از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 📞 4 تفاوت اصلی مدرسه سمپاد و نمونه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هر دو از جمله برترین مدارس کشور هستند که دانش آموزان برای تحصیل و پذیرش در این مدارس در رقابت با یکدیگر می باشند. این مدارس از نظر امکانات و خدمات آموزشی و سطح علمی در وضعیت مشابهی قرار دارند. به همین دلیل انتخاب بهترین مدرسه را برای دانش آموزان و والدین سخت کرده اند. توصیه می شود پیش از ثبت نام هر مدرسه ، درباره آن مدرسه به اندازه کافی تحقیق کنید تا پس از پذیرش از انتخاب خود پشیمان نشوید. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چیست و هر یک از این مدارس چه مزایا و معایبی دارند. تا انتها همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در نحوه پذیرش

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هر دو از مدارس غیر دولتی هستند. این مدارس با برگزاری آزمون ورودی و همچنین سوابق تحصیلی و معدل ، برترین دانش آموزان را پذیرش می کنند. هر کدام از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دارای آزمون ورودی هستند. مدرسه تیزهوشان دارای دو آزمون ورودی در پایه ششم به هفتم و نهم به دهم می باشد در حالی که آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی فقط برای پایه نهم به دهم برگزار می شود.

بنابراین اولین تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ، در برگزاری آزمون است. اگر شما دانش آموزان پایه نهم هستید ، برای ورود به پایه دهم در هر یک از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی باید در آزمون شرکت نمایید. ولی اگر دانش آموزان پایه ششم هستید ، اگر قصد ورود به مدرسه نمونه دولتی را دارید ، نیازی به شرکت در ازمون نیست. زیرا بر اساس معدل امکان پذیرش دارید ولی مدرسه تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم ، آزمون سنجش هوش برگزار می نماید.

دومین تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در نحوه پذیرش ، در رابطه با شرط معدل است. شما برای ثبت نام آزمون تیزهوشان باید دارای حداقل معدل کل سالیانه 19 و بالاتر باشید در حالی که برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی با معدل 17 و بالاتر نیز امکان ثبت نام وجود دارد. ضمن اینکه هیچ یک از مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برای پذیرش دانش آموز مصاحبه برگزار نمی کنند.

مرتبط بخوانید : چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم – راه قبولی در نمونه دولتی

فرق مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در میزان شهریه

از تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می توان به میزان شهریه آنها نیز اشاره کرد. همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، این مدارس غیر دولتی هستند بنابراین دانش آموزان باید شهریه بپردازند. میزان شهریه مدارس نمونه دولتی و همچنین میزان شهریه مدارس تیزهوشان در مناطق مختلف متغیر است و رقم ثابتی نیست.

احتمالا این را هم بپسندید  کارت ورود به جلسه نمونه دولتی - دریافت کارت ورود به جلسه نمونه دولتی 1400

شهریه این مدارس به نسبت شهریه مدارس هیات امنایی و شهریه مدارس شاهد بیشتر است. اما ممکن است از شهریه مدارس غیرانتفاعی کمتر باشد. دانش آموزان دوره دوم متوسطه مدارس تیزهوشان مناطق مختلف سالانه حداقل 6 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و 200 هزار تومان می پردازند. در مدارس نمونه دولتی نیز از حداقل 4 میلیون و 500 هزار تومان تا حداکثر  12 میلیون تومان برای 42 ساعت درسی در هفته برای دوره دوم متوسطه است.

مرتبط بخوانید : شهریه مدارس تیزهوشانشهریه مدارس نمونه دولتی

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در آموزش و شرایط تحصیل

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

هر دو مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در سطح علمی بالایی قرار دارند. ولی رقابت میان دانش آموزان تیزهوشانی بیشتر از نمونه دولتی هاست. کتاب های درسی که در این مدارس تدریس می شوند ، همان کتاب های درسی مدارس دولتی است. البته دانش آموزان در کنار کتاب های درسی ، از کتاب های مکمل و کمک آموزشی و همچنین جزوات آموزشی معلمان خود برای یادگیری بیشتر و بهتر استفاده می کنند.

ساعات درسی دانش آموزان سمپادی و نمونه دولتی بیشتر از مدارس عادی است. همچنین در این مدرسه، کلاس های فوق برنامه بیشتری در هفته برای دانش آموزان تشکیل می شود. دانش آموزان با دسترسی به امکانات و خدمات آموزشی بیشتر ، مباحث را به صورت عملی نیز یاد می گیرند و تسلط بیشتری دارند. در این مدارس ، رقابت دانش آموزان بسیار بالاست مخصوصا در مدرسه تیزهوشان که میانگین نمرات معمولا بالای 19 است و ممکن است در یکسال تعدادی زیادی از دانش آموزان یک کلاس با کسب معدل 20 ، شاگرد اول شوند یعنی ممکن است در یک کلاس بیشتر از 10 دانش آموزان شاگرد اول شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  ذخیره های نمونه دولتی کی اعلام میشود 📞 زمان اعلام نتایج نمونه دولتی 1402

همچنین قانون مهمی که هر دو مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی دارند ، اگر دانش آموز موفق به کسب نمرات و معدل مد نظر مدرسه نشود ، امکان اخراج و انتقال او به مدرسه دولتی وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید پس از قبولی در این مدارس ماندگار شوید ، باید بیشتر از قبل درس بخوانید و در رقابت با سایر دانش آموزان کم نیاورید.

فرق مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در منابع آزمون

دانش آموزان پایه نهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان و آزمون نمونه دولتی ، باید منابع را مطالعه کنند. منابع آزمون تیزهوشان را سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان معرفی می کند و منابع آزمون نمونه دولتی از سوی آموزش و پرورش مشخص می شود. دانش آموزان برای شرکت در هر دو آزمون ، باید به سه پایه هفتم ، هشتم و نهم تسلط داشته باشند و منابع این دو آزمون ، مشترک و به شرح زیر هستند :

  • ریاضیات
  • علوم تجربی
  • قرآن و پیام های آسمانی
  • مطالعات اجتماعی
  • زبان و ادبیات فارسی

لازم به ذکر است که مباحث دو آزمون تیزهوشان و نمونه مشابه هستند اما از نظر ضرایب دروس تفاوت دارند. شما برای شرکت در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان ، باید ضرایب مربوط به رشته امتحانی خود را بدانید و در دروس با ضریب بزرگ تر، تمرکز بیشتری داشته باشید.

مرتبط بخوانید : در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود

سوالات متداول

  • تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در چه مواردیست ؟

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دارای یکسری تفاوت هایی هستند که در این مطلب بررسی کردیم.

  • تحصیل در مدارس تیزهوشان سخت تر است یا نمونه دولتی ؟

به دانش آموزان تیزهوشانی برای تحصیل سخت گیری های بیشتری می شود.

  • شهریه مدارس نمونه دولتی بیشتر است یا تیزهوشان ؟

شهریه مدارس تیزهوشان مقداری از شهریه مدارس نمونه دولتی بیشتر است اما امکانات و خدمات مدرسه نیز در تعیین شهریه تاثیر گذارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر