از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بدی های مدارس تیزهوشان 📞 بدی های تحصیل در مدارس تیزهوشان چیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بدی های مدارس تیزهوشان

بدی های مدارس تیزهوشان چه می باشد ؟ آیا مدارس تیزهوشان در کنار مزایای بسیاری که دارند ، معایبی نیز دارند ؟ تحصیل در مدارس تیزهوشان مطابق با شرایط خاصی انجام می شود. معایب و مزایای تحصیل در این مدارس می تواند وابسته به دید و نظر والدین و دانش آموزان با یکدیگر متفاوت باشد. به طوری که یک دانش آموز از تحصیل در یک مدرسه تیزهوشان لذت ببرد و نهایت استفاده را کند ؛ در حالی که دانش آموز دیگر با همان شرایط یکسان از سخت گیری های مدرسه تیزهوشان نسبت به درس خواندن‌ دلسرد گردد. به همین دلیل می باشد که شرکت در آزمون تیزهوشان و قبولی در این مدارس باید متناسب با روحیات و توانمندی های ذهنی دانش آموزان انجام شود. برای آشنایی با بدی های مدارس تیزهوشان در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی در خصوص معایب و مزایای مدارس تیزهوشان و پرسیدن‌ سوالات خود در این خصوص با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بدی های مدارس تیزهوشان

از جمله مدارس خوبی که در کشور وجود دارد ، مدارس تیزهوشان هستند. دلیل این موضوع نیز این است که این مدرسه ها چه در دوره اول متوسطه و چه در دوره دوم متوسطه ، سطح آموزشی و کیفیت تحصیلی بالایی دارند. با اینکه بسیاری از والدین و دانش آموزان علاقه مند به تحصیل و ورود به مدارس تیزهوشان هستند ؛ اما همواره نیز برای این دسته از افراد این سوال وجود دارد که آیا تحصیل در مدرسه تیزهوشان می تواند برایشان مفید باشد و مناسب با روحیات و سطح توانمندی و استعداد هایشان می باشد یا خیر.

هر کدام از دانش آموزان می توانند برای اینکه وارد یک مدرسه شوند و ادامه تحصیل دهند ، ملاک و معیارهایی داشته باشند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به بدی های مدارس تیزهوشان از نظر بسیاری از دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل کرده‌ اند ، بپردازیم.

احتمالا این را هم بپسندید  آزمون تیزهوشان چگونه است 📞 همه چیز درباره آزمون تیزهوشان

1.احساس غرور

برخی از دانش آموزان پس از قبولی در مدرسه تیزهوشان احساس می کنند که دارای سطح علمی بسیار بالایی نسبت به بقیه هستند و دچار احساس غرور می شوند. احساس غرور بیش از اندازه می تواند سبب شود که دانش آموز برای رسیدن‌ به هدف ، زیاد تلاش نکند و بر داشتن هوش بالا و برتر بودن‌ از دیگران به واسطه تحصیل در مدرسه تیزهوشان اکتفا نماید.

2.دور شدن‌ از خانواده و دوستان

دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند ، دارای تکالیف زیادی هستند و کلاس های فوق برنامه زیادی برای آن ها تشکیل می شود ؛ همین موضوع می تواند آن ها را از جمع های خانوادگی و یا دوستانه دور کند.

3. ساعات تدریس زیاد از بدی های مدارس تیزهوشان

هدف از تحصیل در مدرسه تیزهوشان ، درس خواندن‌ بیشتر و کسب آمادگی کامل برای رفتن به مراحل تحصیلی بعدی می باشد. بنابراین بدیهی است که دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس بیشتر از دیگر دانش آموزان درس بخوانند. مدت زمان در نظر گرفته شده‌ برای تدریس در مدارس تیزهوشان همانند دیگر مدارس 30 ساعت در هفته است ، اما معمولا برای دانش آموزان در حال تحصیل در مدرسه تیزهوشان کلاس های فوق برنامه ، ورزشی ، موسیقی ، هنری ، کلاس های نجوم و … نیز برگزار می گردد.

مرتبط بخوانید : در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود ؟

4. برنامه آموزشی ویژه

همانطور که گفته شده‌ برای دانش آموزان در حال تحصیل در مدرسه تیزهوشان برنامه های آموزشی ویژه ای در نظر گرفته‌ می شود. این برنامه های آموزشی ویژه با هدف حل تمرینات و تست های بیشتر است. طبیعتا این کلاس ها ضمن اینکه تسلط دانش آموزان را در دروس مدرسه بالا می برد ؛ وقت آن ها را نیز پر می کند. همین مورد می تواند از دیدگاه فرد دیگری جزو مزیت های تحصیل در مدارس تیزهوشان باشد.

5. استفاده از کتاب‌های مکمل

در مدارس تیزهوشان ، دانش آموزان باید در کنار کتاب های درسی خود برخی کتاب های غیر درسی را به عنوان کتاب های مکمل نیز مطالعه کنند. تهیه این کتاب ها ضمن اینکه در بردارنده‌ هزینه های بیشتری جهت تحصیل است ، نیازمند زمان و دقت بالا نیز برای مطالعه می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت سمپاد مشهد 📞 ورود به سایت سمپاد مشهد و راهنمای استفاده

6. سخت‌ گیری‌های زیاد از بدی های مدارس تیزهوشان

در مدارس تیزهوشان هدف اساتید و معلمان افزایش سطح تحصیلی دانش آموزان می باشد تا بتوانند در کنکور موفق شوند و رتبه خوبی را کسب کنند. گاهی همین سخت گیری های بیش از اندازه باعث ایجاد ناامیدی و دلسردی دانش آموزان نسبت به درس خواندن‌ می شود. چراکه آن ها همیشه در زندگی و در تحصیل خود جزو بهترین ها بوده‌ اند ؛ حال با اینکه بسیار تلاش می کنند اما به دلیل سخت گیری های زیاد نمی توانند نتیجه دلخواه را به دست آورند.

گاهی همین سخت گیری های بیش از اندازه سبب افت تحصیلی دانش آموزان نیز می شود ؛ البته لازم است مجدد اشاره کنیم همین موضوع گاه سبب می شود یک دانش آموز برای رسیدن‌ به هدف تلاش بیشتری کند. به طور کلی مزایا و معایب مدارس تیزهوشان وابسته به دیدگاه و خواسته‌ دانش آموزان از تحصیل کردن‌ می باشد.

مرتبط بخوانید :  نرخ جدید شهریه مدارس تیزهوشان 

دریافت شهریه 

از بدی های تحصیل در مدارس تیزهوشان ، رایگان نبودن‌ تحصیل در این مدارس است و دانش آموزان باید سالانه شهریه بپردازند میزان شهریه نیز نسبتا بالاست به طوری که حداقل شهریه در مقطع متوسطه اول سالانه 4 میلیون تومان و در مقطع متوسطه دوم سالانه 6 میلیون تومان می باشد.

سوالات متداول

  • آیا تحصیل در مدارس تیزهوشان بدی هایی دارد ؟

بدی های تحصیل در مدرسه تیزهوشان ، وابسته به توانمندی و خواسته‌ دانش آموزان می باشد.

  • بدی های مدارس تیزهوشان چه می باشد ؟

از نظر برخی از دانش آموزان در این مدارس سخت گیری های زیادی صورت می گیرد و ساعات تدریس دروس نیز زیاد است.

  • آیا دانش آموزان می توانند پس از ورود به مدارس تیزهوشان و اطلاع از بدی های آن تغییر رشته‌ دهند ؟

خیر ، امکان تغییر رشته‌ در دوره دوم متوسطه در مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر