از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشکلات مدارس نمونه دولتی 📞 تحصیل در مدارس نمونه دولتی چه مشکلاتی دارد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشکلات مدارس نمونه دولتی

مشکلات مدارس نمونه دولتی چه می باشد ؟ مدارس نمونه دولتی از مدارس بسیار خوب در کشورمان است که در دوره اول متوسطه به صورت هیات امنایی اداره می شوند و در دوره دوم متوسطه با برگزاری آزمون ورودی اقدام به جذب دانش آموزان با استعداد می کنند. بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این مدارس تمایل دارند قبل از ورود و ادامه تحصیل دادن در آن از چالش هایی که قرار است با آن ها مواجه شوند ، مطلع گردند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب به ارائه مطالبی پیرامون مشکلات مدارس نمونه دولتی بپردازیم.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص مشکلات مدارس نمونه دولتی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مدارس نمونه دولتی چگونه مدارسی هستند ؟

مدارس نمونه دولتی از مدارس با سطح امکانات آموزشی بالا در کشورمان می باشد که خدمات خوبی را به دانش آموزان ارائه می کند. معلمانی که در این مدارس تدریس می کنند همگی جزو اساتید برتر در کشور هستند. تمامی این موارد سبب شده‌ است که بسیاری دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در این مدارس باشند. البته بسیاری از والدین نیز ممکن است فرزند خود را تحت فشار بگذارند تا برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی تلاش کند اما باید در کنار تمامی این مزیت ها به مشکلات مدارس نمونه دولتی نیز توجه داشته باشند.

موضوعی که بسیار مهم می باشد ، این است که قبل از ورود به هر مدرسه ای و ادامه تحصیل در آن ، باید اطلاعات کافی از آن مدرسه کسب کرد. دلیل این موضوع این است که معمولا در مدارس نمونه دولتی سعی بر قوی کردن پایه تحصیلی دانش آموزان می باشد ، به همین دلیل ممکن است کلاس های آموزشی و تقویتی ، کلاس های فوق برنامه ، کلاس های تست زنی و … برای آن ها خارج از زمان در نظر گرفته شده‌ برای مدرسه ، برگزار گردد. بنابراین بهتر است دانش آموزانی وارد این مدارس شوند که از استعداد و روحیه کافی برخوردار باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه مدارس نمونه دولتی 📞 نرخ جدید شهریه مدارس نمونه دولتی 1403

البته دانش آموزان از طریق شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ، از جهت هوش و استعداد سنجیده‌ می شوند. اگر علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم هستید ، می توانید با مراجعه به یکی از مدارس محل سکونت خود در آن ثبت نام کنید اما بهتر است ابتدا از مشکلات مدارس نمونه دولتی مطلع شوید.

مرتبط بخوانید : چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم

مشکلات مدارس نمونه دولتی

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی می باشید، توصیه می شود ابتدا از مشکلات مدارس نمونه دولتی مطلع شوید تا بتوانید بهتر و راحت تر تصمیم گیری کنید. برخی از معایب تحصیل در مدرسه نمونه دولتی به شرح موارد زیر است :

دسته بندی و گزینش دانش آموزان برای ورود به مدرسه نمونه دولتی به نوعی تبعیض می باشد

همانطور که اطلاع دارید دانش آموزانی می نوانند وارد مدارس نمونه دولتی شوند که از سطح هوشی بالایی برخوردار باشند و بتوانند در آزمون ورودی نهم به دهم ، نمره قبولی را به دست آورند. توجه به دانش آموزان با هوش بالاتر سبب می شود دیگر دانش آموزان مورد بی توجهی قرار بگیرند. از طرفی دیگر ممکن است به دانش آموزان تیزهوش فشار بیستری وارد شود تا پایه تحصیلی قوی تری داشته باشند.

تحصیل در مدارس نمونه دولتی ، گاهی باعث ایجاد احساس غرور در دانش آموزان می شود

برخی از دانش آموزان پس از قبولی در مدارس نمونه دولتی دچار احساس غرور می شوند و یک نوع احساس برتری نسبت به دیگر دانش آموزان دارند. غرور افراطی خوب نیست و ممکن است دانش آموزان را از مسیر پیشرفت و رسیدن به هدف و خواسته شان دور کند.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی 📞 مدارس نمونه یا غیر دولتی ها کدام بهتر است

کارکرد دیگر مدارس پایین می آید

این موضوع بیشتر در شهرهای کوچک دیده‌ می شود به طوری که وقتی تمامی دانش آموزان باهوش و با استعداد وارد مدارس نمونه دولتی بک شهر می شوند ، عملا عملکرد دیگر مدارس پایین می آید و دانش آموزان آن مدرسه ها نمی توانند آنطور که باید پیشرفت داشته باشند.

نداشتن امکانات آموزشی کافی

در نظر داشته باشید که تمامی مدارس نمونه دولتی در شهرهای مختلف سراسر کشور دارای امکانات مشابهی نیستند و برخی از آن ها با حداقل امکانات تاسیس شده‌ اند که این مورد نیز از مشکلات مدارس نمونه دولتی می باشد و بهتر است قبل از ثبت نام مورد بررسی قرار بگیرد.

نا امیدی و تجربه افت تحصیلی

در برخی از مدارس نمونه دولتی سخت گیری های زیادی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام می شود. برخی از دانش آموزان ممکن است تلاش زیادی برای رسیدن به موفقیت کنند اما به دلیل سخت گیری های زیاد موفق نشوند. همین عامل می تواند سبب ناامیدی و افت تحصیلی دانش آموزان شود.

شهریه بالا

مشکلات مدارس نمونه دولتی

برخی از این مدارس نمونه دولتی دارای شهریه های نسبتا بالایی می باشند که ممکن است پرداخت آن برای برخی از خانواده ها سخت باشد.

مرتبط بخوانید :  نرخ جدید شهریه مدارس نمونه دولتی

سوالات متداول

  • آیا مدارس نمونه دولتی در کنار مزایای بسیاری که دارد ، شامل معایبی نیز هست ؟

بله در متن مقاله فوق معایب و مشکلات مدارس نمونه دولتی را بررسی کردیم.

  • مشکلات مدارس نمونه دولتی شامل چه مواردی است ؟

برخی از مشکلات مدارس نمونه دولتی ایجاد تبعیض میان دانش آموزان ، ایجاد احساس غرور کاذب ، در برخی موارد نداشتن امکانات آموزشی کافی و … می باشند.

  • نحوه ورود به مدارس نمونه دولتی چگونه است ؟ 

نحوه ورود به مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم بر اساس سوابق تحصیلی و در پایه دهم بر اساس نمره اکتسابی در آزمون ورودی می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی

نحوه تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی 📞 نحوه و راهنمای تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی

تغییر رشته‌ در مدارس نمونه دولتی امکان پذیر است ؟ نحوه تغییر رشته در مدارس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر