از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه مدارس هیات امنایی – نرخ جدید شهریه مدارس هیئت امنایی 1402 – 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه مدارس هیات امنایی

 

مدارس هیات امنایی در مقاطع تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم از دانش آموزان دختر و پسر پذیرش انجام می دهند و دانش آموزانی که می خواهند در یک مدرسه با سطح علمی مناسب تحصیل کنند ، مدارس هیات امنایی به آنها پیشنهاد می شود. مدارس هیات امنایی در واقع نوعی مدرسه دولتی هستند ولی امکانات آموزشی و خدمات بیشتری به دانش آموزان ارائه می کنند به همین دلیل سوالی که معمولا برای اکثر والدین و دانش آموزان مطرح می شود این است که آیا تحصیل در مدارس هیات امنایی رایگان است و در صورت رایگان نبودن ، شهریه این مدارس چقدر است ؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی راجع به شهریه مدارس هیات امنایی به دست آورید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از شهریه دقیق مدارس مد نظر خود در منطقه محل سکوننتان با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تحصیل در مدارس هیات امنایی شهریه دارد

همانطور که بالاتر نیز ذکر شد ، مدارس هیات امنایی از جمله مدارس دولتی هستند که در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموز پذیرش می کنند. قبولی در این مدارس بدون برگزاری آزمون ورودی و یا مصاحبه است و دانش آموزانی که سوابق تحصیلی یعنی معدل بهتری در پایه قبلی کسب کنند ، در اولویت پذیرش مدرسه هستند. تحصیل در مدارس هیات امنایی مطابق با اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش ، باید رایگان باشد و در واقع این مدارس مجاز به دریافت شهریه از دانش آموزان نمی باشند.

با وجود آنکه در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش ذکر شده است که مدارس هیات امنایی نباید از خانواده ها شهریه دریافت کنند ، اما بسیاری از این مدارس در ابتدای سال تحصیلی و در زمان ثبت نام دانش آموزان ، شهریه را دریافت می نمایند. این مدارس به دلیل آنکه نسبت به مدارس دولتی خدمات آموزشی بیشتری ارائه می کنند و امکانات بیشتری نیز دارند ، بخشی از هزینه های خود را با دریافت شهریه از دانش آموزان تامین می کنند.

مرتبط بخوانید : مشاوره تحصیلی متوسطه اول – مشاوره تخصصی تحصیلی متوسطه اول

نرخ جدید شهریه مدارس هیئت امنایی 1402 – 1401

میزان شهریه مدارس هیئت امنایی با توجه به خدمات و امکاناتی که هر یک از آنها ارائه می نمایند ، متفاوت است. در دوره متوسطه اول یعنی پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم معمولا شهریه بیشتری از دانش آموزان دریافت می شود اما مقطع ابتدایی هزینه تحصیل پایین تری دارد.

شهر محل تاسیس مدرسه ، امکانات مدرسه ، سطح علمی مدرسه ، معلمان و دبیرانی که در آن مدرسه حضور دارند و … همگی در تعیین شهریه تاثیر گذار هستند و میزان حدودی شهریه در هر یک از مقاطع به صورت زیر است :

  • مقطع ابتدایی : 500 هزار تومان الی 800 هزار تومان
  • مقطع متوسطه اول : 600 هزار تومان الی 1/300/000 تومان
  • مقطع متوسطه دوم : 800 هزار تومان الی 2 میلیون تومان

نحوه پرداخت شهریه مدارس هیات امنایی

شهریه مدارس هیات امنایی به صورت حضوری و در زمان ثبت نام از دانش آموزان دریافت می شود. همچنین والدینی که امکان پرداخت شهریه به صورت یکجا و نقدی ندارند ، می توانند با مدیر مدرسه صحبت کنند تا شهریه برای آنها قسط بندی شود و تا پایان سال تحصیلی و حداکثر تا زمان شروع سال تحصیلی بعدی فرصت خواهند داشت تمام شهریه را بپردازند.

مرتبط بخوانید : رشته های مدارس تیزهوشان – انتخاب رشته در مدارس تیزهوشان

سوالات متداول

  • آیا تحصیل در مدارس هیات امنایی رایگان است ؟

خیر ، مدارس هیئت امنایی از دانش آموزان شهریه دریافت می کنند و تحصیل در این مدارس رایگان نیست.

  • شهریه مدارس هیات امنایی چقدر است ؟

میزان شهریه مدارس هیات امنایی در مقاطع مختلف متفاوت است که در این مطلب می توانید ببینید.

  • سالانه شهریه مدارس هیئت امنایی چقدر افزایش دارد ؟

سالانه حدود 15 درصد شهریه مدارس هیئت امنایی افزایش می یابد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر