از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته زمین شناسی – معرفی جامع و بازار کار زمین شناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته زمین شناسی

رشته زمین شناسی مطالعه زمین ، مواد ساخته شده از آن ، ساختار مواد و فرایندهای اعمال شده بر روی آن می باشد. زمین شناسان برای درک تاریخ زمین تلاش می کنند. هرچه قدر که آن ها بتوانند تاریخ زمین را درک کنند ، بهتر می توانند پیش بینی کنند که چگونه رویدادها و روندهای گذشته می توانند در آینده زمین تأثیر بگذارد .

در ادامه این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با گرایش های رشته زمین شناسی و بازار کار آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، همراه ما باشید.

معرفی گرایش های اصلی رشته زمین شناسی

  • زمین شناسی مهندسی (Engineering Geology)
  • زمین شناسی ساختمانی (Structural Geology)
  • زمین شناسی نفت (Petroleum Geology)
  • سنگ شناسی رسوبی-رسوب شناسی
  • گرایش آب شناسی (hydrology)
  • زمین شناسی زیست محیطی
  • سنگ شناسی یا پترولوژی
  • زمین شناسی اقتصادی
  • چینه و فسیل شناسی

یک زمین شناس چه می کند ؟

در رشته زمین شناسی فرآیندهای زمین مطالعه می شود ، بسیاری از فرآیندها مانند لغزش زمین ، زمین لرزه ، سیل و فوران آتشفشانی می توانند برای افراد خطرناک باشند ، زمین شناسان برای درک این فرایندها به اندازه کافی تلاش می کنند تا از ساختن سازه های مهم در جایی که ممکن است آسیب ببینند جلوگیری کنند .

زمین شناسان می توانند نقشه مناطقی را که در گذشته طغیان کرده اند ، تهیه کنند و هم چنین نقشه مناطقی را که ممکن است در آینده سیل شوند ، آماده کنند . این نقشه ها می توانند برای هدایت توسعه جوامع و تعیین محل حفاظت سیل یا بیمه سیل مورد استفاده قرار گیرند .

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی نفت - راهنمای بازار کار و آینده شغلی مهندسی نفت

هم چنین در این رشته ، مواد تشکیل دهنده زمین نیز مورد بررسی قرار می گیرد ، امروزه در صنعت از مواد تشکیل دهنده زمین استفاده می کنند ، می توان به فلزاتی که از معادن تولید می شوند ، و آب هایی که از نهرها یا از زیر زمین تهیه شده اند ، اشاره نمود .

زمین شناسان مطالعاتی را انجام می دهند که صخره های حاوی فلزات مهم را تشخیص دهند و روش های مورد استفاده برای خارج کردن فلزات از سنگ ها را برنامه ریزی کنند . زمین شناسان کارهای مشابهی را برای یافتن و تولید نفت ، گاز طبیعی و آب های زیرزمینی انجام می دهند .

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته زمین شناسی

زمین شناسی می تواند یک حرفه بسیار جالب و با ارزش باشد . حداقل آموزش مورد نیاز در این رشته یک دوره چهار ساله دانشگاه است .

دانشجویان پیش دانشگاهی که علاقمند به رشته زمین شناسی هستند ، باید برنامه درسی کاملی را بگذرانند . زمین شناسان می توانند پس از فارغ التحصیلی در شرکت های منابع طبیعی ، شرکت های مشاوره محیط زیست ، سازمان های دولتی ، سازمان های غیرانتفاعی و … مشغول به کار شوند .

بسیاری از دانشجویان رشته زمنی شناسی ، حداقل بخشی از زمان کار را به صورت عملی انجام می دهند برخی دیگر وقت خود را در آزمایشگاه ها ، کلاس های درس یا دفاتر می گذرانند .

همه زمین شناسان گزارش هایی را تهیه می نمایند ، محاسبات انجام می دهند و از رایانه استفاده می کنند . اگرچه برای استخدام در مقطع کارشناسی ، مدرک لیسانس لازم است ، اما بسیاری از زمین شناسان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند .

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته آموزش مشاوره و راهنمایی 📞 بازار کار و آینده شغلی آموزش مشاوره و راهنمایی

فرصت های شغلی برای زمین شناسی بسیار خوب است . بیشتر فارغ التحصیلان زمین شناسی با پیشینه تحصیلی قوی و نمرات خوب ، مشکلی در رابطه با اشتغال ندارند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گرایش های رشته زمین شناسی و بازار کار آن و دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی به وب سایت پاسخ با ما مراجعه نمایید .

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر