از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود 📞 راهنمای کامل 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود - راهنمای کامل

 

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ، داوطلبانی هستند که مجاز به انتخاب رشته نشده اند و یا رتبه ای که کسب کرده اند ، برای قبولی در رشته محل های مورد نظرشان کافی نیست. با توجه به آنکه هر ساله شرایط شرکت در کنکور سراسری با تغییراتی همراه است ، بزرگترین دغدغه داوطلبانی که قصد شرکت مجدد در کنکور سال بعد را دارند این است که اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود ؟ آیا از کنکور سال بعد محروم خواهیم شد ؟ موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری چیست ؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید تا پاسخ همه سوالات خود را بیابید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها و دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود

شما با انجام انتخاب رشته عملا زندگی آینده تان را رقم می زنید و لازم است که به جز در نظر گرفتن علاقه مندی هایتان ، انتخاب شهر و دانشگاه ها را هوشمندانه انجام دهید. موقعیت اجتماعی ، امکاناتی و حتی جغرافیای شهر دانشگاهی مستقیما بر نوع زندگی شما در طول دوران تحصیل تاثیر گذار خواهد بود بنابراین باید حساسیت زیادی در انتخاب رشته ها داشته باشید تا تمام اولویت ها و شرایطی که دارید ، لحاظ شود.

اما در پاسخ به این سوال که اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود باید بگوییم که هیچ مشکلی وجود ندارد و شما می توانید امسال انتخاب رشته نکنید و تمرکزتان را برای شرکت در کنکور سال بعد قرار دهید ولی باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است سال بعد حتی رتبه ای بدتر از امسال داشته باشید. در سال های گذشته داوطلبانی بوده اند که با شرایط مشابه شما ، یکسال دیگر زمان صرف کرده اند اما نتوانسته اند نتیجه مطلوبی را به دست آورند.

احتمالا این را هم بپسندید  توضیح کارنامه کنکور - راهنمای خواندن و استفاده از توضیحات کارنامه کنکور

پس باید همه شرایط را بسنجید ، آیا رتبه ای که امسال کسب کرده اید در حدی است که قابل افزایش باشد ؟ آیا امسال تمام تلاش خود را کرده اید ؟ زیرا بسیاری از داوطلبان که با کمترین تلاش مجاز به انتخاب رشته شده اند ، می توانند با برنامه ریزی درسی منظم در سال بعد بیشتر درس بخوانند و رتبه خود را تا چند هزار بهبود دهند اما داوطلبی که در همان سال اول برنامه ریزی مطالعاتی قوی داشته است ولی رتبه خیلی بالایی را کسب کرده ، باید بیشتر درباره انتخاب رشته نکردن فکر کند چرا که سال اول تمام تلاش خود را کرده است و ممکن است سال بعد نیز همین شرایط را و یا حتی بدتر پیش رو داشته باشد.

قبولی در کنکور با انتخاب رشته هوشمندانه

اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود

تجربه نشان داده است که انتخاب رشته هوشمندانه برای داوطلبانی که تردید در انجام یا عدم انجام انتخاب رشته دارند ، بهترین راهکار است. بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم اطلاع از عوامل موثر در انتخاب رشته ، تصمیم می گیرند که انتخاب رشته انجام ندهند که از نا آگاهی آن ها نشات می گیرد.

اطلاع نداشتن از اهمیت طبقه بندی هایی همچون رشته های استانی ، ناحیه ای ، قطبی و کشوری و نشناختن دوره های تحصیلی روزانه ، شبانه ، متمرکز و نیمه متمرکز ، تفاوت دوره های تحصیلی مختلف و … باعث میشود که داوطلب فرم انتخاب رشته را غیرمنطقی تکمیل کند یا اصلا انتخاب رشته نکند.

این مشکلات و ناآگاهی ها بیشتر برای کسانی است که مشاور ندارند زیرا اکثر داوطلبان برای بار اول است که در کنکور شرکت می کنند و طبیعی است که با خیلی از جزئیات انتخاب رشته آشنایی نداشته باشند و تنها مشاور می تواند شما را با رشته ها و دانشگاه هایی که آن ها را نمی شناسید ولی احتمال قبولی را دارید ، آشنا سازد. البته اگر هم به مشاور دسترسی نداشته باشید ، حتما باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را با دقت بررسی کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته به روش ماتریس - راهنمای کامل

در نهایت توصیه ما این است که اگر فکر می کنید با ماندن پشت کنکور ، نمی توانید رتبه لازم را کسب کنید ، همین امسال انتخاب رشته انجام دهید و می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود نیز مشورتی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید.

سوالات متداول داوطلبان

  • اگر دانشگاه دولتی قبول شویم و نرویم چه میشود ؟

داوطلبانی که انتخاب رشته کنند و در دانشگاه روزانه قبول شوند ، می توانند در کنکور سال بعد مجدد شرکت کنند اما حق انتخاب رشته های روزانه را ندارند.

  • دانشجویانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند ، اگر انتخاب رشته نکنند ، رشته  تحصیلی شان در دانشگاه به قوت خود باقی است ؟

بله می توانند در همان رشته دانشگاهی خود ادامه تحصیل دهند.

احتمال وجود خطا در کارنامه کنکور بسیار کم است اما اگر اعتراضی دارید ، می توانید از بخش سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت کنید. جهت ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش ، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید.

  • اگر در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی قبول شوم ، از کنکور سال بعد محروم هستم ؟

دانشگاه های تربیت دبیر و فرهنگیان جزو دانشگاه های روزانه هستند و در صورت قبولی ، حق انتخاب رشته های روزانه سال بعد را نخواهید داشت.

  • داوطلبانی که امسال در رشته تجربی دوره روزانه قبول شوند اما  نروند می توانند در سال آینده رشته های دیگری مثل هنر ثبت نام کنند ؟

داوطلبانی که انتخاب رشته کنند و در دانشگاه روزانه قبول شوند ، می توانند در کنکور سال بعد مجدد شرکت کنند اما حق انتخاب رشته های روزانه را در هیچ یک از گروه های آزمایشی ندارند.

  • اگر داوطلب گروه تجربی  باشیم در رشته ای قبول شویم که مصاحبه دارد و به مرحله مصاحبه برویم اما قبول نشویم آیا اولویت های بعدی حذف خواهد شد ؟

خیر ، در صورت عدم دعوت به مصاحبه ، اولویت های بعدی شما بررسی خواهد شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

46 نظر

  1. سلام اگر در دانشگاه شبانه قبول شویم و نرویم چ اتفاقی میفتد

    • با سلام . پذیرفته شدگان دانشگاه شبانه هیچ محدودیتی برای ثبت نام کنکور سال بعد و شرکت در دوره های روزانه و نوبت دوم ندارند.

    • صندلی تو دودستی تقدیم میکنی به یه نفر دیگه
      شبانه به این معنی نیست که شبا بری دانشگاه به این معنی هستش که باید کمی شهریه بدی و کلاست روزانه هستش

  2. سلام اگه امسال برم پیام نور میتونم سال بعد روزانه قبول بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت قبولی در دانشگاه پیام نور ، سال بعد می توانید در کنکور سراسری شرکت نمایید و در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه روزانه لازم است که از دانشگاه پیام نور انصراف دهید.

    • سلام اگه امسال برا ارشد انتخاب رشته نکنیم، سهمیه ای که داریم میسوزه؟

  3. سلام خسته نباشيد اگر انتخاب رشته انجام نديم حتي اگر رتبمون خوب باسه سال بعد محروم نميشيم؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر در صورتی که انتخاب رشته نکنید ، سال بعد محروم نخواهید شد.

  4. سلام. اگر انتخاب رشته انجام دهیم ولی چیزی قبول نشویم هم سال بعد محروم میشویم؟
    اگر شبانه قبول شویم و نرویم چه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. فقط در صورت قبولی در دانشگاه روزانه از کنکور سال بعد به قصد شرکت مجدد در رشته های دانشگاه روزانه محروم هستید.

  5. سلام اگه انتخاب رشته نکرده باشم
    وقتشم تموم شده باشه
    هیچ جوره نمیتونم پیام نور برم؟ اگر انتخاب رشته نکنیم چه میشود

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ثبت نام اولیه دانشگاه پیام نور باید در انتخاب رشته که توسط سازمان سنجش انجام می شود ، شرکت کنید. اگر از ورودی مهرماه جا مانده اید ، می توانید برای ورودی بهمن ماه اقدام کنید.

  6. سلام وقت بخیر من امسال روانشناسی شبانه قبول شدم
    اگر ثبت نام نکنم برای دانشگاه برا کنکورم مشکلی ایجاد میکنه؟
    میتونم سال دیگه کنکور بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر مشکلی برای کنکور سال آینده شما به وجود نخواهد آمد.

  7. سلام. من دانشگاه آزاد انتخاب رشته نکردم حالا هیچ راهی وجود نداره بتونم ثبت نام کنم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید برای ثبت نام رشته های نیمسال دوم دانشگاه آزاد در بهمن ماه ، اقدام کنید.

  8. باسلام وخسته نباشید من پذرش 1400 روزانه مهندس عمران هستم ومیخواهم برای 1401 در کنکور تجربی شرکت کنم
    1 ایا میتوانم شرکت کنم؟
    2 درصورت شرکت و رتبه خوب میتوانم انتخاب رشته کنم؟
    3 درچه دانشگاه هایی میتونم تحصیل کنم روزانه هم میتونم یعنی؟
    4 بعد از پذیرش باید انصراف بدهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام
      با توجه به اینکه کنکور 1400 در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اید ، در کنکور سال آینده مجاز به انتخاب دانشگاه روزانه نیستید مگر آنکه لغو محرومیت کنید.
      در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه قبولی ، نیازی به انصراف نیست.

  9. فاطمه رضایی

    سلام من انتخاب رشته رو با عدم اگاهی انجام دادم و نتونستم چیزی بیارم میتونم سال بعد دوباره کنکور بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در انتخاب رشته امسال در دانشگاه روزانه قبول نشده اید ، می توانید در کنکور سال بعد شرکت نمایید.

  10. با سلام اگر انتخاب رشته بکنیم ولی بعد از قبولی انصراف بدهیم تا چند سال بعد نمیتوانیم در دورۀ روزانه شرکت بکنیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر انتخاب رشته کرده اید و در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اید ، به مدت یکسال از ورود به دانشگاه روزانه محروم هستید ولی اگر در دانشگاه های غیر روزانه پذیرفته شده اید ، مشکلی برای ورود به دانشگاه روزانه نخواهید داشت.

  11. باسلام من ترم بهمن 1400 رو در دانشگاه پیام نور رو انتخاب واحد نکردم و در کنکور سراسری 1401 شرکت خواهم کرد خواستم بدونم مشکلی برای معافیت تحصیلیم بوجود نمیاد ضمنا ترم مهر ماه 1400 رو انتخاب واحد کردم دو ترم هم مرخصی گرفته ام

  12. سلام من پارسال روزانه قبول شدم و انتخاب رشته کردم اما برای ثبت نام ثبتنام هیچ اقدامی نکردم امسال هدف من دانشگاه فرهنگیان است با وجود محرومیت من اگر در دانشگاه فرهنگیان قبول شم امکان ثبت نام و تحصیل وجود داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. قانون محرومیت از انتخاب رشته دانشگاه روزانه حذف شده است.

  13. سلام اگرعلوم انسانی غیر مجاز بشیم
    نمیشه. انجام بدیم انتخاب رشته نمیتونم بکنم چ بعد داشنگاه آزادنمیشه رفت

  14. سلام اگر برای دانشگاه آزاد انتخاب رشته نکنیم و از مهلت ان گذشته باشد میتوان در دانشگاه آزاد ثبت نام کرد بدون انتخاب رشته؟

    • پاسخ با ما

      با سلام حتما باید در سایت azmoon.org انتخاب رشته کرده باشید

  15. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم در کنکور سراسری شرکت کردم اما نمی خوام انتخاب رشته کنم مشکلی که برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ایجاد نمیکنه برام؟

  16. سلام من دانشجوی پیام نور هستم و در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده ام.
    اگر انتخاب رشته کنم و در رشته روزانه قبول بشم ولی ثبت نام نکنم آیا از قبولی در رشته روزانه سال بعد محروم میشوم؟

  17. سلام یه سوال داشتم اگر من انتخاب رشته کنم یعنی 150کدرشته را انتخاب کنم ولی سنجش هیچ کدوم رو قبول نکنه اونوقت چکنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید وارد رشته های بدون کنکور شوید یا در کنکور سال آینده شرکت کنید

  18. سلام ببخشید یعنی امسال اگه دانشگاه روزانه قبول بشیم ولی نریم دیگه از انتخاب رشته های روزانه سال بعد محروم نمیشیم ؟

  19. سلام‌اگر بعدانتخاب‌رشته روزانه‌پذیرش‌بشم ولی‌‌ثبت‌نام‌نکنیم‌ سال‌بعد میشه‌رفت؟

  20. سلام من رشته تجربی ام رشته های خوبی اوردم و میخوام انتخاب رشته کنم ببینم چه دانشگاهی قبول میشم بر اساس سوابق تحصیلی اکر روزانه قبول بشوم و نرم سال بعد نمیتونم رشته های روزانه رو انتخاب کنم لطفا پاسخ بدید متشکرم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید سال بعد مجددا دانشگاه روزانه را انتخاب کنید.

  21. اگه امسال انتخاب رشته نکنم نتیجه کنکور امسالم حذف میشه ؟ چون برا کنکور ۴۰۲ گفته بودن حفظ میشه برا دو سال

  22. سلام اگه امسال 1402 فرهنگیان قبول شیم و نریم سال بعد میتونیم کنکور بدیم و فرهنگیان بزنیم؟؟

  23. با سلام من از انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان جا موندم چجوری میتونم شرکت کنم یعنی اگه برم دانشگاه درست میشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. انتخاب رشته فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته سراسری انجام گرفته شد

  24. سلام ببخشید اگر انتخاب رشته نکرده باشیم نمیتوانیم بهمن ماه دانشگاه آزاد ثبت نام کنیم؟
    یا نمیشود بهمن ماه انتخاب رشته کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در بهمن ماه برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر