از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه روزانه چیست – راهنمای معرفی دانشگاه های روزانه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه روزانه چیست - راهنمای معرفی دانشگاه های روزانه

با نزدیک شدن به زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ، داوطلبان در پی آن هستند که تمام دانشگاه ها را از لحاظ میزان شهریه ، اعتبار مدرک و … بشناسند تا انتخاب رشته را به درستی انجام دهند. دانشگاه های روزانه در مقایسه با دانشگاه های نوبت دوم ، آزاد ، پردیس خودگردان و … بیشترین متقاضیان را دارند چرا که در سطح جهان از رتبه های قابل قبولی برخوردارند و علاوه بر این مورد ، تحصیل در آن ها نیز رایگان است. اما برای ورود به این دانشگاه شرایطی مد نظر است که در این مطلب می خواهیم بدانیم شرایط ورود به دانشگاه روزانه چیست و چه تفاوتی از نظر اعتبار مدرک و هزینه تحصیل با دانشگاه شبانه و سایر دانشگاه ها دارد.

سوالات خود را در زمینه رشته ها و دوره های تحصیلی مختلف روزانه ، نوبت دوم ، ظرفیت مازاد ، خودگردان و … از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق و کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط ورود به دانشگاه روزانه چیست

دانشگاه های روزانه رشته های تحصیلی خود را عمدتا از طریق کنکور سراسری و در تعداد محدودی نیز به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کنند. تمام رشته های انسانی ، رشته های تجربی ، رشته های پزشکی ، رشته های پیراپزشکی و رشته های ریاضی فیزیک در این دانشگاه ها دایر هستند و بیشترین ظرفیت پذیرش اکثر رشته ها نیز به دانشگاه روزانه اختصاص دارد.

رتبه قبولی دانشگاه های دولتی در یک رشته خاص ، از رتبه قبولی سایر دانشگاه ها بهتر است و در نتیجه داوطلبان با رتبه های بهتر ، شانس پذیرش بیشتری در این دانشگاه دارند. برای وارد شدن به دانشگاه روزانه ، باید انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام داد و هر داوطلب با توجه به رتبه ای که کسب کرده است ، در یکی از کد رشته محل های انتخابی خود گزینش خواهد شد و یا ممکن است در هیچ کدام از رشته هایی که انتخاب کرده است ، قبول نشود.

مزایای دانشگاه دولتی چیست

از مهم ترین مزایای دانشگاه دولتی ، تحصیل رایگان است در واقع دانشجویان این دانشگاه هیچگونه هزینه ای برای تحصیل خود پرداخت نمی کنند و از تمام امکانات و خدمات آموزشی رایگان برخوردار هستند. البته فقط هزینه تحصیل در دانشگاه رایگان است ، اما اگر دانشجویی متقاضی خوابگاه باشد ، باید برای هر ترم شهریه خوابگاه را پرداخت کند.

دانشگاه روزانه ، بالاترین سطح کیفیت آموزشی را دارد و تعدادی از دانشگاه های برتر مثل امیرکبیر ، صنعتی شریف ، خوارزمی ، شهیدبهشتی ، تهران ، علوم پزشکی ایران و … نیز در سطح جهانی رتبه های قابل قبولی دارند که همین موضوع نیز عاملی است که این دانشگاه ها در پذیرش دانشجو سخت گیرانه تر عمل کنند و فقط رتبه های برتر شانس پذیرش خواهند داشت.

اساتید دانشگاه های روزانه ، از اساتید مجرب سطح کشور هستند و فضای آموزشی این دانشگاه به دلیل آنکه اکثر دانشجویان درسخوان هستند ، رقابتی تر است و دانشجویان ترغیب می شوند که از یکدیگر پیشی بگیرند.

دانشگاه های دولتی شرایط رفاهی مناسبی همچون خوابگاه های تحت نظر دانشگاه ، وام دانشجویی ، حقوق دانشجویی و … را برای دانشجویان در نظر می گیرند تا رفاه دانشجو تامین شود. شرایط واگذاری خوابگاه ها به دانشجویان شبانه کمی سخت تر است و دانشگاه وظیفه ای در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم ندارد ، ولی بسیاری از دانشگاه‌ ها به دانشجویان شبانه نیز که شرایط لازم را دارند ، خوابگاه اختصاص می دهند.

تفاوت هزینه شبانه و روزانه

دانشگاه روزانه چیست - راهنمای معرفی دانشگاه های روزانه

دانشگاه شبانه یا نوبت دوم ، یکی از دوره های تحصیلی دانشگاه دولتی است با این تفاوت که دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه دولتی نوبت دوم در رشته های مختلف ، متفاوت است اما برای هر رشته یک شهریه ثابت و یک شهریه متغیر در نظر گرفته می شود که میزان شهریه ثابت تا پایان دوره تحصیلی ، تغییری نمی کند اما شهریه متغیر در هر ترم افزایش 10 الی 15 درصدی دارد.

شهریه دانشگاه شبانه

نام رشته شهریه ثابت شهریه متغیر
دامپزشکی 1/300/000 تومان  1/700/000 الی 2/300/000 تومان
رشته های علوم انسانی 700 هزار تومان 100 الی 150 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی 950 هزار تومان 100 الی 190 هزار تومان
رشته های هنر  850 هزار تومان 100 الی 170 هزار تومان

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه ها از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تفاوت مدرک دانشگاه روزانه و شبانه چیست

مدرک فارغ التحصیلی هر دو دانشگاه روزانه و نوبت دوم ، زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می شود و هر دو مدرک از جهت ورود به بازار کار ، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و استخدام شدن در مراکز دولتی و غیردولتی ، معتبر هستند. البته در مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان نوبت دوم ، عبارت فارغ التحصیل شده دوره شبانه قید می شود ولی هیچ مشکلی را برای دانش آموخته ایجاد نمی کند.

یکی از تفاوت های مدرک دانشگاه روزانه و شبانه ، در تعهد خدمتی است که دانشجویان روزانه باید بگذرانند. در واقع دانشگاه های روزانه به دلیل تحصیل رایگانی که دارند ، از دانشجویان می خواهند که پس از پایان دوره تحصیلی به مدت چند سال به کشور خدمت کنند و تا زمانی که تعهد خدمت را انجام ندهند ، مدرک دانش آموختگی به آن ها اعطا نمی شود و فقط گواهینامه پایان دوره را دریافت خواهند کرد.

اما دانشجویان شبانه از این امر معاف هستند یعنی می توانند بدون گذراندن طرح تعهد خدمت چند ساله ، مدرک فارغ التحصیلی را دریافت نمایند.

ظرفیت مازاد دانشگاه روزانه چیست

با توجه به اینکه هیچ یک از دانشگاه های نوبت دوم ، شاخه های پزشکی و رشته های پیراپزشکی را ارائه نمی دهند ، بنابراین دانشگاه های روزانه به صورت ظرفیت مازاد و صرفا در رشته های علوم پزشکی دانشجوی بیشتری پذیرش می کنند تا از این طریق فرصت تحصیل برای داوطلبان بیشتری فراهم شود.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه مشاوره تحلیل کارنامه کنکور و انجام انتخاب رشته کنکور شما داوطلبان عزیز هستند.

اگر می خواهید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوید ، با خیالی راحت انتخاب رشته خود را به مشاوران ما بسپارید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

دانشجویان ظرفیت مازاد دانشگاه روزانه باید شهریه پردیس خودگردان را پرداخت کنند و به دلیل آنکه هزینه تحصیل در دوره ظرفیت مازاد زیاد است ، بسیاری از داوطلبان از انتخاب رشته در این دانشگاه صرف نظر می کنند اما اکثر مزایای دانشگاه دولتی ، برای دانشجویان دوره های مازاد بر ظرفیت نیز برقرار است مثل بهره مندی از بهترین اساتید ، بالاترین سطح آموزشی و …

در این مطلب راهنمای جامعی از دانشگاه روزانه چیست ، ارائه شد. اما شما عزیزان می توانید برای اطلاع از رتبه بندی هر یک از دانشگاه ها و بررسی اعتبار مدرک دانشگاه های غیر روزانه ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • دانشگاه روزانه چیست ؟

دانشگاه روزانه از دانشگاه های دولتی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که تحصیل رایگان دارد.

دانشجویان دانشگاه روزانه تحصیل رایگان دارند ولی دانشجویان دانشگاه شبانه باید برای تحصیل خود شهریه بپردازند.

  • ظرفیت مازاد دانشگاه روزانه چیست ؟

دانشگاه روزانه علاوه بر پذیرش عادی به صورت مازاد بر ظرفیت نیز دانشجو پذیرش می کند که تحصیل در این دوره تحصیلی با پرداخت شهریه همراه است.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه شبانه چیست 📞 راهنمای معرفی دانشگاه شبانه و 5 تفاوت اصلی آن با دانشگاه روزانه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی

شهریه دانشگاه شبانه رشته علوم تربیتی 1401 – شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم

  رشته علوم تربیتی از زیر مجموعه رشته های کنکور انسانی است و داوطلبان کنکوری …

66 نظر

  1. پیام نور غیر روزانه محسوب میشه؟

  2. سلام برای قبول در دانشگاه های روزانه کسب چه رتبه ای لازم است.

    • پاسخ با ما

      سلام. رتبه قبولی در رشته های مختلف دانشگاه روزانه متفاوت است. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

    • سلام
      من علاقه مند ب تحصیل در دانشگاه روزانه گنبد استان گلستان هستم رشته ی علوم ورزشی
      ک بدون کنکور هس
      و ظرفیت پذیرش هم ۲۴ نفر
      نمیدونم چطور میتونم شانس پذیرفته شدنمو بالاببرم و یاثبت نام از چ تاریخی شروع میشه
      میشه لطفا راهنماییم کنین
      چیکار باید بکنم ک قبول شم
      چ شرایط خاصی داره؟

  3. سلام دانشگاه فرهنگیان روزانه ست یا پردیس؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه فرهنگیان روزانه است و شهریه پرداز نیست. منظور از پردیس ، اسم دانشگاه می باشد و با دانشگاه پردیس خودگردان متفاوت است.

  4. سلام اگه امسال براساس سوابق تحصیلی در دانشگاهاروزانه انتخاب رشته کنیم و قبول نشیم میتونیم سال بعد هم کنکور بدیم

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت قبولی در دانشگاه روزانه ، سال بعد می توانید درکنکور سراسری شرکت کنید ولی یکسال از دانشگاه روزانه محروم هستید.

  5. سلام..اگه من شبانه قبول بشم سال بعد میتونم کنکور بدم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور سال بعد شرکت کنید ، قبولی در دانشگاه شبانه بر خلاف دانشگاه روزانه ، محرومیت یکساله ایجاد نمی کند.

    • سلام تو کارنامه ای که اومده (دوره های روزانه/نوبت دوم)مجاز شدم .یعنی روزانه قبول شدم؟یاشبانه؟یاهردو

  6. سلام من لیسانس حقوق دارم از دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور خوندم و میخوام تو کنکور سال بعد شرکت کنم
    میتونم سال بعد دانشگاه سراسری روزانه رشته مهندسی قبول بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم وارد رشته مهندسی دانشگاه روزانه شوید.

  7. آیا دانشگاه روزانه مصاحبه دارد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله بعضی از دانشگاه های روزانه با برگزاری مصاحبه دانشجو پذیرش می کنند.

  8. سلام من 4 سال هس کنکور دادم الان میتونم با همان رتبه 4 سال قبل وارد دانشگاه بشم یا باید دوباره کنکور داد.?

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نمی توانید با رتبه کنکور سال های قبل وارد دانشگاه روزانه یا هر دانشگاه دیگری شوید و لازم است مجدد در کنکور شرکت کنید.

  9. سلام من درروزانه براساس معدل وسابقه تحصیلی قبول شدم رتبه ام خوب نبودسال دیگه میتونم درروزانه باآزمون قبول بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه در دانشگاه روزانه پذیرش شده اید ، به مدت یکسال از ورود به رشته های این دانشگاه محروم هستید مگر انکه درخواست لغو محرومیت را در سایت سنجش ثبت کنید. برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست لغو محرومیت ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  10. سلام برای قبول شدن در دانشگاه روزانه رشته پزشکی و دندانپزشکی هر کدام تا چه رتبه ایی قابل قبول است ؟

  11. سلام من قبلا ارشد در خارج از کشور با ارز دانشجویی گرفتم و الان میخوام یک ارشد دیگر داخل ایران بگیرم آیا در صورت قبولی میتوانم انتخاب رشته ی روزانه داشته باشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه روزانه شوید.

  12. سلام من دوازدهمم و برای کنکور ۱۴۰۱ برنامه ریزی کردم درسمم عالیه سوال من اینکه امسال کنکور بدم و اگر جایی قبول شدم مشکلی برای کنکور ۱۴۰۱ بوجود نمیاد؟ امروز یکی از دبیران سرکلاس گفت اگر قبول شید دیگه برای ۱۴۰۱ نمیتونید شرکت کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید ، یکسال از شرکت در کنکور سراسری به قصد ورود به دانشگاه روزانه محروم خواهید شد ولی می توانید دانشگاه های دیگر را انتخاب کنید. ضمن اینکه شرایط لغو محرومیت فراهم است که می توانید برای راهنمایی کامل تر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  13. باسلام من از دانشگاه علوم انتظامی امین مقطع افسری که پذیرش آن از طریق کنکور نبود از طریق آزمون خود دانشگاه بود قبول شدم یعنی ورودی ۹۹ الان انصراف دادم برای ثبت نام کنکور 1401 باید بزنم دانشجوی انصرافی روزانه یا دانشجوی انصرافی غیر روزانه؟؟؟ آیا دانشگاه علوم انتظامی امین روزانه است؟؟؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه علوم انتظامی امین یک دانشگاه روزانه است.

  14. با سلام
    دانشجوی رشته ی حقوق دانشگاه ازاد اسلامی هستم
    دانشگاه ازاد،روزانه محسوب میشود؟؟

  15. سلام ایا ظرفیت مازاد دانشگاه روزانه، دوره روزانه محسوب میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با پذیرش در ظرفیت مازاد دانشگاه روزانه لازم است شهریه بپردازید.

  16. سلام
    بدون کنکور میشه توی دانشگاه روزانه تحصیل کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله بعضی از واحد های دانشگاه روزانه دارای رشته بدون کنکور هستند

  17. سلام ببخشید من برا دانشگاه روازانع نوبت دوم قبول شدم مجاز شده خب این دانشگاه دولتیع یا ن

  18. سلام تو کارنامه ای که اومده( دوره های روزانه/نوبت دوم) مجاز شدم یعنی دانشگاه روزانه مجاز شدم؟ یاشبانه؟ یاهردو

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر دو دانشگاه روزانه و نوبت دوم را مجاز شده اید

  19. سلام کنکورانسانی دانشگاه روزانه مجازشدم شرایطش چطوره وآیامشهددانشگاه روزانه داره …به نظرتون امسال انتخاب رشته کنم یانه خیلی دوست دارم تربیت معلمی قبول بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر تراز بالای 6500 به دست آورده اید می توانید رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنید

  20. سلام ببخشید بعد از پایان تحصیل در دانشگاه روزانه مستقیم میریم سر کار یا باز باید امتحان استخدامی یا کنکور بدیم؟؟؟؟؟؟

  21. سلام ببخشید بعد از پایان تحصیل در دانشگاه روزانه مستقیم میریم سر کار یا باز باید امتحان استخدامی یا کنکور بدیم؟؟؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. فقط در رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی، فرهنگیان و بعضی رشته های خاص استخدام پس از کار وجود دارد

  22. سلام
    من کنکور دادم و روزانه نوبت دوم قبول شدم
    آیا باید شهریه بدم
    یا کاملا رایگان
    خوابگاه رایگان؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه روزانه رایگان است اما نوبت دوم شهریه دارد. خوابگاه هم شهریه دارد

  23. سلام من فرهنگیان غیرمجازشدم میشه برم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت غیر مجاز بودن امکان ثبت کد رشته های این دانشگاه را در سایت سنجش نخواهید داشت.

  24. دانش اموزم

    ایا دانشگاه روزانه حقوق به دانشجو میدهند؟

  25. سلام من روزانه قبول شدم رشته م ریاضیه توی انتخاب رشته چه رشته هایی روانتخاب کنم که بازار کارخوبی داشته باشن وچه رتبه ای رو میخواد

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته های فنی مهندسی و رشته های دانشگاه فرهنگیان بازار کار خوبی دارند. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  26. ساراقربانی

    سلام رتبه زیرگروه برای انتخاب رشته وقبولی ملاک هست?

  27. آیا دانشگاه روزانه حقوق میده ب دانشجوها؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تعدادی از دانشگاه های روزانه همچون دانشگاه فرهنگیان حقوق دانشجویی دارند.

  28. سلام مت امثال دانشگاه روزانه رشته علوم ورزشی قبول شدم ،ومیخوام بدونم که بعد از تموم شدن تحصیلم باید برای معلم ورزش شدن باید امتحان بدم یا خودشون بر اساس نمرات کسب شده در دانشگاه استخدامم میکنن؟

  29. سلام با چه ترازی میتونیم دانشگاه روزانه یاهمون دولتی قبول بشیم
    رشته انسانی هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. رتبه قبولی در رشته های مختلف متفاوت است. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  30. سلام خسته نباشید رشته مدیریت خانواده هم میتونه بدون کنکور ثبت نام کنه

    • پاسخ با ما

      با سلام. در دانشگاه روزانه این رشته بدون کنکور ارائه نمی شود.

  31. سلام واسه دانشگاه روزانه و شبانه رشته پرستاری شهریه چه قیمتیه
    و تقریبا چه رتبه ای نیازه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته پرستاری در دانشگاه روزانه رایگان است و در دانشگاه پردیس خودگردان ارائه نمی شود.

  32. سلام
    برای دانشگاه روزانه اگه معدل کتبی زیر ۱۰ باشه میشه قبول شد؟
    و اگه نمیشه باید معدل چند باشه؟
    البته اینو هم بگم که معدل کل بالای ۱۶ست

  33. سلام وقت بخیر برای رشته ی حقوق دانشگاه تهران چه رتبه ای در کنکور باید کسب کرد؟

  34. سلام با رتبه ۹۰۰۰ منطقه ۱ میتونم دانشگاه های دولتی تهران برم

  35. دانشگاه های روزانه پسر و دختر جدان؟ یا ن

  36. سلام دانشگاه روزانه مختلطه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر