزی و تهران جنوب و … نیز جزو دانشگاه هایی هستند که پرطرفدار هستند.

همچنین این موضوع را نیز باید بررسی کرد که شما قصد تحصیل در چه رشته ای را دارید تا دانشگاه متناسب را انتخاب نمود. مثلا دانشگاه آزاد تهران جنوب برای تحصیل در رشته های فنی مهندسی مناسب است یا دانشگاه علم و فرهنگ در رشته های انسانی بهتر از سایر رشته ها عمل می کند.

توصیه ما این است که با مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا این موضوع دقیق تر بررسی شود و بهترین انتخاب را داشته باشید تا پس از چند سال تحصیل و دانش آموختگی به مشکلی برنخورید.

قابل ذکر است که از جهت شهریه ، هر دو دانشگاه تقریبا در یک سطح هستند اما میزان شهریه دانشگاه آزاد کمی بیشتر است.

سوالات متداول

  • رشته های دانشگاه غیر انتفاعی چیست ؟

دانشگاه غیرانتفاعی رشته های تحصیلی متنوعی را از شاخه های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت بدون کنکور و با کنکور ارائه می دهد.

  • ایا تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی رایگان است ؟

خیر ، دانشگاه غیرانتفاعی از دانشجویان شهریه دریافت می کند.

  • ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به چه صورت انجام می گیرد ؟

پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور انجام می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه غیر انتفاعی فنی حرفه ای 1401 - شهریه ثابت و متغیر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ترم بهمن

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ترم بهمن 1401 – راهنمای کامل ثبت نام

  ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی در ترم بهمن نیز انجام می شود و علاقه …

29 نظر

  1. ایا رتبه های 5 رقمی یا 4 رقمی احتمال قبولی در موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی و دارن؟ چه با سوابق چه با ازمون؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی در خصوص قبولی دانشگاه غیرانتفاعی با مشاوران ما تماس بگیرید.

  2. سلام دخترم رشته طراحی لباس دانشگاه آزاد یزد هست میخواهد برود کرمان رشته طراحی لباس دانشگاه غیر انتفاعی ….ایا می تواند انتاقلی بگیرد؟واحدهای گذرانده پذیرفته میشود؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد پذیرش شده است ، امکان انتقالی گرفتن وجود ندارد و باید از دانشگاه محل تحصیل انصراف داده و در دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کند. دروس گذرانده شده نیز تطبیق زده می شود.

    • مدرک غیر انتفاعی بهتره یا آزاد

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر دو مدرک معتبر هستند.

  3. سلام
    اگر از تجربی قصد داشته باشیم روانشناسی بخونیم میتونیم بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی بریم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید بدون کنکور روانشناسی دانشگاه غیر انتفاعی را با دیپلم تجربی تحصیل کنید

  4. ایا دانشگاه های غیر انتفاعی پزشکی هم دارند؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر رشته پزشکی در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه نمی شود.

  5. سلام
    این کلاسها در حال حاضر که کرونا هس انلاینه؟؟؟؟؟
    اگه دانشگاههای دیگه حضوری تدریس بشه این دانشگاههم حضوری میشه؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شیوه آموزش در دانشگاه غیرانتفاعی حضوری است و در دوران کرونا به صورت آنلاین تدریس می کند.

    • سلام
      ببخشید من کنکور ثبت نام کردم واون تیک مربوت به دانشگاه غیراتنفاعی رو زدم
      اگر کنکور ندم باز هم میتونم توی دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید به صورت بدون کنکور ثبت نام کنید.

  6. سلام
    ببخشید من متوجه نشدم که دانشگاه غیرانتفاعی، دانشگاه دولتی محسوب میشه یا نه؟

  7. سلام مدرک دانشگاه غیر انتفاعی بالا تره یا آزاد و پیام نور

  8. سلام کسی که رشته های مدیریت تو دانشگاه غیرانتفاعی میخونه باید هر روز بره سر کلاس؟

  9. سلام خسته نباشین کسی که میخاد رشته مدیریت تو دانشگاه غیر انتفاعی بخونه باید هر روز بره سر کلاس؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. طبق انتخاب واحد ، روز های دانشگاه شما تعیین می شود

  10. سلام وقت بخیر رشته تجربی دارم ودر کنکور امسال دانشگاه غیر انتفاعی مدیریت بازرگانی دانشگاه فاران مهردانش تهران قبول شدم بعد میگن دانشگاه خوبی نیست امکانش هست که من دانشگاه غیر انتفاعی رشته علوم آزمایشگاهی بخونم یا رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی . منتظر پاسخ شما هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

  11. سلام دانشگاه غیر انتفاعی خوابگاه داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تعداد محدودی از واحد های غیرانتفاعی ، خوابگاه ارائه می کنند.

  12. سلام میخواستم بدونم موقع ثبت نام کنکور تیک دانشگاه غیرانتفاعی رو نزدم، میتونم رشته های بدون ازمونش رو انتخاب رشته کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در زمان انتخاب رشته کنکور ، کارت علاقه مندی این دانشگاه را تهیه کنید.

  13. سلام وقت بخیر
    با رشته ی انسانی میشه دانشگاه غیر انتفاعی طراحی و دوخت خوند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر