از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه مدارس نمونه دولتی 📞 نرخ جدید شهریه مدارس نمونه دولتی 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه یکی از مدارس برتر سطح کشور هستند که در برخی مقاطع بر اساس معدل و سوابق تحصیلی و در برخی مقاطع با برگزاری آزمون ورودی ، دانش آموز پذیرش می کنند. علاقه مندان به پذیرش در این مدارس باید توجه داشته باشند که پس از پذیرش تحصیل آنها رایگان نخواهد بود و باید سالانه شهریه مصوب مدرسه را بپردازند. میزان شهریه مدارس نمونه دولتی در مناطق مختلف ، متغیر است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از شهریه دقیق مدارس مد نظر خود در منطقه محل سکوننتان با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

 نرخ جدید شهریه مدارس نمونه دولتی 1403

در میان انواع مدارسی که در سطح کشور و در مناطق مختلف استان ها دایر هستند ، فقط تحصیل در مدارس دولتی رایگان است و دانش آموزانی که در مدارس غیر دولتی از جمله نمونه دولتی ، تیزهوشان ، شاهد ، هیات امنایی ، مدارس سما و … تحصیل می کنند باید شهریه پرداخت کنند.

بنابراین تحصیل در مدارس نمونه دولتی رایگان نیست و دانش آموزانی که در مقاطع تحصیلی مختلف این مدرسه مشغول به تحصیل هستند ، باید به ازای هر یکسال تحصیل خود شهریه ای را که مدرسه اول سال اعلام کرده است ، بپردازند تا امکان ورود به مقطع بالاتر را داشته باشند. شهریه مدارس نمونه دولتی معمولا برابر با نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی آن منطقه است ولی میزان شهریه در مدارس موجود در مناطق مختلف کشور ، متغیر است زیرا مدارس با توجه به امکانات آموزشی خود ، وضعیت مالی مردم منطقه و … شهریه دریافت می نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی 📞 مدارس نمونه یا غیر دولتی ها کدام بهتر است

میزان تقریبی شهریه مدارس نمونه در سال تحصیلی جدید به صورت زیر است :

  • دوره ابتدایی : حداقل 3 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 7 میلیون و 500 هزار تومان برای 31 ساعت درسی در هفته
  • دوره اول توسطه : حداقل 4 میلیون و 200 هزار تومان و حداکثر 8 میلیون و 400 هزار تومان برای 38 ساعت درسی در هفته
  • دوره دوم متوسطه : حداقل 4 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر  12 میلیون تومان برای 42 ساعت درسی در هفته

امکانات آموزشی مدرسه ، تعداد ساعات آموزشی ، شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه ، میزان درآمد خانواده ها، وضعیت اشتغال و محرومیت ، معلمان و دبیرانی که در آن مدرسه تدریس می کنند و … همگی در تعیین میزان شهريه مدارس نمونه دولتی تاثیر گذار هستند و شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از میزان شهريه دقیق مدارس منطقه محل سکونت خود ، از مشاوران ما راهنمایی دریافت نمایید.

مرتبط بخوانید : چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم – راه قبولی در نمونه دولتی

نحوه پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی

پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی به صورت حضوری انجام می گیرد و نیازی به پرداخت اینترنتی در سایت یا سامانه ای نیست. دانش آموزان باید در زمان ثبت نام ابتدای سال ، همه یا بخشی از شهریه کل سال را بپردازند و با توجه به زمان بندی که مدرسه اعلام می کند ، مابقی شهریه را واریز نمایند.

امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی نیز وجود دارد و خانواده های کم درآمد و با توان مالی کمتر می توانند از مدرسه درخواست کنند شهریه آنها قسط بندی شود.

تفاوت شهریه مدارس نمونه دولتی با تیزهوشان

مدارس تیزهوشان همچون مدازس نمونه دولتی از مدارس برتر کشور هستند و داننش آموزان بسیاری متقاضی پذیرش در این مدارس هستند. تحصیل در مدارس تیزهوشان نیز رایگان نیست. اگر با آزمون سنجش هوش ششم به هفتم یا ازمون تیزهوشان نهم به دهم در این مدارس پذیرفته شده اید ، ملزم به پرداخت شهريه هستید. میزان شهريه مدارس تیزهوشان تقریبا برابر با شهريه مدارس نمونه دولتی است. ولی در مناطق مختلف ، این شهريه فرق می کند و با توجه به امکاناتی که دو مدرسه در یک منطقه ثابت در اختیار دانش آموزان قرار می دهند ، شهريه آنها تعیین می شود.

مرتبط بخوانید : حذفیات نمونه دولتی نهم به دهم – کاملترین لیست حذفیات نمونه دولتی

تفاوت شهريه مدارس نمونه دولتی با غیرانتفاعی

مدارس غیرانتفاعی یکی از مدارس غیر دولتی هستند که تمام هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه از دانش آموزان ، تامین می کنند. شهریه مدارس غیرانتفاعی معمولا بیشتر از مدارس دیگر است زیرا در این مدارس به نسبت سایر مدارس امکانات بیشتری وجود دارد ولی به جزء شهریه ، ممکن است هزینه تحصیل دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی بیشتر باشد. (خرید کتاب های کمک آموزشی ، کلاس های فوق برنامه و … که باعث بیشتر شدن هزینه تحصیل می شوند)

مرتبط بخوانید : نکات تست زنی نمونه دولتی

سوالات متداول

  • شهریه مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی 1403 چقدر است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط رشته ریاضی⁩ - شرایط انتخاب رشته ریاضی در دبیرستان های مختلف

میزان شهريه مدارس نمونه دولتی در مقاطع مختلف متفاوت است که در این مطلب بررسی کردیم.

  • نحوه پرداخت شهريه مدارس نمونه دولتی به چه صورت است ؟

دانش آموزان می توانند به صورت نقدی ، اقساطی و یا با چک شهریه خود را بپردازند.

  • شهريه مدارس نمونه دولتی بیشتر است یا تیزهوشان ؟

شهريه مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان تقریبا برابر است.

  • آیا شهریه مدارس نمونه دولتی را می توان به صورت اقساطی پرداخت کرد ؟

بله ، بسیاری از مدارس نمونه دولتی شرایط پرداخت اقساطی شهریه را فراهم کرده اند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی

نحوه تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی 📞 نحوه و راهنمای تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی

تغییر رشته‌ در مدارس نمونه دولتی امکان پذیر است ؟ نحوه تغییر رشته در مدارس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر