از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی رشته مهندسی پزشکی 1401 – شهریه ثابت و متغیر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی رشته مهندسی پزشکی

 

رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه می شود که 4 ساله طول دوره تحصیل داشته و دانشجو پس از گذراندن تمام واحد های درسی در طی این 4 سال ، در نهایت با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل می شود. لازمه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه غیر انتفاعی ، پرداخت شهریه مصوب دانشگاه در این رشته است و دانشجویانی که هزینه ترم خود را پرداخت نکنند ، نمی توانند انتخاب واحد را انجام دهند و همچنین اجازه شرکت در امتحانات پایان ترم را نخواهند داشت. شهریه دانشگاه غیر انتفاعی رشته مهندسی پزشکی 1401 را بخش های ثابت و متغیر تشکیل می دهد و امکان پرداخت اقساطی آن نیز وجود دارد. در ادامه این مطلب شهریه این رشته و دانشگاه را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

برای اطلاع از شهریه دقیق رشته های دانشگاه غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه های شهریه پرداز  ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه غیر انتفاعی هزینه زیادی دارد

اولین سوالی که معمولا داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه غیرانتفاعی می پرسند این است که آیا تحصیل در این دانشگاه هزینه زیادی دارد ؟ در این خصوص لازم است بدانید که شهریه دانشگاه غیرانتفاعی به نسبت سایر دانشگاه های شهریه پرداز از جمله پردیس خودگردان و آزاد ، مناسب تر است ولی در مقایسه با دانشگاه های پیام نور و نوبت دوم ، کمی گران تر است.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی و شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ارشد

میزان شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در رشته مهندسی پزشکی 1401

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در رشته مهندسی پزشکی شامل بخش های ثابت و متغیر است که برخی عوامل در تعیین هر یک از این بخش های شهریه تاثیر گذارند. شهریه ثابت شما را سال ورودتان به دانشگاه مشخص می شوند و همچنین رشته ای که انتخاب می کنید ، در محاسبه شهریه ثابت موثر است. رشته های مهندسی از جمله رشته مهندسی پزشکی ، بیشترین میزان شهریه ثابت را دارند زیرا این رشته ها دارای دروس عملی و کارگاهی بیشتری به نسبت رشته های انسانی هستند به همین دلیل شهریه ثابت آنها گران تر است.

احتمالا این را هم بپسندید  مهندسی پزشکی دانشگاه شریف - معرفی و راهنمای قبولی مهندسی پزشکی شریف

بخش دوم شهریه را نیز شهریه متغیر شامل می شود که تنها عامل موثر در آن ، انتخاب واحد هر ترم شماست. اینکه در هر ترم چند واحد درسی بردارید و نوع واخد های درسی اخذ شده عمومی ، اصلی ، تخصصی ، عملی و … باشد ، در تعیین شهریه متغیر موثر هستند ضمن اینکه هزینه هر درس سالانه حدود 10 تا 15 درصد افزایش می یابد.

با در نظر گرفتن توضیحات فوق ، مجموع شهریه ثابت و متغیر یک ترم تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه غیر انتفاعی حدود 3 تا 4 میلیون تومان است که این رقم برای سال 1401 بوده و در سال 1401 شهریه افزایش خواهد یافت.

مرتبط بخوانید : هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چند ماه است – راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه های غیر انتفاعی

تفاوت شهریه رشته مهندسی پزشکی دانشگاه غیر انتفاعی با سایر دانشگاه ها

اگر می خواهید رشته مهندسی پزشکی را در چند دانشگاه ثبت نام کنید و در نهایت یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید ، دانشگاه های آزاد و پیام نور نیز این رشته را بدون کنکور ارائه می دهند و امکان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد. برای تفاوت شهریه این دانشگاه ها بهتر است بدانید که شهریه دانشگاه آزاد از دو دانشگاه دیگر بیشتر و شهریه دانشگاه پیام نور نیز از هر دو دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است.

بنابراین اگر به فکر انتخاب دانشگاهی با هزینه تحصیل کمتر در رشته مهندسی پزشکی هستید ، دانشگاه پیام نور مناسب شماست ولی اگر مشکلی در پرداخت شهریه ندارید ، می توانید دانشگاه های آزاد یا غیرانتفاعی را نیز انتخاب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  مهندسی پزشکی از رشته تجربی - راهنمای قبولی در مهندسی پزشکی از رشته تجربی

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه غیر انتفاعی رشته مهندسی پزشکی 1401 چقدر است ؟

درباره میزان شهریه رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه غیرانتفاعی در این مطلب توضیحات کاملی ارائه کرده ایم.

  • شهریه رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه غیرانتفاعی بیشتر است یا دانشگاه آزاد ؟

شهریه دانشگاه آزاد در رشته مهندسی پزشکی بیشتر از دانشگاه غیرانتفاعی است.

  • شهریه دانشگاه غیرانتفاعی چند بار در سال باید پرداخت شود ؟

هر سال دانشگاه غیرانتفاعی از دو ترم تحصیلی و یک ترم تابستانی اختیاری تشکیل شده است و به ازای هر ترم باید شهریه پرداخت شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

  دانشگاه آزاد رشته مهندسی پزشکی را هم به صورت با کنکور و هم به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر