از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی 1403 📞 شرایط و راهنمای کامل انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی

 

آیا انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی امکان پذیر می باشد ؟ هر دو مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جزو مدارس با امکانات آموزشی بالا هستند که در میان دانش آموزان و والدین از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند و طرفداران بسیاری دارند. در این میان برخی از دانش آموزان پس از کسب قبولی در مدارس تیزهوشان به دلایل مختلفی همچون سخت گیری های زیاد در مدارس تیزهوشان ، طولانی بودن مسافت محل زندگی تا مدرسه محل تحصیل و … تمایل دارند انتقالی بگیرند و وارد مدارس نمونه دولتی شوند. سازمان سنجش و پذیرش مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شرایطی را فراهم کرده‌ است تا متقاضیان بتوانند نسبت به دریافت انتقالی اقدام کنند. دریافت انتقالی از مدارس تیزهوشان به مدارس نمونه دولتی با دارا بودن برخی از شرایط امکان پذیر می باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی شدن در خصوص شرایط و نحوه انتقالی از تيزهوشان به نمونه دولتی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط درخواست انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی 1403 

انتقال از تيزهوشان به نمونه دولتی در برخی موارد که متقاضیان دارای شرایط لازم نقل و انتقالات باشند ، امکان پذیر می باشد. به همین دلیل در ادامه به شرایط درخواست انتقالی از تيزهوشان به نمونه دولتی که همان شرایط عمومی نقل و انتقالات دانش آموزان می باشد ، اشاره کرده‌ ایم :

  • در صورتی که دانش آموزان مدارس تیزهوشان تمایل دارند وارد مدارس نمونه دولتی در یک شهرستان دیگر شوند ، باید قبلا در یکی از مدارس انتخاب شده‌ در شهرستان مورد نظر موفق به کسب قبولی شده‌ باشند و به عبارتی حداقل کم ترین نمره لازم برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی مقصد را به دست آورده‌ باشد.
  • هر دو مدرسه مبدا و مقصد باید با درخواست انتقال از تيزهوشان به نمونه دولتی دانش آموز موافقت نماید.
  • متقاضیان باید هماهنگی های لازم را از طریق اداره آموزش و پرورش  محل قرارگیری مدرسه مبدا و مقصد انجام دهند. برای ثبت درخواست انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی موافقت هر دو اداره آموزش و پرورش استان های مبدا و مقصد لازم می باشد.
  • مدرسه نمونه دولتی که دانش آموز تمایل دارد به آن انتقالی بگیرد ، باید دارای ظرفیت کافی باشد.

مرتبط بخوانید : قوانین مدارس تیزهوشان –  سامانه نقل و انتقال دانش آموزان سمپاد

نکات بسیار مهم 

  • درخواست نقل و انتقالات اعم از انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی در سال اول پذیرش و در یک شهرستان ، در مدارس سمپاد امکان پذیر نمی باشد و به عبارتی ممنوع است. بنابراین متقاضیان می توانند در سال دوم تحصیل خود اقدام به ثبت درخواست انتقالی کنند.
  • دانش آموزانی که در حال تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند ، فقط مجاز به ثبت درخواست انتقالی به دیگر مدارس نیزهوشان می باشند. همین شرایط برای دانش آموزان مدارس نمونه دولتی نیز وجود دارد ، به طوری که دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس نمونه دولتی فقط مجاز به دریافت انتقالی به دیگر مدارس نمونه دولتی هستند.
  • دانش آموزانی که به هر دلیل قادر به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان نیستند و از طرفی شرایط نقل و انتقالات به مدارس نمونه دولتی و یا دیگر مدارس تیزهوشان نیز برای آن ها وجود ندارد ، می توانند به راحتی وارد مدارس دولتی شوند.

مرتبط بخوانید : تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی – کدوم مدرسه بهتره

نحوه ثبت درخواست انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی

نحوه ثبت درخواست انتقال از تيزهوشان به نمونه دولتی  به صورت حضوری می باشد. در ادامه به مراحل ثبت درخواست انتقالی در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی اشاره کرده‌ ایم :

  • دریافت و تکمیل فرم انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی
  • تحویل فرم نامبرده به مدیر مدرسه
  • ارسال فرم تکمیل شده‌ توسط مدیر مدرسه به سامانه سناد (سامانه نقل و انتقال مدارس)
  • بررسی فرم توسط مدارس مبدا و مقصد و اعلام نتایج نهایی از طریق سامانه سناد
  • دریافت نتیجه از طریق مدیر مدرسه
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های مدارس تیزهوشان 1403 📞 انتخاب رشته در مدارس تیزهوشان

در صورتی که با درخواست انتقالی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی موافقت شود ، آن ها می توانند در زمان تعیین شده‌ جهت ثبت نام در مدرسه جدید اقدام نمایند.

مرتبط بخوانید :بدی های مدارس تیزهوشان شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان

سوالات متداول

  • آیا امکان ثبت درخواست انتقال از تيزهوشان به نمونه دولتی وجود دارد ؟

مطابق با آیین نامه نقل و انتقالات مدارس ، دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس سمپاد فقط می توانند درخواست انتقالی به مدارس سمپاد را داشته باشند.

  • آیا متقاضیان مجاز به ثبت درخواست انتقال از تیزهوشان به نمونه دولتی در یک شهرستان می باشند ؟

امکان ثبت درخواست انتقالی در سال اول تحصیل و در یک شهرستان در مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

  • آیا دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس تیزهوشان مجاز به دریافت انتقالی به مدارس دولتی هستند ؟

بله ، دانش آموزانی که تصمیم می گیرند مدارس تیزهوشان را ترک کنند می توانند به راحتی وارد مدارس دولتی شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر