از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

قوانین مدارس تیزهوشان 📞 با 10 قانون اصلی مدرسه تیزهوشان آشنا شوید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

قوانین مدارس تیزهوشان

قوانین مدارس تیزهوشان متناسب با کیفیت و سطج آموزشی این مدارس تعیین می گردد. دسته ای از قوانین و شرایط مربوط به ثبت نام دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس ششم به هفتم و نهم به دهم است و دسته ای دیگر مربوط به پذیرش و ثبت نام پذیرفته شدگان در این مدارس می باشد. برای اینکه از قوانین مدرسه تیزهوشان مطلع شویم ؛ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی در خصوص قوانین تحصیل در مدارس تیزهوشان و پرسیدن‌ سوالات خود در این خصوص با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

قوانین مدارس تیزهوشان شامل چه مواردی است ؟

مدارس تیزهوشان از مدارس خوب و برتر در کشور هستند که با برگزاری یک آزمون از میان دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در این مدرسه ، دانش آموزان با استعداد و با انگیزه را انتخاب و پذیرش می کنند. از آنجایی که این مدرسه از تمامی جهات همچون معلمان و استانید در سطح بالایی است ، برای پذیرش و ثبت نام متقاضیان قوانین خاصی را نیز در نظر می گیرد. در ادامه به قوانین مدارس تیزهوشان اشاره کرده‌ ایم:

  1. پذیرش و ثبت نام دانش آموزان در مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه بر اساس نمره ای که آن ها در آزمون ورودی کسب می کنند ، انجام می شود. به این معنی که معدل داوطلبان در نتیجه آزمون تیزهوشان بی تاثیر می باشد.
  2. ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان به دانش آموزان اطلاع رسانی می گردد.
  3. هر دانش آموز موظف است با توجه به محل سکونت خود ، مدرسه تیزهوشان را انتخاب نماید. در صورتی که در محل زندگی داوطلب چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته‌ باشد ؛ او موظف است از میان آن ها سه مدرسه را انتخاب کند و در سه الویت در فرم تقاضانامه اینترنتی وارد نماید.
  4. در زمان نام نویسی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، متقاضیان باید یک رشته‌ تحصیلی را انتخاب کنند.
  5. پذیرش نهایی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه در یکی از رشته‌ های انسانی ، ریاضی و تجربی در صورتی انجام می شود که آن ها دارای شرایط لازم مطابق با آیین نامه هدایت تحصیلی باشند.
  6. امکان تغییر رشته‌ در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان وجود ندارد.
  7. تعداد ساعت تحصیل در مدرسه تیزهوشان همانند مدارس دیگر 30 ساعت می باشد ؛ اما تا 6 ساعت دیگر نیز قابل افزایش است.

مرتبط بخوانید : کارت ازمون تیزهوشان منابع آزمون تیزهوشان ششم

قوانین مدارس تیزهوشان برای دو قلو ها

از سهمیه های در نظر گرفته‌ شده‌ برای مدرسه تیزهوشان ، سهمیه دوقلوها و چند قلوهای هم جنس و یا غیر هم جنس می باشد. در صورتی که دو قلوها یا چند قلوها به طور همزمان در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم شرکت کنند و یکی از آن ها در این آزمون پذیرفته‌ شود ؛ دیگری نیز با کسب حداقل 80 درصد از نمره آخرین نفر قبولی می تواند در مدرسه تیزهوشان ثبت نام کند. ظرفیت در نظر گرفته‌ شده‌ برای ثبت نام این دسته از دانش آموزان به صورت مازاد بر ظرفیت می باشد.

مرتبط بخوانید : در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود

قوانین ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

قوانین مدارس تیزهوشان

آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در قالب یک ازمون هوش ، خلاقیت و استعداد است اما آزمون تیزهوشان نهم به دهم دارای دو دسته‌ سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی می باشد. دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند باید در تاریخ های اعلام شده‌ ، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی تکمیل کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج تیزهوشان ارومیه 1403 📞 زمان اعلام نتایج تیزهوشان ششم و نهم ارومیه

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

  • تحصیل در پایه نهم دوره اول متوسطه
  • کسب معدل بالای 19 در پایه هشتم
  • داشتن تابعیت ایرانی

شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم ابتدایی

  • کسب مقیاس خیلی خوب در کلیه دروس در نوبت دوم پنجم ابتدایی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در کلیه دروس در نوبت دوم ششم ابتدایی
  • داشتن تابعیت ایرانی

قوانین مربوط به شهریه مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان در دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه مبلغی را به عنوان شهریه از دانش آموزان دریافت می کند. شهریه مدارس تیزهوشان با توجه به چندین عامل ممکن است متفاوت باشد. اولین عامل محل قرار گرفتن مدرسه تیزهوشان است که معمولا مدارس تیزهوشان در شهرهای بزرگ ، شهریه های بیشتری را نیز دریافت می کنند. عامل دیگر مقطع تحصیلی دانش آموز می باشد. به طور کلی مطابق با قوانین مربوطه به شهریه مدارس تیزهوشان ، شهریه این مدرسه ها نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی همان شهر است.

تحصیل رایگان یا تخفیف شهریه مدارس تیزهوشان

امکان تحصیل رایگان در مدارس تیزهوشان برای برخی از دانش آموزان فراهم است اما دانش آموزان باید واجد شرایط باشند. به منظور حمایت از دانش آموزان با استعدادی که معدل و نمرات بالایی دارند و در آزمون تیزهوشان نیز قبول شده اند اما از بضاعت مالی لازم برخوردار نیستند ، تحصیل رایگان برای آنها امکان پذیر می شود. این دسته از دانش آموزان ، عمدتا تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی هستند.

مرتبط بخوانید :  نرخ جدید شهریه مدارس تیزهوشان 

سوالات متداول

  • قوانین مدارس تیزهوشان در زمان ثبت نام در آزمون چه می باشد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 📞 4 تفاوت اصلی مدرسه سمپاد و نمونه

ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم دارای قوانین و شرایطی می باشد که در متن مقاله فوق بررسی گردید.

  • آیا متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در مدارس تیزهوشان در مقطع دهم ، تغییر رشته بدهند ؟

خیر ، مطابق با قوانین مدارس تیزهوشان ، دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس در دوره دوم متوسطه مجاز به تغییر رشته نیستند.

  • قوانین مدارس تیزهوشان برای دو قلوها چه می باشد ؟

در صورتی که دو قلو و یا چند قلو هم جنس و یا غیر هم جنس در آزمون تیزهوشان شرکت کنند و یکی از آن ها پذیرفته شود، دیگری نیز با کسب 80 درصد از نمره آخرین نفر قبولی می تواند در مدرسه مربوطه ثبت نام کند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

10 نظر

  1. ایا به مو های بلند در مدارس پسران به مو گیر می دهند؟ جوا بدین لطفا

  2. سلام آیا میشود دهم به ئازدهم هم وارد تیز هوشان شد
    اگر بله چه شرایطی دارد؟؟؟

  3. سلام ببخشید اگر درامتحانات نوبت دوم یک خوب داشته باشیم می توانیم در تیز هوشان شرکت کنیم

  4. سلام اگر دانش آموزی بخواهد ازمدرسه تیزهوشان به مدرسه غیر دولتی منتقل شود درحالیکه یکماه از مدرسه گذشته تکلیف شهریه چه میشود

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  5. سلام دانش اموزی که در پایه هفتم در مدارس تیزهوشان بوده نمره بالا در پایه هشتم در مدارس عادی درس خونده ایا می تواند در پایه نهم در مدرسه تیزهوشان ادامه تحصیل دهد

  6. سلام آیا اگر در پایه دهم نوبت اول یکی از درسا نمره زیر ۱۲بگیریم اخراجذمی شویم یا نه

  7. سلام آیا کسی که عقد کرده می تواند در مدرسه تیزهوشان نام نویسی کند یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر