از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1402 📞 شرط معدل دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور

یکی از روش های پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور است و با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور هزینه تحصیل پایین تری نسبت به دانشگاه آزاد دارد و رشته‌ های تحصیلی متنوعی نیز ارائه می دهد ، از متقاضیان بسیاری برخوردار است. داوطلبان برای قبولی در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید از حداقل معدل لازم برخوردار باشند زیرا ملاک سنجش داوطلبان ، سوابق تحصیلی و معدل آنهاست. در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور می پردازیم.

سوالات خود را پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1402

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های سراسری است که هر ساله در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند. اکثر رشته‌ های تحصیلی ارائه شده‌ در دانشگاه پیام نور بدون کنکور هستند و فرصتی در اختیار متقاضیان قرار داده‌ می شود که فقط بر اساس سوابق تحصیلی و معدل خود و بدون شرکت در هیچ آزمونی ، وارد رشته‌ مورد علاقه خود در این دانشگاه شوند.

با توجه به اینکه ظرفیت رشته‌ های دانشگاه پیام نور بسیار کمتر از تعداد متقاضیان است ، داوطلبان برای قبولی در رشته‌ محل مورد علاقه خود باید معدل مناسبی داشته باشند مخصوصا در رشته های با ظرفیت کمتر که اولویت با داوطلبان دارای سوابق تحصیلی بهتر است.

برای مثال رشته‌ هایی همچون حقوق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی نفت ، زیست شناسی ، میکروبیولوژی ، شیمی محض ، شیمی کاربردی و … ظرفیت پذیرش کمتری نسبت به رشته‌ هایی همچون حسابداری ، مدیریت بازرگانی ، روانشناسی و … دارند ولی میزان تقاضا هر دو گروه از این رشته‌ ها تقریبا برابر است و در نتیجه در رشته‌ های گروه اول ، داوطلبان با معدل بالاتر شانس قبولی بیشتری دارند ولی در رشته‌ های گروه دوم با معدل پایین تر نیز می توان پذیرش شد.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه غیر حضوری 1402 - شرایط و راهنمای ثبت نام رشته های غیرحضوری

پس می توان اینطور گفت که حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور با توجه به ظرفیت پذیرش رشته‌ ها تعیین می شود و این دانشگاه شرط معدل خاصی را برای پذیرش دانشجو اعلام نکرده‌ است.

مرتبط ببینید: انتخاب واحد پیام نور با گوشی – راهنمای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور با گوشی

برای قبولی در دانشگاه پیام نور معدل کل دیپلم مهم است یا معدل کتبی 

معدل مد نظر دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو در رشته‌ های بدون کنکور ، با توجه به آخرین مدرک فارغ التحصیلی که داوطلبان ارائه می دهند ، متفاوت است. معمولا در دانشگاه پیام نور 4 دسته از داوطلبان ثبت نام می کنند :

  • دسته اول داوطلبانی هستند که مدرک دیپلم نظام جدید رشته‌ های ریاضی ، تجربی و انسانی دوازدهم دارند و برای قبولی در دانشگاه پیام نور معدل کل دیپلم و همچنین معدل کتبی آنها بررسی می شود.
  • دسته دوم داوطلبانی هستند که مدرک دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی دارند که برای قبولی در دانشگاه پیام نور معدل کل و معدل کتبی دیپلم و همچنین معدل پیش دانشگاهی آنها بررسی می شود.
  • دسته سوم داوطلبانی هستند که مدرک دیپلم نظام جدید رشته‌ های فنی حرفه ای و کاردانش را دارند که برای قبولی در دانشگاه پیام نور معدل کل دیپلم و همچنین معدل کتبی آنها بررسی می شود.
  • دسته آخر نیز داوطلبانی هستند که با مدرک کاردانی قصد ثبت نام در دانشگاه پیام نور را دارند که معدل دیپلم و معدل کاردانی آنها بررسی می شود.

مرتبط بخوانید : حداقل معدل برای ورود به دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

لیستی از رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور به شرح زیر هستند :

مرتبط بخوانید : شرط معدل دانشگاه فرهنگیان

مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی دو بار در سال انجام می شود. داوطلبان می توانند یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه برای ثبت نام خود در دانشگاه اقدام نمایند. نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور بدین صورت است که داوطلبان ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و هزینه ثبت نام را با خرید کارت اعتباری در این سامانه بپردازند.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان ثبت نام ترم مهر دانشگاه پیام نور 1401 - تاریخ دقیق ثبت نام

پس از پرداخت هزینه ، لازم است فرم ثبت نام با اطلاعات خواسته شده‌ تکمیل شود و در انتهای فرم نیز داوطلب مجاز است که حداکثر 150 کد رشته‌ محل را که قبلا از دفترچه راهنما استخراج کرده‌ است ، درج نماید.

پس از تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته‌ و تایید نهایی ، شماره پرونده و کد پیگیری توسط سامانه ارائه می شود. این دو کد باید تا زمان اعلام نتایج حفظ شوند. نتایج نیز حدود یکماه بعد اعلام می شود و پذیرفته شدگان می بایست برای ثبت نام قطعی در دانشگاه اقدام نمایند.

سوالات متداول

  • حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور چقدر است ؟

دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو در رشته‌ های بدون کنکور هیچ شرط معدلی ندارد.

اگر رشته‌ مد نظر شما ظرفیت پذیرش کمی داشته باشد و در دانشگاه های محدودی ارائه شده‌ باشد ، باید دارای معدل بالا باشید تا شانس قبولی تان بیشتر شود.

  • آیا داوطلبان دارای معدل پایین شانسی برای قبولی در دانشگاه پیام نور ندارند ؟

در رشته‌ هایی از دانشگاه پیام نور که ظرفیت پذیرش زیادی دارند ، احتمال قبولی با معدل پایین نیز وجود دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ 📞 انتخاب رشته بدون آزمون تمام دانشگاه ها

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ متقاضیان بسیار زیادی دارد. داوطلبانی که شانس قبولی در رشته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر