از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار مدیریت بازرگانی – راهنمای آینده شغلی و بازار کار مدیریت بازرگانی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار مدیریت بازرگانی

 

رشته مدیریت بازرگانی از رشته های پرطرفدار مدیریت است و گرایش های زیادی دارد. امکان ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. پیش از انجام انتخاب رشته بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با شرایط شغلی ، واحد های درسی و بازار کار مدیریت بازرگانی کسب کنید تا انتخاب رشته خود را با دید بازتری انجام دهید.

از مهارت های لازم برای موفقیت در این رشته داشتن روابط عمومی بالا در ارتباط با دیگران ، قدرت تجزیه و تحلیل ، تمرکز و دقت بالا و هم چنین داشتن توانایی ارزیابی راه های مختلف برای حل مسئله می باشد.

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

هدف از رشته مدیریت بازرگانی آشنایی دانشجویان با مباحث مربوط به مدیریت و بازار ، آشنایی و شناخت فرآیند های خرید و فروش ، بازاریابی ، نحوه ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات به آنها می باشد.

رشته مدیریت بازرگانی از بازار کار خوبی برخوردار است. دانشجویان این رشته با کسب مهارت های مختلف از جمله شناخت تئوری های مدیریت ، توانایی سازمان دهی و بکار گیری تکنیک های مختلف ، قدرت حل مسائل را پیدا می کنند و این رشته می تواند زمینه کسب و کار و محیط کارآفرینی را فراهم کند. بیشتر افرادی که در زمینه کارآفرینی به موفقیت رسیده اند ، افرادی بوده اند که در رشته های مدیریت تحصیل کرده اند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در حیطه های زیر به فعالیت بپردازند:

  • به عنوان مدیر اجرایی در سازمان های دولتی ، بازرگانی و صنعتی
  • به عنوان مشاور مدیریت در سازمان ها
  • در سمت مسئول امور مالی در موسسات بازرگانی
  • فعالیت در بخش فروش سازمان ها و ادارات
  • انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی
  • فعالیت در زمینه صادرات و واردات کالا

فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی در صورت کسب اطلاعات کافی و افزایش دانش و مهارت های خود ، می توانند در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که در موسسات بازرگانی دارای اهمیت بسیار زیادی است ، به فعالیت بپردازند.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی - بازار کار و آینده شغلی آموزش زبان و ادبیات فارسی

مهارت و توانایی های لازم برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی

  • داشتن روابط عمومی بالا و توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان
  • داشتن ذهن خلاق و توانایی تجزیه و تحلیل مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات مدیریتی
  • علاقه به مدیریت و بازاریابی
  • دقت بالا و توجه به جزئیات
  • علاقه به مسائل اقتصادی و تجاری و محیط بازار
  • کسب مهارت های عمومی و تخصصی (تسلط به ریاضی ، آمار ، اقتصاد ، زبان انگلیسی)
  • یادگیری نرم افزار های پرکاربرد مدیریت ( MATLAB ، SPSS ، SAS ، Mathcad و …)

بازار کار و گرایش های رشته مدیریت بازرگانی

طول دوره تحصیل در رشته مدیریت بازگانی در دوره کارشناسی 4 سال می باشد. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های مختلفی می باشد که در ادامه مطلب به توضیح تعدادی از گرایش ها خواهیم پرداخت.

مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

فارغ التحصیلان رشته بازاریابی در طول تحصیل اطلاعات کافی ، در زمینه امور مالی ، امور اقتصادی و امور انسانی کسب می کنند و با زمینه های مختلف بازریابی و بازرگانی آشنا می شوند. این افراد با کسب مهارت و اطلاعات کافی می توانند در سمت مدیر اجرایی یا مشاور مدیریت در سازمان ها و شرکت های بازرگانی و دولتی مشغول بکار شوند.

توصیه می شود دانشجویان در دوران دانشجویی ، علاوه بر تحصیل ، تجربه کار عملی را نیز کسب نمایند.

بازار کار مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل

دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل ، با وظایف سازمان های بازرگانی داخلی و بین المللی ، صادرات و واردات ، مسائل بازارهای بین المللی ، مسائل مربوط به توسعه بازار ، انطباق فرهنگی و … آشنا می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته سونوگرافی 📞 معرفی رشته سونوگرافی و راهنمای تحصیلی در آن

تسلط بر زبان انگلیسی ، روابط عمومی بالا و توانایی ارتباط با مشتریان ، از عوامل موفقیت در این رشته می باشد. فارغ التحصیلان با افزایش مهارت هی خود ، می توانند در شرکت های بین المللی و تجاری به فعالیت بپردازند.

مدیریت بازرگانی گرایش مالی

فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی با مهارت هایی که در طول تحصیل در زمینه روابط انسانی ، بازاریابی ، امور مالی و اقتصادی کسب می کنند ، می توانند در سازمان ها و موسسات مالی به فعالیت بپردازند. لازم به ذکر است ، این افراد با دانشجویانی که مدیریت مالی و حسابداری خوانده اند نیز روبرو هستند و باید برای دستیابی به موفقیت باید ، اطلاعات و مهارت های خود را افزایش دهند.

بازار کار مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه پس از اتمام دوران تحصیل می توانند به عنوان مدیر اجرایی یا مشاور بیمه ای در شرکت ها و سازمان های بیمه فعالیت نمایند. این افراد با افزایش مهارت های خود می توانند به انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که در ارتباط با شرکت های بیمه است ، بپردازند.

در صورتی که فارغ التحصیلان علاقه مند به کار فروش می باشند و از روابط عمومی بالایی برخوردار باشند ، می توانند به عنوان عامل فروش شرکت های بیمه مشغول به فعالیت شوند.

در این مطلب اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با بازار کار رشته مدیریت بازرگانی و هر یک از گرایش های آن در اختیار شما قرار داده شد. برای آگاهی از رتبه لازم برای رشته مدیریت بازرگانی ، رتبه لازم برای رشته مدیریت بیمه ، رتبه لازم برای مدیریت کسب و کارهای کوچک و بازار کار هر یک از آن ها ، با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

درآمد رشته هوشبری - میزان درآمد و معدل حقوق در رشته هوشبری

درآمد رشته هوشبری – میزان درآمد و معدل حقوق در رشته هوشبری

  هوشبری از رشته های پیراپزشکی کنکور تجربی است که در دوره کارشناسی ارائه می …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر