از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی فنی حرفه ای 1401 – شهریه ثابت و متغیر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی فنی حرفه ای

 

رشته های فنی حرفه ای در دانشگاه غیرانتفاعی برای مقطع کاردانی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه شوند. برای تحصیل در هر یک از رشته های فنی حرفه ای دانشگاه غیرانتفاعی نیاز به پرداخت شهریه است و در صورت عدم واریز شهریه هر ترم ، دانشجو اجازه ثبت نام در ترم بعدی را نخواهد داشت. در این مطلب می خواهیم شهریه رشته های فنی حرفه ای را در دانشگاه غیر انتفاعی بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

برای اطلاع از شهریه دقیق رشته های فنی حرفه ای در دانشگاه غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه های شهریه پرداز  ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی فنی حرفه ای 1401

رشته های زیادی از گروه فنی حرفه ای در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه می شوند و این دانشگاه به دلیل داشتن شرایط پذیرش آسان تر نسبت به دانشگاه روزانه و نوبت دوم و همچنین مناسب تر بودن هزینه تحصیل آن در مقایسه با دانشگاه آزاد ، از متقاضیان زیادی برخوردار است. برای تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی از دانشجویان شهریه دریافت می شود و میزان شهریه را رشته تحصیلی ، سال ورود به دانشگاه ، مقطع تحصیلی و … تعیین می نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  تفاوت موسسه غیرانتفاعی با دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه رشته های فنی حرفه ای دانشگاه غیرانتفاعی با توجه به نوع رشته حدود 1/5 الی 2/5 میلیون تومان است که سالی دو بار برای ترم های مهر و بهمن نیاز است که توسط دانشجو پرداخت شود.

مرتبط بخوانید : هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چند ماه است – راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه های غیر انتفاعی

میزان افزایش شهریه سالانه دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی سالانه مبلغ شهریه تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی خود را افزایش می دهد و هر ساله شاهد افزایش 10 الی 15 درصدی شهریه در این دانشگاه هستیم. البته شهریه ثابت دانشجویان تا پایان دوران تحصیلی زیاد نمی شود و فقط به مبلغ شهریه متغیر افزوده می شود.

پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی از طریق سایت دانشگاه امکان پذیر است و دانشجویان باید با مراجعه به پورتال دانشجویی خود در این سایت و سپس ورود به بخش مدیریت مالی ، بدهی خود را پرداخت نمایند. کل شهریه به صورت یکجا از دانشجو دریافت نمی شود و می توان بخشی از شهریه را در ابتدای ترم و مابقی آن را تا پایان ترم پرداخت نمود همچنین از دانشجویان ورودی جدید معمولا کل شهریه ثابت و مقداری از شهریه متغیر دریافت می شود.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های غیرانتفاعی تهران رشته انسانی

راهنمای شهریه ثابت و متغیر فنی حرفه ای دانشگاه غیر انتفاعی

شهریه هر یک از رشته های فنی حرفه ای دانشگاه غیرانتفاعی شامل دو بخش ثابت و متغیر است. منظور از شهریه ثابت این است که یکبار در ابتدای ورود به دانشگاه و انتخاب رشته تحصیلی تعیین می گردد و تا زمان فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ، بیشتر یا کمتر نخواهد شد اما بخش اصلی هزینه تحصیل را که شهریه متغیر تشکیل می دهد ، سالانه حدود  15 درصد گران تر می شود و با توجه به دروسی که اخذ می کنید ، ممکن است در هر ترم شهریه متغیر متفاوتی داشته باشید.

مرتبط بخوانید : ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ترم بهمن

تفاوت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی فنی حرفه ای با سایر دانشگاه ها

به جزء دانشگاه غیرانتفاعی ، رشته های فنی حرفه ای در دانشگاه های نوبت دوم ، آزاد و علمی کاربردی نیز ارائه می شوند که تحصیل در این دانشگاه ها نیز شهریه دارد. اگر بخواهیم یک مقایسه از شهریه این دانشگاه ها داشته باشیم ، دانشگاه آزاد بیشترین میزان شهریه را دریافت می کند ، شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی و نوبت دوم تا حدودی برابر است و کمترین میزان شهریه را نیز دانشگاه علمی کاربردی دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه غیرانتفاعی - راهنمای کامل دانشگاه غیرانتفاعی

سوالات متداول

  • شهریه دانشگاه غیر انتفاعی فنی حرفه ای چقدر است ؟

برای بررسی دقیق میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های فنی حرفه ای ، لطفا این مطلب را مطالعه کنید.

  • تحصیل در رشته های فنی حرفه ای دانشگاه غیر انتفاعی گران تر است یا دانشگاه آزاد ؟

شهریه دانشگاه آزاد از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بیشتر است.

  • از دانشجویان ورودی جدید رشته های فنی حرفه ای دانشگاه غیر انتفاعی چه میزان شهریه ای دریافت می شود ؟

دانشجویان ورودی جدید دانشگاه غیرانتفاعی باید کل شهریه ثابت و مقداری از شهریه متغیر را در زمان ثبت نام دانشگاه واریز کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دانشگاه غیر انتفاعی چیست - معرفی و راهنمای قبولی در دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی چیست – معرفی و راهنمای قبولی در دانشگاه غیر انتفاعی

  با شروع شدن انتخاب رشته کنکور سراسری ، داوطلبان با تعداد زیادی از رشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر