از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کد رشته محل – راهنمای انتخاب و استفاده کد رشته محل 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کد رشته محل - راهنمای انتخاب و استفاده کد رشته محل 99

 

داوطلبانی که در آزمون های سراسری شرکت کرده اند و پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه کنکور ، مجاز به انتخاب رشته شده اند ، بایستی کد رشته محل های مد نظر خود را از دفترچه انتخاب رشته کنکور استخراج و در سایت سنجش ثبت نمایند.

کد رشته محل 1401 ، مشخصه ای است که به تمام رشته ها در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی ، دانشگاه پیام نور ، پردیس خودگردان و آزاد اختصاص داده شده است و تنها با استفاده از آن می توان انتخاب رشته را انجام داد.

در ادامه این مطلب راهنمای انتخاب و استفاده از کد رشته محل ها را به طور کامل شرح داده ایم و هم چنین از طریق لینک هایی که قرار داده شده است ، می توانید کد رشته های مربوط به گروه آزمایشی خود را دانلود و بررسی کنید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه مشاوره تحلیل کارنامه کنکور و انجام انتخاب رشته کنکور شما داوطلبان عزیز هستند.

اگر می خواهید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوید ، با خیالی راحت انتخاب رشته خود را به مشاوران ما بسپارید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای انتخاب و استفاده کد رشته محل 1401

همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، سامانه انتخاب رشته نیز فعال می گردد و داوطلبان بر اساس دوره هایی که در آن ها مجاز شده اند می توانند انتخاب رشته را انجام دهند.

به داوطلبان توصیه می شود که حتما قبل از ثبت رشته ها و تایید فرم انتخاب رشته ، دفترچه های راهنما و مخصوصا دفترچه پیوست را به دقت مطالعه کنند تا از محل تحصیل ، میزان شهریه ، نوع دوره تحصیلی ، شرایط خوابگاه و … مطلع گردند.

البته سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش به صورت هوشمند تنظیم شده است و داوطلبان با ثبت کد رشته محل 1401 در آن اسم رشته و دانشگاهی که آن را ارائه داده است ، در مقابل کد مشاهده کنند و پس از چک کردن ، تایید نهایی را انجام دهند. بنابراین خطاهای احتمالی در هنگام انتخاب رشته تا حد زیادی کاهش می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته کنکور 1402 📞 انتخاب رشته کنکور 1402 چگونه است

لازم به ذکر است که همه داوطلبان کنکور سراسری حتی داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند ، فقط یک فرم انتخاب رشته و مجموعا فرصت انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل را دارند.

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته با کد رشته محل ها

داوطلبان با استفاده از شماره پرونده ، کد ملی ، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام می توانند وارد صفحه انتخاب رشته شوند. پس از دریافت فرم انتخاب رشته دو ستون را مشاهده می کنید که مربوط به جایگاه درج کد رشته محل هاست.

کد رشته هایی را که از دفترچه پیدا کرده اید ، در برگه ای یادداشت کنید و پس از الویت بندی کردن آن ها ، به ترتیب و با دقت آن ها را وارد سایت کنید.

با درج هر کد رشته ، عنوان رشته و نام دانشگاه به طور خودکار در مقابل آن نشان داده می شود و حتما بررسی کنید که درست باشید و سپس تایید نمایید و وارد جایگاه بعدی شوید.

اگر کد رشته ای که درج کرده اید مربوط به گروه آزمایشی شما نباشد ، از سامانه اخطار “در كد رشته محل های مجاز شما، این كد رشته محل یافت نشد” دریافت می کنید

هم چنین در صورتی که برای انتخاب رشته در دانشگاهی مجاز نشده باشید ولی رشته های آن دانشگاه را انتخاب کنید ، با هشدار “مجاز به انتخاب رشته در این دوره تحصیلی نمی باشید” ، مواجه می شوید.

در پایان کار و پس از درج تمام کد ها در فرم ، گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید تا صفحه انتخاب رشته برای شما نمایش داده شود. می توانید از فرم انتخاب رشته پرینت تهیه کنید و تا زمان پذیرش در دانشگاه آن را حفظ کنید.

داوطلبان تا 8 بار فرصت دارند که فرم انتخاب رشته را با اضافه کردن یا حذف کد رشته محل 1401 ، ویرایش کنند.

نکات مهم در زمان انتخاب کد رشته های سراسری

کد رشته محل - راهنمای انتخاب و استفاده کد رشته محل 99

 

  • علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باید طبق مندرجات کارنامه کنکور ، مجاز شده باشند و در غیر این صورت حق انتخاب ندارند.
  • متقاضیان انتخاب رشته محل های بورسیه که شرایط پذیرش خاصی دارند ، اگر از انتخاب این رشته ها مطمئن هستند فقط می توانند حداکثر دو رشته محل را انتخاب و در فرم ثبت کنند.
  • رشته های دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه شاهد جزء رشته های بورسیه نمی باشد و داوطلبان برای این دانشگاه ها نیز حداکثر حق انتخاب دو کد رشته محل را دارند.
  • داوطلبان کنکور هنر در زمان انتخاب رشته محل های دارای آزمون عملی توجه داشته باشند که حتما قبل از شرکت در آزمون عملی برای هر رشته هزینه مربوطه را در سایت سنجش واریز کنند.

توجه داشته باشید که پس از اتمام کار ، حتما شماره پرونده و رسید انتخاب رشته را که کدی 15 رقمی می باشد ، دریافت کنید و عدم ارائه این دو کد توسط سامانه ، به منزله ناقص بودن انتخاب رشته می باشد و لازم است که مراحل گفته شده را مجدد تکرار کنید.

لیست کد رشته محل های انتخاب رشته کنکور سراسری

کد رشته های مربوط به انتخاب رشته در هر یک از آزمون ها از طریق دفترچه ای جداگانه توسط سازمان سنجش تهیه و منتشر می شود و می توانید از طریق لینک های زیر آن ها را دانلود کنید :

توصیه می شود که جهت دریافت مشاوره تخصصی و انجام انتخاب رشته با شانس پذیرش بالا ، با کارشناسان ارشد در مرکز مشاوره “پاسخ با ما” در ارتباط باشید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

 

پیشنهاد می شود برای بررسی شانس پذیرش خود در رشته های دانشگاهی ، از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش استفاده کنید. این سامانه برای داوطلبان کنکوری طراحی شده و در زمان انتخاب رشته در سایت sanjesh.org قرار داده می شود. داوطلبان با درج رتبه خود در این نرم افزار ، از رشته هایی در آن ها احتمال پذیرش دارند ، مطلع می گردند.

مرتبط بخوانید : محل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 

توضیحات تکمیلی تر در خصوص مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401 را از کارشناسان ارشد در مرکز مشاوره تلفنی مرکز “پاسخ با ما” جویا شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته کنکور 1402

انتخاب رشته کنکور 1402 📞 انتخاب رشته کنکور 1402 چگونه است

انتخاب رشته کنکور 1402 برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر