از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه اصفهان – بهترین مشاوره انتخاب رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین مشاوره انتخاب رشته دانشگاه اصفهان
مشاوره انتخاب رشته دانشگاه اصفهان – بهترین مشاوره انتخاب رشته

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه اصفهان موضوع مورد بررسی ما در این مقاله است اما قبل از آن توضیحی کوتاه راجع به دانشگاه اصفهان را داشته باشیم : دانشگاه اصفهان یکی از دانشگاه های برتر کشور محسوب می شود و طرفداران خاص خود را دارد. این دانشگاه دارای 14 دانشکده ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اهل البیت (ع) ، ریاضی و آمار، زبان های خارجی، شیمی، علوم اداری و اقتصاد، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم جغرافیایی و برنامه ریزی، علوم ورزشی، علوم و فناوری های زیستی، عمران و حمل و نقل، فنی و مهندسی، فیزیک و زمین شناسی می باشد. همچنین لازم است بدانید که این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است و در کشور نیز در رده 15 قرار دارد.

عمده رشته های دانشگاه اصفهان، به صورت با آزمون ارائه می شوند و داوطلبان برای انتخاب آن ها می بایست در کنکور سراسری شرکت کنند.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه اصفهان

زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه اصفهان در سال 99

از آن جا که دانشگاه اصفهان جزو دانشگاه های دولتی می باشد، زمان انتخاب رشته آن با سایر دانشگاه های سراسری یکسان است. اما ذکر تاریخ دقیق برای این فرآیند، هم اکنون امکان پذیر نیست و پس از انتشار کارنامه اولیه، مشخص می شود.

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. معمولا هر داوطلب مجاز است که حداکثر 150 کد رشته محل را در لیست انتخاب رشته سراسری خود جای دهد. از این 150 انتخاب، داوطلب بسته به گروه آزمایشی خود و رشته های مورد علاقه اش می تواند تعدادی را به رشته های ارائه شده در دانشگاه اصفهان اختصاص دهد.

داوطلبان جهت انتخاب رشته دانشگاه اصفهان، می بایست ابتدا به دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری مراجعه کنند و کد رشته محل یا رشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج نمایند. سپس به ترتیب اولویت و با توجه به سایر انتخاب های خود، در لیست انتخاب رشته اصلی درج نمایند.

توصیه می شود پیش از ثبت نهایی رشته های انتخابی، آن ها را به صورت جداگانه و به عنوان یک پیش نویس یادداشت کنید، در صورت نیاز تغییرات لازم را در نحوه چیدمان یا حذف و اضافه کردن انتخاب ها اعمال نمایید و پس از تایید نهایی، آن ها را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور وارد کنید.

در حین درج کد رشته محل ها، مطمئن شوید کدی که ثبت می کنید دقیقا به همان رشته و دانشگاهی تعلق دارد که مد نظر شما است؛ چرا که وارد کردن اشتباه یک عدد در کد، می تواند آن را معادل با رشته و دانشگاه دیگری قرار دهد که جزو انتخاب های شما نمی باشد.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه اصفهان : رشته های ارائه شده 

تمامی دانشگاه ها، ممکن است در سال های مختلف، رشته های متفاوتی را ارائه دهند و همچنین ظرفیتی که برای هر رشته در نظر می گیرند نیز ممکن است تغییر کند. با توجه به این که دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 99 منتشر نشده است، رشته هایی که سال گذشته در دانشگاه اصفهان ارائه شده است را در جدول زیر قرار می دهیم. به محض انتشار لیست رشته های ارائه شده در سال جدید، این جدول نیز بروزرسانی می گردد.

لیست رشته های با آزمون ارائه شده در دانشگاه اصفهان

گروه آزمایشی علوم تجربی

زمین شناسی زیست شناسی جانوری

زیست شناسی سلولی و مولکولی

زیست شناسی گیاهی

میکروبیولوژی اقتصاد

حسابداری

روانشناسی

شیمی کاربردی شیمی محض علم اطلاعات و دانش شناسی

علوم ورزشی

مدیریت بازرگانی

مدیریت دولتی مدیریت صنعتی

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

آمار

ریاضیات و کاربردها علوم کامپیوتر فیزیک
مهندسی برق مهندسی پزشکی مهندسی خط و سازه های ریلی

مهندسی شیمی

مهندسی عمران

مهندسی کامپیوتر

مهندسی ماشین های ریلی

مهندسی مکانیک
مهندسی نقشه برداری مهندسی هوافضا

اقتصاد

حسابداری

روانشناسی شیمی کاربردی شیمی محض

علم اطلاعات و دانش شناسی

علوم ورزشی مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی

مدیریت صنعتی

گروه آزمایشی علوم انسانی

تاریخ

جامعه شناسی جغرافیا

حقوق

زبان شناسی

زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی علوم تربیتی

علوم سیاسی

علوم قرآن و حدیث فلسفه فلسفه و کلام اسلامی

مترجمی زبان عربی

مشاوره

حسابداری روانشناسی

علم اطلاعات و دانش شناسی

علوم ورزشی

مدیریت بازرگانی

مدیریت دولتی

مدیریت صنعتی

گروه آزمایشی زبان های خارجی

زبان روسی

زبان و ادبیات انگلیسی زبان و ادبیات فرانسه

مترجمی زبان آلمانی

مترجمی زبان انگلیسی

 

ناگفته نماند که دانشگاه اصفهان در سال جاری تنها یکی از رشته های خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد و آن هم رشته «زبان و ادبیات ارمنی» می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  تفاوت انتخاب رشته کنکور 99 با سالهای گذشته و قبل - پاسخ با ما

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1401 – لینک دانلود دفترچه

  انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر