از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه مدارس تیزهوشان 1403 📞 نرخ جدید شهریه مدارس تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه مدارس تیزهوشان

اطلاع از شهریه مدارس تیزهوشان از جمله مواردی است که والدین و دانش آموزان باید برای ورود به این مدارس در نظر بگیرند و در صورت برخورداری از توانمندی مالی کافی برای شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان و برنامه ریزی درسی اقدام کنند. پذیرش در مدارس تیزهوشان با برگزاری آزمون امکان پذیر است و این مدارس بخشی از هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه از دانش آموزان تامین می کنند. میزان شهریه مدارس تیزهوشان در استان ها و مناطق مختلف ، یکسان نیست و بر اساس عواملی از جمله وضعیت مالی ساکنان منطقه ، کیفیت خدمات ارائه شده‌ در مدرسه ، امکانات مدرسه و … تعیین می شود.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از میزان دقیق شهریه مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی جدید اطلاع یابید. در صورت داشتن‌ سوالات بیشتر نیز می توانید با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از شهریه دقیق مدارس مد نظر خود در منطقه محل سکوننتان با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نرخ جدید شهریه مدارس تیزهوشان 1403

تحصیل در مدارس تیزهوشان رایگان نیست و دانش آموزانی که از طریق آزمون سنجش هوش ششم وارد پایه هفتم شده‌ اند و یا دانش آموزانی که با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم ، وارد پایه دهم این مدارس شده‌ اند ، می بایست برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر شهریه بپردازند که میزان شهریه هر ساله توسط مدارس تعیین شده‌ و ابلاغ می گردد.

برای تعیین شهریه مدارس تیزهوشان همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود و در تمام مدارس تیزهوشان سطح کشور ، میزان شهریه ثابت نیست. منطقه قرار گیری مدرسه ، امکانات مدرسه ، معلمان و دبیرانی که در مدارس تدریس می کنند ، وضعیت مالی مردم منطقه و … همگی در تعیین شهریه یک مدرسه تیزهوشان در یک منطقه تاثیر گذارند ولی حداقل و حداکثر شهریه به صورت زیر است :

  • نرخ جدید شهریه مدارس تيزهوشان برای دوره اول متوسطه : حداقل 4 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 8 میلیون تومان
  • نرخ جدید شهریه مدارس تيزهوشان برای دوره دوم متوسطه : حداقل 6 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و 200 هزار تومان
احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت مدارس تیزهوشان کرمان 1403 📞 دوره اول و دوره دوم متوسطه

میزان شهريه مدارس تیزهوشان در دوره اول متوسطه کمتر از دوره دوم متوسطه است زیرا دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم مدارس تیزهوشان ، با توجه به اینکه رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده‌ اند ، مدارس برای آنها امکانات آموزشی بیشتری فراهم می سازد و تعداد کارگاه ها ، آزمایشگاه ها و … بیشتری در مدارس دوره متوسطه تیزهوشان وجود دارند که همین عوامل باعث بیشتر شدن هزینه تحصیل می شوند.

مرتبط بخوانید : آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده‌ است ؟

نحوه پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان 1403

برای پرداخت شهریه مدارس تيزهوشان نیازی به مراجعه به هیچ سامانه ای نیست و می توانید به صورت حضوری پرداخت نمایید. همچنین برای مساعدت با خانواده های کم توان مالی ، امکان پرداخت شهریه به صورت اقساط و یا با چک وجود دارد و والدین می توانند به صورت ماهانه و تا پایان سال تحصیلی ، شهریه را بپردازند.

مرتبط بخوانید : آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم

تفاوت شهریه مدارس تیزهوشان با مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی همچون مدارس تيزهوشان با برگزاری آزمون ورودی دانش آموز پذیرش می کنند که البته آزمون ورودی دوره اول متوسطه این مدارس چند سالی است حذف شده‌ است اما در دوره دوم متوسطه همچنان برگزاری آزمون پابرچاست. شهریه مدارس نمونه دولتی تفاوت زیادی با شهریه مدارس تيزهوشان ندارد به طوری که دانش آموزان متوسطه اول این مدارس در سال از 4 الی 8 میلیون تومان دریافت می نمایند و میزان شهریه در دوره متوسطه دوم نیز از 5 الی 12 میلیون تومان است.

بنابراین اگر از نظر تفاوت شهریه مردد هستید وارد کدام یک از مدارس تيزهوشان یا نمونه دولتی شوید ، بهتر است شهریه مدارس منطقه محل سکونت خود را بررسی کنید و برای اطلاع از میزان دقیق شهریه مدارس مورد تقاضای خود می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

مرتبط بخوانید : تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان

تفاوت شهریه مدارس تيزهوشان با مدارس غیر انتفاعی

شهریه مدارس تیزهوشان

شهریه‌ مدارس غیر انتفاعی در استان های مختلف ، متفاوت است و هر مدرسه با توجه به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهد مانند استخر ، زمین بازی مجهز ، کتابخانه ، سالن غذاخوری ، ایاب و ذهاب ، غذا و … هزینه های متفاوتی از دانش آموزان دریافت می نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج تیزهوشان ارومیه 1403 📞 زمان اعلام نتایج تیزهوشان ششم و نهم ارومیه

میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی در یک منطقه ممکن است از شهریه مدرسه تيزهوشان آن منطقه بیشتر یا کمتر باشد زیرا امکانات و سطح علمی مدارس تعیین کننده‌ شهریه هستند. در واقع نمی توان گفت که شهریه کدام یک از مدارس بیشتر است.

تحصیل رایگان در مدارس تیزهوشان

تحصیل رایگان در مدارس تیزهوشان برای برخی از دانش آموزان با استعداد امکان پذیر است. سال گذشته ، بیش از 800 دانش آموز به صورت رایگان در مدارس تیزهوشان تحصیل کردند که از دانش آموزان تحت حمایت سازمان بهزیستی بودند.

تفاوت شهریه مدارس تیزهوشان و شاهد

یکی دیگر از مدارس پرمتقاضی در میان دانش آموزان ، مدارس شاهد می باشند. این مدارس برای پذیرش دانش آموز ، هیچ آزمونی برگزار نمی کنند اما به سوابق تحصیلی و نمرات دانش آموزان اهمیت می دهند. تحصیل در مدارس شاهد فقط برای عده ای از دانش آموزان رایگان است و سایرین باید شهریه پرداخت کنند. در خصوص تفاوت شهریه مدارس تیزهوشان و شاهد باید بگوییم که تحصیل در مدارس شاهد ، هزینه کمتری دارد.

سوالات متداول

  • شهريه مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی جدید چقدر است ؟

شهريه مدارس تیزهوشان در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است که در این مطلب بررسی کردیم.

  • شهريه مدارس تیزهوشان سالانه چقدر افزایش می یابد ؟

سالانه 10 الی 15 درصد میزان شهریه مدارس تیزهوشان افزایش می یابد.

  • نحوه پرداخت شهريه مدارس تیزهوشان به چه صورت است ؟

دانش آموزان مدارس تیزهوشان می توانند به صورت حضوری شهریه خود را بپردازند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر