از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی – بهترین مشاوره انتخاب رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

راهنمای انتخاب رشته علمی کاربردی
مشاوره انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی – بهترین مشاوره انتخاب رشته

دانشگاه های علمی کاربردی به علت پذیرش بدون کنکور، جزو دانشگاه های پر متقاضی محسوب می شوند. پذیرش بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی دلیل بر بی اهمیت بودن فرآیند انتخاب رشته آن نمی باشد. بلکه رعایت کردن و دانستن برخی نکات درباره ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه برای داوطلبان الزامی است. از همین رو می توانند با بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی، به تمام جزئیات و جوانب لازم این فرآیند واقف شوند.

رشته های این دانشگاه در دو دوره تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می گردند که یعنی علاقه مندان نمی توانند به طور مستقیم وارد دوره کارشناسی شوند، مگر این که مدرک کاردانی قابل قبولی داشته باشند.

رشته های دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند.

زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

همان گونه که گفتیم سیستم پذیرش دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون آزمون است و از همین رو، فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان همزمان با یکدیگر انجام می شوند. معمولا دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن، اقدام به جذب دانشجویان جدید می کند. فرصت ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربری در سال گذشته به شرح زیر می باشد.

زمانبندی ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

زمانبندی ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی

نیمسال تحصیلی

زمان ثبت نام و انتخاب رشته نیمسال تحصیلی

زمان ثبت نام و انتخاب رشته

مهر ماه

27 مرداد ماه الی 7 شهریور ماه 98 مهر ماه 3 الی 14 شهریور ماه 98
بهمن ماه

20 الی 29 بهمن ماه 98

بهمن ماه

20 الی 29 بهمن ماه 98

لازم به ذکر است که در سال گذشته علاوه بر زمان های فوق، یک مرحله تکمیل ظرفیت نیز در پاییز اجرا شد که داوطلبان می توانستند از روز 3 الی 13 آذر ماه 98 نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. پیش بینی می شود در سال جاری نیز فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته به همین منوال باشد. در صورت بروز هرگونه تغییر این مطلب بروزرسانی می شود و همچنین شما عزیزان می توانید با مشاوران تیم تخصصی “پاسخ با ما در ارتباط باشید تا از اخبار مربوطه غافل نمانید.

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

فرآیند انتخاب رشته علمی کاربردی ممکن است به صورت اینترنتی و یا حضوری انجام گیرد. در صورتی که به صورت اینترنتی باشد، مسئولیت آن برعهده سازمان سنجش آموزش کشور است. داوطلبان می بایست در موعد مقرر انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و پس از خرید کارت اعتباری نسبت به درج انتخاب های خود، اقدام نمایند.

در روش حضوری، داوطلب معمولا اجازه انتخاب چندین کد رشته محل را ندارد و تنها می تواند از میان رشته های ارائه شده در مراکز مختلف، یک رشته از یک واحد آموزشی را انتخاب کند. سپس باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به دانشگاه مربوطه مراجعه نماید و فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کند. در این روش ثبت نام و انتخاب رشته نیز، فرد می بایست مبلغی را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی پرداخت نماید تا بتواند انتخاب رشته کند.

شرایط انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

به طور کلی شرط پذیرش دانشجویان به صورت بدون آزمون، بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می باشد. در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی، متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام جدید و دیپلم جدید فنی و حرفه ای و کاردانش باشند، می توانند به ثبت نام و انتخاب رشته بپردازند. در واقع ثبت نام این مقطع نیاز به داشتن مدرک پیش دانشگاهی ندارد.

امکان ثبت نام و انتخاب رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی، برای دارندگان مدرک فوق دیپلم یا همان کاردانی فراهم است.

نکته حائز اهمیت این است که در فرآیند انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی، هیچ محدودیتی مبنی بر انتخاب رشته های مرتبط با مدرک تحصیلی متقاضیان وجود ندارد و آن ها می توانند رشته های مورد علاقه خود را نیز برگزینند؛ اما در چنین شرایطی ممکن است برای داوطلبان تعدادی واحد درسی در نظر گرفته شود که لازم باشد آن ها را به عنوان درس جبرانی و پیش نیاز رشته انتخابی خود، بگذرانند.

اعتبار مدرک فارغ التحصیلان از دانشگاه علمی کاربردی

تفکر عموم مردم به این شکل است که مدرک دانشگاه های بدون کنکور ارزش چندانی ندارد و همواره افرادی که به واسطه شرکت در آزمون سراسری، تحصیلات دانشگاهی خود را گذرانده اند، از موقعیت های اجتماعی بالاتری برخوردارند. اما باید بگوییم که این موضوع صحت ندارد. از آن جایی که دانشگاه علمی کاربردی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند، مدرکی که به دانش آموختگان خود نیز اعطا می نماید، مورد تایید این سازمان و کاملا معتبر می باشد.

در رابطه با امکان استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی باید بگوییم که شاید برخی از شرکت ها و سازمان ها شرایط خاصی مانند تحصیل در دانشگاه های دولتی مد نظرشان باشد اما مهم ترین معیار کارفرمایان برای اشتغال، توانمند بودن افراد و داشتن مهارت های لازم برای شغل مورد نظر است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشورهایی مانند آلمان، اتریش، نروژ و استرالیا که برخی از دانشگاه هایشان مشابه دانشگاه علمی کاربردی است، بیشتر از دانش آموختگان دانشگاه های دولتی برای دارندگان مدرک دانشگاه علمی کاربردی اهمیت قائل می شوند. بنابراین نه تنها مدرک این دانشگاه نامعتبر نیست بلکه در برخی از نقاط جهان شناخته شده نیز است.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام علمی کاربردی 1400 - لیست مدارک و نحوه ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر