از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی 1402 📞 زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی

ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی یکی از راه های پذیرش در این دانشگاه است و متقاضیانی که تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند ، می‌ توانند فقط بر اساس معدل و با شرایط آسان تر ، در دانشگاه پیام نور پذیرش شوند. جزئیات بیشتر زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی در ادامه این مطلب بخوانید.

سوالات خود را پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی 1402

پیش از بررسی شرایط پذیرش در رشته‌ های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور ، لازم می‌ دانیم شما را از زمان ثبت نام این دانشگاه مطلع سازیم. ثبت نام دانشگاه پیام نور دو بار در سال انجام می گیرد و داوطلبان در صورت تمایل به پذیرش در رشته‌ های تحصیلی نیمسال اول این دانشگاه ، باید از مرداد ماه پیگیر ثبت نام باشند.

همچنین برای ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه پیام نور معمولا از اواخر آذر ماه یا اوایل دی ماه به متقاضیان فرصت داده‌ می شود و حدود یک ماه نیز مهلت ثبت رشته‌ ها وجود دارد. به داوطلبان توصیه می شود که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در اولین روزهای در نظر گرفته شده‌ که سامانه هنوز شلوغ نیست ، برای ثبت نام خود اقدام نمایند. مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام‌ نور نیز حداکثر یک ماه پس از اعلام نتایج نهایی و معرفی قبول شدگان است.

مرتبط بخوانید : وام شهریه دانشگاه پیام نورشرایط وام دانشجویی دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی 1402

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی در اکثر نیمسال ها به صورت اینترنتی است و سامانه ثبت نام نیز سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

البته ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور با ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه های سراسری به صورت مشترک انجام می گیرد و داوطلبان این امکان را دارند که علاوه بر انتخاب رشته‌ های دانشگاه پیام نور ، از رشته‌ های سایر دانشگاه ها نیز در فرم انتخاب رشته‌ خود درج کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1402 📞 شرط معدل دانشگاه پیام نور

نحوه‌ ثبت نام اینترنتی بدین صورت است که داوطلب پس از ورود به سایت سنجش ، ابتدا باید با خرید کارت اعتباری ، هزینه ثبت نام را بپردازد. پس از پرداخت هزینه ، امکان دریافت فرم ثبت نام را دارد و داوطلبی که هزینه پرداخت نکند ، مجاز به تکمیل فرم ثبت نام نخواهد بود.

هر داوطلب مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل است و توصیه می شود که رشته‌ و دانشگاهی که در اولویت تان هست ، در ابتدای فرم قرار دهید زیرا معمولا داوطلبان در همان انتخاب های اول خود پذیرش می شوند البته به شرط آنکه معدل لازم را داشته باشند.

پس از تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات خواسته شده‌ و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌ و تایید نهایی ، باید شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام را از سامانه دریافت نمایید که این دو کد به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام شماست.

در صورت تمایل می توانید از طریق تماس با مرکز مشاوره تلفنی ثبت نام دانشگاه پیام نور ، ثبت نام اینترنتی خود را با خیالی راحت به مشاوران ما بسپارید.

مرتبط بخوانید : کارت علاقه مندی پیام نور

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی 1402

برای پذیرش در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی شرایطی مد نظر است که مهم ترین شرط ، ارائه مدرک تحصیلی مرتبط می باشد. با توجه به به اینکه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته‌ ارائه‌ می شوند ، برای ورود به این مقطع نیز دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی نظام قدیم الزامی است و داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم دارند ولی فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند ، مجاز به ثبت نام در دانشگاه پیام نور نمی باشند.

شرط دوم ثبت نام دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی ، دارا بودن معدل لازم است. البته این دانشگاه معدل خاصی را تعیین نکرده‌ است اما بدیهی است که داوطلبان با معدل کل دیپلم و معدل کتبی بالاتر ، شانس قبولی بیشتری دارند.

ضمن اینکه امکان تغییر رشته در دانشگاه پیام‌ نور وجود دارد و فرضا داوطلبی با مدرک دیپلم تجربی می تواند وارد رشته هایی همچون حسابداری ، روانشناسی ، فنی مهندسی و … شود.

مرتبط بخوانید : حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور

رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌ نور 1402

تنوع رشته‌ های ارائه شده‌ در دانشگاه پیام نور زیاد است و از تمام رشته های ریاضی ، رشته های تجربی ، رشته های انسانی و … در این دانشگاه دایر هستند که برخی از پر متقاضی ترین آنها به شرح زیر می باشند :

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1401 - لیست کامل مدارک

لازم به ذکر است که رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی و رشته‌ های پیراپزشکی در دانشگاه پیام نور ارائه نمی شوند. همچنین رشته‌ داروسازی دانشگاه پیام‌ نور نداریم.

تمام رشته‌ های ارائه شده‌ در دانشگاه پیام نور ، در مقطع کارشناسی پیوسته‌ ارائه می شوند و مقاطع کاردانی پیوسته‌ ، کاردانی ناپیوسته‌ و کارشناسی ناپیوسته‌ در این دانشگاه برگزار نمی شوند. برای ورود به دوره کارشناسی پیوسته‌ نیز دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید ، مدرک پیش دانشگاهی و مدرک کاردانی الزامی است.

سوالات متداول

  • شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی چیست ؟

ارائه مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم ، برخورداری از معدل کافی و … از شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی است.

  • زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی چه تاریخی است ؟

ثبت نام دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه انجام می گیرد.

  • نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌ نور به چه صورت است ؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد که البته در برخی از نیمسال ها ثبت نام حضوری است.

  • حداقل معدل برای دانشگاه پیام‌ نور بدون کنکور چقدر است ؟

حداقل معدل برای دانشگاه پیام‌ نور بدون کنکور مشخص نشده‌ است اما داوطلبان دارای معدل بالاتر شانس پذیرش بیشتری دارند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

هزینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

هزینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1401 – راهنمای پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

  متقاضیان ثبت نام بدون کنکور مهر یا بهمن ماه دانشگاه پیام نور 1401 باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر