از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود 📞 دانش آموزان تیزهوشان چه کتاب هایی می خوانند؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود

مدارس تیزهوشان از لحاظ علمی به نسبت مدارس عادی در سطح بالایی قرار دارند و رقابت زیادی در میان دانش آموزان این مدارس دیده می شود. سوالی که بسیاری از دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان دارند این است که در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود و آیا کتاب های تدریس شده در مدارس دولتی ، به دانش آموزان مدارس تیزهوشان نیز آموزش داده می شود یا خیر ؟ برای دریافت پاسخ سوالات خود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس تیزهوشان با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود

هر ساله دانش آموزان بسیاری به قصد قبولی در مدارس تیزهوشان با یکدیگر رقابت می کنند ولی تحصیل در مدارس تیزهوشان برای خیلی از دانش آموزان و والدین به یک دغدغه تبدیل شده است زیرا ورود به این مدارس تنها با شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است که سوالات آزمون نیز آسان نیست. همچنین پس از قبولی در آزمون و ورود به مدرسه نیز دانش آموز باید در رقابت با سایر دانش آموزان باشد و بتواند با کسب نمرات و معدل بالا ، تحصیل خود را در مقاطع بالاتر آن مدرسه تضمین کند.

مدارس تیزهوشان کیفیت بسیار بالاتری نسبت به مدارس عادی دارند و کتاب هایی که در این مدارس تدریس می شوند ، از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند. ساعت کلاس های درسی و فوق برنامه های دانش آموزان تیزهوشانی با دانش آموزان سایر مدارس بیشتر است و تکالیف بیشتری هم دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 📞 پرداخت هزینه ثبت نام سنجش هوش ششم

منبع اصلی تدریس در مدارس تیزهوشان ، همان کتاب هایی است که در سایر مدارس نیز استفاده می شوند اما در کنار این کتاب های درسی ، کتاب های کمک آموزشی و پیشرفته تر نیز تدریس می شوند و علاوه بر کتاب ها ، اکثر معلمان و دبیران این مدارس دارای جزوه آموزشی تخصصی نیز هستند.

بیشتر مدارس تیزهوشان از کتاب تکمیلی برای تدریس استفاده می کنند مخصوصا در درس های مهم تر مثل ریاضی ، شیمی ، فیزیک ، زیست و … در دوره اول متوسطه یعنی پایه های هفتم ، هشتم و نهم ، اکثر مدارس به جای کتاب علوم کتاب های زیست ، شیمی و فیزیک را تدریس می کنند و دانش آموزان زودتر از دانش آموزان سایر مدارس با این کتاب ها آشنا می شوند. در دوره دوم متوسطه نیز مدارس کتاب های تست مختلفی را معرفی می کنند و دانش آموزان در کنار آموزش ، مهارت تست زنی خود را برای شرکت در کنکور تقویت می کنند.

مرتبط بخوانید : ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم – در تمام مناطق و رشته های تحصیلی

ویژگی های مدارس تیزهوشان

  • پذیرش در مدارس تیزهوشان به صورت بدون آزمون و با شرط معدل امکان پذیر نیست و دانش آموز باید بتواند در آزمون ورودی نمره بالایی کسب کند. آزمون سنجش هوش برای پایه ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان برای پایه نهم به دهم برگزار می شود.
  • مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه ندارند.
  • ساعت درسی در مدارس تیزهوشان همچون مدارس دیگر ، 30 ساعت در هفته است.
  • کلاس های فوق برنامه در مدارس تیزهوشان از سایر مدارس بیشتر است.
  • در مدارس تیزهوشان علاوه بر کتاب های درسی ، از کتاب های مکمل مخصوصا برای دروس مهم تر از جمله ریاضی ، فیزیک ، علوم و … استفاده می شود.
  • دانش آموزان تیزهوشانی باید دو بار در سال در آزمون پیشرفت تحصیلی شرکت کنند که این آزمون ها به صورت متمرکز کشوری برگزار می شوند.
  • دانش آموزانی که با آزمون تیزهوشان وارد این مدارس می شوند ، باید بتوانند نمرات و معدل بالایی کسب کنند تا امکان ورود به مقاطع بالاتر را داشته باشند.
  • اوقات بیکاری و اتلاف وقت دانش آموزان در مدارس تیزهوشان کمتر است.
  • در مدارس تیزهوشان بر وضعیت ذهنی ، تحصیلی ، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان توجه بیشتری می شود.
  • دانش آموزان تیزهوشانی بسیار با یکدیگر در رقابت هستند و میانگین نمرات آنها 19 به بالاست.
  • والدین و مدرسه از دانش آموزان تیزهوشانی توقعات و انتظارات بالاتری دارند که ممکن است باعث احساس غرور و برتری کاذب آنها شود.

مرتبط بخوانید : شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان

سوالات متداول

  • در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود ؟
احتمالا این را هم بپسندید  مای مدیو تیزهوشان 📞 ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم و نهم 1403 در مای مدیو

در مدارس تیزهوشان کتاب های مکمل آموزشی در کنار کتاب های درسی تدریس می شوند.

  • دانش آموزان تیزهوشان چه کتاب هایی می خوانند ؟

کتاب های مکمل ، کتاب های درسی ، جزوات آموزشی و … از منابع مطالعاتی دانش آموزان تیزهوشانی است.

  • آیا کتاب های درسی مدارس عادی در مدارس تیزهوشان نیز تدریس می شوند ؟

بله ، کتاب های درسی مدارس دولتی ، در مدارس تیزهوشان نیز تدریس می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون جانمایی تیزهوشان

آزمون جانمایی تیزهوشان 📞 راهنمای برگزاری آزمون جانمایی مدارس سمپاد

مدارس تیزهوشان ، آزمون های مختلفی را در پایه های تحصیلی متفاوت برگزار می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر