از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معدل کل دیپلم چیست 📞 راهنمای معدل کل دیپلم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

معدل کل دیپلم چیست - راهنمای معدل کل دیپلم

شاید معدل کل دیپلم چیست سوال ذهنی شما نیز باشد ، در کارنامه نهایی که برای دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید یا دانش آموزان سال سوم دبیرستان نظام قدیم ارائه می شود ، دو نوع معدل درج شده‌ است ، یکی معدل کتبی که مربوط به امتحانات نهایی است و یکی معدل کل که میانگینی از معدل سه آخر دوره دوم متوسطه می باشد. دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که ثبت نام کنکور سراسری را انجام می دهند سوالی برایشان پیش می آید که منظور از معدل کل چیست و سازمان سنجش کدام معدل را برای بررسی سوابق تحصیلی ملاک قرار می دهد ؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید تا پاسخ سوالتان را بیابید.

در سال سرنوشت ساز خود با اطلاعات غلط ریسک نکنید ، از کارشناسان مجرب ما در هر زمینه مرتبط کنکور مشاوره بخواهید:

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معدل کل دیپلم چیست

معدل کل دیپلم عبارت است میانگین نمرات سه سال آخر دوره دوم متوسطه که برای دانش آموزان نظام جدید پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم و برای دانش آموزان نظام قدیم پایه های اول ، دوم و سوم دبیرستان مد نظر قرار می گیرد. در محاسبه معدل کل ، تعداد واحد هر یک از دروس نیز اعمال می شود و با ضرب کردن نمره هر درس در تعداد واحد آن و سپس جمع تمام نمرات و تقسیم بر تعداد واحد های درسی ، معدل کل دیپلم به دست می آید.

مراحل محاسبه معدل کل

  • نمره قبولی هر درس را در تعداد واحد آن ضرب کنید.
  • نمرات حاصل را جمع کنید.
  • مجموع نمرات را بر تعداد واحد های درسی تقسیم کنید.

فرضا دانش آموزی در دروس مختلف نمرات زیر را داشته است :

  1. دین و زندگی 1 ، 4 واحدی : 18/50
  2. زبان فارسی 1 ، 2 واحدی : 17/75
  3. عربی 1 ، 2 واحدی: 16/25
  4. فیزیک 1 ، 2 واحدی : 20
  5. شیمی 1 ، 2 واحدی : 20

فرمول محاسبه معدل کل دیپلم چیست ؟ برای محاسبه معدل کل نمرات فوق به ترتیب زیر عمل می کنیم :

18/50 = 12 ÷ (2×20) +(2*20) + (2×16/25) + (2×17/75) + ( 4×18/50 )

بنابراین در محاسبه معدل ، تاثیر هر درس بر اساس تعداد واحد های همان درس است و اگر در درسی که واحد بیشتری دارد ، نمره پایینی کسب کنید به همان نسبت معدلتان پایین تر می شود در واقع دو درس با واحد های مختلف ولی نمرات یکسان ، تاثیر برابری در معدل کل شما ندارد زیرا واحدهای مختلفی دارند.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل

معدل کتبی نهایی چیست

معدل کل دیپلم چیست

 

معدل کتبی نهایی فقط معدل امتحانات نهایی است که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود. در محاسبه معدل کتبی فقط دروسی در نظر گرفته می شود که امتحان آن را به صورت نهایی شرکت کرده‌ اید و فقط مربوط به سال دوازدهم دانش آموزان نظام جدید و سال سوم دبیرستان دانش آموزان نظام قدیم است.

در سال سرنوشت ساز خود با اطلاعات غلط ریسک نکنید ، ما کنار شما هستیم 

همین حالا برای کسب راهنمایی در مورد معدل کنکور ، ترمیم معدل و ثبت نام کنکور تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

برای کنکور کدام معدل مهم تر است

معدل کل دیپلم چیست ؟ تاثیر معدل در کنکور 1402 برای هر دو دسته از داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید به صورت 40 درصد قطعی است. برای داوطلبان نظام قدیم ، 40 درصد ترکیبی از معدل کتبی دیپلم و معدل پیش دانشگاهی است و همچنین برای داوطلبان نظام جدید ، 40 درصد مربوط به معدل کتبی نهایی سال دوازدهم می باشد.

البته دانش آموزانی که معدل پایینی دارند می توانند در طرح ترمیم معدل شرکت کنند و با ارتقا نمرات ، از تاثیر مثبت آن ها در کنکور سراسری و همچنین ورود به دانشگاه های خاص مثل دانشگاه فرهنگیان بهره مند شوند. برای اطلاع از اینکه شرایط ترمیم معدل کل و معدل کتبی دیپلم چیست ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی دریافت کنید.

شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل کل دیپلم چیست

ثبت نام ترمیم معدل دیپلم را فقط از داوطلبانی که پس از سال 84 دیپلم خود را دریافت کرده‌ اند ، می توانند انجام دهند. همچنین ترمیم نمرات فقط برای دروس سال سوم دبیرستان یا سال دوازدهم امکان پذیر است و نمرات سال پیش دانشگاهی قابل ارتقا نیست. پس از ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل ، زمانبندی و جزئیات برگزاری امتحانات ترمیم معدل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود که معمولا محل برگزاری آزمون ، در مدارس بزرگسال نی باشد.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای ارتباط با مشاوران و پرسیدن سوالات خود می توانید همین حالا تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

دانش آموزان می توانند در هر یک از دروس خود که نمرات پایینی دارند ، در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند و حتی اگر نمره شما در درسی 19 باشد و فکر می کنید که می توانید 20 شوید ، می توانید در آزمون ترمیم معدل این درس نیز شرکت کنید. پس از اعلام نمرات ترمیم نمرات ، اگر نمره جدید شما کمتر از نمره قبلی تان باشد ، نمره قبلی به عنوان نمره اصلی منظور می گردد.

معدل تاثیر گذار برای دانشگاه فرهنگیان

بسیاری از شما از مشاوران ما سوال می کنید که معدل تاثیر گذار برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان چیست ؟ آیا معدل کل دیپلم مهم است یا معدل کتبی ؟ آیا برای داوطلبان نظام قدیم معدل پیش دانشگاهی نیز لحاظ می شود ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، معدل سه سال اول ، دوم و سوم دبیرستان داوطلبان نظام قدیم و همچنین معدل پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم داوطلبان نظام جدید است.

کارشناسان ما همه روزه از ساعت 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان درباره تمامی جزئیات ثبت نام کنکور و دانشگاه فرهنگیان میباشند در سال سرنوشت ساز خود با اطلاعات ناقص ریسک نکنید ، ما کنار شما هستیم .

divider style=”dashed” top=”20″ bottom=”20″]

مرتبط بخوانید : ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان

معدل تاثیر گذار برای قبولی در سایر دانشگاه ها

علاوه بر دانشگاه فرهنگیان که با شرط معدل دانشجو پذیرش می کند ، دانشگاه های دیگری نیز همچون دانشگاه شاهد ، علوم قضایی ، بقیه اله و … نیز شرط معدل دارند و داوطلبانی که خواهان انتخاب رشته این دانشگاه ها هستند ، باید دارای شرط معدل لازم باشند.

معدل مهم برای اکثر دانشگاه ها ، معدل کل دیپلم است ولی بعضی از دانشگاه ها مثل دانشگاه افسری و دانشگاه علوم انتظامی ، معدل کتبی را نیز ملاک قرار می دهند.

معدل کل دیپلم لازم برای پذیرش برای اساس سوابق تحصیلی

معدل کل دیپلم چیست

 

دانش آموزانی که می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند ، باید با توجه به دانشگاهی که مد نظر دارند ، معدل مناسبی را کسب کنند. برای پذیرش بدون کنکور در اکثر دانشگاه ها ، معدل کل دیپلم مهم است اما برخی دیگر نیز معدل کتبی را ملاک قرار می دهند.

در دانشگاه های روزانه و شبانه بعضی از رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شوند و دانش آموزان با معدل بالاتر شانس قبولی بیشتری دارند. اما در دانشگاه هایی همچون علمی کاربردی ، آزاد ، پیام نور و … نیز امکان پذیرش با معدل پایین تر نیز وجود دارد.

هیچ یک از دانشگاه های بدون کنکور ، شرط معدل دقیق ندارند و داوطلبان با هر معدلی می توانند ثبت نام کنند اما در هر رشته محل بر اساس اینکه ظرفیت پذیرش آن چقدر است ، داوطلبان شانس قبولی دارند. البته با اینکه برای پذیرش بدون کنکور هیچ شرط معدلی تعیین نشده است ، اما داوطلبانی که معدل بهتری دارند از شانس قبولی بیشتری برخوردار هستند مخصوصا در رشته هایی که پرمتقاضی تر هستند و ظرفیت پذیرش کمتری دارند.

شما با معدل مناسب و به شیوه بدون کنکور می توانید وارد رشته های زیر شوید :

  • حقوق
  • مدیریت
  • حسابداری
  • رشته های مختلف مهندسی
  • ریاضیات و آمار
  • زیست شناسی
  • شیمی
  • هنر
  • زبان
  • و…

معلم دیپلم مهم برای کنکور داوطلبان نظام قدیم

داوطلبان نظام قدیم برای شرکت در کنکور سراسری نگران نحوه اعمال سوابق تحصیلی خود هستند و با توجه به تاثیر 40 درصدی معدل در کنکور اهمیت این موضوع بیشتر می شود. برای این دسته از داوطلبان امکان ایجاد سابقه تحصیلی با شرکت در امتحانات فراهم است. امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی توسط سازمان آموزش و پرورش کشور برگزار می شوند و داوطلبانی که از نظام قدیم فارغ التحصیل شده‌ اند و می خواهند با معدل خوب در کنکور حضور داشته باشند ، می توانند در این امتحانات شرکت نمایند.

با شرکت در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی امکان ثبت نام در کنکور رشته مغایر هم وجود دارد. اگر می خواهید در کنکور رشته ای مغایر با رشته دیپلم خود شرکت کنید ، می توانید با شرکت در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی ، برای کنکور رشته مورد علاقه تان سوابق تحصیلی داشته باشید.

شما می توانید با توجه به گروه آزمایشی که در کنکور سراسری انتخاب می کنید ، در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی همان گروه شرکت کنید برای مثال اگر قصد شرکت در کنکور تجربی را دارید ، امکان شرکت در امتحانات دروس ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و زمین شناسی برای شما فراهم است.

نحوه تاثیر دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری

در کنکور سراسری 1403 دروس عمومی حذف هستند و سوالات فقط از دروس اختصاصی مطرح می شوند. میزان تاثیر سوابق تحصیلی 50 درصد قطعی خواهد بود که سهم دروس عمومی 28 درصد و سهم دروس تخصصی 22 درصد می باشد.

بنابراین با اینکه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌ اند اما باعث بی تاثیر شدن آنها در نتیجه آزمون نشده‌ است و دانش آموزان باید سعی کنند که در امتحانات نهایی دوازدهم نمرات بالایی را به دست آورند تا از تاثیر مثبت این دروس در امتحانات خود بهره مند شوند. دروس عمومی به شرح زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، زبان انگلیسی و فرهنگ و معارف اسلامی هستند که هر ساله 100 سوال کنکور را و هر کدام 25 سوال به خود اختصاص می دادند اما با حذف شدن آنها از کنکور ، داوطلبان فقط دروس تخصصی گروه آزمایشی خود را مطالعه خواهند کرد.

دریافت سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو

برای شرکت در کنکور سراسری باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید و در فرم ثبت نام آزمون درج نمایید. دریافت سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir امکان پذیر می باشد.

دریافت سوابق تحصیلی از مای مدیو

مراحل دریافت سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو ساده است. ابتدا باید کد ملی خود را در بخش ورود دانش آموزان درج کنید و پس از ارائه کد پستی ، احراز هویت شما انجام می گیرد. سپس با ورود به پنل کاربری تان در این سامانه می توانید کد سوابق تحصیلی را دریافت نمایید.

سوالات متداول

  • برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان معدل کل دیپلم مهم است یا معدل کتبی ؟

دارا بودن حداقل معدل کل دیپلم 14 و بالاتر ، شرط معدل دانشگاه فرهنگیان است.

  • شرط معدل کنکور معدل کل دیپلم است یا معدل کتبی ؟

در کنکور سراسری معدل کتبی نهایی تاثیر گذار است.

  • شرایط ترمیم معدل به چه صورت است ؟

دانش آموزان می توانند در هر یک از دروس خود که نمرات پایینی دارند ، در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

495 نظر

  1. باعرض سلام وخسته نباشید
    آیا معدل کتبی دیپلم همان معدل کتبی نهایی است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله دوست عزیز معدل کتبی دیپلم همان معدل کتبی نهایی است.

    • سلام خسته نباشید
      من چطور میتونم معدل کل دیپلمم رو دریافت کنم از این وبسایت اقدام کردمdipcode.medu.ir معدل کل دیپلمم رو نوشته صفر

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • معدلی که داخل مدرک دیپلم درج میشود همان معدل کل است ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در کارنامه دو معدل درج می شود معدل کل و معدل کتبی

    • سلام. با معدل 10 چه رشته ای میتوان رفت

    • پاسخ با ما

      با سلام. شانس پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد ، پیام نور و … دارید.

    • سلام خیته نباشید
      من معدل کلم(جمع سه سال) شده بالا تر از 16و سهمیه ایثارگری 5 درصد هم دارم خواستم بدونم میتونم رشته خوبی تو دانشگاه آزاد برم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. مد نظر شما پذیرش با کنکور است یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ؟

    • امیرحسین

      با سلام ببخشید من معدل کتبی نهاییم ۵/۱۸ شده و معدل کلم ۱۶/۳۸دانشگاه های علمی کاربردی میتونم برم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنید.

    • سلام خسته نباشید
      معدل دیپلم من تو برگه ثبت نام کنکور ۱۹ هستش ولی هنوز کامل دوازدهمم رو تموم نکردم .خواستم بدونم این نمره از کجا اومده

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل حدودی است. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور که معدلتان مشخص شده است حتما ویرایش کنید.

    • سلام ببخشید من سال دوازدهم هستم و در حال تحصیل هستم که متاسفانه درس زیست رو افتادم و ۹ شدم ایا برای ترم دوم اگر من نمرات بالا بگیرم چجوری میتونم این نمره رو جبران کنم قابل جبران هست؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمره ای که در امتحان نهایی کسب می کنید ، مهم تر از نمره ای است که در امتحان نوبت اول کسب می کنید

    • سلام معدل کتبی دوازدهم پایینتر ای ۱۰باشه و معدل های قبلیمون خوب باشه دوازدهم پاس میشه؟یعنی میتونیم بریم دانشگاه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ورود به دانشگاه ، معدل سالانه قبولی را باید به دست آورید.

    • سلام معدل دیپلمم شده ۱۴.۳۷ومعدل نهایی کتبی شدم ۷.۹۰بعد اگه کنکور قبول بشم میتونم دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را دارید.

    • سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی۹۸ دارم و معدل کل ۱۸و نیم
      الان دارم تطبیق میدم و دیپلم مجدد انسانی میگیرم .. لگه معدل من تو این دیپلم مجدد ک میگیرم و فقط دارم امتحانای نهایی رو میدم پایین ۱۵ بشه میتونم برم فرهنگیان؟

    • سلام اگر نمره سال 12 کمتر از 10 داشته باشیم ولی دهم و یازدهم 15 یا16 باشه میتونیم دیپلم بگیریم؟

  2. سلام خسته نباشید ، مشاوه هاتون اگه تماس بگیریم رایگان هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هزینه مشاوره بر اساس تعداد دقیقه هست و هزینه هر دقیقه در ابتدای تماس اعلام می شود.

    • سلام خسته نباشید ببخشید من دانشگاه ازاد ثبت نام کردم از طریق کافینت گفته بودن پیامک میاد ولی نیومده معدل کل دیپلمم ۱۷ و ۴۵ صدمه آیا دانشگاه ازاد با این مدل قبولم میکنه بر اساس سوابق تحصیلی

    • پاسخ با ما

      با سلام. نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شده است و شما معدل کل دیپلم مناسبی برای قبولی در دانشگاه آزاد دارید.

  3. سلام معدل پیش دانشگاهی همون معدل کل سال دوازدهمه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم است که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند.

    • سلام خسته نباشید
      بامیانگین معدل سه سال ۱۷/۶۱ شانسی برای قبولی رشته ی صنایع شیمیایی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر دوره ی روزانه وجود دارد

    • من دانش آموز سال دوازدهم فنی حرفه‌ای می‌باشم برای ثبت نام کنکور معدل کل دیپلم را لازم است هنوز امتحانات نهایی را نداده‌ام بایستی چند وارد گنیم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید معدل حدودی درج کنید و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور که معدل شما مشخص شده است ، فرم ثبت نام را دریافت و ویرایش کنید.

    • سلام من برای سوابق تحصیلی ثبت نام کردم اما تو سایت برام معدل کتبی رو وارد نکردن و همچنین توی برگه دیپلمم معدل کتبی نزدن فقط معدل کله…رشتم هنرستان.برای اینکه هنرستانی ام اینطوره یا چی.مرسی

    • سلام معدل سه سال من یا همون دیپلم ۱۷و ۸۰است ایا واسه دانشگا حسابداری ازاد قبول میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شانس قبولی دارید

    • سلام ممنون میشم بگید معدل سال برای دوازدهم و معدل کل برای کل دیپلم درسته

    • سلام ممنون میشم بگید معدل سال برای دوازدهم و معدل کل برای کل دیپلم درسته

    • سلام
      من ۴ درس اختصاصی رو افتادم برای ترم اول
      ولی معدل دهم و یازدهمم بالای ۱۹ است
      آیا ممکنه اگر در امتحانات کتبی نهایی به فرض در درسی که ترم اول ۵ شدم ، نمره‌ی بالای ۱۰ بگیرم بهم دیپلم ندن یا مجبور باشم دوباره شهریور امتحان بدم؟؟

  4. با سلام معدل سال دهمم 16/66 و معدل سال یازدهم 18/65 هست معدل سال دوازدهم تا چه اندازه باشه برا فرهنگیان مناسبه؟! حداقل معدل دوازدهم باید چند باشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل سه سال دوره دوم متوسطه شما باید بیشتر از 14 باشد.

    • یعنی اگه معدل سال دوازدهم کمتر از 14 بشه.. معدلم برا فرهنگیان مناسب نیست؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. میانگین معدل سه سال دهم ، یازدهم و دوازدهم شما باید بالاتر از 14 باشد تا شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را دارا باشید.

    • یعنی اگه معدل سال دوازدهم کمتر از 14 بشه برای فرهنگیان مناسب نیست؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. میانگین معدل سه سال دهم ، یازدهم و دوازدهم شما باید بالاتر از 14 باشد تا شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را دارا باشید. پس اگر معدل سال دوازدهم شما از 14 کمتر باشد اما میانگین معدل سه سال آخر بیشتر از 14 شود ، از شرط معدل لازم برخوردار هستید.

    • سلام من معدل کل۱۷.۵۸ اومده ولی کتبی ۹.۷۴برای انتخاب رشته کتبی رو زدیم اگه فرهنگیان انتخاب بشم همون ۹و۷۴حساب میکنن یا معدل سال

    • پاسخ با ما

      با سلام معدل کل دیپلم مهم است

  5. سلام من تجربی نظام هستم معدل کتبی نهایی سوم دبیرستان خیلی پایینه ۹/۲۷ومعدل کل دیپلم ۱۴/۹۰هست می‌خوام بدونم بااین معدل میتونم کنکور ریاضی بدم برای فرهنگیان .
    به خاطر شرکت کننده زیاد میگم کدوم رو کنکور بدم بهتره برای فرهنگیان؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل موثر برای دانشگاه فرهنگیان ، معدل کل دیپلم است که شما این شرط را دارا می باشید اما اگر با مدرک دیپلم تجربی ، در آزمون رشته ریاضی شرکت کنید ، ضریب تاثیر سوابق تحصیلی برای شما متفاوت خواهد بود.

    • سلام من معدل کل دیپلمم شد ۱۱/۲۲صدم چ دانشگاهی میتونم برم

  6. سلام من معدل دهمم ۱۸.۷۰هستش یازدهمم ۱۹.۲۵اگر بخوام با شرط معدل وارد دانشگاه فنی حرفه ای بشم باید معدل دوازدهمم چقدر باشه تا روزانه قبول بشم؟
    توی هنرستان درس میخونم و رشتمم کامپیوتر هستش

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید نوع دانشگاه و شهر مد نظر خود را اعلام کنید تا بهتر راهنمایی تان کنیم. اما برای قبولی در دانشگاه های روزانه فنی حرفه ای پر متقاضی تر مسلما باید میانگین معدل سه سال دهم ، یازدهم و دوزادهم شما بالا تر از 19 باشد تا شانس قبولی داشته باشید.

      جهت اطلاع از لیست دانشگاه های فنی حرفه ای روزانه در تهران و سایر استان ها و همچنین اطلاع از شرط معدل هر یک از دانشگاه ها ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

    • بهاره هداوند

      سلام ببخشید میخواستم بدونم برای قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد (رشته آموزش زبان انگلیسی) معدل نهایی مهمه یا معدل کل دیپلم؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر دو معدل تاثیر گذار هستند.

    • امیر حسین

      سلام من معدل کتبی ۱۰.۲۲هست معدل کل سال ۱۶ میتونم دانشگده افسری برم

    • محمد خضری

      سلام خسته نباشید من معدل کل دوازدهمم۱۷.۲۰شده آیا در دانشگاه فرهنگیان یا شاهد میتونم برم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را دارید.

  7. با سلام ببخشید برا ازمون ترمیم نمره بعد از گرفتن معدل کل میتونم شرکت کنم؟یاکی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ثبت نام طرح ترمیم معدل ، یک ماه بعد از امتحانات نهایی آغاز می شود ، البته ترمیم معدل در سه نوبت خرداد ، شهریور ماه و دی ماه برگزار می گردد و هر دانش آموزان مجاز است که فقط یک بار در ترمیم نمره دروس خود شرکت کند.

  8. سلام وقتتون بخیر.من دیپلم نظام قدیم دارم آیا شرط معدل دانشگاه فرهنگیان شامل پیش ‌دانشگاهی هم میشه یا فقط ملاک معدل دیپلمه؟یه سوال دیگه ببخشید معدلی که دانشگاه فرهنگیان اون شرط قرار داده منظور معدل کتبی نهایی هستش یا معدل کل دیپلم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان فقط معدل کل دیپلم است که باید بیشتر از 14 باشد.

  9. سلام وقتتون بخیر.شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای معدل کل دیپلم هستش یا معدل کتبی نهایی؟یه سوال دیگه ببخشید برای نظام قدیمی ها معدل پیش دانشگاهی برای فرهنگیان تاثیری نداره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، معدل کل دیپلم ( معدل سه سال دوره متوسطه نظام قدیم و نظام جدید است ) که باید بیشتر از 14 باشد و معدل پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم ، ملاک سنجش و ارزیابی نمی باشد.

    • ممنون از سایت عالی که دارید واقعا من از نگرانی در أوردین نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم خدا خیرتون بده

    • پاسخ با ما

      موفق و موید باشید.

  10. سلام ببخشید در پذیرش فرهنگیان رقابت بر معدل نیز تاثیر خواهد داشت
    یعنی یک نفر معدب کل دیپلم 17 بشه و نفر دوم 15 بشه نیز در پذیرش تاثیر خواهد داشت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. منظور از شرط معدل حداقل 14 برای دانشگاه فرهنگیان این است که داوطلب باید حداقل این مقدار معدل را داشته باشد تا مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شود.

    • سلام ببخشید برای ثبت نام دانشگاه معدل نوبت اولی تاثیر داره یا فقط معدل نهایی دوازدهم تاثیر داره؟

  11. سلام اگر کسی توکنکور رتبش واسه دانشگاه فرهنگیان مناسب باشه مثلا ۴۰۰۰باشه ولی معدل دیپلمش از ۱۴ کمتر باشه پذیرش نمیشه؟

  12. سلام اگر کسی رتبه کنکورش زیر ۴۰۰۰ بیاد ولی دیپلمش زیر ۱۴ باشه مجاز به پذیرش به دانشگاه فرهنگیان هست یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دارا بودن معدل کل دیپلم بالاتر از 14 است.

    • یعنی توهیچکدوم ازرشته ها نمیتونم شرکت کنم؟اگر دوره افزایش معدل دیپلم روبگذرونم تاثیری داره؟

    • پاسخ با ما

      شما می توانید برای بهتر کردن معدل دیپلم خود ، در آزمون ترمیم معدل دیپلم شرکت کنید. برای اطلاع از زمانبندی و شرایط شرکت در آزمون ترمیم معدل دیپلم ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • یعنی اگه ترمیم معدل کنم و بالای ۱۴ بشم دانشگاه پذیرشم میکنه؟

    • پاسخ با ما

      در صورت دارا بودن سایر شرایط مثل شرط سنی ، شرط تراز کنکور و همچنین موفقیت در مصاحبه، بله امکان پذیرش دارید.

    • اگه باترمیم معدل معدل دیپلممو بالا۱۴ ببرم میتونم وارد دانشگاه فرهنگیان بشم؟

    • سلام برای ثبت نام کنکور منی که امسال دوازدهمیم قسمت معدل کل دیپلم چی باید بزنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید یک معدل حدودی درج کنید و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور که معدل شما مشخص شده است ، می توانید فرم را ویرایش کنید.

  13. ببخشید برای ثبت نام کنکور توی قسمت معدل کل چی باید بزنم ؟ هنوز کارنامه این ترمم رو هم ندادن

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید معدل حدودی درج کنید و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور که معدل مشخص شده است ، فرم ثبت نام را دریافت و معدل خود را ویرایش کنید.

    • سلام وقتتون بخیر
      ببخشید اگه برای کنکور ۱۴۰۲
      معدل کل دیپلمم ۱۸ و معدل کتبی نهاییم ۲۰ باشه
      و رتبه کنکورم زیر ۱۰۰۰ باشه
      ممکنه که هنگام ثبت نام در دانشگاه به خاطر اینکه معدل کلم ۱۸ شده منو رد کنن

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل تاثیر گذار در کنکور ، معدل کتبی است ولی بعضی از دانشگاه ها به معدل کل نیز توجه دارند که معدل 18 کل دیپلم مورد پذیرش اکثر دانشگاه های دارای شرط معدل است.

  14. سلام.من دیپلم ریاضی99 دارم.
    دارم برا کنکور1400انسانی میخونم که
    شرکت کنم.. معدل کل دیپلمم بالا پونزده و نیم هستش
    اما معدل کتبی سال دوازدهمم 9شده.
    آیا شرایط مجاز شدن فرهنگیان رو دارم؟لطفن پاسخ گو باشید ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل خواهد بود بنابریاین باتوجه به اینکه معدل کل دیپلم شما بالاتر از 14 است ، واجد شرط معدل این دانشگاه می باشید.

  15. سلام. من دیپلم ریاضی 99دارم..
    دارم میخونم برا کنکور 1400انسانی
    شرکت کنم.. معدل کتبی سال دوازدهمم 9هستش
    اما معدل کل دیپلمم بالا 15.50هستش
    ایا شرایط مجاز شدن دانشگاه فرهنگیان رو دارم یا ترمیم معدل شرکت کنم؟؟ لطفا پاسخ گو باشید ممنون.

    • سلام خسته نباشید
      اگر نمرات ترم اول دوازدهم خوب نباشه و یه دونه از درس ها زیر ده باشه(البته بیشترش خوبه) چه تاثیری در معدل آخر دوازدهم داره؟( اگر امتحان نهایی رو خوب بدیم)
      و اینکه من سال آخر تغییر رشته دادم از تجربی به ریاضی معدل دیپلم چطور حساب میشه
      واینکه اگر سابقه تحصیلی خیلی خوبی نداشته باشیم (نه خیلی بد تقریبا خوبه ولی در حد عالی نیست) ولی رتبه خوبی بدست بیاریم گیر میدن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در امتحانات نوبت اول نمرات پایین به دست آورید ، معدل کل دیپلم شما پایین می شود و امتحانات نهایی دوازدهم نیز معدل کتبی شما را تعیین میکند.

      در پاسخ ب سوال دوم نیز باید بدانید که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میزان 30 درصد است و برای ورود به بعضی دانشگاه ها مثل دانشگاه فرهنگیان نیز باید معدل لازم را داشته باشید.

    • یعنی برا معدل دیپلم نوبت اول و دوم پایه دهم و یازدهم و فقط نوبت اول پایه دوازدهم محسوب میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تمام نمرات نوبت اول و نوبت دوم پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم در معدل کل دیپلم تاثیر گذار هستند.

    • سلام ببخشید معدل کل‌ 18/30
      و معدل کتبی 12/32
      برای کنکور تجربی خوبه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کتبی پایین است

  16. سلام ببخشید معدل کل سه سال و چطوری میتونم حساب کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دوست عزیز در مطلب کامل توضیح داده شده است و فرمول محاسبه معدل کل را می توانید در همین مطلب مشاهده کنید.

  17. سلام این که معدل دیپلم من بالای ۱۴هستش کافیه برای معلمی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان معدل کل دیپلم بالای ۱۴ است.

    • با سلام
      من معدل کل دیپلمم رو معدل میانگین دوازدهمم رو وارد کردم الان که تازه دیپلم اومده معدل کل دیپلم میانگین سه سال هست.یعنی من وارد کردم ۱۹.۷۴در حالی که میانگین سه سالم ۱۹.۸۳هست آیا این موضوع اشکال ایجاد میکنه؟

  18. سلام خسته نباشید یک سوالی دارم معدل کل سال دهمم ۱۸.۸۹ بود و معدل کل سال یازدهمم ۱۸.۵ بود و الان هم توی سال دوازدهمم معدل نوبت اولم ۱۸.۵ هست اگر بعد از برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم معدل دیپلمم برفرض ۱۸ باشه و معدل کتبی دوازدهمم ۱۸.۵ باشه در سوابق تحصیلی معدل دیپلمم تاثیر میگذارد یا معدل کتبی دوازدهمم اثر گذار هست لطفا جواب بدین با سپاس🙏

  19. سلام خسته نباشید یک سوالی دارم معدل کل سال دهمم ۱۸.۸۹ بود و معدل کل سال یازدهمم ۱۸.۵ بود و الان هم توی سال دوازدهمم معدل نوبت اولم ۱۸.۵ هست اگر بعد از برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم معدل دیپلمم برفرض ۱۸ باشه و معدل کتبی دوازدهمم ۱۸.۵ باشه در سوابق تحصیلی معدل دیپلمم تاثیر میگذارد یا معدل کتبی دوازدهمم اثر گذار هست لطفا جواب بدین با سپاس🙏🙏

    • سلام با معدل کل ۱۷.۶۱ و نهایی ۱۷.۷۰ و میتونم داخل کنکور زبان فرهنگیان بیارم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور زبان شرکت کنید و شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را دارید

  20. سلام خسته نباشید یک سوالی دارم معدل کل سال دهمم ۱۸.۸۹ بود و معدل کل سال یازدهمم ۱۸.۵ بود و الان هم توی سال دوازدهمم معدل نوبت اولم ۱۸.۵ هست اگر بعد از برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم معدل دیپلمم برفرض ۱۸ باشه و معدل کتبی دوازدهمم ۱۸.۵ باشه در سوابق تحصیلی معدل دیپلمم تاثیر میگذارد یا معدل کتبی دوازدهمم اثر گذار هست لطفا جواب بدین با سپاس🙏🙏۰

  21. سلام این که معدل کل دیپلمم بالای ۱۴هستش برای معلمی کافیه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شرط معدل دانشگاه فرهنگیان معدل کل دیپلم بالای 14 است.

  22. سلام خسته نباشید یک سوالی دارم معدل کل سال دهمم ۱۸.۸۹ بود و معدل کل سال یازدهمم ۱۸.۵ بود و الان هم توی سال دوازدهمم معدل نوبت اولم ۱۸.۵ هست اگر بعد از برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم معدل دیپلمم برفرض ۱۸ باشه و معدل کتبی دوازدهمم ۱۸.۵ باشه در سوابق تحصیلی معدل دیپلمم تاثیر میگذارد یا معدل کتبی دوازدهمم اثر گذار هست لطفا جواب بدین با سپاس🙏🙏۰۰

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه هایی مثل دانشگاه فرهنگیان ، معدل کل دیپلم تاثیر گذار است. البته در فرم ثبت نام کنکور سراسری باید هر دو معدل رو درج کنید.

    • سلام سوالی داشتم
      بنده 6 تا تجدید دارم امسال کلاس دوازدهم هستم
      معدل کل دهم و یازدهمم به ترتیب 15 و 16 امسال هم 9
      معدل دیپلم حدودی 13 هستش
      آیا با وجود این تجدید ها میتونم مدرک دیپلم رو دریافت کنم؟
      سپاس

  23. سلام خسته نباشید بعضی ها میگن در سال ۱۴۰۱ سوابق تحصیلی ۶۰درصد میشود آیا منظور از سوابق تحصیلی همون امتحانات ترم دوم دوازدهم هست که به صورت هماهنگ برگزار میشود هست یا معدل سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم لطفا جواب بدین ممنون از زحماتتون🙏🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام معدل تاثیر گذار در کنکور ، معدل کتبی دیپلم است. یعنی معدل امتحانات نهایی سال دوازدهم

  24. سلام خسته نباشید یک سوال دیگه هم دارم بعضی ها میگن امکان داره کنکور در سال ۱۴۰۱ برداشته بشود آیا این امکان واقعا وجود دارد که برای رشته های تاپ تجربی مثل پزشکی هم برداشته شود یا یک شایعه غلط هست و اینکه برفرض کنکور برداشته شود اون موقع معدل کدوم پایه از همه بیشتر در انتخاب رشته معیار قرار میگیرد ممنون میشم به این سوالاتم جواب بدین 🙏🙏🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. فعلا درباره این موضوع یعنی حذف کنکور و نحوه پذیرش دانشجو در صورت حذف کنکور ، به صورت قطعی تصمیم گیری نشده است.

  25. سلام خسته نباشید بعضی ها میگن در کنکور ۱۴۰۱ قراره سوابق تحصیلی ۶۰ درصد بشود ایا منظور از سوابق تحصیلی همون امتحانات نهایی دوازدهم هست و اینکه اگه این ۶۰ درصد تثبیت شود ایا فقط در جهت مثبت اثر میگذارد یا نه امکان داره تاثیر منفی هم بذاره ؟؟؟ خیلی ممنون میشم به این دوتا سوالم جواب بدین🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. اخبار میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۰ را از مشاوران ما جویا شوید و فعلا شصت درصد تاثیر تصویب نشده است. تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت است و اگر تاثیر منفی داشته باشد ، اثر گذار نخواهد بود ضمن اینکه معدل کتبی دیپلم یعنی معدل امتحانات نهایی است.

  26. سلام‌ .این که برای دانشگاه فرهنگیان باید نمره علمی کل بالای۶۵۰۰باشه این عدد باتوجه به رتبه ای که کسب میکنیم هستش ؟

  27. سلام‌‌.برای‌دانشگاه‌فرهنگیان‌نمره‌علمی‌کل‌باید‌بالای۶۵۰۰باشه‌‌میخواستم‌بدونم‌که‌این‌عدد‌باتوجه‌به‌رتبه‌ما‌به‌دست‌میاد؟

  28. سلام اینکه میگن معدل کل باید بالای ۱۴باشه برای فرهنگیان خوب متوجه نمیشم .منظورشون‌ معدل کل دیپلم به تنهایی هستش یا اینکه معدل پایانی سه سال آخر باهم .

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل ملاک برای دانشگاه فرهنگیان معدل کل دیپلم یعنی میانگین معدل سه سال دهم ، یازدهم و دوازهم است.

    • سلام من معدل سال دوازدهمم شده ۱۰ ، میتونم دیپلم بگیرم؟؟

  29. سلام خسته نباشید میگن امکان داره سوابق تحصیلی برای سال ۱۴۰۱ به صورت۶۰ درصد شود اگه این قانون تصویب شود به نظر شما به صورت مثبت عمل میکند یا به صورت قطعی ممنون میشوم جواب بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. فعلا اطلاعیه دقیقی از سازمان سنجش در این خصوص منتشر نشده است.

  30. سلام خسته نباشید بعضی ها میگن امکان داره سوابق تحصیلی ۶۰ درصد شود اکه این قانون تصویب شود به نظر شما در جهت مثبت عمل میکند یا به صورت قطعی عمل میکند ممنون میشم جواب بدین با سپاس🙏🌹

    • پاسخ با ما

      با سلام. فعلا سازمان سنجش برای تاثیر معدل ۶۰ درصدی در کنکور سال های آینده اطلاعیه دقیقی منتشر نکرده است.

    • شهرام بصیری

      سلام خسته نباشید ببخشید معدل کل من ۱۶.۳۰هستش و معدل کتبی ۱۰هستش برای قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته میشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرط معدل را دارید.

  31. سلام خسته نباشید من الان یازدهم تجربی هستم و میخواهم تغیبر رشته بدم به علوم انسانی اگه این تغییر رشته برام انجام شود در سال ۱۴۰۱ به جای اینکه از رشته تجربی فارغ شوم از رشته انسانی فارغ میشوم و میخواهم بدونم من میتوانم توی سال ۱۴۰۱ که اولین کنکورم هست به جای اینکه در رشته انسانی که در ان فارغ شدم شرکت کنم در کنکور تجربی همان سال ۱۴۰۱ شرکت کنم و اینکه اگه رتبه خوبی بیارم مثلا رتبه پزشکی تهران آوردم مانعی وجود ندارد که برم دانشگاه روزانه تهران چون از رشته انسانی فارغ شدم میخواستم بدونم مانعی هست یا نه بخاطر این قوانین جدید این تغییر رشته را میخوام انجام بدم تا سوابق تحصیلی برام کمتر لحاظ شود و معیار اصلیم همون کنکور باش ممنون میشم جواب بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما می توانید با مدرک رشته انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید و مشکلی پیش نمی آید. اما توصیه می شود برای تغییر رشته بیشتر فکر کنید چرا که برای شرکت در کنکور تجربی باید دروس تخصصی کاملا متفاوتی با رشته انسانی را مطالعه کنید.

  32. سلام خسته نباشید من الان یازدهم تجربی هستم و میخواهم تغیبر رشته بدم به علوم انسانی اگه این تغییر رشته برام انجام شود در سال ۱۴۰۱ به جای اینکه از رشته تجربی فارغ شوم از رشته انسانی فارغ میشوم و میخواهم بدونم من میتوانم توی سال ۱۴۰۱ که اولین کنکورم هست به جای اینکه در رشته انسانی که در ان فارغ شدم شرکت کنم در کنکور تجربی همان سال ۱۴۰۱ شرکت کنم و اینکه اگه رتبه خوبی بیارم مثلا رتبه پزشکی تهران آوردم مانعی وجود ندارد که برم دانشگاه روزانه تهران چون از رشته انسانی فارغ شدم میخواستم بدونم مانعی هست یا نه بخاطر این قوانین جدید این تغییر رشته را میخوام انجام بدم تا سوابق تحصیلی برام کمتر لحاظ شود و معیار اصلیم همون کنکور باش ممنون میشم جواب بدین.

  33. سلام خسته نباشید من الان یازدهم تجربی هستم و میخواهم تغیبر رشته بدم به علوم انسانی اگه این تغییر رشته برام انجام شود در سال ۱۴۰۱ به جای اینکه از رشته تجربی فارغ شوم از رشته انسانی فارغ میشوم و میخواهم بدونم من میتوانم توی سال ۱۴۰۱ که اولین کنکورم هست به جای اینکه در رشته انسانی که در ان فارغ شدم شرکت کنم در کنکور تجربی همان سال ۱۴۰۱ شرکت کنم و اینکه اگه رتبه خوبی بیارم مثلا رتبه پزشکی تهران آوردم مانعی وجود ندارد که برم دانشگاه روزانه تهران چون از رشته انسانی فارغ شدم میخواستم بدونم مانعی هست یا نه بخاطر این قوانین جدید این تغییر رشته را میخوام انجام بدم تا سوابق تحصیلی برام کمتر لحاظ شود و معیار اصلیم همون کنکور باش ممنون میشم جواب بدین🙏

  34. سلام خسته نباشید یک سوالی داشتم من الان کلاس یازدهم تجربی هستم و اولین کنکورم سال ۱۴۰۱ هست ایا من میتونم توی اولین کنکورم که سال دیگه هست اصلا شرکت و ثبت نام نکنم و بمونم پشت کنکور و برای سال ۱۴۰۲ آماده بشم و در سال ۱۴۰۲ شرکت کنم ایا اینکارو میشه کرد یا نه و اینکه اگه انجام بشه از دانشگاه دولتی روزانه که محروم نمیشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر مشکلی به وجود نمی آید و می توانید دو سال بعد در کنکور شرکت کنید.

    • سلام حتی میتتونم در سال ۱۴۰۳ شرکت کنم یعنی دو سال بعده فارغ شدن و اینکه از دانشگاه روزانه که محروم نمیشم اگه دو سال بعد از فارغ شدم در کنکور ثبت نام کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر آقا هستید با توجه به قانون نظام وظیفه عمومی ، فقط یکسال فرصت دارید که پشت کنکور بمانید (یعنی یکسال پس از فارغ التحصیلی این فرصت را دارید) و اگر پس از یکسال برای ورود به دانشگاه اقدام نکنید ، باید اعزام به خدمت سربازی شوید.

    • سلام حتی اگه معافیت تحصیلی هم داشته باشیم نمیشه کاری کرد چون مدرسه به ما گفته میتونیم یک معافیت چهارساله بگیریم اگه این معافیتو بگیرم میتونم دوسال بعد از فارغ التحصیلی توی کنکور شرکت کنم برای دانشگاه پزشکی روازنه یا محروم میشم میشه راهنماییم کنید ممنون🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. طبق قوانین نظام وظیفه عمومی ، دانش آموزان آقا از زمان فارغ التحصیلی تا ورود به مقطع تحصیلی بعدی فقط یکسال فرصت دارند. در واقع اگر شما در کنکور 1402 پذیرفته نشوید و ثبت نام دانشگاهی را نیز انجام ندهید ، باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنید و در غیر اینصورت غیبت سربازی خواهید داشت.

  35. با سلام من معدل کل۱۴/۲۳ و معدل کتبی نهایی هم ۶/۹۶ هست آیا من دیپلم میگیرم یا نه؟‌ و هنوز یه درسم مونده برای فارغ‌التحصیل شدن.

    • پاسخ با ما

      با سلام. تمام نمرات شما باید وارد کارنامه شود تا مدرک دیپلم صادر شود.

  36. با سلام من معدل کل ۱۴/۲۳ و معدل کتبی نهایی ۶/۹۶ هستش آیا من میتونم نظام برم یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. منظورتان کدام دانشگاه نظامی است؟

    • بله دانشگاه نظامی است آیا معدلم میرسد با توجه به معدل کل و کتبی نهایی که قبلش گفته بودم؟

    • محمدحسن بهرامی

      با سلام برا معدل دیپلم آیا فقط نوبت اول و دوم کلاس دهم و یازدهم و فقط نوبت اول دوازدهم محسوب میشه یا دوازدهم هم هر دو حساب میشه برا معدل کل میگم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در کنکور 1401 فقط معدل کتبی دوازدهم تاثیر گذار است.

    • بله دانشگاه نظامی آیامیتونم برم با توجه به معدل کل و معدل کتبی که گفتم؟ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. چون معدل کتبی پایینی دارید ، شانس پذیرش ندارید.

    • ببخشید یک سوال داشتم ترمیم معدل برای دانشگاه هایی ک معدل بالای ۱۴ میخوان امکان پذیر هست ؟؟
      چون من پرسیدم گفتن روی کارنامه معدلت بالا نمیره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمراتی که در طرح ترمیم معدل به دست می آورید در کارنامه کتبی شما ثبت نمی شود و صرفا به عنوان سوابق تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه های دارای شرایط خاص اعمال می گردد. آموزش و پرورش به صورت سیستماتیک نمره شما را به سازمان سنجش ارسال می کند.

    • سلام به نظر شما معدل ترم اول دهم تجربی ۱۹.۵ به بالا باشه خوبه؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله معدل بالایی محسوب می شود.

  37. علی عنافجه

    سلام ،میگم من کلاس یازدهم هستم و میخوام بدونم وقتی کلاس دوازدهم را تمام کردم یعنی دیپلم حساب میشود؟منظورم اینکه بدون کنکور در سال ۱۲ قبول بشم یعنی بم مدرک دیپلم میدن؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما با اتمام سال دوازدهم مدرک دیپلم دریافت خواهید کرد.

    • سلام ببخشید اگه یه درسی رو بیفتیم و شهریور بدیم نمره شهریور روی معدل کل دیپلم تاثیر گذار هست ؟ینی هر نمره ایی که تو شهریور بگیریم ملاک معدل دیپلم قرار میگیره و اون نمره خرداد اعمال نمیشه؟

  38. سلام میخواستم بدونم برای بورسیه یا تحصیل در خارج از کشور اگر نمره دیپلم مهم باشه نمره امتحان نهایی مهمه یا نمره ۳ سال

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی کامل در خصوص بورسیه تحصیلی با مشاوران تماس بگیرید.

  39. سلام اگر معدل سال دهم ۱۸.۲۸باشد و سال یازدهم۱۹.۶۷باشد و معدل دوازدهم که هنوز امتحان نداده باشیم اگر معدل دوازدهم به طور مثال۱۰بیایید شرط قبولی برای گرفتن مدرک دیپلم رو داریم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله به شرط اینکه نمرات زیر 10 نداشته باشید ، مدرک دیپلم را دریافت می کنید.

  40. سلام
    معدل معدل کل دیپلم فقط ۱۲ام را حساب میکنند( یعنی نهایی و مستمر) یا اینکه معدل ۱۱ام و ۱۰ام و ۱۲ام هست ؟
    و اینکه معدل کتبی دیپلم مهم تر است یا معدل کل دیپلم

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کل دیپلم میانگین معدل سه سال دهم ، یازدهم و دوازدهم است.

      برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ، معدل کتبی مهم است.

  41. با سلام دانشگاه بقیه الله شرط معدل داره ؟
    اگه داره هر چقدر معدلش بالاتر باشه شانس قبولی هم بیشتر میشه ؟

  42. سلام خسته نباشید ببخشید من اخر متوجه نشدم اون نمره ای که تو گواهی دیپلم لحاظ میشه کدام نمره است؟
    معدل کل یا معدل کتبی

  43. سلام خسته نباشید ببخشید برای گرفتن دیپلم فقط معدل کتبی امتحان نهایی مهمه یا معدل کل ؟؟اگه جمع کل نمره های طی یک سالمون ۱۰ بشه اون درس پاش میشیم و دیپلم میدن بهمون ؟؟

  44. سلام و خسته نباشيد بنده ميخوام برم تركيه ورشته ى تجربى خوندم كه معدل كتبى ديپلمم ١٠/٧٢و معدل كل ديپلمم ١٦/٦٦هستش اما بنا به سوالى كه از دتنشكده هاى تركيه گفتن بايد معدل ديپلم بالاى ١٣باشد سوالم اينكه كل معدل رو در نظر ميگيرند و يا معدل كتبى ام رو؟

    • پاسخ با ما

      سلام. اکثر دانشگاه ها معدل کل را در نظر می گیرند با این حال توصیه می شود برای راهنمایی کامل با مشاوران تماس بگیرید.

    • محمد جواد

      سلام حداقل نمره قبولی برگه شهریور ماه چند هستش ؟و ایا من با معدل کتبی ۹/۵۹و معدل کل ۱۲دیپلم میکیرم یانه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه معدل کتبی شما کمتر از 10 است ، حتما در چند درس مردود شده اید که مجدد باید در آزمون این دروس شرکت نمایید. در غیر این صورت برای شما مدرک دیپلم صادر نخواهد شد.

  45. سلام خسته نباشید یک سوالی داشتم توی اخبار جدید کنکور گفتن میخوان تاثیرو برای کنکور ۱۴۰۱ به صورت ۶۰ درصد سوابق تحصیلی اعمال کنن که هنوز تصویب نشده است و همچنین گفتن میخوان سوابق پایه یازدهم هم در آن تاثیر بدن اگر چنین تصمیماتی انجام شود دو سوال دارم آیا امتحانات پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار میشود یا به صورت مدرسه ای وکلاسی و سوال دومم تکلیف ما چی میشه چون من الان پایه یازدهممو دارم تموم میکنم اگه این تصمیم گرفته شود آیا امتحانات یازدهم منکه به صورت نهایی نبوده در کنکور تاثیر داده می شود یانه فقط امتحانات نهایی دوازدهم تاثیر داره برای من ؟؟؟؟
    ممنون میشم به این دو سوالم جواب بدین🙏🙏

    • پاسخ با ما

      سلام. همونطور که گفتین ، فعلا تصویب نشده است و در صورت قطعی شدن این موضوع جزئیات لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

    • سلام خسته نباشید فرض کنیم این قانون هم تصویب شود برای کنکور ۱۴۰۱ هم اجرا شود اگر چنین رخ دهد آن زمان فرصتی دوبارع به ما که پایه یازدهم را به صورت مجازی امتحان دادیم داده میشود که معدل پایه یازدهم را براساس امتحانات نهایی یازدهم دوباره ترمیم دهیم یانه؟

    • سلام میشه به کامت قبلیم پاسخ بدین ممنون🙏

    • پاسخ با ما

      سلام. دوست عزیز چون هنوز این موضوع قطعی نشده است ، درباره جزئیات آن نیز تصمیم گیری دقیقی نیز گرفته نشده.

  46. امیرحسین

    سلام ببخشید یه سوال دارم من معدل کل دیپلم بالای ۱۶ میشم ولی معدل کتبی نهایی میشم بین ۹الی ۱۰ میتونم برای داشنگاه دولتی و آزاد و فرهنگیان شرکت کنم؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      سلام. برای دانشگاه فرهنگیان معدل کل دیپلم مهم است که باید بیشتر از 14 باشد.

  47. سلام . من در پایه دوازدهم ۶تا درسم رو در امتحان نهایی صفر گرفتم ولی در شهریور ماه همه رو بالای ۱۲ گرفتم وپاس شدم وحتی کارنانه فارغ التحصیلی ام را گرفتم وزیر ان نوشته که شما شرایط فار غ التحصیلی را دارا میباشید ینی برای من مدرک دیپلم میدهند یان؟

    • پاسخ با ما

      سلام. مدرک دیپلم شما صادر می شود و باید از مدرسه تحویل بگیرید.

  48. سلام . ایا وقتی همه ی امتحانات دوازدهم رو پاس شدیم برای اینکه اداره مدرک دیپلم را برای ما صادر کنند باید بعد امتحانت ،درخاست بدهیم که صادر کنند یان . یا اینکه اونا خودشون برای همه بصورت خودکار صادر مکنند؟؟؟؟

  49. سلام اگر معدل کتبی نهاییمون ۹ بشه، مردودیم و باز باید دوازدهمو بخونیم؟
    یا ففط معدل کل دیپلم مهمه؟

    • پاسخ با ما

      سلام. باید در آزمون مجدد دروسی که نمره مردودی در آنها کسب کرده اید ، شرکت کنید. نمره برگه حتما باید بالای 7 باشد تا آن درس را پاس کنید.

      مطالعه مطلب زیر نیز شاید برایتان مقید باشد.

      تبصره امتحان نهایی

  50. سلام مگه شرط معدل دانشگاه فرهنگیا حذف نشد؟

    • پاسخ با ما

      سلام. دارا بودن معدل کل دیپلم بالاتر از 14 برای دانشگاه فرهنگیان مد نظر است.

  51. با سلام و عرض ادب معدل دهم من۱۹.۸۶ و معدل یازدهمم۱۹.۹۵ شدش دوازدهم طبق تخمین ۱۷ اینایی میشه که متاسفانه به علت بیماری کرونا افت میکنه طبق این نمرات من دارای شرط معدل فرهنگیان هستم؟؟

  52. سلام . وقتی در پایه دوازدهم همه درس هارو قبول شدیم ایا برای صدور مدرک دیپلم باید درخاست بنویسیم ؟یا اینکه بعد قبولی ،بطور خودکار صادر میکنند ؟ینی ایا لازم هست از سوی ما اقدامی انجام شود یا خودشان همه چیز رو درست مکنند ؟

    • پاسخ با ما

      سلام. باید برای دریافت مدرک دیپلم خود به مدرسه درخواست دهید.

  53. سلام . در صورت نداشتن مدرک دیپلم وگواهی موقت چگونه متوان دانشگاه ثبت نام نمود؟ولی دبیرستان را تمام کرده وقبول شده

    • پاسخ با ما

      سلام. شما می توانید در دانشگاه ثبت نام کنید و متعهد شوید که تا تاریخ تعیین شده توسط دانشگاه ، مدرک دیپلم خود را ارائه خواهید داد.

  54. سلام. ببخشید شرایط ترمیم معدل کل دیپلم چیست ؟

  55. سلام. فرمول محاسبه معدل کل دیپلم چیست ؟

  56. سلام برای ترمیم معدل باید چه کار کنیم ؟میشه به صورت ریز توضیح بدید که شرایط ترمیم معدل کل دیپلم چیست ؟

  57. سوابق تحصیلی تاثیر مثبت داره اگه معدلت خوب نباش تاثیری نمیزاره که بخوای بخاطرش تغییر رشته بدی

  58. با سلام معدل کتبی من 11 و معدل کل من 15 شده است به نظر شما در ترمیم نمرات شرکت کنم یا نه

  59. سلام وقت بخیر
    یکی از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی معدل بالای ۱۸ هستش. خواستم بدونم منظور از این معدل معدل کتبی امتحان نهایی هست یا معدل کل سه سال؟
    و اگر معدل من پایین ۱۸ بود و با ترمیم آوردمش بالای ۱۸ قبول می‌کنن؟
    ممنون از سایت خوبتون

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل كل ديپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع كارشناسی 16 و بالاتر باشد

  60. زهرا شهبازی

    سلام وقت بخیر معدل درج شده در مدرک دیپلم . جمع نمرات سه سال هستش یا فقط جمع نمرات امتحان نهایی ؟

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. در مدرک دیپلم هم معدل کل دیپلم و هم معدل کتبی درج میشه

  61. سلام وقت بخیر من یک درس و به خاطر کرونا امتحان ندادم معدلم 18 است و باید درس هندسه رو شهریور امتحان بدم ایا شامل سوابق تحصیلی میشم غیبتم موجه است

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله نمره شهریورماه شما در سوابق تحصیلی منظور می شود.

  62. من معدل دهم 18/18 و یازدهم 18/37 و معدل سال دوازدهم 17/27
    سوال من اینک الان تو سایت پادا نوشته معدل سال 17/27
    معدل سال همون معدل نهایی هست؟ یا میانگین سه سال؟
    با این معدل هایی ک من دارم. چ رشته ای برای دانشگاه روزانه فرهنگیان وجود داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان با شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است. و معدل 17/27 معدل سال دوازدهم شماست نه معدل سه سال.

  63. سلام ببخشید معدل کتبی دیپلم در کارنامه درج نشده چطوری حساب کنم

    • پاسخ با ما

      سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

      تماس از سراسر کشور 9099071612

  64. سلام، آیا با ترمیم معدل تغییری برای معدل ما برای دانشگاه های دارای شرایط معدل کتبی تاثیری خواهد داشت یا تنها بر روی نمرات ارسالی سازمان سنجش تاثیر گذار است و آیا نمرات اخذ شده معدل کتبی را بالا می برند؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمراتی که در طرح ترمیم معدل به دست می آورید در کارنامه کتبی شما ثبت نمی شود و صرفا به عنوان سوابق تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه های دارای شرایط خاص اعمال می گردد. آموزش و پرورش به صورت سیستماتیک نمره شما را به سازمان سنجش ارسال می کند.

  65. سلام
    من معدل مستمر سال دوازدهم ندارم اگر امتحان نهایی رو با نمرات بالا قبول شم این نداشتن نمرات مستمر در معدل کل دیپلمم تاثیر میزاره؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمرات مستمر در معدل کل تاثیر گذار است اما در معدل کتبی خیر.

  66. سلام برای استخدام نیرو انتظامی یا سپاه که معدل ۱۴ ملاک است معدل سه سال ۱۴ باید باشد یا معدل سال اخر دوازدهم می شود

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دانشگاه افسری ارتش معدل کل دیپلم ملاک سنجش است.

  67. سلام معدل کل دیپلم من ۱۵.۵۷ ومعدل کتبی نهایی ۱۳.۱ ایا من میتونم وارد دانشگاه فرهنگیان بشم. منظور از معدل کتبی و معدل کل دیپلم چیست ؟

    • پاسخ با ما

      سلام. با داشتن معدل کل دیپلم 14 و بالاتر ، می توانید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

  68. سلام . وقت بخیر ، من دیپلم نظام قدیم هستم. معدل کل دیپلم من ( ینی سال اول دوم سوم ) تو کارنامه سوم دبیرستان مشاهده میشه ؟؟؟

  69. سلام برای دانشگاه هایی مثل شریف و امیرکبیر و تهران شرط معدل دارن؟ اگه آره چقدره؟

    • پاسخ با ما

      سلام. برای پذیرش در دانشگاه های شریف ، امیرکبیر و تهران شرط معدل وجود ندارد و ملاک گزینش ، رتبه کنکور است.

  70. من معدل دیپلمم ۷ شده ومعدل کلم‌ ۱۶ بااین نمره میتونم دوازدهمو‌ پاس کنم

  71. سلام من معدل دوازدهمم ۱۶.۹۶ شده ولی سه تا درس و افتادم ۲تارو تک ماده کردم یکی رو شهریور امتحان میدم
    بعد اگه خواستم ترمیم معدل کنم امکانش هست

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در طرح ترمیم معدل شرکت کنید و نمرات خود را ارتقا دهید.

  72. سلام واسه ورود به دانشگاه های غیر دولتی با سوابق تحصیلی
    معدل کل ملاک ایت یا معدل کتبی نهایی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دانشگاه های مختلف شرط معدل متفاوت است

  73. من معدل کتبی دیپلم شده ۷و معدل کلم شده ۱۵ بااین نمره میتونم دیپلم بگیرم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دروس مردودی شما زیاد است ، مدرک دیپلم اعطا نخواهد شد.

  74. سلام وقتتون بخیر رتبه من ۴۴۳۲۱ شده منطقه ۲ هستم کرمانشاه ۵ درصد هم سهمیه ایثارگر دارم میخواستم ببینم رشته های مامایی یا هوشبری تعهد دار ( مناطق محروم ) پردیس خود گردان داره ؟ قبول میشم ؟ یا مثلا با سوابق تحصیلی میشه این رشته رو قبول شد؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شانس قبولی شما در رشته های هوشبری و مامایی کم است ضمن اینکه این رشته ها بدون کنکور ارائه نمی شوند.

  75. ممنون من خیلی معدل کل دیپلم برام گنگ بود با مطلب شما راهنمایی شدم

  76. محمد حسین ن

    سلام خسته نباشید.من سایت دیپ کد که مراجعه می کنم معدل کتبی و کل رو صفر زده.البته یه نمره ای از مدرسه به من اعلام کردن که معدل سالیانه من برای دوازدهم بود.میتونم میانگین معدل این 3 سال که تو کارنامه خردادم هست خودم میانگین بگیرم و برای ثبت نام دانشگاه ازاد وارد کنم؟یا شما راه دیگه ای برای فهمیدنش پیشنهاد می کنید؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل را باید دقیق درج کنید تا برای پذیرش مشکلی پیش نیاید. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  77. سلام من موقع ثبت نام انتخاب رشته نمره کتبی دیپلم اشتباه وارد کردم چجوری باید درستش کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  78. با سلام ایا برای فارق الاحصیل شدن معدل کتبی نهایی مهم است یا معدل کل؟؟
    و من معدل نهایی ۹/۷۵ و دو تجدید داشتم ایا اگر تک ماده بزنم فارق التحصیل میشوم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای شرکت در کنکور و پذیرش در دانشگاه ها ، هم معدل کل مهم است هم معدل کتبی

  79. سلام خسته نباشید اگر کسی در امتحان نهایی دوازدهم شرکت نکنه و در شهریور ماه در امتحان نهایی شرکت کنه آیا معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم بر اساس نمرات شهریور هست یا بر اساس نمرات خرداد که وارد جلسه نمیشود و امتحان نهایی خرداد را شرکت نمیکند ولی توی شهریور تموم امتحان نهایی هارو پاس میکند با نمره عالی لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون🌹🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کتبی و معدل کل دیپلم بر اساس نمرات امتحانات شهریورماه شما تعیین خواهد شد.

  80. ممنون از مطلب خوبتون معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم رو نمیتونستم پیدا کنم

  81. سلام
    اگر از تبصره استفاده کنیم و قبول شیم و معدل بالای ۱۴ داشته باشیم فرهنگیان ثبت نام می‌کنه بعد از قبولی در نتایج کنکور؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله در صورت بهبود معدل کل دیپلم از طریق طرح ترمیم معدل ، می توانید شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را به دست آورید.

  82. امیر محمد

    با سلام معدل کل دیپلم فقط معدل سال اخر یعنی دوازدهم محاسبه میشه

  83. امیر محمد

    با سلام معدل کل دیپلم فقط یعنی چه فقط واس دوازدهم

  84. امیر محمد

    با سلام معدل کل دیپلم یعنی چی ؟

  85. سلام من رشتم گرافیکه و معدل کل دیپلم ۱۸/۶۰ چند درصد شانس قبولی دانشگاه الزهرا مشهد یا نیشابورو دارم؟

  86. سلام خسته نباشید من میخوام معماری پیام‌نور بخونم میخواستم بدونم معدل کتبی تاثیر داره یا معدل کل دیپلم اینکه معدل کل دیپلم چیست

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای قبولی در اکثر دانشگاه ها ، معدل کل دیپلم ملاک است.

    • رتبه ی کنکور خوب باشه (مثلا دندانپزشکی روزانه) ولی معدل کل دیپلم کم باشه، تکلیف چیه؟
      دانشگاه سراسری خواهد پذیرفت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت کسب رتبه لازم ، امکان پذیر وجود دارد و تاثیر معدل کمتر می شود.

  87. سلام خسته نباشید من رشتم کامپیوتر بوده معدل کل سه سال دبیرستانم 16 ونیم بوده و معدل کل فوق دیپلمم 13 و 36 صدم میخاستم کنکور انسانی بدم برای تربیت معلم به نظرتون چطوری حساب میشه؟ میتونم کنکور شرکت کنم و قبول بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر رتبه لازم را به دست آورید ، پذیرفته خواهید شد.

  88. سلام خسته نباشید معدل لازم دیپلم که میگن برا گرفتن بورسیه تحصیلی منظورشون معدل کله یا معدل کتبی؟

    • ابوالفضل

      سلام خسته نباشید من معدله دهمم خیلی خوبی نیست هر درسی در حده ۱۲ یا ۱۱ اما ساله یازدهم ۱۹ الی ۲۰ خواستم بدونم در کنکور ۱۴۰۲ اگر تصویب بشه جمع کله نمرات بیان میشه یا فقط دوازدهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمرات امتحانات نهایی دوازدهم و معدل کتبی ، در کنکور تاثیر گذار است ولی برخی از دانشگاه ها به معدل کل دیپلم نیز توجه می کنند که نمرات سه سال دهم ، یازدهم و دوازدهم معدل کل دیپلم را تشکیل می دهد.

  89. سلام من معدل سال دهم و یازدهمم بالای ۱۹ بوده و سال دوازدهم معدلم ۱۳ و ۷۵ شد میخواستم بدونم معدل کل دیپلمم حدودا چند میشه رشته تجربی هم بودم

  90. سلام وقت بخیر
    من نظام جدید هستم و معدل کلم شده۱۵/۹۷و معدل کتبی نهاییم شده۸/۸۶ و میخاستم برای رشته مهمان داری هواپیما ثبت نام کنم و از شرایطش باید حداقل نمره ۱۱باشع میخاستم بدونم من میتونم شرکت کنم ینی معدل کتبی رو در نظر میگیرن یا معدل کل؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای پذیرش در رشته های بدون کنکور ، اولویت با داوطلبانی است که معدل کل دیپلم و معدل کتبی دیپلم بهتری دارند مخصوصا اگر رشته محل مورد تقاضا ، ظرفیت پذیرش کم و متقاضیان زیادی داشته باشد.

  91. مهران دشتی

    سلام..من معدل کتبیم۱۰هست و معدل دیپلمم ۱۸ هست
    برای استخدام به سپاه یا فرهنگیان تاثیر داره معدل کتبی
    مثلا اینکه چون معدل کتبی من کمه یه نفر دیگه تو اولویت باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. مسلما داوطلبانی که سوابق تحصیلی بهتری دارند ، امیتاز بیشتری نسبت به داوطلبان با معدل پایین تر دارند.

  92. سلام . اگر معدل کلاس دهم انسانی 16و یازدهم انسانی 18و دوازدهم 19باشد و رتبه لازم برای ورود به دانشگاه علوم قضایی رو داشته باشم
    با این معدل کل میتوان جذب دانشگاه علوم قضایی شد؟ و دانشگاه علوم قضایی برای کسی که معدل کل او 18با کسی که معدل او 19ضده باشد برای پذیرش فرق می‌گذارد یا رتبه کنکور مهم تر است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. داوطلبان دارای معدل بالاتر امتیاز بیشتری دارند ولی داشتن معدل بهتر به تنهایی تعیین کننده نمره نهایی داوطلب در مرحله مصاحبه نیست

  93. با سلام خدمت شما عرض کنم که من میخواهم بر اساس سوابق تحصیلی در تکمیل ظرفیت شرکت کنم کدام معدل لحاظ میشود معدل کتبی نهایی یا معدل کل دیپلم

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر دو معدل کل و کتبی دیپلم برای پذیرش در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی بررسی می شوند.

  94. نمره ورزش هم روی معدل تاثیر گذار است؟

  95. محمدحسن بهرامی

    با سلام
    آیا برا معدل دیپلم انسانی معدل نوبت اول و دوم سال اول و دوم و فقط معدل نوبت اول سال سوم محسوب میشه یا نه؟

  96. سلام خسته نباشید
    من سال یازدهم هستم
    معدل دهمم تقریبا 18 یا 19 شده
    الان که یازدهم هستم و در حال حاضر دارم امتحانای دی ماه رو میدم
    تا الان چند تا تک داشتم برای درس های تخصصی
    میخواستم ببینم چقدر توی معدل امسالم و حتی معدل دیپلمم تاثیر میذاره چقدر معدل رو میکشه پایین؟
    آیا راه جبرانی داره؟
    چیکار کنم بنظرتون؟؟
    اگه امتحانای خرداد رو خوب پاس کنم جبران میشه؟

  97. سلام ببخشید برای ورود به دانشگاه های رشته پزشکی و پیراپزشکی معدل کل سه سالمون باید از چه مقدار بیشتر باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی باید بتوانید رتبه مناسبی در کنکور تجربی به دست آورید

  98. ریحانه فتحعلیان

    سلام وقت بخیر من سال دوازدهم هستم وتوی امتحانات دیماه امسال برای درس زیست چون موبایل برده بودم برام صفر رد کردن میخواستم ببینم اگر من امتحان دی ماه امسال رو زیاد خوب نداده باشم وبا یه امتحان که صفر شد چقدر تاثیر داره تو معدل کل چون من دوسال قبل معدلم بالا بوده ۱۸ به بالا وبرای رشته های شرط معدل این دیماه سال دوازدهم با یک صفر چقدر تاثیر میذاره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمرات نوبت اول پایه دهم تاثیر کمتری در معدل کل دیپلم دارند و تمام تلاش خود را برای امتحانات نوبت دوم به کار بگیرید تا نمره ترم اول تا جایی که امکان دارد جبران شود.

  99. ببخشید نوبت اول دهم کجا تاثیر دارد

  100. سلام
    برای معدل کل که توی مدرک دیپلم هست ؛ فقط امتحانات خرداد حساب میشه یا امتحانات دی هم تاثیر گذاره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل امتحانات نوبت اول در معدل کل دیپلم تاثیر گذار است.

  101. سلام ببخشید برای جمع معدل دیپلم سه سال فقط نوبت دومه یا نوبت اول دهم هم مهم هست؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمرات نوبت اول نیز در تعیین معدل کل دیپلم تاثیر گذار هستند.

  102. سلام من نمره ریاضیم ترم اول دوازدهم زیر ده شدم روی معدل نهایی تاثیر میذاره دیگه؟ این ترمیم نمره برای ترم اول هم قابل استفاده هست ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کتبی شما را معدل امتحانات نهایی شما تشکیل می دهد و نمرات نوبت اول تاثیری در معدل کتبی ندارند.

  103. سلام خسته نباشید وقت بخیر
    من هم امتحانات خردادماه خوب دادم هم امتحانات دی ماه ولی پایه یازدهم دی ماهم خراب کردم خیلی افتصاحههه روی معدل پایانی خیلی تاثیر داره؟
    خیلی معدلمو میاره پایین؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. مهم ترین معدل ، معدل امتحانات نهایی یا همان معدل کتبی سال دوازدهم است اما نمرات امتحانات پایه های دهم و یازدهم در معدل کل دیپلم تاثیر گذار هستند.

  104. میش توضیح بدید ک اگر کنکور و خوب بدیم ولی معدل پایین باشه نمیش وارد دانشگاه فرهنگیان واسه رشته تربیت بدنی شد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را که حداقل معدل کل دیپلم 14 است ، داشته باشید.

  105. سلام من رشته ام کامپیوتر هست یعنی دیپلمم فنی حرفه ایه میانگین معدلم بالای ۱۴ هست ولی با دیلپم فنی میشه وارذ دانشگاه فرهنگیان شد ؟یجا خوندم نوشته بود باید دیپلم نظری باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید در کنکور سراسری یکی از 5 گروه ازمایشی شرکت کنید و انتخاب رشته انجام دهید

  106. واسه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ … معدل دیپلم رو باید معدل کل سه پایه رو بزنم ؟؟؟ و معدل کتبی نهایی هم همون معدل امتحان نهایی های 12 هم؟؟؟ و در کنکور و دانشگاه فرهنگیان کودوم تاثیر بیشتری داره؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دانشگاه فرهنگیان معدل کل دیپلم مهم است

  107. من کنکوری 1402هستم من می‌خوام کنکور 1403بدم از اونجایی که فقط در سال آخر دوازدهم قراره امتحان نهایی بدم و به تصویب جدید شورا 60درصد معدل تاثیر داره برا من در کنکور 1403چه پایه ای معدلش واسم در نظر گرفته میشه؟؟؟؟ لطفا جواب بدین🥺🙏🥺🙏

  108. سلام خسته نباشید،نمره نوبت اول دوازدهم در معدل کل دیپلم تاثیری دارد؟؟؟؟
    ممنون میشم جوابمو بدید

  109. yalda.8505.y@gmail.com

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید من سال دوازدهم هستم و هنوز امتحانات نهایی رو ندادم و بعضی اطلاعات مثل معدل کل دیپلم و کتبی نهایی رو ندارم ..کافینت ک ثبت نام کردم گفتن امکانش نیست که خالی بزارن معدل کل دیپلم رو فقط کتبی نهایی خالی گذاشتن و برای معدل کل میانگین دهم و یازدهم زدن مشکلی پیش نمیاد برام؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور که معدل کل شما مشخص شده است ، باید فرم ثبت نام را دریافت و ویرایش کنید

  110. سلام وقت بخیر من امسال دوازدهم و چند روز پیش برای کنکور ثبت نام کردم؛ بعضی از اطلاعات مثل معدل کل دیپلم کتبی نهایی رو نداشتم وقتی گفتم خالی بزارن کافینت گفت کل دیپلم نمیشه خالی گذاشت و میانگین دهم و یازدهم رو زدن..
    و معدل سال یازدهمم همونی که تو کارنامه بود رو زدن اما بعضیا میگن برای سال یازدهم باید میانگین دهم و یازدهم میزدم و کل دیپلم باید خالی باشع، الان مشکلی پیش میاد؟ و واقعا برای یازدهم باید میانگین میزدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور می توانید معدل خود را ویرایش کنید.

  111. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ملاک معدل دانشگاه افسری امین چنده برای رشته انسانی؟
    اگه نمیام داره هم معدل دیپلم بگید هم معدل کتبی

  112. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ملاک معدل دانشگاه افسری امین چنده برای رشته انسانی؟
    اگه امکان داره معدل کتبی با معدل دیپلم بگید باید چند باشه؟

  113. آرین همت پور

    سلام
    برای معدل دیپلم فقط از نمرات کتبی سه سال معدل گرفته میشه یا نمره مستمر هم مهمه؟
    و برای کنکور هم فقط نمرات کتبی نیمسال دوم مهمه و مستمر اثری نداره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کتبی دیپلم از امتحانات نهایی محاسبه می شود و برای محاسبه معدل کل دیپلم ، نمرات سه سال 10 ، 11 و 12 ملاک است

  114. سلام وقتتون بخیر نمرات مستمر و امتحانات کتبی میان نوبت دوم تاثیری رو معدل دیپلم و کنکور داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمرات مستمر در معدل کل دیپلم تاثیر دارند و نمرات امتحانات نهایی در معدل کتبی تاثیر دارند

  115. سلام خسته نباشید
    با چه حدود معدلی میشه دیپلم گرفت و دانشگاه پیام نور ثبت نام کرد؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه پیام نور شرط معدل ندارد و با هر معدلی می توانید ثبت نام کنید ولی اولویت قبولی با داوطلبان دارای معدل بهتر است مخصوصا در رشته های پرمتقاضی تر

  116. اگر کنکور دانشگاه ازاد مجاز نشدم هیچ جوره نمیتونم توی هیچ رشته ای دانشگاه ازاد ثبت نام کنم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه آزاد علاوه بر پذیرش از طریق کنکور سراسری ، به صورت بدون کنکور نیز دانشجو ثبت نام می کند

  117. میانگین معدلم ۱۵/۲۵هستش جدا از نتیجه کنکور یا بدون اینکه کنکور بدم میتونم چه دانشگاهایی برم؟دانشگاهای ازاد مجازم ؟حالا بدون کنکور یا…مثلا دانشگاه ازاد اهواز ؟توی چه رشته هایی؟اطلاعاتی ندارم خیلی نیاز ب کمک دارم خواهش میکنم کمکم کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله با معدل خود می توانید ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و دانشگاه ازاد را در رشته مورد علاقه تان انجام دهید. لطفا برای دریافت مشاوره و راهنمایی کامل با مشاوران ما تماس بگیرید

  118. ببخشید چند تا درس رو میتونیم ویرایش کنیم در ترمیم معدل( ایا محدودیت داره که مثلا از ۳ تا بیشتر نمیشه اصلاح کرد یا هر چند تا بتونیم میتونیم اصلاح کنیم)ممنون

  119. سلام ببخشید برای قبولی در رشته موسیقی دانشگاه علم کاربردی معدل کل دیپلم (یعنی معدل سال دهم و یازدهم و دوازدهم) ملاک هست یا معدل کتبی دیپلم؟ و اینکه من با معدل کل دیپلم 18/25 میتونم در رشته موسیقی علم کاربردی قبول بشم بدون کنکور ؟ معدل کتبی دیپلم هم 12/87هست

  120. سلام ببخشید معدل کل من ۱۳/۹۶هست سه کتاب نهایی قبول نشدم اگر این سه کتاب قبول بشم خرداد آیا معدل کلم بیشتر میشه؟؟ یا فقط این سه کتاب نهایی رو معدل کتبی تاثیر داره

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمراتی که در امتحانات نهایی کسب می کنید در محاسبه معدل کل دیپلم نیز ملاک قرار می گیرند.

  121. گدای مهدی عج

    سلام با معدل کتبی ۹/۰۹ و کل ۱۶/۶۰تجربی، با توجه به استفاده از دو تبصره برای درس ریاضی و شیمی ایا میتونم دانشگاه آزاد بدون کنکور رشته روانشناسی برم؟ خیلی نگرانم

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کتبی خیلی پایینی دارید و شاید نتوانید در دانشگاه مدنظرتان پذیرش بگیرید ولی بازهم احتمال قبولی وجود دارد

  122. سلام
    با معدل دوازدهم 13 دهم 17 و یازدهم 18.86 مجاز به دانشگاه فرهنگیان میشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر معدل کل دیپلم شما بالای 14 باشد ، شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را دارید.

  123. سلام وقت بخیر من معدل کل دیپلم شده ۱۸.۲۰ و معدل کتبی نهایی شده ۱۷در رشته تجربی ایا کدام تاثیر در کنکور داره؟ و هر دوش تاثیر داراست؟!

  124. سلام من کلاس دهم هستم معدلم ۱۸ هست همینجوری اگه ادمه بدهم میتوانم دانشگاه فرهنگیان قبول بشم شرط ۶۰ درصد معدل باید معدل چند باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر ، معدل کل دیپلم 14 به بالاست.

  125. با سلام خسته نباشید
    من نمره ی کتبی ترم دوم یکی از دروس ۹ شدم ایا باید بیام برای شهریور امتحان دهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام اگر نمره سالانه قابل قبول دارید، یعنی در آن درس پاس شده اید

  126. با سلام ایا تا زمان صدور کارت ورود به جلسه کنکور 1401 کارنامه دوازدهم میاد؟؟؟

  127. سلام با معدل ۹ میتونم برم دانشگاه ازاد نجف اباد؟

  128. سلام
    با معدل کل ۱۶.۵۰ و کتبی ۱۰.۵۵میتونم رشته روانشناسی برم

  129. سلام
    من پارسال یکی از درس های سال دوازدهم رو تجدید شدم
    الان باید نمره کتبی دیپلم رد شود؟
    یا فقط معدل کل

  130. سلام ببخشید من معدل کل دیپلم رو اشتباه زدم حالا تو اطلاعات کارت ورود به جلسه نیست تا ویرایش کنم چیکار باید کرد

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  131. باسلام من معدل کتبی نهایی سال سوم دبیرستانم شده 8/43 و معدل کل دیپلم 15/35 هستش من چه دانشگاهی میتونم برم ؟
    آیا امیدی هس؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در تعدادی از واحد های دانشگاهی شانس قبولی دارید. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  132. سلام وقت بخیر
    ببخشید برای قبولی علوم ورزشی روزانه گرگان که بدون کنکور هست معدل کل مد نظره یا معدل کتبی؟

  133. سلام معمولا معدل دیپلم را چه ماهی میدن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. حداکثر تا تیرماه معدل دیپلم مشخص می شود. البته به شرطی که در تمام امتحانات نمره قبولی کسب شود.

  134. سلام وقت ب خیر
    اگه من بخوام معدل دیپلمم بالای ۱۵ باشه در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم به صورت تقریبی چه معدلی و باید کسب کنم؟

  135. سلام وقت بخیر ،من معدل کل رو۱۶,۸۶گرفتم و معدل کتبی ۱۲,۶۸ میتونم با این اوضاع وارد دانشگاه فرهنگیان بشم ؟!

    • سلام ببخشید
      با معدل کل ۱۶.۲۵ و معدل نهایی ۹.۳۶ چه رشته دانشگاه بدون کنکور آزاد میتونم برم؟
      خودم به روانشناسی علاقه دارم میتونم با این معدل برم؟

  136. سلام وقت بخیر
    برای ثبت نام علمی کاربردی معدل کل دیپلم رو نیاز داره.
    و مدرسه گفته حدود ۲ ۳ هفته دیگه یگ کارنامه کلی بهتون میدیم که همه معدل ها و … داخلش هست. که به اسم های ؛
    معدل کل
    معدل کتبی نهایی
    هستن ، من باید برای ثبت نام علمی کاربردی اون اولی که اسمش معدل کل هست ک شامل نمره ی هر ۳ سال هست رو وارد کنم؟!
    ممنون

  137. با معدل کل 17/46 و معدل نهایی ۸/۸۲ میشه داخل دانشگاه آزاد رشته های بدون کنکور ثبت نام کرد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله امکان پذیرش دارید ولی در رشته های دارای ظرفیت بالا

  138. سلام من معدل دهمم۱۶/۲۲شده و معدل یازدهمم۱۵/۳۹شده و معدل دوازدهمم۱۲/۸۸شده میانگین این سه سال رو گرفتم شد۱۴/۸۳آیا معدل کلم برای فرهنگیان مناسبه؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باداشتن معدل بالای 14 از شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برخوردار می شوید.

  139. باسلام ،معدل دوازدهمم ۱۷/۱۵شده ایا شرط قبولی در دانشگاه های پزشکی دولتی دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای قبولی در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه باید رتبه خوب در کنکور به دست آورید.

  140. سلام
    من سال دهم رو معدل نهاییم یا همون خرداد رو ۱۵.۱۲ شدم و هنوز یازدهم و دوازدهم رو امتحان ندادم میخواستم بدونم که اگه معدل های این دو سال بعد رو بالای ۱۹ بشم معدل کل دیپلمم بالای ۱۸ و حتی ۱۹ میشه لطفا پاسخ کامل بدید .
    ممنون

  141. سلام من معدل دهمم 18/86بود یازدهم ۱۸/۹۹و دوازدهم هستم امسال بنظر شما من دوازدهم باید چند بشم ک بتونم یه جایی رو قبول بشم؟؟

  142. سلام ببخشید میشه لطفا جواب سوالمو بدین خیلی واجبه من برای رزومه ای که میخوام تهیه کنم باید ریزنمرات رو وارد کنم معدل کل دوسال دهم و یازدهمم خیلی خوب نشده سال دهمم معدلم ۱۷/۵ و سال یازدهم۱۵/۹۰شده ولی معدل کل دوازدهمم ۱۹/۹۴شده میخواستم بپرسم میتونم دوسال دهم و یازدهم رو معدلمو تغییر بدم چون برای بورسیه باید توی رزومم ریزنمرات باشه یا میشه یه راهه حلی بدین لطفا ینی مثل سال دوازدهم ترمیم معدل نداره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید معدل های واقعی را درج نمایید تا برای ثبت نام و پذیرش با مشکلی مواجه نشوید. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  143. سلام آیا با معدل کل ۱۸/۶۵و معدل کتبی ۱۴/۶۵میتوان روزانه رشته شیمی محض قبول شد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شانس قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه روزانه با داوطلبان دارای معدل بالاست

  144. سلام وقت بخیر
    من معدل کل دیپلمم ۱۶/۵۶ و معدل کتبی ام ۷خورده ای هستش
    ایا میتونم برای ثبت نام پرستاری بدون کنکور اقدام کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته پرستاری بدون کنکور به صورت خیلی محدود ارائه می شود (فقط در بعضی از سال ها) و فقط معدل های بسیار خوب شانس پذیرش دارند.

  145. سلام وقت بخیر
    من معدل کل دیپلمم ۱۶/۵۶ و معدل کتبی ام ۷خورده ای هستش
    ایا میتونم برای ثبت نام پرستاری بدون کنکور اقدام کنم؟
    یا باید برای ترمیم معدل اقدام کنم؟

  146. سلام وقتتون بخیر
    معدل سال دهم من ۱۹.۴۵
    و سال یازدهم۱۸.۹۰
    دوازدهم ۱۷.۳۴ شده
    میتونم دانشگاه خوب روزانه سوابق تحصیلی برای رشته های فنی بزنم؟؟

  147. سلام وقتتون بخیر با معدل کتبی نهایی ۱۶ و معدل کل ۱۸ و ۹۹ میشه غیرانتفاعی رشته ی مهندسی پزشکی یا مهندسی نفت یا ساخت جواهرات رفت؟

  148. سلام من رشته ریاضی هستم… معدل کتبی دوازدهمم ۹٫۴۸شده ولی معدل کل دیپلمم۱۵٫۵۰شده آیا شرایط قبولی در دانشگاه دولتی برای مهندسی شیمی رو دارم

  149. سلام.آیا کتاب سلامت و بهداشت که در کنکور ازش سوال طرح نمیشه هم تاثیر گذاره؟یعنی نمره این درس هم با کنکور جمع میشه؟

  150. معدل سال توی کارنامه همون معدل کتبی دیپلمه یا خیر؟

  151. امیرحسین

    معدل کل سه سالو از کجا میتونم تهیه کنم؟؟؟

  152. سلام وقت بخیر
    من فردا کنکور دارم بعدش به دلیل افتادن یکی از درس ها هنوز معدل کل دیپلم رو نگرفتم اگر خالی بزارم بعد کنکور وارد کنم مشکلی داره؟ اگه مشکلی پیش میاد حدودی یه چیزی بزنم چی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید معدل حدودی درج کنید و بعدا فرصت داده می شود که ویرایش کنید

  153. سلام من معدل کل دیپلم 17شده ولی معدل سال آخرم 11شده خواستم ببینم میشه واسه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور اقدام کنم یا بخاطر معدل سال آخرم امکان قبولی ندارم!؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کل دیپلم شما ملاک است و شانس قبولی دارید.

  154. سلام و خسته نباشید من معدل سال دهمم شده ۵/۳۴ شده و چهار درس رو افتادم و امتحان مجدد دادم اگر قبول بشم معدلم تغییر میکند و اگر قبول نشوم چه زمانی میتوانم دوباره امتحان بدم

    و مثلا اگر معدلم بشود ۱۰ و سال های یازدهم و دوازدهم معدلم ۱۸ یا ۱۹ بشود معدل دیپلمم چقدر میشود

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  155. سلام خسته نباشید
    برای ثبت نام اینترنتی دانشگاه در قسمت معدل دیپلم، باید معدل کتبی نهایی رو بنویسیم یا معدل کل؟!

  156. سلام من موقع انتخاب رشته، معدل کل دیپلم و معدل کتبی نهایی رو، هر دو رو به اشتباه 16/81 وارد کردم در صورتی که معدل کل دیپلمم 18/49 و معدل کتبی نهاییم 14/41 بود… حالا علوم کامپیوتر آزاد تهران مرکزی قبول شدم ولی ارور مغایرت معدل داده… لطفا بفرمایید آیا من قبول میشم در این دانشگاه آزاد تهران مرکزی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ممکن است مشکلی در فرایند ثبت نام شما در دانشگاه ایجاد شود.

  157. سلام ببخشید من معدل کل سه سالم ۱۷ شده ولی معدل دوازدهم ۹ شده با معدل کل میتونم دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بهتر است در چند واحد دانشگاهی انتخاب رشته کنید تا شانس قبولی بیشتری داشته باشید.

  158. سلام وقتتون بخیر برای کنکور ۱۴۰۲ نمرات مستمر هم مهمه یا فقط نمره ی برگه نهایی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کتبی دیپلم ملاک تاثیر سوابق تحصیلی است.

  159. سلام خسته نباشید.
    ایا نمره امتحان نهایی شهریور روی معدل دوازدهم و به خصوص معدل دیپلم تاثیر داره؟
    و اینکه اگه داره ارزش تاثیرش مثل امتحان نهایی خرداد یکسانه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله نمرات اکتسابی در شهریورماه روی معدل کل و معدل کتبی تاثیر گذار هستند.

  160. سلام خسته نباشید من در کنکور سال 1401شرکت کردم و با سوابق تحصیلی مهندسی صنایع قبول شدم اما معدل کل دیپلم من 17/43و معدل کتبی من 11/98بوده و دانشگاه به من گفته که خیلی معدلت رو بالا بردی و باید به اطلاع سازمان علوم برسونن احتمال داره که من نتونم ادامه تحصیل بدم برای همین رشته ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  161. سلام خسته نباشید
    معدل کل دیپلمم ۱۶.۶۹
    معدل کتبی نهایی 9.29
    با این شرایط میتونم کنکور ثبت نام کنم
    و انتخاب رشته کنم برای دانشگاه های سراسری و فرهنگیان

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در کنکور شرکت کنید و شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را دارید.

  162. امیر حسین

    سلام من پایه دوازدهم هستم رشته تجربی ، ولی هنوز دیپلم ندارم. برای نمره کل دیپلم و نمره کتبی نهایی چه نمره ای بگذارم؟ آیا میشه نمره یازدهم رو قرار داد

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل حدودی را درج کنید و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه باید ویرایش نمایید.

  163. سلام من دوازدهم تجربی هستم و مشغول به تحصیل سال اولمه کنکور میدم کنکور دی بعد قسمت فیلد ضروری برای ثبت نام معدل کل دیپلم میخواد من که هنوز دیپلم نگرفتم چی بزنم؟ در ضمن تاریخ اخذ مدرک دیپلم هم دارد که من هنوز دیپلم نگرفتم

  164. سلام و درود،
    با توجه به تاثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور سراسری، آیا معدل کل دیپلم(سه سال) لحاظ میشه یا معدل کتبی نهایی؟

  165. سلام ببخشید من معدل کتبیم زیر ده و معدل دوازدهمم ۱۵ ونیم شده میتونم تو کنکور شرکت کنم و فرهنگیان قبول بشم یا نه؟؟؟

  166. سلام پسرم کلاس دوازدهم است معدل کتبی نهایی دیپلم رادرفرم ثبت نام آزمون سراسری ۱۴ برای ایشان لحاظ شده درحالی که هنوز پایه دوازدهم تمام نشده این معدل ۱۴ازکجا آمده با توجه به اینکه معدل پایه یازدهم ایشان از۱۹کمتر نمی باشد

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور فرصت برای ویرایش معدل فراهم خواهد شد. نگران نباشید.

  167. سلام من معدل کل دیپلمم 14/98
    و معدل کتبی نهایی 11/7
    و 22سالمه
    میتونم کنکور بدم برای فرهنگیان قبول شم؟
    شرایطشو دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما شرط معدل و شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را دارید.

  168. سلام خسته نباشید
    اگر کسی امتحانات نهایی دوازدهم رو تجدید شده باشه و بایستی دی ماه امتحان بده تا پاس بشه
    واسه ثبت نام کنکورش چه معدلی رو باید وارد کنه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل حدودی را درج کنید و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور حتما آن را ویرایش نمایید.

  169. رضا احمدی

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید میگم برای گرفتن دیپلم انسانی باید معدل کتبی سال دوازدهم چند باشد؟؟

  170. با سلام با معدل کل دیپلم 17 و معدل کتبی 12 میشه وارد رشته های پیراپزشکی شد؟

  171. سلام خسته نباشید ببخشید دوتا معدل در کارنامه هست یکی معدل سال دوازدهم یکی معدل کتبی نهایی کدوم رو باید در ثبت نام کنکور میگفتیم

  172. سلام وقتتون بخیر ببخشید من معدلم 15/56است بنظرتون میتونم رشته پیراپزشکی بیارم تو کنکور 1402

  173. مثلا پرستاری

  174. سلام وقت بخیر .
    🔴معدل کل برای دیپلم حسابداری چقدر باید باشه ؟

  175. سلام. معدل دیپلمی که همه جا میگن و برای رزومه هم نیاز میشه دقیقا چی هست؟کلی هستش یا فقط کتبی دوازدهم نهایی.. یعنی منکه دوازدهم.. نظام جدید هستم.بعدا معدل دیپلم چجوریه..چه امتحاناتی برام مهمه؟فقط نهایی یا نوبت اول هم مهمه؟

  176. باسلام ببخشید اگر نمرات امتحان دی ماه دهم خوب نباشد چه تاثیری در کنکور و دیپلم دارد و آیا برای پذیرش در دانشگاه تهران معدل کل مهم است؟

  177. سلام خسته نباشید
    معدل کل من 19.19 شده ولی معدل کتبی 15.93 شده،خاستم بدون برای ترم بهمن دانشگاه ازاد کدوم معدل مهم تره؟کل یا کتبی؟و چقدر شانس قبولی در رشته حقوق رو دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر دو معدل مهم است و شانس قبولی هم دارید.

  178. با سلام سوال من این هست که در معدل کل معدل ترم اول دوازدهم هم تاثیر دارد؟

  179. سلام توی دی ماه مردود شدم چون میخاسم خرداد ترمیم بدم اهمیت ندادم تازه فهمیدم باید برا ترمیم معدل فارغ التحصیل شدیم بعد میخاسم بدونم راه دیگه ای داره؟

  180. سلام خسته نباشید
    من دیپلم سا ل 96 رو دارم.میخواستم توی کنکور شرکت کنم .کدوم معدل (کتبی سوم راهنمایی و یا کتبی پیش دانشگاهی) توی کنکور برام لحاظ میشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  181. سلام،تو نهایی معدل کل که همون با ترم اول جمع میش مهمه یا معدل نهایی؟!

  182. سلام خسته نباشید
    با معدل کل ۱۶ شانس قبولی دانشگاه ازاد شیراز،برای رشته های مدیریت مالی و یا حقوق با سوابق تحصیلی و یا حسابداری رو دارم؟
    درکل میتونم رشته مناسبی توی شیراز بخونم؟
    خودم ساکن بوشهرم

  183. سلام ما امتحان نهایی ندادیم هنوز ولی در ثبت نام کنکور معدل برای ما ثبت شده این رو باید چجوری ویرایش کنیم و زمانش کی هست؟

  184. سلام ما پایه دوازدهم هستیم و هنوز امتحان‌نهایی نداده ایم و موقع ثبت نام یک معدل الکی برای ما ثبت کردن و موقع دریافت کارت ورود به جلسه فراموش کردم ویرایش کنم . الان دوباره کی میتونم ویرایش کنم ؟

  185. سلام خسته نباشید معدل کتبی نهایی من 10/46هست میتونم تو خرداد ماه تو ترمیم معدل شرکت کنم معدلم افزایش میکنه تا واسه پذیرش فرهنگیان قبول شم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دانشگاه فرهنگیان معدل کل دیپلم ملاک است که باید بالای 14 باشد.

  186. سلام خسته نباشید معدل کتبی نهایی من 10/46هست میتونم تو خرداد ماه تو ترمیم معدل شرکت کنم معدلم افزایش میکنه تا واسه پذیرش فرهنگیان قبول شم؟ لطفا پاسخ بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر معدل کل دیپلم شما بالای 14 است، شرط معدل فرهنگیان را دارید.

  187. سلام وقت بخیر
    معدل کتبی نهایی من ۱۰.۳۲ و معدل کل دیپلمم ۱۷.۴۹
    اگه کنکور رو بالای ۷۰ درصد بزنم شانس قبولی در رشته دندانپزشکی دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. سوابق تحصیلی هم مهم است اما می توانید با کسب رتبه خوب، معدل پایین خود را جبران کنید.

  188. سلام در قسمت اطلاعات تكميلي معدل نهايي ديپلم رو مي خواد در صورتي من الان پايه دوازدهم هستم نميشه خالي هم گذاشتش بي زحمت راهنمايي كنيد

  189. سلام من كلاس دوازده هستم هنوز معدل ديپلم مشخص نشده بايد چه عددي رو بزنم ؟ مي تونم معدل كلاس يازدهم را بزنم ؟ يا بايدصفر بزنم
    ممنون

  190. سلام معدل کتبی من ۹/۶۲ هست و معدل کل ۱۵/۵۲ . دانشگاه ازاد رشته های هنر میتونم قبدل بشم ؟؟

  191. سلام ببخشید من دانش آموز فنی و حرفه ای بودم و ما فنیا امتحان نهایی نداشتیم تو قسمت معدل کتبی نهایی ثبت نام کنکور چی ثبت کنیم؟

  192. سلام من یازدهم دوتا نمره تک دارم نه و نه و نیم و تک ماده نکردم چون مدرسه نگفت الان برای گرفتن دیپلم مشکل پیدا میکنم میتونم الان اون دوتا رو تک ماده کنم

  193. سلام وقت بخیر
    ببخشید این معدل کل دیپلم چه تاثیری داره؟
    یعنی معدل کتبی تو کنکور تاثیر داره آیا معدل کل دیپلم مهمه؟

  194. سلام من دیپلم سال 98 هستم و نظام جدیدی تو کارنام معدل سال رو نوشته 18.47 و روی مدرک دیپلم نوشته 19 کدوم یکی برای پذیرش با سوابق تحصیلی نیازه و آیا شانس قبولی تو دانشگاه های تهران رو دارم به صورت روزانه

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل مدرک دیپلم مهم است و با توجه به معدلتان شانس پذیرش دارید.

  195. سلام وقت بخیر لطفاً جواب بدین اگه توی خرداد تجدید بیاریم نمره شهریور توی معدل کتبی محاسبه میشه یا خرداد؟

  196. سلام وقت بخیر
    اگر ما شهریور دذسی را پاس کنیم یا ترمیم معدل انجام دهیم در ربتمون با اون نمرات اعمال میشه؟؟
    یعنی با اون معدل میتونیم بریم از مهر داشنگاه؟
    ورودی مهر میشم؟

  197. سلام من یه سوال داشتم
    اگه شهریوری بشیم نمراتمون تو رتبه امسال درج میشه؟
    یعنی میشه از مهر رفت دانشگاه؟

  198. سلام ببخشید معدل دیپلم کدوم میشه ؟ یعنی میگن مثلا معدل دیپلمت چنده باید کدوم بگیم؟ اگه معدل امتحان نهایی زیر ۱۰ بشه باید پایه دوازدهم رو دوباره بخونیم؟😢

  199. سلام خسته نباشید
    من اگر در انتخاب رشته دندانپزشکی تبریز قبول شم
    ولی معدل کل دیپلمم ۱۰ باشه دانشگاه منو پذیرش میکنه؟

  200. اگ معدل کتبی امتحان نهایی ۸/۷۵بشه ولی معدل کل دیپلم ۱۴/۵۶
    میتونیم مدرک دیپلم بگیریم ؟رشته انسانی

  201. اگ معدل کتبی نهایی دوازدهم۸بشود و معدل کل دیپلم ۱۴باشد به ما مدرک دیپلم میدهند یان ؟

  202. سلام خسته نباشید رشتم ریاضی منطقه ۳ هستم‌آیا با معدل ۱۷ میتونم رتبه زیر هزا بیارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رتبه اکتسابی در کنکور ربطی به معدل شما ندارد

  203. سلام وقت بخیر، برای فارغ التحصیلی کدوم معدل باید بالای10 باشه? معدل کتبی نهایی ؟

  204. سلام برای تغییر رشته های معدل کل چطور حساب میشه ؟

  205. سلام خسته نباشی، میخواستم بدونم اگه ما امتحان نهایی مون معدل ما کم باشه و ترمیم بزنیم معدل بیاد بالا معدل ترمیم در دانشگاه و کنکور تاثیر دارد

  206. سلام خسته نباشید
    من دوازدهم هستم و تجدید دارم ۴ تا ولی دهم و یازدهم نمره پایانی خوبی دارم
    اگر شهریور هم نتونم قبول بشم نمیتونم دیپلم دریافت کنم؟؟

  207. سلام برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی یا رشته های بدون کنکور معدل کل مهمه یا کتبی آخه بعضیا میگن فقط کتبی مهمه

  208. سلام برای رشته معماری چه معدنی نیاز است؟

  209. ابوالفضل

    سلام من کار و دانش تحصیل میکنم امسال یازدهمم با نمرات پایین تموم شده آیا شانس قبولی بدون کنکور توی رشته معماری دانشگاه یزد رو دارم؟

  210. سلام یه سوال معدل سالانه به چه دردی میخوره؟؟؟؟؟

  211. سلام من معدل کل دیپلمم شد ۱۱/۲۲صدم چ دانشگاهی میتونم برم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید بدون کنکور در دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی و … ثبت نام کنید.

  212. سلام من دیپلم فنی سال ۹۵ مکانیک خودرو هستم و کاردانی شو هم دارم من میخوام بعد از خدمت برم برای اخذ دیپلم مجدد (ریاضی) متاسفانه کارنامه ی دوم و سوم دبیرستانم گم شده به نظرتون چیکار کنم مشکلی برام به وجود میاد؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید کارنامه خود را از آموزش و پرورش دریافت کنید.

  213. پریا قاضیا

    سلام وقتتون بخیر من معدلم کل دیپلمم ۱۹شدم و معدل کتبی نهایی۱۶ میتونم حقوق اصفهان قبول بشم؟

  214. من معدل کلم ۱۶/۷۸ هستش و معدل کتبیم ۸/۲۵ هستش و دو تا تک ماده دارم آیا میتونم بدون کنکور و با شرط معدل دانشگاه آزاد ثبتنام کنم؟ لطفا جواب بدین رتبم ۲۶۰۰۰ شده بود مشاور داشتم انتحاب رشته دانشگاه آزاد رو فرستاده برام منم فکر کردم انجام داده بعد رفتم دانشگاه آزاد ثبتنام کنم که گفتن انتخاب رشته نکردی منم دیوونه شدم دیگه واقعا افسردگی گرفتم کمکم کنید لطفا🙏🙏🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید به صورت بدون کنکور ثبت نام کنید.

  215. سلام وعرض ادب خسته نباشید ،ببخشید برای کنکوردی۱۴۰۲ معدل نهایی چند درصد تاثیردارد ؟آیادرست میگن که برای سال های بعد یازدهم هم نهایی محسوب میشه ؟

  216. سلام
    با معدل ۹.۲۹ کتبی در رشته علوم تجربی کدوم رشته ها و دانشگاه ها امکان قبولی هست؟ منطقه ۲ و نمره سوابق تحصیلی ۴۳۷۷

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  217. سلام ، امسال دوازدهم بودم و توی امتحان ریاضی یازدهم پاس نشدم اگه شهریور امتحانش رو ندم دیپلم رو نمیدن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید تمام دروس را پاس کنید تا دیپلم دریافت نمایید.

  218. دانیال انصاری

    سلام
    من معدل دهم۱۸:۷۹شده
    یازدهم۱۸:۱۶
    ولی دوازدهم زیر ۱۳بودم
    سه تا تشدید ک شهریور میدم
    و اگ ترمیم بزنم
    ایا شرط قبولی در دانشگاه فرهنگیان دارم.

  219. سلام خسته نباشید . ببخشید من رشتم ناوبری هستش و بدون کنکور هستم واسه همین ویرایش نمره دیپلم باید کدوم نمره رو وارد کنم ؟ سال دوازدهم رو یا سه سال کل رو . تو سایت سنجش میزنه معدل کل دیپلم گیج شدم کدومو بزنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کل دیپلم یعنی معدل سه سال را باید وارد کنید

  220. سلام من دیپلم هنوز نگرفتم یعنی یکی از امتحانارو افتادم امتحان دادم ولی هنوز جوابا نیومده الان برای انتخاب رشته معدل کتبی یا معدل کل چیکار کنم میگن ک اگه اینا اشتباه باشه کلا رد میشم؟

  221. سلام، می خواستم بدونم من دانشگاه روزانه قبول شدم (علوم پزشکی)رتبه‌م ۷۰۰۰ شده ، معدل کتبی‌م ۹/۷۵ بود چون پشت کنکوری بودم ترمیم کردم، الان دانشگاه برای ثبت‌نام بخاطر معدل معدل کتبی پایین گیر نمیده؟؟

  222. مراد ابراهیمی

    سلام من خرداد ماە برای دیپلم مجدد انتخاب واحد کرد ، سال دوازدهم ،ولی نتوانستم درهیچ یک از امتحانات شرکت کنم ، دهم مهر رفتم مدرسه خواستم برای دی ماە انتخاب واحد انجام بدم ، کارنامه برام صادر شدە بود کل نمرات رو صفر گذاشتن الان چیکار کنم ، چطور این نمرات حذف میشن

  223. سلام وقت بخیر،من معدل کل دیپلمم بالای ۱۸شده،رشته کامپیوتر هستم،با این معدل میتونم دانشگاه ازاد شیراز رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور شرکت کنم؟

  224. سلام وقت بخیر من خرداد نهایی امتحان دادم معدل کل من بود ۱۶:۹۸ و شهریور یکی درسمو افتادم امتحان دادم شد ۱۶:۲۰ چرا کم شده؟

  225. سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم معدل کتبی نهاییم ۱۱ هستش با این معدل چه ترازی بدست میاذم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تراز کنکور با درصد دروس اکتسابی تان در آزمون ، محاسبه می شود و ارتباطی به معدل ندارد.

  226. سلام اگه کسی معدل دیپلمش پایین باشه مثلا ۱۳ باشه چطوری باید معدلش رو ببرع بالا ک بتونه واسه کنکور فرهنگیان شرکت کنه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنید.لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  227. سلام ببخشید معدل سال اخر ۱۴/۲۸ و کتبی نهایی شده۸/۹۷ میتونم آزمون شرکت کنم برای فرهنگیان ؟

  228. سلام خسته نباشید من الان پایه یازدهم رشته علوم انسانی هستم معدل باید چند باشه 50 درصد کنکور رو بگیرم و دانشگاه فرهنگیان درام

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دانشگاه فرهنگیان باید معدل سه سال شما بالای 14 باشدو

  229. سلام خسته نباشید من الان پایه یازدهم انسانی هستم معدلم باید چند باشه 50 درصد کنکور رو بگیریم

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  230. سلام ببخشید من متوجه نشدم برا ثبت نام کنکور معدل کتبی دیپلم نیاز است یا معدل کل دیپلم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر دو معدل باید در فرم ثبت نام کنکور درج شوند.

  231. سلام من معدل کلم نزدیک ۱۶ شده و هیچ درسیو نیوفتادم همرو همون خرداد پاس کردم میخواستم بدونم میتونم برم دانشگاه های با سوابق تحصیلی؟

  232. سلام من ۴۰۲ امتحان نهایی دادم و تجدیدی داشتم دی ماه امتحان دادم معدل دیپلمم نمراتی ک دی ماه کسب کردم میشه با خرداد رشته انسانی

  233. برای دانشگاه های روزانه و شبانه معدل کل تاثیر داره یا نهایی؟؟
    من معدل کلم شده ۱۶ و نهایی شده ۹,….
    یا معدل کل میتونم دانشگاه روزانه رشته تربیت بدنی یا حسابداری برم؟

  234. سلام من رشتم علوم تجربیه با معدل کتبی ۸.۵ و معدل کل ۱۵.۸ میتونم دانشگاه آزاد یادگار امام قبول بشم ؟ برای رشته روانشناسی

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کتبی شما پایین است اما می توانید ثبت نام کنید

  235. سلام من معدل دهم و یازدهمم خیلی پایین بود ولی دوازدهمم ۱۸ میخواستم بدونم میتونم دانشگاه ازاد کرج کامپیوتر بخونم با این شرایط

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید برای ثبت نام اقدم کنید اما شانس پذیرش شما بستگی به معدلتان و تعداد ثبت نامی ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر