از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ذخیره دانشگاه آزاد چیست 📞 ردیف و قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ذخیره دانشگاه آزاد چیست

ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ پذیرش دانشجویان در دانشگاه آزاد طی چند مرحله انجام می گیرد. در مرحله اول داوطلبانی پذیرفته‌ می شوند که دارای رتبه و تراز لازم برای قبولی در رشته‌ محل های انتخابی خود هستند.  این دسته از پذیرفته‌ شدگان باید برای ثبت نام قطعی در رشته‌ ای که قبول شده‌ اند ، به دانشگاه مراجعه نمایند. مرحله دوم پذیرش در دانشگاه آزاد ، مربوط به ذخیره هاست و دانشگاه آزاد در صورتی که با ظرفیت خالی در بعضی رشته‌ های تحصیلی خود روبرو باشد ، به داوطلبان ذخیره اعلام می کند که می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

برای بسیاری از داوطلبان کنکوری سوال است که ذخیره دانشگاه آزاد چیست و کدام دسته از داوطلبان در لیست ذخیره های دانشگاه آزاد قرار دارند ؟ همچنین این سوال پرسیده‌ می شود که تفاوت ذخیره دانشگاه آزاد با تکمیل ظرفیت چیست و آیا هر دو به یک معنا هستند ؟ ادامه این مطلب را به بررسی پاسخ این سوالات اختصاص داده‌ ایم. با ما همراه باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ذخیره های دانشگاه آزاد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ذخیره دانشگاه آزاد چیست

قبولی در دانشگاه آزاد با توجه به رتبه کشوری و ترازی که داوطلب کسب کرده‌ است انجام می گیرد. هر یک از رشته‌ ها دارای ظرفیت پذیرش معینی هستند که می توان تعداد مشخصی داوطلب را در هر رشته‌ پذیرش کرد. بعد از اتمام فرایند انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد ، حدود یک ماه طول می کشد تا فرم انتخاب رشته‌ تمام داوطلبان مورد بررسی قرار بگیرد و سپس پذیرفته‌ شدگان هر یک از رشته‌ محل ها طی اعلام نتایج نهایی ، منتشر می شود.

در کارنامه نهایی انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد برای بعضی از داوطلبان عبارت “ذخیره” درج می شود و برای داوطلب سوال پیش می آید که ذخیره دانشگاه آزاد چیست ؟ داوطلبی که جزو ذخیره های دانشگاه آزاد است باید منتظر بماند تا دانشگاه اطلاعیه مبنی بر ثبت نام از ذخیره ها را منتشر کند و در این صورت فرصتی برای آنها پیش می اید که در رشته مورد علاقه خود پذیرفته‌ شوند.

داوطلبانی که در لیست ذخیره های دانشگاه آزاد هستند ، دارای تراز نزدیک به تراز آخرین داوطلب پذیرفته‌ شده‌ می باشند برای مثال اگر آخرین تراز قبولی رشته‌ پزشکی دانشگاه آزاد 9500 باشد ، ممکن است داوطلبان دارای تراز 9400 و بالاتر جزو ذخیره ها قرار بگیرند.

مرتبط بخوانید : نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

شانس قبولی ذخیره های دانشگاه آزاد

شانس قبولی ذخیره های دانشگاه آزاد بستگی به ظرفیت دانشگاه آزاد دارد. در واقع ، برای این دسته از داوطلبان ظرفیت پذیرش جداگانه ای در نظر گرفته نمی شود. به عبارتی دیگر ، پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد ، بعضی از پذیرفته‌ شدگان بنا به دلایلی مثل شهریه سنگین یا قبولی همزمان در دانشگاه روزانه ، از ثبت نام در دانشگاه آزاد صرف نظر می کنند که با خالی باقی ماندن ظرفیت دانشگاه آزاد ، جا برای ذخیره ها باز می شود.

مهلت ثبت نام ذخیره های دانشگاه آزاد

لیست ذخیره های دانشگاه آزاد همزمان با نتایج نهایی و در اواخر شهریورماه منتشر می شود اما این دسته از داوطلبان باید حدود 3 هفته الی یک ماه صبر کنند تا دانشگاه اعلام ظرفیت خالی نماید. پیش بینی می شود تا اواخر مهر ماه ، دانشگاه آزاد اطلاع رسانی های لازم را انجام دهد و داوطلبان واجد شرایط می بایست برای ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

نحوه ثبت نام ذخیره های دانشگاه آزاد

اگر جزو ذخیره های دانشگاه آزاد هستید ، برای ثبت نام باید به سایت رسمی دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه کنید و بر روی لینک “اعلام آمادگی به منظور ثبت نام ویژه ذخیره های آزمون سراسری” کلیک نمایید. این لینک در بازه زمانی تعیین شده‌ برای ثبت نام فعال است و اگر خارج از مهلت مقرر مراجعه کنید ، امکان ثبت نام نخواهید داشت.

پس از وارد شدن به این صفحه ، از شما کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد خواسته می شود که باید این دو کد را درج کنید و سپس بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

با انجام مراحل فوق ، اعلام آمادگی شما برای ثبت نام ویژه ذخیره های آزمون سراسری ثبت می شود و سامانه با بررسی و در نظر گرفتن دانشگاه پذیرنده‌ و سایر شرایط ، اقدام به پذیرش و ثبت نام داوطلبان می نماید.

تفاوت ذخیره دانشگاه آزاد با تکمیل ظرفیت چیست

ذخیره دانشگاه آزاد چیست

 

تفاوت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با ذخیره دانشگاه آزاد چیست ؟ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد یک مرحله از پذیرش دانشجو است که تنها در صورت وجود ظرفیت خالی در رشته‌ ها انجام می گیرد. همچنین ممکن است ظرفیت بعضی از رشته‌ ها بیشتر شود تا داوطلبان شانس دوباره ای برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه شان داشته باشند.

این نکته را هم بدانید که برای ثبت نام در رشته‌ های دارای ظرفیت خالی دانشگاه آزاد ، اولویت با داوطلبان ذخیره است. اگر پس از ثبت نام ذخیره ها باز هم ظرفیت خالی باقی بماند ، تکمیل ظرفیت اجرا می شود.

مرتبط بخوانید : جواب تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

سوالات شما

  • ذخیره دانشگاه آزاد چیست ؟

در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد ، بعضی از داوطلبانی که دارای تراز نزدیک به تراز آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ هستند ، به عنوان ذخیره اعلام می شوند تا اگر ظرفیت رشته‌ تکمیل نشد ، از آنها ثبت نام انجام گیرد.

  • آیا ذخیره دانشگاه آزاد همان تکمیل ظرفیت است ؟

خیر ، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با ذخیره ها متفاوت است.

  • آیا برای کنکور 1402 دانشگاه آزاد ، فهرست ذخیره اعلام می شود ؟

پیش بینی می شود همانند کنکور سال های قبل ، برای کنکور 1402 نیز فهرست ذخیره در نظر گرفته‌ شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

15 نظر

  1. خسته نباشید
    من ذخیره ردیف ۵ دانشگاه علوم تحقیقات بهداشت غذایی هستم چه مقدار احتمال داره که پذیرش بشم ؟
    و اینکه آیا راهی وجود داره که به سنجش دانشگاه آزاد بگم اولویت های بعدی من رو بررسی کنند ؟ چون جایی که ذخیره زده برای من دیگه بقیه اولویت ها بررسی نشده

    با تشکر از سایت خوبتون

    • پاسخ با ما

      با سلام. تا حدودی شانس قبولی دارید برای پاسخ سوال دوم خود نیز لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  2. سلام من انتخاب یک دانشگاه آزاد به عنوان ذخیره اعلم شده ام اگر موفق به ثبت نام در انتخاب یک به عنوان ذخیره نشوم ممکن است انتخاب های بعدی در نظر گرفته شود یا قبولی ای نخواهم داشت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  3. من ذخیره ردیف ۱۲ مامایی ارسنجانم
    میشه لطف کنید و بگبد که چقدر شانس قبولی دارم؟؟؟؟

  4. من ذخیره ردیف ۱۲ مامایی ارسنجانم
    میشه لطف کنید و بگید که چقدر شانس قبولی دارم؟؟؟؟
    تراز من هم ۶۹۸۴ هست

  5. با سلام وادب من ذختره بهداشت عمومی هستم ردیف 7احتمال قبولیم چقده؟؟؟؟؟؟

  6. سلام من ذخیره ردیف ۵ مامایی احتمال قبولی هست؟؟؟

  7. سلام
    ببخشید من ذخیره ردیف ۲ پرستاری خودگردان ارسنجان هستم
    شانس قبولی دارم؟

  8. من ذخیره ردیف ۲ در انتخاب ۳۱ شدم یعنی چی؟ چقدر احتمال قبولی دارم؟ این که میگن حضوری مراجعه کنید یعنی کی مراجعه کنیم؟ بعد باز شدن ثبت نام ها؟

  9. من ذخیره 58 پرستاری کرمانم و این اولین انتخابم بوده، چرا بعدی ها رو بررسی نکرده، مگه با این مقدار ذخیره هم شانس دارم؟

  10. سلام ایا میشه دوجا از محل انتخاب رشته بعنوان ذخیره باشی؟

  11. سلام من ذخیره ردیف ۱۲رشته پرستاری ارسنجان هستم شانس قبولی دارم با رتبه ۹۹۱ تارتبه ۲۰۰۴ هم قبول کردن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر