از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون تیزهوشان چگونه است 📞 همه چیز درباره آزمون تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون تیزهوشان چگونه است

آزمون تیزهوشان چگونه است؟ احتمالا می دانید که مدارس تیزهوشان جزو برترین مدارس کشور هستند و هر ساله در مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم ، دانش آموزان مستعد و دارای توان علمی بالا را جذب می کنند. این مدارس برای پذیرش دانش آموز ، آزمون ورودی برگزار می کنند و متقاضیان تنها در صورت شرکت در آزمون و کسب حداقل نمره ، شانس قبولی خواهند داشت. آزمون تیزهوشان از پرداوطلب ترین آزمون های مربوط به مدارس محسوب می شود و با توجه به تعداد متقاضیان بالایی که دارد ، دانش آموزان باید تمام تلاش خود را برای قبولی در این آزمون به کار بگیرند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آزمون تیزهوشان چگونه است و چگونه می توان در این آزمون شرکت کرد. لطفا همراه ما باشید.

دریافت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش و تحصیل در مدارس تیزهوشان – مشاوره از طریق تماس با مشاوران پاسخ با ما

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071612

آزمون تیزهوشان چگونه است

آزمون تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می شود و دانش آموزان در مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم ، مجاز به شرکت در این آزمون هستند. هدف از برگزاری آزمون تیزهوشان ، جذب دانش آموزان مستعد برای تحصیل در مدارس استعداد درخشان می باشد. این مدارس که به اسم تیزهوشان یا سمپاد هم شناخته می شود ، به عنوان مدارس سطح یک در کشور شناخته می شوند و به همین دلیل رقابت زیادی برای قبولی در آزمون تیزهوشان وجود دارد.

در ادامه برای پاسخ به سوال شما که آزمون تیزهوشان چگونه است ، می خواهیم موارد مختلفی را بررسی کنیم :

آزمون تیزهوشان در کدام پایه ها برگزار می شود؟

مورد اول را در پاسخ به این سوال که آزمون تیزهوشان در کدام پایه ها برگزار می شود ، بررسی می کنیم. در این باره باید بگوییم که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، هر ساله دو آزمون را به صورت ثابت برای پایه های هفتم و دهم برگزار می کند. یعنی دانش آموزان پایه های ششم و نهم می توانند در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنند. این آزمون ها ثابت هستند اما در بعضی از سال ها به تصمیم سازمان و در صورت خالی بودن ظرفیت مدارس ، آزمون تیزهوشان میان پایه برای پایه های هفتم به هشتم یا دهم به یازدهم ، برگزار می شود.

آزمون تیزهوشان ششم چگونه است؟

آزمون تیزهوشان ششم تحت عنوان آزمون سنجش هوش برگزار می شود و دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه ششم مجاز به شرکت در این آزمون هستند و در صورت موفق شدن به کسب حداقل نمره ، وارد مقطع متوسطه اول مدارس سمپاد خواهند شد. نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان ششم فقط یکبار در سال است و زمان آن نیز معمولا در اواسط تیرماه می باشد. دانش آموزان باید در فروردین ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و در تیرماه با دریافت کارت ورود به جلسه ، اقدام به حضور در آزمون نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام هنرستان های سمپاد 📞 راهنمای ثبت نام هنرستان تیزهوشان 1403

آزمون تیزهوشان نهم چگونه است؟

آزمون تیزهوشان نهم از تعداد داوطلبان بسیاری برخوردار است و فقط داوطلبانی قبولی خواهند شد که حداقل نمره را در آزمون کسب نمایند. روال برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به صورت هر ساله بوده و زمان آن معمولا در تیرماه می باشد. دانش آموزانی که می خواهند در این آزمون شرکت کنند ، باید به موقع نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا برای آنها کارت ورود به جلسه صادر شود.

مرتبط بخوانید : ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

منابع آزمون تیزهوشان چیست؟

منابع آزمون تیزهوشان را سازمان به داوطلبان اعلام خواهد کرد البته این آزمون در سال های مختلف ، منابع یکسانی دارد. دانش آموزانی که تمایل به شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند ، باید منابع مربوط به استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی را بررسی کنند. بخش زیادی از سوالات این آزمون مربوط به هوش و استعداد تحلیلی می باشد و لازم است دانش آموز با بررسی تست های هوش مختلف ، تسلط لازم را برای قبولی در آزمون به دست آورد.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز کتاب های مقطع متوسطه اول مخصوصا کتاب های پایه نهم هستند. دانش آموزان باید در کنار مطالعه کتب درسی ، از کتب کمک آموزشی و تست هم استفاده کنند تا مهارت تست زنی خود را تقویت کنند.

شما می توانید برای دریافت مشاورهع تهیه منابع آزمون تیزهوشان با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید زیرا دانش آموزان باید منابع مناسب با سطح خود را تهیه کنند و لازم است پیش از خرید منابع ، سطح آنها توسط مشاور بررسی شود.

سوالات آزمون تیزهوشان چگونه است

سوالات آزمون تیزهوشان در پایه نهم شامل دو بخش تحصیلی و تحلیلی می باشد. در دفترچه اول ، 50 سوال تحلیلی طراحی می شود و دانش آموزان به مدت 50 دقیقه فرصت دارند که به این سوالات هوش پاسخ دهند. در دفترچه دوم هم 70 سوال تحصیلی از کتاب های درسی هشتم و نهم طراحی می شود و دانش آموزان به مدت 70 دقیقه فرصت پاسخگویی خواهند داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  مهلت ثبت نام مدارس تیزهوشان 1403 📞 تمدید مهلت ثبت نام مدارس تیزهوشان

سوالات آزمون تیزهوشان ششم نیز بر اساس هوش و خلاقیت طراحی می شوند. در این آزمون ، شرکت کنندگان باید در مدت 100 دقیقه به 120 سوال هوش پاسخ دهند. دفترچه اول ، شامل 60 سوال هوش تحلیلی و محاسباتی است و مدت زمان پاسخگویی هم 75 دقیقه است. پس از این مدت ، دفترچه دوم توزیع می شود و دانش آموزان باید در 45 دقیقه به 40 سوال بعدی پاسخ دهند.

مرتبط بخوانید : رشته های مدارس تیزهوشان

شرط معدل برای قبولی در آزمون تیزهوشان چقدر است؟

در ارتباط با شرط معدل آزمون تیزهوشان لازم است بدانید که دانش آموزان پایه ششم باید دارای نمرات خیلی خوب در پایه های پنجم و ششم باشند تا بتوانند در آزمون تیزهوشان ششم شرکت کنند. این دسته از دانش آموزان اگر در کارنامه دو سال فقط دارای یک نمره خوب باشند ، مشکلی برای ثبت نام آزمون نخواهند داشت. شرط معدل آزمون تیزهوشان نهم نیز حداقل معدل 19 در پایه هشتم می باشد.

مرتبط بخوانید : شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان چگونه است؟

آزمون تیزهوشان چگونه است

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به شیوه اینترنتی انجام می گیرد. شما برای ثبت نام باید به سامانه مای مدیو مراجعه کنید. در سایت مای مدیو ، لینک ثبت نام در پروتال کاربری شما فعال خواهد شد. شما باید با انتخاب این لینک و ارائه اطلاعات و مدارک خود ، اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهید. همچنین لازم است هزینه ثبت نام را هم از طریق سایت مای مدیو بپردازید. پس از ثبت نام در آزمون تیزهوشان از طریق سایت مای مدیو ، اطلاعات شما در سازمان ثبت خواهد شد و می توانید در موعد مقرر با دریافت کارت ورود به جلسه برای حضور در آزمون اقدام نمایید.

سوالات شما

  • آزمون تیزهوشان چگونه است؟

آزمون تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می شود. دانش آموزان با شرکت در این آزمون ، به سوالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی پاسخ می دهند.

  • آزمون تیزهوشان کی برگزار می شود؟

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان معمولا در تیرماه هر سال است.

  • آیا آزمون تیزهوشان برای تمام پایه ها برگزار می شود؟

خیر ، آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفنم و نهم به دهم برگزار می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین کتاب برای آزمون تیزهوشان نهم

بهترین کتاب برای آزمون تیزهوشان نهم 📞 معرفی 4 کتاب برتر

حتما شما هم تصمیم به شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر