از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته تجربی 1401 چگونه است – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته تجربی 99 چگونه است

 

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شرکت کنندگان آزمون سراسری علوم تجربی مطرح باشد این است که انتخاب رشته تجربی چگونه است ؟ برخی از آن ها بر این باورند که فرایند انتخاب رشته گروه های آزمایشی مختلف به صورت جداگانه و در زمان های متفاوتی انجام می شود.

لازم است بگوییم که تنها انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه از هم انجام می شوند و برای گروه های آزمایشی چنین مسئله ای وجود ندارد. برای اطلاع از جزئیات انتخاب رشته تجربی در ادامه با ما همراه باشید.

مهلت انتخاب رشته گروه آزمایشی تجربی 1401

زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 در تیرماه می باشد و نتایج اولیه به فاصله یکماه پس از برگزاری اعلام می گردد. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور می بایست انتخاب رشته خود را انجام دهند که پیش بینی می شود زمان آن در دهه دوم مردادماه باشد.

در حال حاضر تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 برای دانشگاه های سراسری و آزاد اعلام نشده است و شما عزیزان می توانید برای پیگیری زمان شروع انتخاب رشته ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نحوه انتخاب رشته تجربی چگونه است ؟

مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد در مرحله انتخاب رشته ، از یکدیگر جدا می شوند. یعنی داوطلبان واحد شرایط نمی توانند کد رشته محل های سراسری و آزاد را با یکدیگر ادغام کنند و در قالب یک لیست انتخاب رشته ارائه دهند.

به بیان ساده تر ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و نیز دانشگاه فرهنگیان شوند ، می بایست از سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انتخاب رشته خود را انجام دهند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز باید برای انتخاب رشته خود ، به سایت رسمی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند.

مرتبط بخوانید : آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته تجربی

مراحل انتخاب رشته سراسری

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور
  • انتخاب گزینه «کنکور سراسری» از منوی موجود در سمت راست صفحه
  • کلیک بر روی لینک فعال «انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401»
  • انتخاب عبارت «سامانه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1401 – با آزمون»
  • انتخاب دکمه تعبیه شده در پایین صفحه با عنوان «تایید و ادامه – گام بعدی»
  • انتخاب یکی از سه روش زیر برای درج اطلاعات و ورود به سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری
  1. وارد کردن سریال ثبت نام 12 رقمی ، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی
  2. درج شماره پرونده ، کد ملی ، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی
  3. ثبت شماره رهگیری ثبت نام 16 رقمی ، کد ملی و عبارت امنیتی
احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته دانشگاه آزاد پزشکی - راهنمای انتخاب رشته پزشکی آزاد

پس از ثبت نهایی کد رشته های انتخابی ، یک کد پیگیری به شما داده می شود که می بایست آن را نزد خود حفظ کنید. توصیه می شود از فرم انتخاب رشته خود ، یک نسخه پرینت شده نیز تهیه نمایید.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد
  • انتخاب عبارت «انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401»
  • وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی (کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، در کارنامه اولیه داوطلبان درج می شود.)
  • پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • بازگشت به سامانه انتخاب رشته و کلیک بر روی گزینه «ثبت رشته» از قسمت راست صفحه
  • ثبت کد رشته محل های مورد نظر و «تایید نهایی»

پس از تکمیل فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز یک نسخه پرینت شده از فرم نهایی انتخاب رشته خود تهیه کنید و کد پیگیری مربوطه را تا پایان مراحل آزمون سراسری ، حفظ نمایید.

مرتبط بخوانید : اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 

داوطلبان برای آنکه بدانند شرایط انتخاب رشته تجربی چگونه است و کدام دانشگاه ها رشته های تحصیلی را ارائه داده اند ، می بایست دفترچه انتخاب رشته تجربی را دانلود و بررسی نمایند.

دفترچه راهنما برای هر یک دانشگاه های سراسری و آزاد جداگانه تهیه می شود و جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته سراسری باید به سایت سازمان سنجش و برای دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت azmoon.org مراجعه نمود.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

در حال حاضر به دلیل شروع نشدن انتخاب رشته ، دفترچه ها در دسترس نیستند اما می توانید جهت دریافت اطلاعات کلی ، از دفترچه های مربوط به سال گذشته استفاده نمایید. قابل ذکر است که به محض انتشار دفترچه سال 1401 ، لینک دانلود آن ها در این مطلب قرار داده خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 1401 - راهنمای کامل

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی سراسری کلیک کنید

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی آزاد کلیک کنید

نکات لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری

در پاسخ به سوال داوطلبان که تعداد انتخاب های هر داوطلب در انتخاب رشته تجربی چگونه است باید بگوییم هر داوطلب واجد شرایط ، می تواند 150 انتخاب از دانشگاه های سراسری و 100 انتخاب از دانشگاه های آزاد داشته باشد.

در صورت تمایل و داشتن شرایط انتخاب رشته های نیمه متمرکز ، آن ها را در ابتدای لیست انتخابی خود درج کنید. زیرا در این صورت ، انتخاب های بعدی بررسی می شوند اما اگر رشته های نیمه متمرکز را در اواسط فرم انتخاب رشته خود قرار دهید ، ممکن است در کد رشته های قبل از آن پذیرفته شوید که در این حالت ، انتخاب های بعدی شما بررسی نمی شوند.

کد رشته محل های مربوط به دوره روزانه را با اطمینان انتخاب کنید. چرا که در صورت پذیرفته شدن در آن ها (حتی در صورت عدم ثبت نام) ، از انتخاب رشته های ارائه شده در دوره های روزانه آزمون سراسری سال بعد محروم می شوید.

مرتبط بخوانید : داروسازی یا پزشکی – راهنمای انتخاب رشته داروسازی یا پزشکی

مطلب فوق تحت عنوان “انتخاب رشته تجربی چگونه است ” توسط مشاوران مرکز مشاوره “پاسخ با ما” تهیه شده است و لازم به ذکر است که بسیاری از رشته های دانشگاهی به صورت بدون آزمون ارائه می شوند. ثبت نام رشته های بدون کنکور ، کاملا مستقل از کنکور سراسری است و داوطلبان واجد شرایط می توانند علاوه بر انتخاب رشته های با آزمون ، به انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های بدون کنکور سراسری و آزاد نیز بپردازند.

سوالات متداول

  • انتخاب رشته تجربی چگونه است ؟

توضیحات کاملی در خصوص چگونگی انتخاب رشته کنکور تجربی در این مطلب ارائه گردید.

  • داوطلبان کنکور تجربی در زمان انتخاب رشته مجاز به انتخاب چند رشته محل هستند ؟

هر یک از داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور تجربی مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل دانشگاه سراسری و 100 کد رشته محل دانشگاه آزاد هستند.

  • انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنکور تجربی چگونه انجام می شود ؟

انتخاب رشته کنکور تجربی برای دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org انجام می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دانلود پی دی اف دفترچه انتخاب رشته تجربی – لینک مستقیم

دانلود پی دی اف دفترچه انتخاب رشته تجربی – لینک مستقیم

  انتخاب رشته کنکور تجربی 99 برای بیش از 500 هزار داوطلب در تاریخ 2 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر